Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    Originally posted by Kapanos View Post
    Minkälaisiin tuloksiin päästään jos vaihdetaan x35d malliin se 90mg "vanhempi" pumppu?
    AJ-Techin Antin mukaan tulee n. 100hv lisää.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku

      Originally posted by makeclick View Post
      90L/h Tehdaskorjattu -> 0445010073 Uusi ->0986437320

      Uutena tosin sitä et tule varmaan saamaan ja tehdashuollettu käytännössä uusi. Kaikki kuluva vaihdettu, runko vanha + "halvempi" näin.
      Mitä eroa noissa oikeastaan siis on?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • tepabmw
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 834
        • LAITAMAA

        Originally posted by Laku View Post
        Sigun toukasta DPF poistettu ja ohjelmointi AJ-Techillä. Tulos: 414hv/807Nm

        Pahoittelut, jos on E9x ot.
        Eiköhän kuuskympeille ole oma topiikkinsa..

        mut jos samalla ooteellä jatketaan,ni onko tosta rajattu väännöt alas,kun sitä ei ton enempää ole..?
        -Tepan Paja-
        Veikkola city
        0405203098
        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17509
          • Turku

          Originally posted by tepabmw View Post
          Eiköhän kuuskympeille ole oma topiikkinsa..

          mut jos samalla ooteellä jatketaan,ni onko tosta rajattu väännöt alas,kun sitä ei ton enempää ole..?
          Sama konehan siinä on?

          Ei ole rajattu. Otettu se, mitä vaivatta tuli. Eihän kaikki ole saaneet edes 800Nm kasaan vai mitä tarkoitat?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Lakulla hyvä pumppu uudemmaksi ku noinkin hyvin irronut mulla ei lähteny ku vajaa 390 ja noillakin jo railpaineet kyykkää pitkässä vedätyksessä.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Rikardo
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 715
              • Karkkila

              Originally posted by degneva View Post
              AJ Techillä käyty tänään. DPF pois ja ohjelma sisään.

              314hv / 707nm, autona 330d -06.

              Suosittelen, todella mukava ja pätevä äijä!
              Pitääpä itsekin alkaa suunnitella pientä päiväreissua Seinäjoelle kesällä.
              Mitäs tuo otti aikaa ja oli ilmeisesti ihan paikanpäällä DPF:n fyysinen poisto?:think
              ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
              ex:TitanSilber E91 330da
              -Karkkila Connection-

              Comment

              • tepabmw
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 834
                • LAITAMAA

                Originally posted by Laku View Post
                Sama konehan siinä on?

                Ei ole rajattu. Otettu se, mitä vaivatta tuli. Eihän kaikki ole saaneet edes 800Nm kasaan vai mitä tarkoitat?
                Konehan on toki sama,mutta otsakkeeseen vedoten eri..

                Melko yleisesti,kun mennään järkevillä ahto/pakopaineilla,tuolla yli 400hv:n teholukemalla ylitetään myöskin 900nm rajapyykki..
                -Tepan Paja-
                Veikkola city
                0405203098
                Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17509
                  • Turku

                  Tunnissa Antti hoitaa DPF:n tyhjäyksen.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by tepabmw View Post
                    Konehan on toki sama,mutta otsakkeeseen vedoten eri..

                    Melko yleisesti,kun mennään järkevillä ahto/pakopaineilla,tuolla yli 400hv:n teholukemalla ylitetään myöskin 900nm rajapyykki..
                    Ei se ihan nuinkaan mene. Se 900nm vaatii jo vähä muutakin.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • degneva
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 34
                      • Hki

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Aikamoiset numerot saatiin! Onko tuossa otettu kaikki mikä ohjelmalla + dpf:n poistolla on mahdollista? Vai onko autossa muutakin viriä?
                      Auto on kaikinpuolin vakio ja Antilla oli vapaat kädet ohjelmoinnin suhteen. Ei sillä että itse niistä paljoakaan ymmärtäisin muutenkaan...

                      Originally posted by Rikardo View Post
                      Pitääpä itsekin alkaa suunnitella pientä päiväreissua Seinäjoelle kesällä.
                      Mitäs tuo otti aikaa ja oli ilmeisesti ihan paikanpäällä DPF:n fyysinen poisto?:think
                      Varmaan viitisentoista minuuttia meni niin DPF oli pöydällä. Aikaa en varmaksi osaa sanoa, mutta kyllä sen huomaa että on useampi loukku irroitettu. Niinkuin Laku mainitsi, niin varmaan tunnissa on DPF:n poisto suoritettu. Suosittelen.
                      Last edited by degneva; 23-10-2015, 00:56.

                      Comment

                      • tepabmw
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 834
                        • LAITAMAA

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Ei se ihan nuinkaan mene. Se 900nm vaatii jo vähä muutakin.
                        Tätä juuri tarkoitinkin,tosin ei se kauheita vaadi,90mg pumppu,tehokkaampi välijäähy ja hyvä ohjelma.

                        Mutta pointtina olikin se,että komponenttien ollessa edes suurinpiirtein kohdallaan,pitäisi tuolla yli 400hevosen lukemalla väännöt alkaa ysiluvulla,jollei niitä sitten ole asiakkaan toiveesta alaspäin rajattu,tai luistava voimansiirto ei ole sitä rullalle välittänyt..

                        Jos ei se ihan näinkään mennyt,niin valaise meitä mietteilläsi..
                        -Tepan Paja-
                        Veikkola city
                        0405203098
                        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          Originally posted by Laku View Post
                          Mitä eroa noissa oikeastaan siis on?
                          Siis toinen tehdas huollettu. Toinen malmista rakennettu täysin uusi .

                          Eli Boschin numeroita ja eti tota 044 alkusta tai jos halut jonkun autosta revityn version ni eti tota toista numeroo.

                          Pitää sit vielä sanoo, että toi pumpun päivityksen jäljeen ei NIIIIN paljon sitä tehoa tule lisää tai ei siitä mitenkää automaattisesti 100hp tule! Autossa alkaa kaikki muukin ottamaan kiinni. Riippuu tietty mitä autolta hakee.

                          Nyt olen alkanut tutkiskelemaan, että lisääkö tuo vanhempi pumppu myös kulutusta, ehkä raskaampi pyörittää? Se kävisi myös järkeen, miksi bmw tuon pienempituottoisen sinne on laittanut. Tai sitten ohjelma on jo niin muuttunut että ecomittari ei näytä oikein... tutkiskelua...
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            Originally posted by tepabmw View Post
                            Tätä juuri tarkoitinkin,tosin ei se kauheita vaadi,90mg pumppu,tehokkaampi välijäähy ja hyvä ohjelma.

                            Mutta pointtina olikin se,että komponenttien ollessa edes suurinpiirtein kohdallaan,pitäisi tuolla yli 400hevosen lukemalla väännöt alkaa ysiluvulla,jollei niitä sitten ole asiakkaan toiveesta alaspäin rajattu,tai luistava voimansiirto ei ole sitä rullalle välittänyt..

                            Jos ei se ihan näinkään mennyt,niin valaise meitä mietteilläsi..
                            Nyt en oikein ymmärrä. Aiemmassa postissasi ja tuossa ekassa kappaleessa on ristiriita. Mulla ei ole tuota pumppua, orkkis välijäähy ja AJ:n ohjelma. Heppoja on yli 400hv kyllä, rajoituksia ei ole tehty, mutta vääntö on selkeästi alle 900Nm.

                            Oletko nyt sanomassa, että vakiona noilla hepoilla pitäisi vääntö olla 900 ja autossani on vikaa ?
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • racediesel
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 248
                              • porvoo

                              moi
                              en näe ohjelman hyvyytenä jotain momenttipiikkiä 1800-2400rpm:n väliin vaan riittävän momentin ja sen säilyvyyden läpi kierroslukualueen.
                              paljonko momenttia on jäljellä 4000,4500,4800rpm:ssä?.
                              mutta kaikki tavallaan katsovat omilla haluillaan miten hyvyys mitataan...
                              Pasi
                              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                              BMW 330D-05 vakio 2005
                              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Vähän on loppupeleissä juttuja kirjoiteltu x35d öljynpolttimista.. samaa perhettä ollaan joten eiköhän topiceissakin voida mennä ihan vapaasti ristiin korimalleista välittämättä. Todella hyvät luvut Laku saanut! Itse tykkään jos korkea teho saavutetaan matalemmalla alakierrosten huippuväännöllä, sehän on vain ohjelmoijan hyvyyttä!

                                Täällä on myös railipumppu vaihdettu vanhempaan 90mg tuottavaan ja kuten Make kirjoittikin, mietitty sen nostavan kulutusta vakio 70mg pumppuun nähden. DPF tyhjennys, leveämmät takarenkaat, IC, pumppu.. tällä hetkellä tuntuu että kulutus on kasvanut ainakin 1l/100km vakioon nähden, tosin tehoakin on reilusti enemmän. Kilsoja tulee 30-40tkm vuoteen joten tankillisella päästävien kilometrien määrä painaa vähän vaakakupissa myös (vain vähän).
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎