Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Bensiinimoottorissa ei todella voi tehdä mitään "ohivuoto" testiä, ainut testi jota voi tehdä on BMW testerin oma suutin testi. Se käytännössä aina käskee vaihtaa kaikki suuttimet, ja usein tuntuu olevan oikeassa.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • T72
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 3
      • Tuusula

      No itsekin olen tottunut kuulemaan tuon termin vähän muissa yhteyksissä, en ruvennut heitä tentaamaan siitä tarkemmin. Löysivät kuitenkin sen vuotavan suuttimen mikä oli pääasia.

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        eli nyt luettiin koodit autocom ohjelmalla ja 5:den suuttimen arvot oli n -2
        3 pytyn arvo oli +2 toivottavasti tulee kuntoon 3 pytyn suutttimen vaihdolla
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          Itseltä päivitystä omiin ongelmiin:

          Vein auton diagnosoitavaksi Bosch car serviceen herttoniemeen, jossa sitten vuorokauden seisoskelun jälkeen löivät piuhat kiinni ja auton päälle. Tosissaan misfireä löi, ja ongelma kohdistui puoliin, joista 2 oli paskana, pyysin sitten vaihtamaan samalla tulpat, jotka paljastuivat olleen aivan finaalissa myös.

          Vaihdoksen jälkeen kävivät parin tunnin seisomisen jälkeen koeajolla piuhat kiinni. Ei antanut enää misfire-vikakoodia, tai mitään muutakaan "normaalista poikkeavaa koodia ". Kävin sitten hakemassa auton, ja totesin itse kanssa toimivaksi. Tänään aamulla 1,5 vuorokauden seisomisen jälkeen lähti mukavasti käyntiin, ja toimi niinkuin pitikin.

          Itse siis varmaan selvisin puolien ja tulppien vaihdolla.
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7536
            • Kotona

            Eli sama vika kuin mulla aikanaan: 2 puolaa samaan aikaan rikki

            Moni tarjosi korjaukseen kalliita suuttimia....:think
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • Ruostepalo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 112
              • Helsinki

              Originally posted by Zeta View Post
              Eli sama vika kuin mulla aikanaan: 2 puolaa samaan aikaan rikki

              Moni tarjosi korjaukseen kalliita suuttimia....:think
              Jep, sama toistuin myös monen korjaamon kanssa. Moni paikka olisi halunnu minun vikakoodien perusteella suoraan heittää kaikki romut uusiksi (tulpat, puolat, suuttimet), osa paikoista taas oli 100% varma, että on suuttimet, ja olisivat lähteneet niitä vaihtamaan.

              Onneksi pystyin luottamaan Boschin huoltopaikkaan, jossa olen monet aikaisemmatkin kulkineet käyttänyt korjauttamassa. He sitten koeajoivat kylmänä, ottivat vikakoodit, tutkivat tulpat ja puolat läpi. Yksi tulppa veteli avian viimeisiään, ja rikkinäisiä puolia oli mestoilla, joten diagnoosi oli aikalailla selvä. Kovassa jännityksessä hain auton, löin oman lukijan kiinni ja lähdin ajoon. Ai sitä tunnetta, kun vikakoodeja ei enää tullut, kiihdyttämisessä ei tapahtunut nykimistä ja tuntui, kuin moottori olisi herännyt kuolleista.

              Moni paikka olisi siis minun laskuuni vetässyt kaikki romut sisään uusiksi, joten rahaa olisi tullut lafkalle enemmän, eikä "työlästä" vianetsintää olisi tarvinnut suorittaa. Moni olisi varmaan turpa hymyssä mennyt makselemaan parin tonnin summia, kun oikeasti olisi selvinnyt paaaaaaljon pienemmällä. :think
              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                ei kai jos on puola viallinen niin ala toimimaan kun kone on lämmennnyt
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7536
                  • Kotona

                  Originally posted by hcaape View Post
                  ei kai jos on puola viallinen niin ala toimimaan kun kone on lämmennnyt
                  Jos puola on vasta menossa rikki niin ehkä lämmetessä ei ole niin herkkä kosketushäiriöön? Kylmänä vaatii puolalta enemmän ja pienikin häiriö lyö vikakoodin päälle. Vaikea sanoa, mutta oma korjaantui ILMAN suuttimien vaihtoa, ja hyvä niin.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                  -

                  Comment

                  • Ruostepalo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 112
                    • Helsinki

                    Itsellä siis tosissaan kanssa käyntihäiriöt hävisivät, kuin pieru saharaan, kun puolat ja tulpat vaihdettiin.
                    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                    Comment

                    • Ruostepalo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 112
                      • Helsinki

                      Lisäyksenä edelliseen vielä: Nyt, kun nuo on vaihdettu, niin huomasin heti myös suuren eron auton toimivuudessa ihan lämpimänäkin.
                      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        No niin, ja komento sekä hurraahuudot vedetään takaisin.

                        Auto oli seissyt firman parkissa 12h, jonka jälkeen menin hyvinmielin käynnistelemään. Kierrokset rupesivat seilaamaan, ja ihana selkärankaa hyväilevä epätasainen tärinä alkoi taas.

                        Soitin huoltoon, missä oli vikadiagnoosin ja puola+tulppa vaihdokset suorittanut. Sanoivat, että seuraavaksi vaihdetaan KAIKKI suuttimet, vaikka vika ymmärtääkseni sijottui sylinteri 5 ja 6 sektorille. Eivät kuulemma lähde vaihtelemaan yksittäisiä, tai edes 3 erissä.

                        Eli ollaan taas aloituspisteessä. Voiko niitä suuttimia vaihtaa yksittäisi, tai voiko ne edes vaihtaa näissä 3 kpl "bankeissa"? Mistä edes löydän tekijän tälle, joka on perehtynyt aihepiiriin.
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          Tilasinpa itsellekin varmuuden vuoksi uudet alkuperäiset puolat, kun ei ole tietoa koska on vaihdettu :think Ei ainakaan huonompaan suuntaan luulisi auton menevän? Vaikkei nyt mitään käyntihäiriöitä ole ollutkaan.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Kun kerran kysytään, niin n53 käyntivaivat on aika tuttuja. Diagnosoinnin avuksi löytyy 100% ehjiä suuttimia ja puolia, joten osavaihdot saadaan minimiin. Ikävä kyllä suuttimet ovat usein kaikki rikki.

                            Originally posted by Ruostepalo View Post
                            No niin, ja komento sekä hurraahuudot vedetään takaisin.

                            Auto oli seissyt firman parkissa 12h, jonka jälkeen menin hyvinmielin käynnistelemään. Kierrokset rupesivat seilaamaan, ja ihana selkärankaa hyväilevä epätasainen tärinä alkoi taas.

                            Soitin huoltoon, missä oli vikadiagnoosin ja puola+tulppa vaihdokset suorittanut. Sanoivat, että seuraavaksi vaihdetaan KAIKKI suuttimet, vaikka vika ymmärtääkseni sijottui sylinteri 5 ja 6 sektorille. Eivät kuulemma lähde vaihtelemaan yksittäisiä, tai edes 3 erissä.

                            Eli ollaan taas aloituspisteessä. Voiko niitä suuttimia vaihtaa yksittäisi, tai voiko ne edes vaihtaa näissä 3 kpl "bankeissa"? Mistä edes löydän tekijän tälle, joka on perehtynyt aihepiiriin.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Ruostepalo
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2015
                              • 112
                              • Helsinki

                              Originally posted by suppari View Post
                              Kun kerran kysytään, niin n53 käyntivaivat on aika tuttuja. Diagnosoinnin avuksi löytyy 100% ehjiä suuttimia ja puolia, joten osavaihdot saadaan minimiin. Ikävä kyllä suuttimet ovat usein kaikki rikki.
                              Tähän omassa tapauksessa lisään sen verran, että omasta kulkineesta suuttimet on vaihdettu takaisinkutsuna 2 eri erässä, aluksi ekat 3 ja myöhemmin loput 3. Luulisi siis, että jos on rikki, niin sitten on vain toisesta puoliskosta hajonneet(?).
                              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7536
                                • Kotona

                                Tarkennetaan vielä tuohon puolajuttuun, että itse hommasin ensin pari tarvikepuolaa jostain varaosapuljusta ja ihmeelliset käyntihäiriöt jatkuivat. Sitten hain marmorilta alkuperäiset (olikohan Boschit) niin vasta sitten loppui tutinat ja tärinät. Noissakin on eroja vaikka päällepäin näyttävät suht samanlaisilta pötkylöiltä....
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎