Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Mistä Tuikku on tuon tiedon kaivanut?
    Olenkin miettinyt,että kovin on rajoille bmw laatikon mitoittanut esim. 325d mallissa.
    Jos vakiona koneesta bmw lupaa 400nm vääntöä ja laatikko kestää saman.
    Tuon tiedon mukaan sitten marginaali olisi ihan 50nm?
    Luulisi noissa olevan vielä jotain varmuusvaraa...
    No volvolla on taidettu mennä niin että koneen vääntö rajattu tasan aisinin laatikon speksien mukaan.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Sallinen
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 96
      • Kuopio

      Kuinka tuo nyt täytyisi tulkita, että kaikissa 4 sylinterisissä on 6hp21 ? Minulla ainakin siinä vaihteiston vihreässä lätkässä lukee 6hp19 ja tekniikkana 184 hp xdrive 320d.
      e91 320dA xDrive -12
      Porsche 911
      Audi TT

      Comment

      • JNIJNI
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1484

        Originally posted by Nettipepe View Post
        Mistä Tuikku on tuon tiedon kaivanut?
        Olenkin miettinyt,että kovin on rajoille bmw laatikon mitoittanut esim. 325d mallissa.
        Jos vakiona koneesta bmw lupaa 400nm vääntöä ja laatikko kestää saman.
        Tuon tiedon mukaan sitten marginaali olisi ihan 50nm?
        Luulisi noissa olevan vielä jotain varmuusvaraa...
        No volvolla on taidettu mennä niin että koneen vääntö rajattu tasan aisinin laatikon speksien mukaan.
        Näin varmaan olikin vanhalla koneella. Mutta kun 325d sai N57:n, niin laatikko päivitettiin isompaan 6HP26:een.
        G21 LCI 330e xDrive 2022
        E93 M3

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Taas tuli hyvää tietoa... Ihmettelinki ku bmw ilmottaa 325d zf6hp19z laatikolle 400nm väännönkeston ja ilmeisesti alpinan d3 sama laatikko ja siinä on vääntöä tehtaalta jo 450nm.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Onkohan 330xd -06/6 automaatti mallia max 600nm?

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by JNIJNI View Post
              Näin varmaan olikin vanhalla koneella. Mutta kun 325d sai N57:n, niin laatikko päivitettiin isompaan 6HP26:een.
              Olisi sitten preLCI issä edes tuo 6hp21.
              Vaikka lieneekö 50nm niin kauheaa merkitystä.
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by Nettipepe View Post
                Olisi sitten preLCI issä edes tuo 6hp21.
                Vaikka lieneekö 50nm niin kauheaa merkitystä.
                Tuikun tekstistä kopioitu

                "All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21"
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by janne30 View Post
                  Tuikun tekstistä kopioitu

                  "All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21"
                  Tuo ei pidä aivan sokkona paikkaa.

                  Pre lci 525d mikä on 2,5 koneella on 6hp26 laatikolla. Samalla ku litratilavuus nousi 3.0 niin laatikko vaihtui 6hp19 tai tässä mainittuun 21:een
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.
                    Purkasin termarin mutta en nyt kyllä hoksaa että minkä osan poistaminen tukkii termostaatin? Eikös se termarin päällä suoraan ylöspäin oleva pultti ole vain ilmaamista varten? Sitä en avannut vaan purkasin termarin sieltä päästä mihin tulee se letkulähtö sokalla kiinni. Nyt minilla on käsissään se letkulähtö, jousi ja pitkä kara. loput helyt jäi sinne runkoon sisälle vielä. Pitäiskö niidenkin irrota ja mikä osa poistetaan?
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • -J-T-A-
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 297
                      • Espoo

                      Oliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?
                      ----------------‐‐‐--------
                      G21 330e x-drive
                      E34 530i
                      F800S
                      F30 330d (ex)
                      E91 330d (ex)
                      E81 120d (ex)

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9146
                        • Oulu

                        Originally posted by joko View Post
                        Purkasin termarin mutta en nyt kyllä hoksaa että minkä osan poistaminen tukkii termostaatin? Eikös se termarin päällä suoraan ylöspäin oleva pultti ole vain ilmaamista varten? Sitä en avannut vaan purkasin termarin sieltä päästä mihin tulee se letkulähtö sokalla kiinni. Nyt minilla on käsissään se letkulähtö, jousi ja pitkä kara. loput helyt jäi sinne runkoon sisälle vielä. Pitäiskö niidenkin irrota ja mikä osa poistetaan?
                        Koputtelemalla ja alareiästä kampeamalla irtoaa loputkin sisuskalut. Kun pienemmän elementin jättää pois, toiselta elementiltä häviää tukipiste, jota vasten avautua. Kasatessa muistaa laittaa sen muoviholkin niin, että ilmausura jää yläreunaan.

                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • arska86
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 309
                          • Helsinki

                          Originally posted by -J-T-A- View Post
                          Oliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?


                          Tuossa ainakin ketjun aloittajalta yhdet tulokset.
                          Ei se ehjä DPF hirveästi saatuihin tehoihin vaikuta.

                          Comment

                          • ohohh
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 268
                            • Porvoo

                            Laatikkokeskustelu lähti samantien automaattiraiteille. Itsellä huolena ollut nimenomaan kytkin, koska (manuaali)laatikko GS6-53DZ ollut käytössä Ruotsin puolella jopa >1000nm vehkeissä.
                            Mutta jos kerran on 680 väännöillä piesty 100tkm, niin toivotaan ettei ole paljon eroa näiden vehkeiden kytkimissä.
                            G20 330e M-Sport '21

                            ex's

                            F30 330e M-Sport '17
                            F11 530d X-Drive M-sport '12
                            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                            E46 330Ci M-Sport II '03
                            E36 323i Coupe '97

                            Comment

                            • Mikae91
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 39
                              • Tampere

                              Dynotuloksia 320d ?

                              Millaisia teholukemia olette saaneet 2-litran diisseleistä? Omaan e91 320d ja vakio 163hv, laitettiin karalan lastu + dpf tyhjäksi ja egr off. = harisen penkissä 197hv 4250rpm 390.6Nm 2750rpm. Onkohan penkeissä paljon eroja? :think

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Ihan hyvät lukemat.
                                Tärkeintä loppupelissä on, että toimiiko se vai ei.
                                Penkeissä on eroja, ohjelmissa on eroja ja vieläpä autoissakin on eroja.

                                Noin 75mg syötöillä toteutuu sellainen ~400/200 taso, siihen asti on aika paljon vakio-ohjelmassa jo valmiina täyttöjä.

                                Suutinkartta noissa on kalibroitu vakiona 85mg asti.
                                Sillä saa suunnilleen se 450/210-220 syöttöjen toteutuessa.

                                Kaikki riippuu tieten auton kunnostakin.
                                Minun mielestäni ei kannata murehtia - ajelet nyt vaan, jokainen heppa lähemmäs maksimia myös kuluttaa tekniikkaa enemmän, tässä lajissa kun ei oikein tule sellaista win-win tilannetta.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎