F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kokeile nykäistä/vetää voimakkaasti kädellä koukusta juuri, kun on menossa yläasentoon. Itselläni auttoi tämä. Samanlaisia oireita oli.
-
Näytti antavan vikakoodit
80284D motor hall sensor defect
802830 traileri hitch not initialized
802832 traileri hitch intermediate position detected
Koukku yrittää mennä takaisin piiloon mutta lähes heti kääntyy takaisin eikä lukitu kunnolla ylös eikä alas. Mapissa vilkkuu punainen valo.
Leave a comment:
-
Ajattelin ajaa koukun ylä asentoon kun sain auton sulatettua tallissa. Nyt koukku ei nousu ylös mutta ei myöskään lukitu vetoasentoon. Punainen merkki valo näytössä. Onko tähän jotain kikkaa millä koukun saisi takaisin auton alle :think
Leave a comment:
-
Ei ole tästä kyse, ennemminkin liian kevyt jarrupolkimen tuntuma.Originally posted by SULVEL View PostTämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?
Leave a comment:
-
Tämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?Originally posted by maukka86 View PostMinkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.
Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.
Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
Leave a comment:
-
Täytys joo käydä koittamassa toista. Voi olla, että kuvittelen vain koko jutun, kun jarrut ovat kuitenkin ajossa hyvän tuntuiset ja ottavat kevyellä polkimen liikkeellä kiinni. Jotenkin vain tuntu oudolta, kun auton seisoessa paikallaan moottori käynnissä sai polkimen poljettua melko syvälle.Originally posted by ///MJ View PostTehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :think
Käy kokeilemassa toista samanmoista...
Aten lähes uudet palat ja orkkislevyt, mitkä on jo hieman kuluneet.Originally posted by VilleP View PostKuluneet levyt/palat. Tai jotain halppis kuraa.
Leave a comment:
-
Tehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :thinkOriginally posted by maukka86 View PostMinkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.
Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.
Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
Käy kokeilemassa toista samanmoista...
Leave a comment:
-
Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.
Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.
Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
Leave a comment:
-
Kysyin G30:n kohdalta suoraan valtuutetulta. Lämmittää vain matkustamon, ei akkuja eikä moottoria.Originally posted by 523i View PostKiitos vastauksesta,
Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksesta,
Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔
Leave a comment:
-
BMW:n hybridi ja sähkömallit ovat lähtökohtaisesti lämmityksiltään parasta markkinoilla, sillä niiden nimenomaan EI tarvitse olla piuhan päässä voidakseen lämmittää. Piuha toki kannattaa kytkeä myös niin akun varaus ei laske kun lämmittää, mutta se on vaihtoehtoista eikä pakollista.Originally posted by 523i View PostOnko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
Mitä tulee moottorin lämpeämiseen samalla... Virallisesti ei lämpeä mutta tälläkin foorumilla on esitetty todistemateriaalia, että ainakin pientä "hukkalämpöä" menisi moottoriinkin kun nesteet autossa kiertää. Mutta pääasiassa lämmitys on lähinnä kabiiniin.
Leave a comment:
-
Onko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
Leave a comment:
-
No joo sellaista voisi äkkiseltää luulla tuon hinnan olevan. Osaava koodari e-sys hoitaa tuon koodauksen ABS-antureilla toimivaksi. Näitä on tullut koodailtua kun se abs-antureihin perustuva ns. perinteinen järjestelmä toimii hyvin eikä sitten ole enää akkuja jatko loppuu niistä antureista. Sen verran pitkään noita ollut jo käytössä, että alkaa jo niistä alkupään antureista loppumaan akusta virta. Koodauksen jälkeen ei tosiaan ole merkitystä onko niitä antureita vai ei. Etänäkin olen koodaillut.Originally posted by Janitor View PostOK. Odotin jo jotain satasen kappalehintaa
Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?
Leave a comment:
Leave a comment: