Originally posted by repsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
-
-
Originally posted by Dre- View PostMielenkiintoinen aihe kyllä mutta veikkaan että helpommalla ja ehkä jopa halvemmalla pääsee kun siirtyy G-sarjaan jos tuota sähkörangea haluaa lisää
Mikäs se semmoinen autoharrastaja olisi mikä ei miettisi perffin parantamista ulkonäköasioiden lisäksi ?
Mut joo, vähän tätä laskeskelin, että jos :
330e msport f30 (tätä kirjottaessa 2021 tammikuu) oikeasti hyvillä varusteilla (adap led, kaistavahdit jne) sekä soppelilla ajomäärällä, maksaa pyöristettynä n.30ke.
330e msport g20 taas about 45-50k€ suurinpiirtein samoilla varusteilla verrokkina.
Nieker-malleja saa sit f30 enemmän ajettuna n.5-10k halvemmalla ja sama lie kohta g20 sarjassa.
Välirahan suuruus vaihdossa liikkeessä olisi varmaankin jotain 20k€ luokkaa, luulen näin.
No, akustot on käytettynä jo näihin g20 malleihin n.2,5k€ nyt purkaamoilla, ne muutamat mitä olen nähnyt. Eikä niillä oikeasti ihan karmeasti ole takana vielä kilsoja.
Eli kun tuosta vähän harrastuneisuutta (ja taustaksi: elektroniikkainsinöörin sekä automaatioasentan koulutuksen yhdistettynä merkkiliikkeessäkin jossain vaiheessa uraa työskennelleenä lyö vielä kehiin ) niin tuntuu että tuo rangen kasvatus voisi olla ihan kiva haaste päivätyön oheen, ja mahdollisesti myös ihan taloudellisesti perusteltavissa. Välirahalla, tai edes puolikkaalla välirahalla, saisi noita akustoja jo ihan kohtuullisen määrän harrastetarpeisiin5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostSähköinen tulevaisuus vaatii pioneereja
Mikäs se semmoinen autoharrastaja olisi mikä ei miettisi perffin parantamista ulkonäköasioiden lisäksi ?
Mut joo, vähän tätä laskeskelin, että jos :
330e msport f30 (tätä kirjottaessa 2021 tammikuu) oikeasti hyvillä varusteilla (adap led, kaistavahdit jne) sekä soppelilla ajomäärällä, maksaa pyöristettynä n.30ke.
330e msport g20 taas about 45-50k€ suurinpiirtein samoilla varusteilla verrokkina.
Nieker-malleja saa sit f30 enemmän ajettuna n.5-10k halvemmalla ja sama lie kohta g20 sarjassa.
Välirahan suuruus vaihdossa liikkeessä olisi varmaankin jotain 20k€ luokkaa, luulen näin.
No, akustot on käytettynä jo näihin g20 malleihin n.2,5k€ nyt purkaamoilla, ne muutamat mitä olen nähnyt. Eikä niillä oikeasti ihan karmeasti ole takana vielä kilsoja.
Eli kun tuosta vähän harrastuneisuutta (ja taustaksi: elektroniikkainsinöörin sekä automaatioasentan koulutuksen yhdistettynä merkkiliikkeessäkin jossain vaiheessa uraa työskennelleenä lyö vielä kehiin ) niin tuntuu että tuo rangen kasvatus voisi olla ihan kiva haaste päivätyön oheen, ja mahdollisesti myös ihan taloudellisesti perusteltavissa. Välirahalla, tai edes puolikkaalla välirahalla, saisi noita akustoja jo ihan kohtuullisen määrän harrastetarpeisiin
Jos meinaat toteuttaa niin ehdottomasti ota videolle ja tee siitä threadi tänne !
Itellä ei elektroniikka-asentajana riittäis mahkut lähteä vastaavaan projektiin ainakaa itekseenVikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Originally posted by Tiki View PostOnkos kellää muulla auto valittanu vähäisestä jäähärinesteestä, vaikka ainaki viime kerralla oli molemmat säiliöt maximi pinnalla ku tarkistin. Ja valittaa siis vaan välillä. Mietin et onko anturi vika vai voiko olla jossai muualla vikaa:think
Comment
-
-
Originally posted by spylkkan View PostMulla valittaa säännöllisen epäsäännöllisesti jäähdytinnesteestä vaikka sitä silmääräisesti onkin paisarista katsottona tarpeeksi. Tästä näyttää myös jäävän mittaristoon keltainen huutomerkillinen kolmiovalo palamaan, mutta ajotietokoneen mukaan ei olisi kysymys j-nesteestä vaan jostain muusta (rajoitettu sähkökäyttö tjms) mikä johtunee ulkolämpötilasta.Last edited by Tiki; 14-01-2021, 14:32.
Comment
-
-
Talvi tuli
No niin, ekat kunnon pakkaset saapuivat eteläänkin ja aamusta lämppäri etänä päälle n.20min ja pakkasta -24. auto sisältä jo mukavan lämmin. Startista polttis hörähti käyntiin mutta tuntui kyllä, että ei se ihan jähmeessä ollut kun kuulosti startti aivan samalta kuin lämpimänäkin ja verrokkina mulla Outlanderin phev jonka polttis oli näillä keleillä huomattavasti raaemman kuuloinen. Työmatkaa joku 19km ja puolessa välissä heitti sähkölle jolla tultiinkin sitten pihaan asti. En hyvästä tiedä mutta mielestäni huomattava parannus Mitsun aikoihin.330e F30
Comment
-
-
Tyhmiä kysymyksiä:
Mitenkäs nämä hybridit toimivat 12V akun lataamisen suhteen? Lataako auto myös 12V akkua kun auton ajoakkua ladataan?
Onko niin, että polttomoottori startataan 12V akun avulla?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTyhmiä kysymyksiä:
Mitenkäs nämä hybridit toimivat 12V akun lataamisen suhteen? Lataako auto myös 12V akkua kun auton ajoakkua ladataan?
Onko niin, että polttomoottori startataan 12V akun avulla?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTyhmiä kysymyksiä:
Mitenkäs nämä hybridit toimivat 12V akun lataamisen suhteen? Lataako auto myös 12V akkua kun auton ajoakkua ladataan?
Onko niin, että polttomoottori startataan 12V akun avulla?
polttis kai käynnistetään vanhanliiton startilla vain silloin kun on absoluuttisen pakko, muutoin kai se vaihteistossa oleva sähkökone hoitaa starttaamisen kun synkronoi sen käyntinopeuden omaansa (=kytkee koneet yhteen).
Seisoi auto jonkin aikaa tuolla pakkasessa (päiviä käyttämättä), ilman että oli aktiivisena se lähtöajastin.
Nyt näyttääpi että akustossa ois latauksen jälkeen 100%, mutta range 0km sähköllä.
Taitaa olla normaalia - kennot lienee aivan liian kylmät että voisi hyödyntää sähköä kulkemiseen ?
-edit : kyllä, näinhän se näytti käytännössä olevan. Akuston lämmitystä laittamalla se lähtöajastin päälle, sekä kytkemällä ennen lähtöä vähäksi aikaa sisätilojen esilämmitys --> roketirollollor.Last edited by repsa; 16-01-2021, 10:48.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostNyt näyttääpi että akustossa ois latauksen jälkeen 100%, mutta range 0km sähköllä.
Taitaa olla normaalia - kennot lienee aivan liian kylmät että voisi hyödyntää sähköä kulkemiseen ?
Nyt ladannu 80% ja antaa rangea, tosin lounaalla kavin mutkan ja akku tyhjeni, ulkona nyt -14.
Paivalla lahdin 0 asteisesta tallista ja ladattu lahtoon niin 15km paasi kunnes polttis paalle, max edrivella ajelin, muutman km patka motarilla 100km/h imas aika paljon, ja oli kylla kiihtytyminen 70km/h —> 100km/h aika rauhallista, -18 tais olla sillon pakkasta.
Comment
-
-
Originally posted by Jussi666 View PostNo niin, ekat kunnon pakkaset saapuivat eteläänkin ja aamusta lämppäri etänä päälle n.20min ja pakkasta -24. auto sisältä jo mukavan lämmin. Startista polttis hörähti käyntiin mutta tuntui kyllä, että ei se ihan jähmeessä ollut kun kuulosti startti aivan samalta kuin lämpimänäkin ja verrokkina mulla Outlanderin phev jonka polttis oli näillä keleillä huomattavasti raaemman kuuloinen. Työmatkaa joku 19km ja puolessa välissä heitti sähkölle jolla tultiinkin sitten pihaan asti. En hyvästä tiedä mutta mielestäni huomattava parannus Mitsun aikoihin.330e F30
Comment
-
-
Eilen pukkas herjaa Hätänumero järjestelmävirhe ja luurin kuva jossa SOS teksti ja kuva yliviivattu.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Carlyllä nollasin eilen mutta tänään tuli herja heti ku starttasin auton. Ulkomaan foorumeita selaamalla näyttää että aika yleinen vika on, kaikki muut toiminnot näyttäs toimivan, ärysttää vain tuossa kun ei pysty mittariston ajotietokonetta selaan ollenkaan.
Saka varma takuu on vielä voimassa, mutta saapa nähdä miten suhteutuvat jos joku akku on kyykännyt.
Comment
-
Comment