DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Seuraappa pakopaineita pikkuahtimen toiminta-alueella ja mieti, tarvitaanko siinä enää tehokkaampaa kompuraa huonontamaan tilannetta.
    Kerro ihmeessä mikä pakopaine on missäkin kohtaa, jos sulla se tiedossa on!? Muistaakseni sanoit: "ei mua itseasiassa kiinnosta pakopaine. Painetta tarvii että saa ahtoja" nm. Joskus kysynyt

    Itse ajattelin kyllä tehdä sinne mittarin, mutta puuhastelu on vähän jäissä...

    Kysyin lapojen eroa.. Kävisi samakin kompura. Taitaa tuo pakopaine olla enemmän ison turbon ongelmaa, vaikka on modattu malli.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Mitä tarkoittaa auton purkaantuminen...hajoamista?

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Tarpeeton purkaus, reseptin mukaista modausta on tehty ja tämän jälkeen isompi turbo on antautunut toistaiseksi tuntemattomasta syystä.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Tuikku ja kumppanit kertoneet moneen kertaan että toimiva ratkaisu on olemassa.
    Senkun pistää taalat jonoon ja tilaa.
    Tämän jälkeen tehoa saa senverran että paikat hajoaa (tarvittaessa)

    PS. Tuikku ja kumppanit... Paljonkohan tuosta F3x 335D:stä irtoaisi modatulla turbolla?
    Puolan pojat ottaneet 440 hp... Profituning siis
    Last edited by Nettipepe; 01-09-2016, 21:01.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Seuraappa pakopaineita pikkuahtimen toiminta-alueella ja mieti, tarvitaanko siinä enää tehokkaampaa kompuraa huonontamaan tilannetta.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
    Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
    Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
    Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
    Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
    Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...
    Puhuin pienestä ahtimesta ja sen kompurasta.

    Iso turbo on jo siellä paikattavana ja auto ei purkaantunut... Luulin saavani lisätietoa tänään, mutta eipäs tullutkaan. Toivottavasti miitti ei jää väliin tämän takia.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
    Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
    Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
    Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
    Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
    Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Ei tämä nyt niiiiin vaikeata ole.
    Joten kerro mitä eroa noiden lavan määrällä sitten on kompurapuolella? kuvitellaan, että haen ihan samalla otto ja jättöpäällä kompuraa, en siis mitää 2x isompaa. Ei liioitella, kiitos.


    Pakopuolen modaus tohon olisikin pakko tehdä, koska bmw on mitottanut sen toimimaan paskasuodattimen kanssa. Nyt kun niitä ei ole, ilma tahtoo mennä liikaa aina pikkuahtimen luokse. En sitten suosittele kiristämään säätötankoa kireemmälle, koska tämä vain lisää ongelmaa. Minkä mittainen tuo tanko muuten on vakioasetuksilla 335/535d? BMW kun on tehnyt siihen oman erikoismittatyökalun, eikä täten kerro sen mittaa .

    Leave a comment:


  • Nmeri
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?
    .
    En. Niinkuin viestissä lukee kysyin mikä on paras ratkaisu ja mistä niitä saa. On noiden ymmärtäminen yksinkertaista tai ei niin itse ottaisin kerralla sen toimivimmaksi todetun ratkaisun sillä kyllä täällä foorumiltakin tullut vastaan monta tapausta jossa muutokset joko ei ole ollut tyydyttäviä tai pahimmassa tapauksessa saanu tilata kokonaan uudet ahtimet.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
    Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
    Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.
    Mitä sinä sitten henk.koht suosittelet? Olla koskematta ahtimiin vai millä tavalla päivittää?

    Kaikki tieto on tervetullutta, talvi on rakentelun aikaa ja saisi kokeiltua tuon Siekkisen tekemän laatikon kestävyyttä

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
    - Kierrätyksen takia.
    Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.
    Tuota on vielä hyvä korostaa tehdaskokoonpanoissa ennen muutosten suunnittelua. EGR:n takia pakopaineita on pakko olla tarjolla.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by Nmeri View Post
    Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
    Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.
    Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?


    Ajattele, että ahdin tietyllä tapaa toiminnaltaan vastaa vaikkapa tahkoa.
    Kirveen teroittamiseen tuleva energia (voima) tulee kammesta (pakosiivestä), kammen voima on pakokaasun painetta pakosarjassa.

    Jos tahkon kiveä suurennetaan, mutta kampea ei, tulee pyörittäminen raskaaksi, lyhempi kampi (= entinen pikkuinen pakosiipi) ei jaksa pyörittäkkään enää tahkoa (kompuraa) kunnolla, pakopaine vaan kasvaa, eikä voima siltikään riitä siihen, että kompura pääsisi parhaalle toiminta-alueelleen.

    Jos taas kampea kasvatetaan (pakosiipeä), tulee tahkon pyörittämiseen lisää voimaa, ahdin herää paremmin, pääsee nopeammin alueelle ja pakosiipi kykenee hallitsemaan kaiken imusiiven tuottaman ilman (pakokaasun) ja tekemään työnsä pienemmällä vastapaineella.
    Ahtimen läpi menevän ilman määrän näkee tässä tilanteessa suoraan kompurakartasta ja siipikokojen valintakin on helppoa.

    Siis, jos halutaan oikeasti toimiva ahdin, niin pakosiipeä on pakko kasvattaa vähintään samassa suhteessa, kun imusiipeäkin, jotta hyvän toiminnan mahdolisuus periaattena säilyisi, piste.
    Mieluusti vähän enemmän.
    Ja toisinpäin, pelkän kompuran kasvattaminen on hyödytöntä, jopa vahingollista.
    Poikkeuksen tekee vaan tilanne, jossa ahtimen valmistaja on syystä tai toisesta kasannut ahtimen siipien suhteen "epätasapainoon".
    Bemarin tuplaturbossa ei ole tällainen tilanne.

    .... Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
    - Kierrätyksen takia.
    Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.


    Ei tämä nyt niiiiin vaikeata ole.
    Last edited by tuikku; 30-08-2016, 23:49.

    Leave a comment:


  • Nmeri
    replied
    Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
    Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
    Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
    Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Oletkos ajatellut sitä tarvetta pikkusiiven päivitykselle ?
    Olen, tuoton jatko olisi kiva pikkasen saada pidemmäksi proturbon ison turbon jälkeen. Turbon yliahtaaminen kevyeellä kaasulla olisi kiva saada myös kuriin 80km/h->

    Eli mites nuo vaikuttaa mihinkin? Pakopään muokkaaminen pikkuseen kun on vähän hankalempi operaatio.

    Itsellä antautu tuo modattu iso vielä tuntemattomasta syystä ja tässä on hyvä väli miettiä toisiakin vaihtoehtoja.

    Leave a comment:

Working...
X