Bensiinimoottorissa ei todella voi tehdä mitään "ohivuoto" testiä, ainut testi jota voi tehdä on BMW testerin oma suutin testi. Se käytännössä aina käskee vaihtaa kaikki suuttimet, ja usein tuntuu olevan oikeassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Itseltä päivitystä omiin ongelmiin:
Vein auton diagnosoitavaksi Bosch car serviceen herttoniemeen, jossa sitten vuorokauden seisoskelun jälkeen löivät piuhat kiinni ja auton päälle. Tosissaan misfireä löi, ja ongelma kohdistui puoliin, joista 2 oli paskana, pyysin sitten vaihtamaan samalla tulpat, jotka paljastuivat olleen aivan finaalissa myös.
Vaihdoksen jälkeen kävivät parin tunnin seisomisen jälkeen koeajolla piuhat kiinni. Ei antanut enää misfire-vikakoodia, tai mitään muutakaan "normaalista poikkeavaa koodia ". Kävin sitten hakemassa auton, ja totesin itse kanssa toimivaksi. Tänään aamulla 1,5 vuorokauden seisomisen jälkeen lähti mukavasti käyntiin, ja toimi niinkuin pitikin.
Itse siis varmaan selvisin puolien ja tulppien vaihdolla.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEli sama vika kuin mulla aikanaan: 2 puolaa samaan aikaan rikki
Moni tarjosi korjaukseen kalliita suuttimia....:think
Onneksi pystyin luottamaan Boschin huoltopaikkaan, jossa olen monet aikaisemmatkin kulkineet käyttänyt korjauttamassa. He sitten koeajoivat kylmänä, ottivat vikakoodit, tutkivat tulpat ja puolat läpi. Yksi tulppa veteli avian viimeisiään, ja rikkinäisiä puolia oli mestoilla, joten diagnoosi oli aikalailla selvä. Kovassa jännityksessä hain auton, löin oman lukijan kiinni ja lähdin ajoon. Ai sitä tunnetta, kun vikakoodeja ei enää tullut, kiihdyttämisessä ei tapahtunut nykimistä ja tuntui, kuin moottori olisi herännyt kuolleista.
Moni paikka olisi siis minun laskuuni vetässyt kaikki romut sisään uusiksi, joten rahaa olisi tullut lafkalle enemmän, eikä "työlästä" vianetsintää olisi tarvinnut suorittaa. Moni olisi varmaan turpa hymyssä mennyt makselemaan parin tonnin summia, kun oikeasti olisi selvinnyt paaaaaaljon pienemmällä. :thinkAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postei kai jos on puola viallinen niin ala toimimaan kun kone on lämmennnyt
Comment
-
-
Itsellä siis tosissaan kanssa käyntihäiriöt hävisivät, kuin pieru saharaan, kun puolat ja tulpat vaihdettiin.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Lisäyksenä edelliseen vielä: Nyt, kun nuo on vaihdettu, niin huomasin heti myös suuren eron auton toimivuudessa ihan lämpimänäkin.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
No niin, ja komento sekä hurraahuudot vedetään takaisin.
Auto oli seissyt firman parkissa 12h, jonka jälkeen menin hyvinmielin käynnistelemään. Kierrokset rupesivat seilaamaan, ja ihana selkärankaa hyväilevä epätasainen tärinä alkoi taas.
Soitin huoltoon, missä oli vikadiagnoosin ja puola+tulppa vaihdokset suorittanut. Sanoivat, että seuraavaksi vaihdetaan KAIKKI suuttimet, vaikka vika ymmärtääkseni sijottui sylinteri 5 ja 6 sektorille. Eivät kuulemma lähde vaihtelemaan yksittäisiä, tai edes 3 erissä.
Eli ollaan taas aloituspisteessä. Voiko niitä suuttimia vaihtaa yksittäisi, tai voiko ne edes vaihtaa näissä 3 kpl "bankeissa"? Mistä edes löydän tekijän tälle, joka on perehtynyt aihepiiriin.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Kun kerran kysytään, niin n53 käyntivaivat on aika tuttuja. Diagnosoinnin avuksi löytyy 100% ehjiä suuttimia ja puolia, joten osavaihdot saadaan minimiin. Ikävä kyllä suuttimet ovat usein kaikki rikki.
Originally posted by Ruostepalo View PostNo niin, ja komento sekä hurraahuudot vedetään takaisin.
Auto oli seissyt firman parkissa 12h, jonka jälkeen menin hyvinmielin käynnistelemään. Kierrokset rupesivat seilaamaan, ja ihana selkärankaa hyväilevä epätasainen tärinä alkoi taas.
Soitin huoltoon, missä oli vikadiagnoosin ja puola+tulppa vaihdokset suorittanut. Sanoivat, että seuraavaksi vaihdetaan KAIKKI suuttimet, vaikka vika ymmärtääkseni sijottui sylinteri 5 ja 6 sektorille. Eivät kuulemma lähde vaihtelemaan yksittäisiä, tai edes 3 erissä.
Eli ollaan taas aloituspisteessä. Voiko niitä suuttimia vaihtaa yksittäisi, tai voiko ne edes vaihtaa näissä 3 kpl "bankeissa"? Mistä edes löydän tekijän tälle, joka on perehtynyt aihepiiriin.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostKun kerran kysytään, niin n53 käyntivaivat on aika tuttuja. Diagnosoinnin avuksi löytyy 100% ehjiä suuttimia ja puolia, joten osavaihdot saadaan minimiin. Ikävä kyllä suuttimet ovat usein kaikki rikki.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Tarkennetaan vielä tuohon puolajuttuun, että itse hommasin ensin pari tarvikepuolaa jostain varaosapuljusta ja ihmeelliset käyntihäiriöt jatkuivat. Sitten hain marmorilta alkuperäiset (olikohan Boschit) niin vasta sitten loppui tutinat ja tärinät. Noissakin on eroja vaikka päällepäin näyttävät suht samanlaisilta pötkylöiltä....
Comment
-
Comment