F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SC90
    replied
    Kokeile nykäistä/vetää voimakkaasti kädellä koukusta juuri, kun on menossa yläasentoon. Itselläni auttoi tämä. Samanlaisia oireita oli.

    Leave a comment:


  • ThePura
    replied
    Näytti antavan vikakoodit
    80284D motor hall sensor defect
    802830 traileri hitch not initialized
    802832 traileri hitch intermediate position detected
    Koukku yrittää mennä takaisin piiloon mutta lähes heti kääntyy takaisin eikä lukitu kunnolla ylös eikä alas. Mapissa vilkkuu punainen valo.

    Leave a comment:


  • ThePura
    replied
    Ajattelin ajaa koukun ylä asentoon kun sain auton sulatettua tallissa. Nyt koukku ei nousu ylös mutta ei myöskään lukitu vetoasentoon. Punainen merkki valo näytössä. Onko tähän jotain kikkaa millä koukun saisi takaisin auton alle :think

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Originally posted by SULVEL View Post
    Tämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?
    Ei ole tästä kyse, ennemminkin liian kevyt jarrupolkimen tuntuma.

    Leave a comment:


  • SULVEL
    replied
    Originally posted by maukka86 View Post
    Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.

    Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.

    Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
    Tämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Tehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :think

    Käy kokeilemassa toista samanmoista...
    Täytys joo käydä koittamassa toista. Voi olla, että kuvittelen vain koko jutun, kun jarrut ovat kuitenkin ajossa hyvän tuntuiset ja ottavat kevyellä polkimen liikkeellä kiinni. Jotenkin vain tuntu oudolta, kun auton seisoessa paikallaan moottori käynnissä sai polkimen poljettua melko syvälle.

    Originally posted by VilleP View Post
    Kuluneet levyt/palat. Tai jotain halppis kuraa.
    Aten lähes uudet palat ja orkkislevyt, mitkä on jo hieman kuluneet.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kuluneet levyt/palat. Tai jotain halppis kuraa.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by maukka86 View Post
    Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.

    Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.

    Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
    Tehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :think

    Käy kokeilemassa toista samanmoista...

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.

    Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.

    Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Kiitos vastauksesta,
    Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔
    Kysyin G30:n kohdalta suoraan valtuutetulta. Lämmittää vain matkustamon, ei akkuja eikä moottoria.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Kiitos vastauksesta,
    Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Onko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
    BMW:n hybridi ja sähkömallit ovat lähtökohtaisesti lämmityksiltään parasta markkinoilla, sillä niiden nimenomaan EI tarvitse olla piuhan päässä voidakseen lämmittää. Piuha toki kannattaa kytkeä myös niin akun varaus ei laske kun lämmittää, mutta se on vaihtoehtoista eikä pakollista.

    Mitä tulee moottorin lämpeämiseen samalla... Virallisesti ei lämpeä mutta tälläkin foorumilla on esitetty todistemateriaalia, että ainakin pientä "hukkalämpöä" menisi moottoriinkin kun nesteet autossa kiertää. Mutta pääasiassa lämmitys on lähinnä kabiiniin.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Onko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Edit eipä mittää..
    Last edited by pablo; 13-12-2021, 07:00.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janitor View Post
    OK. Odotin jo jotain satasen kappalehintaa
    Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?
    No joo sellaista voisi äkkiseltää luulla tuon hinnan olevan. Osaava koodari e-sys hoitaa tuon koodauksen ABS-antureilla toimivaksi. Näitä on tullut koodailtua kun se abs-antureihin perustuva ns. perinteinen järjestelmä toimii hyvin eikä sitten ole enää akkuja jatko loppuu niistä antureista. Sen verran pitkään noita ollut jo käytössä, että alkaa jo niistä alkupään antureista loppumaan akusta virta. Koodauksen jälkeen ei tosiaan ole merkitystä onko niitä antureita vai ei. Etänäkin olen koodaillut.

    Leave a comment:

Working...
X