DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TFV
    replied
    Uhhuh. Siis ajatteko te kaikki satkun pintaan vuodessa? Se, että pääsee vähän pienemmällä polttoaineen kulutuksella ei ainakaan mulla toiminut. Aina joku turbo solmussa, pumppu vuotaa tai nokipönttö täynnä. Dieselvero sen seittemänsataaseittemänkymppiä vielä lipaksi lakkiin. Se on se, kun väenväkisin haetaan tehoa. Ajelen ite vieläkin viiskymppiä vuoteen, hullut ajat ovat onneksi takana, mutta bensavaparilla mennään. Mun perse ei kestä ajaa dieselillä.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Ecotunelta hommasin aikanaan E39:n downpipen, laatu vaikutti hyvältä ja sopi ongelmitta paikalleen. Sivuilla sitä tarjotaan vain pakettina softan kanssa, mutta aina voi kysyä. Hinta todennäköisesti suolaisempi vrt. ebayn halvimpiin.

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    AJ tech?

    Kannattaa soittaa, Antti vastaa huonosti sähköpostiin.

    Uskon että saat tuolta kilpailukykyisen tarjouksen.
    Aika varattu syyskuun alkupuolelle AJ:lle ja sovittiin silloin että tuon oman putken mukana kun siihen hätään ei ollut valmiita saatavilla.

    Katsotaan mitä Puolan pojat vastaa takaisin. Ebaystä löytyi lisäksi yksi vaihtoehto mistä saisi noin viikossa osan.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Ilmeisesti suuttimet ei ole ongelma vaan turbo tulee ensin vastaan.
    Ja jos Automaattivaihteisto niin yli 500nm ei kestä.

    Seurailemaan piilovalikosta moottorin lämpöä... Voi olla termarit jumissa ja lämmöt ei nouse normaaliajossa yli 75c. -> EI DPF polttoa.
    325d on pienet suuttimet, ne loppuu ekana. Sitten turbo on seuraava mikä alkaa rajoittaa

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by divinee View Post
    Onkos kellään mitään hajua mihin asti zf on speksannu lci n57 330d:n automaatin? Vakionahan on jo 520nm niin luulisi jossain ainakin 600nm huudeilla olevan?
    Kopioitu toisesta ketjusta

    ZF:n speksit antaa maksimi väännöksi:

    "The input torque limits are:
    GA6HP19 max. torque: 420 Nm
    GA6HP26 max. torque: 600 Nm
    GA6HP32 max. torque: 750 Nm"

    Tosin myöhemmin mainitaan että GA6HP19 max. on 400Nm/ ja 4wd versiossa 420 Nm.
    GA6HP32 Bensassa 700 ja dieselissä 750 Nm.

    Lähde: "ZF Functional Descriptions Automatic-Transmission 6HP19 6HP26 6HP32"

    Edi: kaivelin sisää noita hp mallien kestoja:
    GA6HP 1 gen
    GA6HP19 400 Nm
    GA6HP26 600 Nm
    GA6HP32 750 Nm

    GAHP6 2 gen (2007>)
    GA6HP21 450 Nm (ex. 6HP19)
    GA6HP28 700 Nm (ex. 6HP26)
    GA6HP34 850 Nm (ex. 6HP32)

    Leave a comment:


  • divinee
    replied
    Onkos kellään mitään hajua mihin asti zf on speksannu lci n57 330d:n automaatin? Vakionahan on jo 520nm niin luulisi jossain ainakin 600nm huudeilla olevan?

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Toni 325i View Post
    Mistä kannattaisi hommata suora downpipe alkuperäisen DPF:n tilalle 335d:iin? Miten paljon halkaisija vaikuttaa kun myynnistä löytyy 70 ja 76 mm putkia?

    Tuolta meinasin tilata mutta vastasivat että sopii ainoastaan 272hp versioon vaikka sivulla lukee toisin. Onko näissä miten paljon eroa mitkä sopii M57N2 moottorin kanssa?

    http://rm-motors.pl/en/downpipe/75-d...35d-m57n2.html
    AJ tech?

    Kannattaa soittaa, Antti vastaa huonosti sähköpostiin.

    Uskon että saat tuolta kilpailukykyisen tarjouksen.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Tuossa ollut ajatuksissa ohjelmoida tuo nykyinen 325d lci, eli m57n2 koneella. Vakionahan on se 197/400. Paljonkos noista on irroitettu parhaimmillaan vakio suuttimilla? 250/500 jossain luvattiin ja dpf vielä paikallaan. Sen haluaisin tyhjentää mutta tähän mennessä kaikki pajat on suositelleet sen pitämistä tulevaisuuden katsasuksia varten. Toisaalta voihan sen suodattimen ottaa ehjänäkin ulos sieltä pöntöstä. Onkos noissa 2l koneissa sitten isommat suuttimet kun niistäkin otetaan melkein samanlaisia lukuja kuin tästä 3l koneesta? Vai onkohan nuo jotkin optimistisimmat luvut vain haihattelua, harvalta puljulta kun dynoa sitten kuitenkaan löytyy...

    Dpf varoitusta tosin pukkasi kojetauluun kun ostin auton, mutta 550km ajoa autobahnalla 180km/h keskinopeudella eikä ole enää herjannut viimeiseen 3tkm auto oli ollut saksassa vanhalla ukkelilla uudesta asti ilmeisesti ihan vaan kaupunkiajossa niin kovaa tuolla tuskin on koskaan ajettu...
    Ilmeisesti suuttimet ei ole ongelma vaan turbo tulee ensin vastaan.
    Ja jos Automaattivaihteisto niin yli 500nm ei kestä.

    Seurailemaan piilovalikosta moottorin lämpöä... Voi olla termarit jumissa ja lämmöt ei nouse normaaliajossa yli 75c. -> EI DPF polttoa.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Tuossa ollut ajatuksissa ohjelmoida tuo nykyinen 325d lci, eli m57n2 koneella. Vakionahan on se 197/400. Paljonkos noista on irroitettu parhaimmillaan vakio suuttimilla? 250/500 jossain luvattiin ja dpf vielä paikallaan. Sen haluaisin tyhjentää mutta tähän mennessä kaikki pajat on suositelleet sen pitämistä tulevaisuuden katsasuksia varten. Toisaalta voihan sen suodattimen ottaa ehjänäkin ulos sieltä pöntöstä. Onkos noissa 2l koneissa sitten isommat suuttimet kun niistäkin otetaan melkein samanlaisia lukuja kuin tästä 3l koneesta? Vai onkohan nuo jotkin optimistisimmat luvut vain haihattelua, harvalta puljulta kun dynoa sitten kuitenkaan löytyy...

    Dpf varoitusta tosin pukkasi kojetauluun kun ostin auton, mutta 550km ajoa autobahnalla 180km/h keskinopeudella eikä ole enää herjannut viimeiseen 3tkm auto oli ollut saksassa vanhalla ukkelilla uudesta asti ilmeisesti ihan vaan kaupunkiajossa niin kovaa tuolla tuskin on koskaan ajettu...
    Last edited by Driver22; 19-08-2016, 18:42.

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Mistä kannattaisi hommata suora downpipe alkuperäisen DPF:n tilalle 335d:iin? Miten paljon halkaisija vaikuttaa kun myynnistä löytyy 70 ja 76 mm putkia?

    Tuolta meinasin tilata mutta vastasivat että sopii ainoastaan 272hp versioon vaikka sivulla lukee toisin. Onko näissä miten paljon eroa mitkä sopii M57N2 moottorin kanssa?

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Epäilen kanssa että penkistä saattaa tulla parempi tulos kuin viimeksi, kiitos softamuutosten. Jos ja kun vuoto löytyy, testattava ja tarvittaessa penkitettävä vielä uusiksi.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Musta sitte Jacques, jos tehot tippuu alle 10% viritys on onnistunut Se vuoto voi kyllä tuoda seuraavaan penkitykseen pienen pettymyksen, mutta veikkaan että tulee kovempi siitä huolimatta.

    Periaatteessa tuon heräämisen pitäisi olla parempi eli tuo 80-120 joku ~2.5s , jos kolmosella vetää, mutta imuilman vuoto voi vaikuttaa juuri tuon. Ahdin ei vain herää toivotusti (se ääni). kovemmissa sitten jo pelittää kun urut laulaa täysillä.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Välijäähdytintä ei kannata unohtaa, ainakin pre-lci:ssä ahtoilman lämpötila karkaa korkealle vaikkei kaikkea tehoa otettaisikaan irti. Minun tapauksessani alkup. välijäähdytin oli täysin ehjä ja sisältä puhdas, silti lämpötilat nousivat vedoissa liian korkealle.
    Tilalle ostin Wagnerin välijäähyn. Kallis, tuskin "paras" mutta ainakin helpohko asentaa (vähän tiukka työntää paikalleen). Käsittääkseni sen kapasiteetti riittää pitämään lämpötilat kurissa myös turbomodatussa 335d:ssä, eli riittävä suorituskyky.

    Yhteenvetoa omasta autosta(335d -08):
    + Dpf poistettu
    + Wagner välijäähdytin
    + R90 pumppu
    + Makeclickin softa
    - Vakioturbot

    Suorituskykyä mittailen (10hz gps+glonass) palikalla.
    Kolme vetoa, kaikissa ajat hyvin kymmenyksen sisällä toisistaan (60km/h -> DS + kickdown):
    80-120 = 2.7s
    100-160 = 5.2s
    100-200 = 10.7s

    Ajat paranevat aikalailla kun lähtee kolmosella 60km/h ja tekee manuaalivaihtoja 4500rpm kohdilla:
    80-120 = 2.5s
    60-120 = 3.5s
    100-160 = 4.9s
    100-200 = 10.3s



    Softalla olisi mahdollista ottaa vähän enemmän tehoa irti, mutta savutuksen määrä nousee liian naurettavaksi.
    Tällä kokoonpanolla ja syötöillä autosta on mitattu penkistä riippuen 360hv (Motorbit) tai 390hv (KTA Motors). Molemmat penkit tunnettuja alhaisista lukemista vrt. Karala/Harinen yms muut.
    (Vertailu esille lähinnä siksi ettei vertailtaisi sokeasti eri paikkojen dynotuloksia keskenään samanarvoisina).

    KTA Motorsin dynolappu jossa verrataan eri viritysasteita keskenään (Huom, rengastehoja!): https://www.dropbox.com/s/0qr6z6zhb9...aquov.png?dl=0
    Turkoosi: Täysin vakio 335d 55tkm "lähtötilanne"
    Punainen: Välijäähy + DPF poistettu + Motorbitin softa (CR pumppu rajana)
    Sininen: R90 pumppu vaihdettu + Maken softa (Turbot rajana...)
    Tämän hetken tilannne pitäisi olla suurinpiirtein sama kuin Sininellä käyrällä. Ensi viikolla tarkoitus käydä hakemassa tämän hetken luvut. Make tehnyt kunniakkaasti softaversioita.

    Vanhaa vertailudataa mukaan:
    Punaisella käyrällä (+100kg massaa ylläilmoitettuihin):
    80-120 = 3.0s
    100-160 = 5.3s
    100-200 = 12.2s

    Laimeammalla softalla ja dpf poistettuna (2014) (+100kg massaa ylläilmoitettuihin):
    80-120 = 3.3s
    100-160 = 6.2s
    100-200 = 13.1s


    Edit: Lisätty vertailumateriaalia. Harmi että tuo 10hz mokkula ostettiin kaverin kanssa vasta 2014 kun auto oli ohjelmoitu, vakiosta ei ole vertailudataa. Vanhoissa mittauksissa on ollut 2 hkö kyydissä ja tankki täynnä (+100kg massa), kun taas viimeisissä yksin ja 1/4 tankki. Painoeroa on ja se näkyy jonkin verran myös mittauksissa.
    Last edited by Jacques; 19-08-2016, 15:36.

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by TKb View Post
    Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

    Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

    Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
    Omaan autoon tulossa R90 pumppu (koska LCI mallissa on tuotoltaan pienempi) ja tyhjä putki tilattu DPF:n tilalle sekä ohjelmointi. Aika näyttää millaiset lukemat irtoaa.

    Takapöntöt useasti korvattu ihan suoralla putkella..
    Last edited by Toni 325i; 18-08-2016, 02:00.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by TKb View Post
    Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

    Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

    Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
    Kannattanee ainakin säilyttää dpf ehjänä katsastusta varten...eli downpipe.

    Leave a comment:

Working...
X