Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

Originally posted by Puistis View Post
    Itse vedin sisähaaran kuskin puolelta. Siellä on samanlainen kumitulppa valmiina. Vaatii tosin 1m jatkon, jotta saa vedettyä apumiehen jalkatilaan.
    johto sisällä, kuskin jalkatilasta menin sisään. tein tosin reiän peltiin siihen jarrutehostimen kohdalle kun oli helpoin niin eikä näy kellekkään kuitenkaan.
    Ahdasta oli saada panssarikaapeli kardaanitunnelin yli työnnettyä mutta menihän se kun aikansa etsi reittiä
    -TT-
    F30 320d

Comment

• SC90
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 280

Originally posted by pexodus View Post
      mulla toimii toistaiseksi kuin ajatus, ei merkitystä onko paskaa vähän vai enemmän kameran edessä (pyyhkijä toki pyyhkii tuon alueen) joten väittäisin että jotain vikaa on jos häröilee? onko lasissa sitten jokin kivenisku kameran edessä tms. mikä vaikeuttaa kameran toimintaa "lukiessa" vastavalon heijastumista :think
      En ymmärrä näiden automaattisten valojen sielunelämää...

Nyt taas toimivat lähes normaalisti, kun ajoin saman pätkän pimeässä.
      - M3 convertible 2005

- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

- Fiat 850 Special 1969

- Lexus GS300 2000 TwoTone

- Lexus LS600h 2008

- Volvo S60 2.5 T AWD 2006

Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
      o44-531 82oo

Comment

• hakala-
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 455
        • Tampere

Pystyykö F31 säätämään tuota ajovaloautomatiikan herkkyyttä jotenkin? Eli milloinka pelkät päivävalot olisi päällä.
        F15 M50D
        E36 328 turbo
        E34 535 turbo

Comment

• pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6722
          • PK-seutu

Originally posted by hakala- View Post
          Pystyykö F31 säätämään tuota ajovaloautomatiikan herkkyyttä jotenkin? Eli milloinka pelkät päivävalot olisi päällä.
          Pystyy. Koodaamalla.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

Voiko Sigun F31 koodata ohjausta jäykemmäksi comfort modessa? Servotronic on ja vanhanliiton bemaristina turhan levoton ohjata maantiellä.
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

Voiko Sigun F31 koodata ohjausta jäykemmäksi comfort modessa? Servotronic on ja vanhanliiton bemaristina turhan levoton ohjata maantiellä.
              Mulla ei tietoa tuosta koodauksesta, mutta samaa mieltä tuosta f3x ja f4x ohjauksesta, itse kanssa ei meinaa millään tottua noihin. Kyllä e9x ja tämän minun nykyisen Zetan ohjaus on mielestäni paljon tunnokkaampi kuin noi F sarjalaisten.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm

Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

Comment

• pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

Originally posted by miyli View Post
                Mulla ei tietoa tuosta koodauksesta, mutta samaa mieltä tuosta f3x ja f4x ohjauksesta, itse kanssa ei meinaa millään tottua noihin.
                Ikävä tunnustaa mutta olen ajanut Volvolla lähes kaikki ajot aivan vain sen takia että vihaan tuota ohjausta, luulin ostaessa että kun saa kunnon renkaat niin tulee hyvä (kuluneet runflatit oli ostaessa)

Mutta ohjaus vain paheni kun laittoi normi kumit alle

Kai se on E39 ostettava jos tuolle ei mahda tietokoneella mitään
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• jj5
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1338
                  • pks

Ikävä tunnustaa mutta olen ajanut Volvolla lähes kaikki ajot aivan vain sen takia että vihaan tuota ohjausta, luulin ostaessa että kun saa kunnon renkaat niin tulee hyvä (kuluneet runflatit oli ostaessa)

Mutta ohjaus vain paheni kun laittoi normi kumit alle

Kai se on E39 ostettava jos tuolle ei mahda tietokoneella mitään
                  Ikävä myöntää mutta uudenmallin Skeida octavia (rs) oli minun makuun huomattavasti tunnokkaampi ja miellyttävämpi ohjaus kun F30:ssä ?!
                  Sama taitaa em korimallien lisäksi päteä myös F20 sarjalaiseen, että ohjauksesta on tuntuma vähän kadoksissa.

Mutta kyllä tuon kanssa tulee toimeen ja siitä oppii jopa nauttimaan kovemmassakin ajossa pienellä totuttelulla.

Se on vähän ikävä juttu, että kun DSC kytkee offille vaihtaa auto aina comfort modeen. Onko jollain ideoita mitä tälle voisi tehdä, vai voiko mitään?

E39 on kyllä hyvä
                  sigpic

Comment

• poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3102

mä olen ollu kyllä tyytyväinen oman f31 ohjaustuntumaan. johtuuko sitten siitä, että on vss ohjaus.
                    Kulkineet/projektit:

640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

• SC90
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 280

Originally posted by poke View Post
                      mä olen ollu kyllä tyytyväinen oman f31 ohjaustuntumaan. johtuuko sitten siitä, että on vss ohjaus.
                      Samoin olen ollut itse tyytyväinen, ei oikeastaan mitään purnaamista.
                      - M3 convertible 2005

- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

- Fiat 850 Special 1969

- Lexus GS300 2000 TwoTone

- Lexus LS600h 2008

- Volvo S60 2.5 T AWD 2006

Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                      o44-531 82oo

Comment

• salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

Originally posted by SC90 View Post
                        Samoin olen ollut itse tyytyväinen, ei oikeastaan mitään purnaamista.
                        Riippuu alustasta. Minulla oli F30 Modern Line tavallisella alustalla = Aivan susipaska, vetelee ja ei todellakaan tunnokas. Nyt on F36 jossa siis jo vakiona Sport-alusta = Aivan perkeleen hyvä ajaa.

Tosin nyt on neliveto ja edellinen oli takatuuppari, mutta alustasta tuo ero enemmän johtuu.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Comment

• miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

Originally posted by salmol View Post
                          Riippuu alustasta. Minulla oli F30 Modern Line tavallisella alustalla = Aivan susipaska, vetelee ja ei todellakaan tunnokas. Nyt on F36 jossa siis jo vakiona Sport-alusta = Aivan perkeleen hyvä ajaa.

Tosin nyt on neliveto ja edellinen oli takatuuppari, mutta alustasta tuo ero enemmän johtuu.
                          Meilläkin oli ennen käyttiksenä f30 luxory line normaalilla alustalla ja aivan kauhean vetelä alustaltaan ennenkuin laitettiin siihen m sport alusta.
                          Nyt f36 xdrive H&R madallusjousilla ja alusta todella hyvä
                          Olikin kysymys ohjauksen tunnokkuudesta confort asennolla. Mielestäni se ei ole kauhean miellyttävän oloinen comfortissa, mutta sportilla jo parempi.
                          Sportilla vaan ei viitsi aina ajaa varsinkaan kaupungissa kun laatikko ja kaasunvaste niin äkäisiä.
                          Kyllä vanhemmisssa bemuissa mielestäni paljon tunnokkaampi tuo ohjaus on kaikissa tilanteissa, mutta makuasioitahan nämä on.
                          Last edited by miyli; 17-12-2017, 20:47.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm

Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

Comment

• Pekumie
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 243
                            • -

Eikös nelosessakin(kuten f30) xdrivessä ole sama alusta kaikissa? Riippumatta onko msport vai ei. Poislukien tietysti adaptive alusta..

Comment

• salmol
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 244
                              • Helsinki

Originally posted by Pekumie View Post
                              Eikös nelosessakin(kuten f30) xdrivessä ole sama alusta kaikissa? Riippumatta onko msport vai ei. Poislukien tietysti adaptive alusta..
                              Juuri näin.

F30 = Tavallinen, sport, m sport (vain takaveto) ja adaptive
                              F36 = sport, m sport (vain takaveto) ja adaptive

Veikkaan että F30 perusalustasta on eri modifikaatioita, esim. Luxory on lulla ja modern line muuten vain paska. F36 on aina vakiona sport, eli siihen ei niin sanottua perusalustaa saa ollenkaan.

Kumpaankaan xdriveen ei saa m sport alustaa, vaan neliveto on sport vaikka kyljessä lukisi m sport. Ainoastaan takavetoon saa m sportin.
                              Last edited by salmol; 17-12-2017, 22:23.
                              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Comment

• poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3102

mulla oma f31 on takatuuppari ja adaptivealustalla, niin siinä ainakin saa idrivesta konfiguroitua sport moden siten, että voi valita pelkän chassis, jolloin alusta ja ohjaus on sporrmodessa ja voimalinja ei.
                                Comfortia käytän kuitenkin enimmäkseen.
                                Rengastuksella, rengaspaineilla ja pyöräkulmilla on aika paljon merkitystä näissä vehkeissä.
                                mulla oli kesätassuina aluksi orggis 19" bridgestonen runflati ja jopa niillä oli hyvä ja tunnokas ajaa, eikä ollut uraherkkä. melun vähentämisentakia vaihdoin sitten toisiin.
                                Talvirenkaat on 18" nokian 7:t ja ne tuntui syksyllä rauhattomilta ja ohjaistuntumakin oudolta aluksi. nostin sitten paineet 3 bar tienoille ja autosta tuli taas hyvä ja tunnokas ajaa.
                                Kulkineet/projektit:

640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎