Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6750
    • PK-seutu

    Originally posted by Aitta View Post
    Kiitos,

    Onko dieseli vehkeet ollut toimivia ilman suurempia murheita (jakopää, turbo)
    Suuntaa katseesi 2015 ja uudempiin (B47 moottori)
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • soukkadyydd
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 93
      • Seinäjoki

      B47U moottorikoodilla ei suoraan oikeen löydy normaali EGR+mahdollisten jakopäävikojen (mitkä ilmeisesti vähentyneet paljon n47:sta) lisäksi sen kummempia tyyppivikoja; onko jotakin muuta huomioitavaa? Läheisellä kiikarissa vuonna 16 tuotannosta tullut F31 n. 150tkm mittarissa, uskaltaa varmaan yhtä paljon suositella tätä kuin mitä vaan muutakin autoa?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by soukkadyydd View Post
        B47U moottorikoodilla ei suoraan oikeen löydy normaali EGR+mahdollisten jakopäävikojen (mitkä ilmeisesti vähentyneet paljon n47:sta) lisäksi sen kummempia tyyppivikoja; onko jotakin muuta huomioitavaa? Läheisellä kiikarissa vuonna 16 tuotannosta tullut F31 n. 150tkm mittarissa, uskaltaa varmaan yhtä paljon suositella tätä kuin mitä vaan muutakin autoa?
        Kun puhutaan tälläisestä uudemmasta autosta, niin ehdottomasti vikakoodienluku ennen ostamista kunnon testerillä, mielellään ISTA:lla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1160
          • Lahti

          Turbojahan noista porsi alussa ihan kiitettävästi.
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2543
            • Pirkkala

            Lisää aloittelevalla f31 omistajalla tyhmiä kysymyksiä...

            Mistä tiedän onko autossani "rengaspainevalvonta" renkaan venttiilissä?

            sigpic

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2732
              • Tampere

              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Mistä tiedän onko autossani "rengaspainevalvonta" renkaan venttiilissä?
              Siitä että jokaisen renkaan painelukemat ovat näkyvillä.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6750
                • PK-seutu

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Lisää aloittelevalla f31 omistajalla tyhmiä kysymyksiä...

                Mistä tiedän onko autossani "rengaspainevalvonta" renkaan venttiilissä?

                Kirjaimet RPA kertoo, että autossasi on vanhan tyyppinen pyörimisnopeuteen perustuva järjestelmä. Ei antureita vanteissa.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • rikuh1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 520
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Kirjaimet RPA kertoo, että autossasi on vanhan tyyppinen pyörimisnopeuteen perustuva järjestelmä. Ei antureita vanteissa.
                  Ja joka on karkeasti suomennettuna RengasRikko valvonta
                  E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                  Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                  RikunAutofix.fi

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1614
                    • Vantaa

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Kirjaimet RPA kertoo, että autossasi on vanhan tyyppinen pyörimisnopeuteen perustuva järjestelmä. Ei antureita vanteissa.
                    Toki jos on vaihettu vanteet ja orkineelit on vielä olemassa, on voitu koodata rpa vaan käyttöön, koska ei ole jaksettu hommata tpms antureita uusiin vanteisiin.

                    Näin esimerkiksi minulla. Orkkisvanteissa vielä tpms anturit mutta koodattu rpa käyttöön uusien vanteiden takia. Tuo rpa on kyllä ihan toimiva myös, muutaman desimaalin tarkkuudella jo varoittelee painehäviöstä 3.0bar->2.7
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Olisi visiona päivittää nykyinen 320:n yksi ulostulo tuplaksi päiseksi.
                      Diesel koneeseen saa Performancelta putkenpään.. mutta ei taida käydä bensakoneeseen.



                      Toki toinen on vaihtaa koko takavaimennin, mut ei tälläsestä neloskoneista saa mitään järkevää soundia. Vai onko jollain suositella jotain hillittyä.

                      Taitaa LCI mallinkin vaimennin olla ihan erillainen?

                      Kutoskoneisissa Eisenmann oli mieluinen aikaisemmissa autoissa.
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • ///MJ
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 1869
                        • Joensuu

                        Originally posted by Enliz View Post
                        Olisi visiona päivittää nykyinen 320:n yksi ulostulo tuplaksi päiseksi.
                        Diesel koneeseen saa Performancelta putkenpään.. mutta ei taida käydä bensakoneeseen.



                        Toki toinen on vaihtaa koko takavaimennin, mut ei tälläsestä neloskoneista saa mitään järkevää soundia. Vai onko jollain suositella jotain hillittyä.

                        Taitaa LCI mallinkin vaimennin olla ihan erillainen?

                        Kutoskoneisissa Eisenmann oli mieluinen aikaisemmissa autoissa.
                        Tälläinen tehtiin omaan: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=10
                        F36 428iA GC M-Sport
                        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                        M: E36 328i osia

                        M: E39 business cd ja info display

                        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2543
                          • Pirkkala

                          Mikäli jostain kumman syystä haluaisi FIN:ttömät kilvet, niin kilven "taustapahkaa" tulisi hieman muokata :think Eikö näin? Lyhentää?

                          Onko joku onnistunut toteuttamaan tämän siististi?

                          Onko tämän osanumero:
                          51118054157
                          sigpic

                          Comment

                          • SC90
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 280

                            Originally posted by QUASIMODO View Post
                            Mikäli jostain kumman syystä haluaisi FIN:ttömät kilvet, niin kilven "taustapahkaa" tulisi hieman muokata :think Eikö näin? Lyhentää?

                            Onko joku onnistunut toteuttamaan tämän siististi?

                            Onko tämän osanumero:
                            51118054157
                            Tuo pahka on kyllä niin jäätävän ruma, että itse heitin omastani huitsin nevadaan. Reiättömät ja finnittömät kilvet tilalle 3m dual lockilla.
                            - M3 convertible 2005

                            - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                            - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                            - Fiat 850 Special 1969

                            - Lexus GS300 2000 TwoTone

                            - Lexus LS600h 2008

                            - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                            Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                            o44-531 82oo

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6750
                              • PK-seutu

                              Originally posted by SC90 View Post
                              Tuo pahka on kyllä niin jäätävän ruma, että itse heitin omastani huitsin nevadaan. Reiättömät ja finnittömät kilvet tilalle 3m dual lockilla.
                              Jonka jälkeen kilpi osoittaa todella typerän näköisesti alaspäin. Ei jatkoon
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • QUASIMODO
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2543
                                • Pirkkala

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Jonka jälkeen kilpi osoittaa todella typerän näköisesti alaspäin. Ei jatkoon
                                Tästä olen samaa mieltä ja siksi mietinkin että tuota pahkaa lyhentäisi...
                                Nyt olisi hyvä mahdollisuus kikkailla kun kilpiä ei ole vielä haettu.

                                Tai sitten pitää kasvaa ja elää sinivalkoisten kilpien kanssa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎