Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casull
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 207
    • Nivala

    Mulla se nosti pakolämmöt noin 400 asteeseen minuutiksi ja sen jälkeen luovutti.
    Muutaman kerran yritti uudelleen ja sitten tuli vikakoodi.

    Elikkäs siis ei edes yritä jos vikakoodi on päällä.
    Mittaristossa tai televisiossa ei vielä kumminkaan mitään herjannu.

    Forten litku lähes tyhjään tankkiin ja heti meni loppuun asti.
    Kesti tosin melkein 50 km...
    Last edited by Casull; 30-04-2015, 22:58. Reason: tarkennus
    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

    Comment

    • divinee
      Bimmer Rookie
      • Jun 2014
      • 44
      • Hämeenlinna

      Sinänsä hassua että oon ajellu pari kuukautta ilman dpf:n kennoo ja vieläkään ei oo vikakoodia että poltto ei onnistu. Kilometrejä kertynyt about 10k. Paineanturi kyllä antaa vikakoodia mutta resetoin dpf:n kennon poiston jälkeen niin se on lähteny ns."nollista". En ole kyllä hetkeen tsekannu dpf:n tilaa eli periaatteessa järjestelmä voi "junnata" paikallaan tossa nollatilassa kun se ei saa paineinfoo. Järjestelmänhän ei pitäisi osata laskea dpf:n täyttötilannetta ellei siinä oo jotain failsafe-systeemiä mikä laskee kilometrien tai ajan perusteella tilannetta vastapaineen lisäksi. Pitänee tuupata toi boschin esitronicci kiinni ja ajella vähän lisää testejä. Kiinnostaisi kyllä nähdä että minkälainen logiikka tossa systeemissä on. Jos jollain on tarkempaa tietoo tosta logiikasta niin kertokaa ihmeessä.
      E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
      EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by divinee View Post
        Sinänsä hassua että oon ajellu pari kuukautta ilman dpf:n kennoo ja vieläkään ei oo vikakoodia että poltto ei onnistu. Kilometrejä kertynyt about 10k. Paineanturi kyllä antaa vikakoodia mutta resetoin dpf:n kennon poiston jälkeen niin se on lähteny ns."nollista". En ole kyllä hetkeen tsekannu dpf:n tilaa eli periaatteessa järjestelmä voi "junnata" paikallaan tossa nollatilassa kun se ei saa paineinfoo. Järjestelmänhän ei pitäisi osata laskea dpf:n täyttötilannetta ellei siinä oo jotain failsafe-systeemiä mikä laskee kilometrien tai ajan perusteella tilannetta vastapaineen lisäksi. Pitänee tuupata toi boschin esitronicci kiinni ja ajella vähän lisää testejä. Kiinnostaisi kyllä nähdä että minkälainen logiikka tossa systeemissä on. Jos jollain on tarkempaa tietoo tosta logiikasta niin kertokaa ihmeessä.
        Onhan näissä moottorityyppikohtaisia eroja vaikka kuinka, joten vähän vaikea sanoa mitään kauhean yleispätevää. Minäkin ajoin n. 2tkm ilman kennoa ja vikakoodi "Particle Filter" siellä oli ja tuli aina nollatessa jonkin ajan päästä takaisin. Ymmärtääkseni tuo M47:n DDE6.0:ssa pyytää polttoa aina siinä vaiheessa kun vastapaineet nousevat liian suuriksi, tai jos tietty kilometrimäärä edellisestä poltosta tulee täyteen.

        Eihän se tosiaan edes yritä polttoa jos siellä on kokoajan päällä se paineanturin vikakoodi, sen takia sieltä ei muita polttoon liittyviä koodeja tulekaan.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Tietääkö joku noista ash mass arvoista? Omassa se on ollut pitkään jonkun verran alle 39...hyvä vai huono?

          Comment

          • Neutrone
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1320
            • Tampere

            Originally posted by aku1979 View Post
            Tietääkö joku noista ash mass arvoista? Omassa se on ollut pitkään jonkun verran alle 39...hyvä vai huono?
            Sen mitä yritin googlailla, niin ainakin vag konsernin laitteissa 50g lähenteli "täyttä" eli pöntön vaihtoa, yleensä toki vastapaineetkin tässä vaiheessa suuret. Lienee kuitenkin aikalailla auto/mallikohtasta.
            F10 530d semiVOLL
            ex. E90 320d M-Sport '06
            ex. E39 523i M-Sport '00
            ex. E36 325i Coupe '92
            ex. E30 316i '89



            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Onko kukaan vaihtanut "tehokkaampaa" välijäähdytintä dieseliin? Onkohan tuollaisella suurtakin merkitystä pelkän ohjelmoinnin kanssa? Rahan hukkaa?

              Comment

              • LUMI
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 251
                • kotona

                mulla on Wagnerin cooleri ja Forgen ahtoletku
                ei vaan ole käyty penkissä vielä
                ja tottakai tuolla voimaa saa lisää kun jäähdytys paranee
                Last edited by LUMI; 05-05-2015, 22:06.

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by LUMI View Post
                  mulla on Wagnerin cooleri ja Forgen ahtoletku
                  ei vaan ole käyty penkissä vielä
                  ja tottakai tuolla voimaa saa lisää kun jäähdytys paranee
                  http://www.wagner-tuningshop.de/#pro...200001029.html
                  Eihän ne katsatuksessa puutu asiaan kun yleensä noissa mainitaan,ettei ole katukäyttöön?

                  Comment

                  • LUMI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 251
                    • kotona

                    empä tiiä ku en oo katsastanu vielä
                    ja ei mulla oo kyllä kattia eikä dpf:ääkään

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Onko kukaan vaihtanut "tehokkaampaa" välijäähdytintä dieseliin? Onkohan tuollaisella suurtakin merkitystä pelkän ohjelmoinnin kanssa? Rahan hukkaa?
                      Missään tilanteessa siitä ei ole haittaakaan.
                      Käytännössä aina etua, kaikissa moottoreissa.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 696

                        Originally posted by tuikku View Post
                        Missään tilanteessa siitä ei ole haittaakaan.
                        Käytännössä aina etua, kaikissa moottoreissa.

                        Hyötyä voi määrittää tutkimalla ahtoilman lämpötilaa ennen ja jälkeen asennuksen.

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 696

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Eihän ne katsatuksessa puutu asiaan kun yleensä noissa mainitaan,ettei ole katukäyttöön?
                          Riippuu katsastusmiehestä ja siitä että huomaako jälkiasennetun jäähdyttimen.

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            Olisiko järkeä vaihtaa dpf:n tilalle "suoraa" putkea? Jos vaihtaisi aina katsastukseen dpf:n paikalleen? Voiko polton poiston ja mahdolliset muut koodaukset tehdä INPA:lla ja voiko asetuksia heilutella edes takaisin?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Olisiko järkeä vaihtaa dpf:n tilalle "suoraa" putkea? Jos vaihtaisi aina katsastukseen dpf:n paikalleen? Voiko polton poiston ja mahdolliset muut koodaukset tehdä INPA:lla ja voiko asetuksia heilutella edes takaisin?
                              Ei voi koodailla polttoa millään, sen parametrit ovat vähän syvemmällä softassa ja vaatii ohjelmointia sekä asiansa osaavaan softaajan. Suoraa putkea tilalle vaan, tai jos pelkäät katsastusta niin tyhjennä vaan se orkkis DPF-pönttö niin eivät huomaa katsastuksessa mitään.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Voi sen orkkispöntön laittaa hollille katsastuksen ajaksi vaikka softasta on poistettu dpf toiminnot. Katsastuksen jälkeen putki taas tilalle, mutta tosiaan vaatii 2 x jumpan / vuosi.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎