Onkos sulkien suhteen jotain järkevää hankinta paikkaa vai onko BMW tiski järkevin paikka. Ainakin ennen bosch tms tarvikemallit törötti miten sattuu alkuperäisiin nähden ainakin muilla merkeillä. Toisekseen Bosch yms tuntuu olevan melkosta kuraa laadultaan nykyään, yleensä lähteneet 2viikon päästä jättämään jo jotain viivaa lasiin.
Onkos sulkien suhteen jotain järkevää hankinta paikkaa vai onko BMW tiski järkevin paikka. Ainakin ennen bosch tms tarvikemallit törötti miten sattuu alkuperäisiin nähden ainakin muilla merkeillä. Toisekseen Bosch yms tuntuu olevan melkosta kuraa laadultaan nykyään, yleensä lähteneet 2viikon päästä jättämään jo jotain viivaa lasiin.
Biltsun sulkien kokeilu ei ainakaan tule kalliiksi. Oma kokemus on että eivät ole yhtään huonompia kuin Bosch / Valeo / yms. Oli mitkä tahansa niin katso että ovat semmoinen malli jonka kiinnitys vastaa alkuperäistä eikä niin että tulee joku kamala universal sovite.
Pro tip: jos sulissa on joku valkoisella painettu logo (esim Valeo) se lähtee pois asetonilla, pienen harmaantumisen kera tosin.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Ja tästä päästäänkin hyvin seuraavaan kyssäriin, ei tosin ehkä niin mallikohtainen kyssäri.
Onko pyyhkijän sulka mennyt huonoon kuntoon vai varsi jotenkin väärässä asennossa kun pyyhkiessä jättää about siihen kiinnityskohdan kohdalle semmosen 3cm leveän kaistaleen josta ei pyyhi kunnolla?
Ja tästä päästäänkin hyvin seuraavaan kyssäriin, ei tosin ehkä niin mallikohtainen kyssäri.
Onko pyyhkijän sulka mennyt huonoon kuntoon vai varsi jotenkin väärässä asennossa kun pyyhkiessä jättää about siihen kiinnityskohdan kohdalle semmosen 3cm leveän kaistaleen josta ei pyyhi kunnolla?
Edellisiin arvaten, liekkö jotkut uudet aftermarket sulat joiden runko niin jäykkä ettei pyyhkijän varret jaksa painaa keskikohtaa kunnolla lasiin asti. Tuo äkkiseltään tulisi mieleen.
Kellään tietoa F -sarjan läpivienneistä tulipellistä läpi? Onko siellä valmiina jossain kohtaa puhkaistavia kumiläpivientejä? Defan sisätilanlämppärin kaapelin vetoa lähinnä ajattelin, jos itse tuon säteilylämppärin asentelisi.
Kellään tietoa F -sarjan läpivienneistä tulipellistä läpi? Onko siellä valmiina jossain kohtaa puhkaistavia kumiläpivientejä? Defan sisätilanlämppärin kaapelin vetoa lähinnä ajattelin, jos itse tuon säteilylämppärin asentelisi.
Apparin jalkatilasta löytyy kun vähän mattoa raottaa.
Ok kiitokset vinkistä pikasella vilkasulla ei näkynyt, mutta pitää kaivella syvemmältä ja katsella konehuoneen puolelta jos tuolta tuulilasin nurkkakotelosta näkyisin paremmin. Pari tyhjää kumivientiä siellä oli, mutta meni muistaakseni suoraan maata kohti ja siksi vähän mietitytti että tuskin menevät sisälle. Pääjohtosarja meni suoraan sisälle, mutta aina parempi olis kun ei tarttis siitä vakio sarjan reiästä survoa tota armeerattua kaapelia sisään.
-----------------------------------------
Kellään tietoa onko F46:ssa tuo ns "takalukko", mikä tehdään jarruttamalla sutivaa pyörää? E90 lci:ssä tuo oli ja talvella oli pakollinen varuste sai muistaakseni ohjelmoimalla vanhempiin? Oli lainassa kerran e90 2vuotta vanhempana, missä ei ollut tuota ja oli kyllä todella onneton talvella päästä mihinkään.
Pohjoisessa alkaa kohta kylmät ilmat...
Huomasin,että F30 autoissa ei taida missään enää olla aikaisemmista malleista tuttua sähköistä ilmanoton suojaa munuaisten takana?(kaihtimet,Cooling flaps)
Oletteko viritelleet jotain tai onko edes tarpeellinen?
Pohjoisessa alkaa kohta kylmät ilmat...
Huomasin,että F30 autoissa ei taida missään enää olla aikaisemmista malleista tuttua sähköistä ilmanoton suojaa munuaisten takana?(kaihtimet,Cooling flaps)
Oletteko viritelleet jotain tai onko edes tarpeellinen?
Nyt pari talvea etsitty jotain muotoon leikattua siistiä versiota aiheesta, ei ole löytynyt, joten pari talvea on ollut epäsiistit pahvit nippusiteillä etusäleikössä. Ei ole aivan täyttä varmuutta tuntuuko ns. missään, koska alempi (missä on mm. öljynjäähdytin) on auki edelleen. Mutta jos ulkona alkaa olemaan parisenkymmentä astetta pakkasta, niin kyllä sitä haluaa edes jotain yrittää. F30:n keula on todella avoin.
Uuteen G20:een tulee sähköiset läpät, ilmeisesti jopa vakiovarusteena mikä on äärimmäisen hyvä juttu tänne pohjoiselle pienmarkkina-alueelle.
F3X malleihin on nyt takaisinkutsu käynnissä, jossa ohjausvaihteen alupultit vaihdetaan teräksisiin, näistähän on noita sähkömosia tippunut tielle. Kannattaa viedä, jos pultit menee poikki tms. vaihdettaessa, saa kokonaan uuden ohjausvaihdepaketin tehtaan piikkiin. Näin kävi rouvan 130tkm ajetulle f30.lle. yksi kallis remontti on ainakin toistaiseksi pois mielestä ja kustannus oli 0€
F3X malleihin on nyt takaisinkutsu käynnissä, jossa ohjausvaihteen alupultit vaihdetaan teräksisiin, näistähän on noita sähkömosia tippunut tielle. Kannattaa viedä, jos pultit menee poikki tms. vaihdettaessa, saa kokonaan uuden ohjausvaihdepaketin tehtaan piikkiin. Näin kävi rouvan 130tkm ajetulle f30.lle. yksi kallis remontti on ainakin toistaiseksi pois mielestä ja kustannus oli 0€
Eikö nuo viralliset takaisinkutsut pitäisi olla Trafin kannassa? Vai onko noita luettavissa jostain muualta?
Rengaspaineen seurannan resetointia ehdotteli auto tänään, kun töistä lähdin. Tuleeko noita normaalisti tietyn välein että pyytää resetoimaan vai onko joku tulossa tiensä päähän. (F36 2.0d -15). Kun vaati resetointia kaikki renkaat näytti -- tai 0 en nyt muista kummin.
Ainoa mitä tuli mieleen niin liikuttelin talvirenkaita kontissa rengasliikkeestä kotia viikonloppuna onko niiden anturit voinut jotenkin sekottaa auton alla olevat. Eikös nämä anturit jotenkin pyörintä voimasta kerää sähköä sisäiseen akkuunsa? Tasapainotus koneessa ovat siis voineet teoriassa saada sen verran sähköä että olisivat auton anturien kanssa tietoa ristiin lähettäneet? :S
Vai onko vaan normaalia että pitää resetoida noita tietyn välein?
F3X malleihin on nyt takaisinkutsu käynnissä, jossa ohjausvaihteen alupultit vaihdetaan teräksisiin, näistähän on noita sähkömosia tippunut tielle. Kannattaa viedä, jos pultit menee poikki tms. vaihdettaessa, saa kokonaan uuden ohjausvaihdepaketin tehtaan piikkiin. Näin kävi rouvan 130tkm ajetulle f30.lle. yksi kallis remontti on ainakin toistaiseksi pois mielestä ja kustannus oli 0€
Kiitoksia tiedosta pitää omankin auton kohdalla kysyä kuuluisiko kampanjaan vaikka ei nyt samaa koria olekkaan.
Rengaspaineen seurannan resetointia ehdotteli auto tänään, kun töistä lähdin. Tuleeko noita normaalisti tietyn välein että pyytää resetoimaan vai onko joku tulossa tiensä päähän. (F36 2.0d -15). Kun vaati resetointia kaikki renkaat näytti -- tai 0 en nyt muista kummin.
Ainoa mitä tuli mieleen niin liikuttelin talvirenkaita kontissa rengasliikkeestä kotia viikonloppuna onko niiden anturit voinut jotenkin sekottaa auton alla olevat. Eikös nämä anturit jotenkin pyörintä voimasta kerää sähköä sisäiseen akkuunsa? Tasapainotus koneessa ovat siis voineet teoriassa saada sen verran sähköä että olisivat auton anturien kanssa tietoa ristiin lähettäneet? :S
Vai onko vaan normaalia että pitää resetoida noita tietyn välein?
Ei normaalisti tule mitään resetointipyyntöjä, veikkaan että kyse on noista takakontin gummeista. Itselle on tullut yhden kerran häly ilman että mitään on peräkontissa, resetoin renkaat. Eli ei se kovinkaan tavallista ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment