Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerin potkuri
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 21
    • suomi

    Originally posted by TPM1 View Post
    Asia selvä. Onko kyseessä vaikeakin prosessi?
    Tämä kuuluu varmaan siihen kategoriaan että ei se ole vaikeaa kun sen osaa. Mutta se tietotaito on varmaan pitänyt tekijän hankkia ja nyt sitä työtä voisitten hinnoitella sen mukaan.. ja näitä asioita tuskin opetetaan missää joten kaikki pitää itse selvittää?
    Last edited by Baijerin potkuri; 15-05-2015, 23:48.
    330d e91 M-sport

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Mites ku zf ilmottanu 325d automaatin max väännöks 400nm, onko porukka ohjelmoinu noita? Siinähän on vakiona jo 400nm... Porsiiko?
      Vai pitääkö suosiolla katsella 330d
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Eipä löydy oikeen kvg:stäkään kunnon infoa aiheesta. Luulisi, että laatikko kestää kunhan muuttaa ajotyyliä sellaiseksi, ettei alakierroksilla tee äkkinäisiä kiihdytyksiä. Itse myös mietin miten 330d:n automaattilaatikko kestää +600nm väännöt kun siinä maksimi on se 600nm. 335d:ssä taitaa olla tosin sama laatikko.

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Originally posted by aku1979 View Post
          Eipä löydy oikeen kvg:stäkään kunnon infoa aiheesta. Luulisi, että laatikko kestää kunhan muuttaa ajotyyliä sellaiseksi, ettei alakierroksilla tee äkkinäisiä kiihdytyksiä. Itse myös mietin miten 330d:n automaattilaatikko kestää +600nm väännöt kun siinä maksimi on se 600nm. 335d:ssä taitaa olla tosin sama laatikko.
          Tietysti valmistaja kertoo maximi väännön alakanttiin, mutta olis kiva kuulla kokemuksia 325d automaattilaatikon kestosta ohjelmoidussa autossa.
          Manuaalina niitä on ainakin ohjelmoitu ja pitäis varmaan kestääkki ku sama laatikko ja kytkin ku 330d? Tämmöstä mutuilua vaan

          330d ja 335d samat automaattilaatikot ilmeisesti
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Joo mutulla mennään.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by TPM1 View Post
              Millaisia hintoja olette maksaneet DPF:än poistosta? Sijaitseeko kyseinen pönttö missä päin autoa, eli onko vaikeasti irroitettavissa? Niin 330d E91 2007 kyseessä.
              Sain tarjouksen 350,00 + 90,00 polton ohjelmointi. Jotenkin kuulostaa suolaiselta hinnalta, kun tehtäisiin vielä uudelleenohjeilmoinnin yhteydessä. Melkein tonnin paukku...

              Comment

              • TeemuT
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 329
                • Muhos

                300eur on Oulussa ollut hinta mitä tiedän eli samaa luokkaa.
                poistoon on itsellä mennyt n 4h kun tekee rauhalliseen tahtiin omassa tallissa, kahdesta olen poistanut pre LCi 06 ja LCI 08 330d:stä.
                uudemmassa on tilaa enempi mutta ahdasta sielläkin on muuten ei mitää erityisen vaikeaa ole asiassa.
                Moottorin tuen olen irrottanut kun muuten DPF ei ole mahtunut tulemaan pois paikalta.
                -TT-
                F30 320d

                Comment

                • Whispi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 131
                  • Tampere

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Sain tarjouksen 350,00 + 90,00 polton ohjelmointi. Jotenkin kuulostaa suolaiselta hinnalta, kun tehtäisiin vielä uudelleenohjeilmoinnin yhteydessä. Melkein tonnin paukku...
                  Soittele sinne Aj-techille vaan, vaikka matkaa tulee se ~300km/suunta niin kannattaa, polttoaineisiin sulla menee jokunen kymppi mutta on se hymyssä suin mukava ajella kotia hieman pidempikin matka Samalla lähtee hiukkaspönttö varmasti kilpailukykyiseen hintaan, trust me.
                  -12 E70 40d

                  Ex:
                  -11 Porsche 958
                  -11 F11 535dA
                  -09 E90 330dA
                  -09 E61 530dA
                  -09 E60 530xdA
                  -04 E60 530dA

                  +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                  Comment

                  • mawred
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 34

                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Sain tarjouksen 350,00 + 90,00 polton ohjelmointi. Jotenkin kuulostaa suolaiselta hinnalta, kun tehtäisiin vielä uudelleenohjeilmoinnin yhteydessä. Melkein tonnin paukku...
                    Nelivedon kanssa joutuu purkamaan autoa aikalailla, että pönttöön pääsee käsiksi. Siihen peilattuna tuo vaikuttaa suht kohtuulliselta tarjoukselta.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by janne30 View Post
                      Mites ku zf ilmottanu 325d automaatin max väännöks 400nm, onko porukka ohjelmoinu noita? Siinähän on vakiona jo 400nm... Porsiiko?
                      Vai pitääkö suosiolla katsella 330d
                      Onko tuossa sama laatikko kuin 335i:ssä?

                      Näissä 335i:ssä ainakin tuntuu laatikko kestävän viritykset hyvin.

                      Comment

                      • jumuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2010
                        • 496
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Onko tuossa sama laatikko kuin 335i:ssä?

                        Näissä 335i:ssä ainakin tuntuu laatikko kestävän viritykset hyvin.
                        Ei voi taas tätä dieselin ja bensan virittämistä vertailla ja kyllä 335i:stä myös laatikot hajoilleet kun vääntöä alkaa oikeasti olla
                        Nyt
                        Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                        Ex
                        F25 30d M-sport GNA-500
                        E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                        F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                        E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                        F25 20d M-Sport UZV-655
                        Audi B8 S4 ILM-448
                        F31 330d M-Sport VYZ-717
                        E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                        E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                        F30 320d M-Sport VXU-494
                        E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                        E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                        E91 335d M-Sport NJN-958
                        E91 330d M-Sport GJB-752
                        E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                        E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by jumuli View Post
                          Ei voi taas tätä dieselin ja bensan virittämistä vertailla ja kyllä 335i:stä myös laatikot hajoilleet kun vääntöä alkaa oikeasti olla
                          Kyllä ne varmasti jossain vaiheessa paukkuu mutta tuntuu ihan hyvin tuollaiset reilu 600Nm kestävän näissä 335i:ssäkin. Saman verran vääntöä taitaa perusvireillä irrota 325d:stäkin?

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Kyllä ne varmasti jossain vaiheessa paukkuu mutta tuntuu ihan hyvin tuollaiset reilu 600Nm kestävän näissä 335i:ssäkin. Saman verran vääntöä taitaa perusvireillä irrota 325d:stäkin?
                            Kyllä tuntuu olevan foorumillakin paljon e9x 335i automaattina, on jb4 :set ja raceflashit ymsyms. Eiköhän se 325d kestä pienen ohjelmoinnin
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by janne30 View Post
                              Kyllä tuntuu olevan foorumillakin paljon e9x 335i automaattina, on jb4 :set ja raceflashit ymsyms. Eiköhän se 325d kestä pienen ohjelmoinnin
                              Muistetaan nyt että kun puhutaan E90 325D autosta, niin 325d ssä on 6hp19 laatikko joka kestävyydeltään (valmistajan speksien mukaan) on hieman toista kuin 335i ja 330D yms autoissa oleva laatikko 6hp26.
                              Lisäksi dieselin vääntö tulee jo alakierroksilla aika rajuna, joka ilmeisesti särkee paikkoja helpommin.eli ei voi verrata 335in kierroksilla saatuihin arvoihin.
                              Itse en ole "uskaltanut" ohjelmoida juurikin tuon laatikon takia.
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • AiM
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 247
                                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                                Originally posted by Nettipepe View Post
                                Muistetaan nyt että kun puhutaan E90 325D autosta, niin 325d ssä on 6hp19 laatikko joka kestävyydeltään (valmistajan speksien mukaan) on hieman toista kuin 335i ja 330D yms autoissa oleva laatikko 6hp26.
                                Lisäksi dieselin vääntö tulee jo alakierroksilla aika rajuna, joka ilmeisesti särkee paikkoja helpommin.eli ei voi verrata 335in kierroksilla saatuihin arvoihin.
                                Itse en ole "uskaltanut" ohjelmoida juurikin tuon laatikon takia.
                                Paitsi että E9X 335i:ssä on 6HP19Z jota turha verrata dieselin 6HP26Z laatikkoon kuten totesitkin.
                                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                                454hp/850Nm
                                100-200kmh@9,98s
                                0-200kmh@15,35s
                                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                                1 mile 259kmh

                                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                                Project target;
                                +500hp/+1000Nm
                                100-200kmh@<9s
                                0-200kmh@<14s
                                1/4 mile <12s@19xkmh
                                1 mile +270kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎