Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kyllähän Nikon penkkiin pääsee muulloinkin, kun vaan sopii etukäteen

    Tosin jarrudyno olis parempi noiden penkittämiseen..
    Pääsee tokiinsa, ideana olisikin porukalla saada keskenään vertailukelpoisia tuloksia x35d omistajien kesken (miksei myös muutkin savukoneet).
    Nythän dynopäiville on osallistumassa ainoana itseäni kiinnostavana autona SlickT:n savustin Tuikun ohjelmalla, toisekseen tuleeko näitä tuloksia jälkikäteen näkyville riippuu varmaan paljon henkilöistä itsestään.

    En usko että on juurikaan väliä penkitetäänkö näitä dieseleitä intertia- vai jarrupenkissä. Heräävät ahdoiltaan sen verran nopeasti että suurimassaisen inertiapenkin vastuksen pitäisi kyllä riittää, tai on riittänyt ainakin omille autoilleni mitä olen käyttänyt tutun penkissä 12 vuoden ajan. Eriasia on sitten isommilla turboilla varustetuilla vanhemmilla bensavehkeillä, jotka vaativat jarrupenkin vastuksen jotta todelliset tehot tulevat esille.

    Eri penkeissä saatujen tuloksien perusteella ei voi vetää kovinkaan pitkälle vieviä johtopäätöksiä, joten paras lääke siihen on saada vertailukelpoiset autot samana päivänä samaan penkkiin.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • antto93
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 277
      • kemiö

      onko kellään kokemusta dpf:n poisto ja ohjelmointi tästä " autosähkö ja dieselhuolto häkkinen " firmasta? ja firma on turussa.. Tietäävät kuulema mikä he tekevät (Y)

      Comment

      • hapilo
        Newbiemmer
        • Jun 2015
        • 2
        • pohjois-savo

        Minulla on e90/316D Bmw ja vuosimalli 2010.

        Miten paljon oikeasti polttoaineenkulutus pienenee, jos dpf:n poistaa ja optimoi auton?

        Tällähetkellä "vakiona" kulutusmittari näyttää tankillisella noin 4,3l/100km kulutusta ja kun tankatessa laskee kulutuksen, niin vastaavalla matkalla kulutus ollut 4,6l/100km.

        Pääseekö siis optimoinnilla ja dpf:n poistolla litran pienempään kulutukseen?

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Originally posted by hapilo View Post
          Minulla on e90/316D Bmw ja vuosimalli 2010.

          Miten paljon oikeasti polttoaineenkulutus pienenee, jos dpf:n poistaa ja optimoi auton?

          Tällähetkellä "vakiona" kulutusmittari näyttää tankillisella noin 4,3l/100km kulutusta ja kun tankatessa laskee kulutuksen, niin vastaavalla matkalla kulutus ollut 4,6l/100km.

          Pääseekö siis optimoinnilla ja dpf:n poistolla litran pienempään kulutukseen?
          Tässä tapauksessa ei varmasti.
          M550d

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by epv View Post
            Saako "kotikonstein" selville helposti, että onko auto ohjelmoitu vai ei? :think 330d kyseessä. INPA:aa ei ole, mutta BMWhat löytyy luurista.
            Livedata esiin ja sieltä ruiskutusmäärät esille. Vakiossa syöttö on luokkaa 60mg. Eli jos menee päälle 75 niin on softa. Toinen tietty ahtopaine.

            Bmwhatista en kyllä sitte tiiä miten sillä saa nuita katottua.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • hapilo
              Newbiemmer
              • Jun 2015
              • 2
              • pohjois-savo

              Originally posted by jumbo View Post
              Tässä tapauksessa ei varmasti.
              ok.

              ostin auton keväällä ja siinä oli joku race-chippi huijaamassa commonrailin painetta. Alavääntö oli muhkea ja kun otin poksin pois, niin alaväännöntuntu poistui... Polttoaineenkulutukseen ei ollut vaikutusta ko. poksilla... Tai tuli niin vähän ajeltua sillä, että ihan varmaa tietoa ei ole, että lisikö, vaiko vähenikö kulutus...

              Nyt pitäisi tuohon ostaa jonkinlainen autoradio, kun pimeni radionnäyttö. Tehneekö mitään noilla n. 400e maksavilla 7" näytölläolevilla androit-radioilla? Meni ot:ksi... sori...

              Comment

              • Kapanos
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1394
                • Kirkkonummen Westend

                Originally posted by janne30 View Post
                Tämä oli kiva kuulla, pitää katsoa jos kalajoen reissulla menis aj-techin kautta.
                Miksi niin pitkälle, kun lähempääkin (Vantaa/Helsinki) saa samaa, ellei jopa parempaa softaa..

                Omassa 335 oli aj-tech softa, joka oli hyvä, mutta nyt Simon tekemä softa jota muokattu vielä mun toiveiden mukaan ja "repii" paremmin kuin vanha softa. Kyseisellä softalla penkitetty 400+ ja 900nm Epdm;än penkissä.

                Sama kaveri poistaa myös dpf yms turhuudet.

                Teki myös hemun E46 330d softan josta tuli 290hv ja 601nm pelkällä softalla...
                E30 M50tic -90
                E34 M5 -90
                E91 325d M-sport -07
                Ford F100 -53 LS edition

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  Originally posted by Kapanos View Post
                  Miksi niin pitkälle, kun lähempääkin (Vantaa/Helsinki) saa samaa, ellei jopa parempaa softaa..

                  Omassa 335 oli aj-tech softa, joka oli hyvä, mutta nyt Simon tekemä softa jota muokattu vielä mun toiveiden mukaan ja "repii" paremmin kuin vanha softa. Kyseisellä softalla penkitetty 400+ ja 900nm Epdm;än penkissä.

                  Sama kaveri poistaa myös dpf yms turhuudet.

                  Teki myös hemun E46 330d softan josta tuli 290hv ja 601nm pelkällä softalla...
                  Tämä parempi softa on sitten tehty Antin jälkiä korjaamalla "mun toiveiden mukaiseksi". Mullakin on jonkinlainen mielipide tuunaajista, joiden karriääri tulee jonkun toisen softan korjaamisesta paremmaksi ja joilta ei ikinä ole tänne tullut yhtäkään järkevää aiheeseen liittyvää kommenttia, eikä tule.

                  Sitten vielä sellainen juttu, että 900nm toisesta ja 600nm siitä toisesta ei kyllä oikeastaan ole minusta ole mikään hyvyyden mittari - vaan jos asia on oikeasti totta - niin aivan piakkoin alkaa voimansiirrossa tapahtua tiettyjä, ei toivottuja, peruuntumattomia muutoksia. Olen varmaan rajoitteinen, mutten näe asiassa kenenkään kannalta mitään positiivista.

                  Väännön lisäämiseen ei liity mitään "tietoa, tai taitoa", vaan päinvastoin.
                  Softan hyvyyden mittari on mieluummin se, että vääntö pysyy kurissa ja tehoa kuitenkin tulee ...
                  Sellainen ohjelma on oikeasti hyvin tehty ...
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • Siim
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 41
                    • Helsinki

                    Auto ei savuta enää,softa on tehty kokonaan uusiksi,toisen vanha korjaus on turha.
                    Esimerkiksi pikkuturbon ahtopaineet,vanhassa softassa 3550mbar(2,55bar) mikä on vaarallinen,eli turbokiller softa.

                    Vääntö rajoitetaan dynon jälkeen 800nj kohdalla,tehot jää.

                    ....Simon tekemä softa jota muokattu vielä mun toiveiden mukaan.... tarkoittaa että sport modessa kaasupoljin vastaa eri tavalla.


                    Ei tarvi todistaa mun mitään,dynolappu kertoo totuuden.

                    Ylläpito ei antaa postaa tähän karttoja uudesta ja vanhasta softasta ja poistas mun postauksen.
                    Last edited by Siim; 24-06-2015, 15:32.
                    "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Miksei softa kuvia saa esitellä?

                      Niistähän niitä eroja näkisi..

                      Nooh, uskokaa tai ette, auto tuntuu paremmalta nyt

                      Eli ei tarvitse pitkälle pk seudun softan hakijoiden lähteä..
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • Ylkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 316
                        • Seinäjoki

                        Penkitettiinkö Kapanos sun auto vanhalla ohjelmma ja sitte tällä uudella?
                        Nyt Suzuki gsx-r
                        ex. e91 320d m-sport
                        ex.Bmw e46 330ia cäbi
                        ex.Mazda Rx-8
                        ex.Bmw e36 328i touring
                        ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Miksi niin pitkälle, kun lähempääkin (Vantaa/Helsinki) saa samaa, ellei jopa parempaa softaa..

                          Omassa 335 oli aj-tech softa, joka oli hyvä, mutta nyt Simon tekemä softa jota muokattu vielä mun toiveiden mukaan ja "repii" paremmin kuin vanha softa. Kyseisellä softalla penkitetty 400+ ja 900nm Epdm;än penkissä.

                          Sama kaveri poistaa myös dpf yms turhuudet.

                          Teki myös hemun E46 330d softan josta tuli 290hv ja 601nm pelkällä softalla...
                          Etapin varrella niin tuo matka ei oo ongelma.

                          Enkä uskalla kovin repivää softaa ottaa kun on tuo GA6HP19Z rajoittamassa.
                          Eli tuskin otan antiltakaan all in -asenteella.

                          Mutta hyvä tietää eri vaihtoehtoja tulevaisuutta ajatellen
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Vaikka kyse ei ollutkaan kuin yhdestä kartasta useiden joukossa, ei ole oikein laittaa näytille toisten työn tuloksia. Sen verran kunnioitusta täytyy löytyä.
                            Täytyy varmaan käydä hakemassa referenssitulos EPDM:n penkistä jotta pystyy suhteuttamaan täällä pyöriviä lukuja.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              Originally posted by Ylkka View Post
                              Penkitettiinkö Kapanos sun auto vanhalla ohjelmma ja sitte tällä uudella?
                              Aj techillä penkitetty joo vuosi sitten, mut siel oli hieman huonot olosuhteet ja dynolappukin jäi sinne.

                              Penkkiin ollaan menossa kun kiireiltä ehditään ja kokeillaan peräkkäin eri softia, jotta saadaan vertailtua..
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Menkää vaikka motorbitille niin pääsette jarrulliseen penkkiin, antanee totuudenmukaisempia lukemia noista ahdetuista :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎