Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    #76
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Jos ei ole akkulämmitystä, toisiko helpotusta että ajoittaisi latauksen aamuyön tunneille, jotta akku olisi mahdollisimman lämmin kun lähtee ajoon?

    Jos akkupakettiin pääsee käsiksi, olisko hyvä modi asentaa akkupakettiin ylläpitolämmitin-kaapeli tms.?

    Täytyy kyllä sanoa että 530e tällä samalla tekniikalla vähän polttelee. Aikas hyvät varusteet saa Suomessa jo vakiona.
    Ei tuo latauksen ajastus isoa eroa tuonut. Kokeilin tuon lisäksi pistää ylimääräisen esilämmityksen tuntia ennen lähtöä, vaan ei ne nuokaan kovin hirveästi auta kun lämmöt menee tarpeeksi alas.

    Itsehän tuonne ei uskalla oikein mitään patentteja alkaa rakenteleen, muuttuu pian pääsiäiskokoksi koko kiesi.

    530e olisi kyllä kiinnostava, jos 330e ei ois alla olisi tuo mennyt varmaan tilaukseen.
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

    Comment

    • 315i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2014
      • 241
      • Arctopolis

      #77
      Eikö tuo akkupaketti lämpiä ladatessa?
      Itellä juuri ko. pirssi kiikarissa, ja hieman ihmettelin voiko akkupaketti olla kylmä jos se esim 0 kelissä on ajastettu latautumaan ennen lähtöä?
      Kyl kaikki muut akut(kai) lämpiää kun ne ladataan.

      Comment

      • toukopouko
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 162
        • Oulu

        #78
        Originally posted by 315i View Post
        Eikö tuo akkupaketti lämpiä ladatessa?
        Itellä juuri ko. pirssi kiikarissa, ja hieman ihmettelin voiko akkupaketti olla kylmä jos se esim 0 kelissä on ajastettu latautumaan ennen lähtöä?
        Kyl kaikki muut akut(kai) lämpiää kun ne ladataan.
        Kai se vähän lämpiää, mutta ilmeisesti ei riittävästi?
        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          #79
          Voi tietenkin johtua jos on valittuna se pienin amppeerimäärä millä ladataa.
          Last edited by 315i; 31-10-2017, 18:51.

          Comment

          • 315i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2014
            • 241
            • Arctopolis

            #80
            Tässä hieman alkaa päivän pidentyminen vaikuttamaan autokuumeeseen. Kävin pyytämässä tarjousta 330e sopivilla varusteilla. Melko hyvä hinta vs. varusteet, jos vaikka vertaa myynnissä oleviin käytettyihin tai myös Saksassa oleviin vastaaviin autoihin.
            Nythän saa sporttinahkajakkarat kaupan päälle ja joissain liikkeissä omia tarjouksia vielä lisäksi.
            Yritin vaimolle selittää, että kannattaako ostaa uus vai kaks vuotta vanha Saksantuliainen samalla rahalla ja miltei samalla varustelulla (hintaeroa ei juuri ole). Uudessa Suomiautossa olis just ne mitä tarvii, Saksan autossa olis ollu jokunen extra mikä ei itselle välttämättömyys.
            Kallishan se on, mutta kertokaa ny miks kannattais ostaa wanha? Koskaan ei itellä uutta autoo ollu.

            Uus kolmonenhan tulee kai loppuvuodesta ja siihen hybridi sit joskus 2019/2020. Eli kohta se taas on wanha, mutta oma auto tarvii jokatapauksessa vaihtaa, kun on kohta teini-iässä

            Niin ja onko täällä niillä runfläteillä vai 18 tuuman normirenkailla, vai ootteko ite hankkineet jonkun muun kombon. 18 tuumaa tais olla parisataa kalliimpi, ei mielestäni paha.

            Comment

            • jaegarmaisteri
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 384
              • Turku

              #81
              Mun mielestä kenenkään muiden mielipiteillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Uusi auto on uusi auto ja käytetty on käytetty. Itse en osaa ainakaan parempaa mielipidettä kertoa. :think
              F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
              --------------------------------------------
              ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
              ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
              ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
              ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
              ex. vRS -11 - 270hp/428N
              ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
              ex. VW Jetta :think
              ex. Opel Ascona :think

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                #82
                Joo, näinhän se on.
                Tosin 335 vaihto hybridiin ei "kuulosta" hyvältä
                Siis äänien puolesta

                Mut M-sport ja pari muuta pitää sedanissa olla, ja harvassa on nuo hybrideissä Suomessa.

                Kokemuksia ja vinkkejä vapaasti.

                Comment

                • peter
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 316
                  • xy

                  #83
                  Pelkkää hyvää sanottavaa 330e. Mulla on n 22000 takana kyseisellä autolla. Viimeisen 1600 kilsan keskikulutus on 1.8 litraa bensaa ja n. 22kwh/100km
                  Kulkupuolta tässä on enemmän kun riittävästi. Ohjaus on tunnoton joo. Mutta silti paljon parempi, kun esim prelci-f31 oli. Hyvä tämä on ajaa.
                  Talvisin akuilla pääsee n 20km. Omilla ajoilla polttomoottori ei viikolla käynnisty ollenkaan, ellei ole kova pakkanen.
                  Omassa autossa on msport ja connected. Noi on mielestäni pakollisia ulkonäöllisesti ja etäohjauksen vuoksi.
                  Voin suositella lämpimästi.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #84
                    Saiskos tähän 330e/530e tietäjiltä listaa mitä varusteita autossa ois hyvä olla? Connected mainittu, mitä se tekee?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Jocular
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 478
                      • Järvenpää

                      #85
                      Kai tuo hyvien varusteiden arvio riippuu ihan siitä mistä itse tykkää. Itsellä nykyisen auton löytämistä vaikeutti se, että edellisessä autossa oli todella hyvät varusteet ja mistään en ollut valmis uudessa autossa luopumaan.

                      Aiemmin taas turhakkeina pitämiäni varusteita olen oppinut arvostamaan aivan erilailla nyt kun ne on itsellä käytössä, kuten vaikka ratin lämmitin.

                      Connected drivella pystyt etäohjaamaan autossa tiettyjä ominaisuuksia kuten sähköistä webastoa ja navigaattoria. Ehdoton varuste! Täällä hyvin kerrottu lisää: https://www.bmw.fi/fi/aiheet/koe-bmw...e/yleista.html

                      HUDista pidän itse suuresti ja aktiivisesta vakkarista varsinkin kun tulee jonkin verran ruuhkassa ajettua. Varjopuolena olen muutaman kerran ruuhkassa havahtunut siihen, että autossani joka suuntaan olevat kamerat ja tutkat käynnistyy ruuhkassa itsestään jos vauhtia on todella vähän ja viereisillä kaistoilla ajetaan todella lähellä. Onneksi tutkat saa kuitenkin sammutettua.

                      Täysin turhake varuste, joka löytyi omasta autosta pesun yhteydessä; jalalla heiluttamalla aukeava takakontti. Ei aukea koskaan silloin kuin haluaisi sen aukeavan, mutta aukeaa kyllä usein pesun yhteydessä jos avain on taskussa!

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        #86
                        Itselle uudet autot ja varsinkin BMW:t uutena ovat jo pitkään olleet täysin mahdoton yhdistelmä. Kuitenkin jos ajattelee, että 3-4v aikana auton arvo melkein puolittuu, niin alkaa tulemaan kilometreille hintaa. Taitaa päästä halvemmalla taksilla.

                        Mitä tulee noihin varusteisiin, kannattaa mielestäni kiinnittää huomiota myös audioon, jonka päivittäminen jälkikäteen voi olla suht tyyristä. Muutenhan combo M sport - navi - connected - hifi/HK riittää jo alkuun.

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #87
                          Mulla tähtäimessä M-sport, HUD ja adaptiivinen vakkari. Koeajoin toistamiseen ko. pirssiä ja etu parkkitutkat on kyl ehdoton. Nyt huomas kun niitä koeajoautossa ei ollut ja omassa kärryssä on.
                          Hinta ei ollu ku pari sataa, eli se omavastuu vakuutuksessa, kun puskuri kolahtaa parkkihallissa johonkin.

                          Noin 20 km pääsin kun keli oli vähän pakkasella ja en mitenkään säästänyt sähköä. Nopeus 100kmh maksimissaan ja taajama-ajoa suurin osa.

                          Auton jo omistaville pikku kyssäriä.
                          Eli, jos haluu ajaa Sport alustalla ja ohjauksella pelkällä sähköllä, se onnistui parin näppäilyn jälkeen. Vois olla helpompikin tapa tuohon. Mites kun akku loppuu ja vaihtaa toiselle moodille, ja pitkän matkan aikana saa ladattua akkua jarrutuksissa, vaihtaako automaattisesti max e asetukselle mikä oli alunperin valittu?

                          Ja olis hyvä jos sais profiiliksi vaikka, max e ja sport alusta/ohjaus. Onko tämä mahdollista, aikaa ei ollu alkaa noita kokeilemaan?

                          Mites vakkarisäädin ja liikennemerkkien luku? Säätyykö vakionopeudensäädin liikennerajoitusten mukaan? Jos säätyy, pystyykö siihen laitamaan esim +5 lisää vauhtia automaattisesti, kun nuo autojen mittarit tuppaa heittämään. Eli jos kamera näkee, että rajoitus 100kmh, niin vakkari säätyisi automatic 105? Tuo olisi ihan ehdoton varuste, ihme jossei kukaan ole vielä ko. hommaa huomannut modata.
                          Oma mittari kun heittää sen n 6-7 kmh.

                          Comment

                          • peter
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 316
                            • xy

                            #88
                            Originally posted by 315i View Post
                            Mulla tähtäimessä M-sport, HUD ja adaptiivinen vakkari. Koeajoin toistamiseen ko. pirssiä ja etu parkkitutkat on kyl ehdoton. Nyt huomas kun niitä koeajoautossa ei ollut ja omassa kärryssä on.
                            Hinta ei ollu ku pari sataa, eli se omavastuu vakuutuksessa, kun puskuri kolahtaa parkkihallissa johonkin.

                            Noin 20 km pääsin kun keli oli vähän pakkasella ja en mitenkään säästänyt sähköä. Nopeus 100kmh maksimissaan ja taajama-ajoa suurin osa.

                            Auton jo omistaville pikku kyssäriä.
                            Eli, jos haluu ajaa Sport alustalla ja ohjauksella pelkällä sähköllä, se onnistui parin näppäilyn jälkeen. Vois olla helpompikin tapa tuohon. Mites kun akku loppuu ja vaihtaa toiselle moodille, ja pitkän matkan aikana saa ladattua akkua jarrutuksissa, vaihtaako automaattisesti max e asetukselle mikä oli alunperin valittu?

                            Ja olis hyvä jos sais profiiliksi vaikka, max e ja sport alusta/ohjaus. Onko tämä mahdollista, aikaa ei ollu alkaa noita kokeilemaan?

                            Mites vakkarisäädin ja liikennemerkkien luku? Säätyykö vakionopeudensäädin liikennerajoitusten mukaan? Jos säätyy, pystyykö siihen laitamaan esim +5 lisää vauhtia automaattisesti, kun nuo autojen mittarit tuppaa heittämään. Eli jos kamera näkee, että rajoitus 100kmh, niin vakkari säätyisi automatic 105? Tuo olisi ihan ehdoton varuste, ihme jossei kukaan ole vielä ko. hommaa huomannut modata.
                            Oma mittari kun heittää sen n 6-7 kmh.
                            Aika linjassa on nuo kilsat, mitä tällä todellisuudessa pääsee talvella. Omat ajot on moottoritietä pitkin 13 kilsaa suuntaansa. Perillepäästessä rangea jäljellä näillä keleille sen 6-8km. Kesällä luonnollisesti pääsee huomattavasti pidemmälle.

                            Nuo varusteet, mitkä luettelit, on aika essentiaaliset. Omastani puuttuu adaptiivinen cruise ja se vähän harmittaa. lisäksi tuo Connected ja vähintään perushifi on hyvä olla. Ratinlämppäri myös kiva lisä.

                            Ajomoodi pitää aina valita. Jos akku loppuu ja haluat ladata, pitää näpytellä Save-moodi päälle. se lataa akun n. 50% bensalla. Jos autossa on navi ja kohde valittu, auto-Edrivessä auto säätelee lataukset itse siten, että aina loppumatkalle on sähköä tarjolla.
                            Siihen en osaa sanoa, voiko noita ajomoodeja koodata automaattisesti päälle. Eihän tuon sport edriven valinta nyt niin kauhean vaikeaa ole; vaihdekepin takaa edrive päälle yhdellä painalluksella, ajotapavalitsimella yks klikkaus ja päällä on.
                            Tuollaista intuitiivista vakkaria ei autossa ole, eli ei tosiaan säädä ajonopeutta nopeusnäytön perusteella.

                            Comment

                            • Jocular
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 478
                              • Järvenpää

                              #89
                              Yritettiin mun autoon koodata se käynnistymään aina sport-modessa mutta ei onnistunut ainakaan vajaa vuosi sitten, en tiedä onnistuisiko nykypäivänä :think

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                #90
                                Mikäs vika tässä, 7tkm, 34k€?, verot ja kulut 2k€?

                                Vastaava Suomessa kympin kalliimpi?

                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎