itselläni kuului myös varsinkin kylmällä koneella aikamoinen ujellus mikä oli synkassa koneen kierroksiin aika pitkälti. Syy oli ilmastoinnin kompura ja vajaat aineet järjestelmässä. Ilmastoinnin täyttö niin ääni hävisi.
Niinkuin ylempänä jo luki ainoat mitkä ei tosiaan mätsää on toi 140 nopeus ja täyskaasu.
Itsellä vähän samanlaista oiretta nyt alkanut olemaan, pitääpä käydä tarkistuttaan tuo ilmastoinnin aineen määrä. En ole kauhean huolissaan jaksanut olla kun harvoin tuota ääntä pitää, yleensä silloin kun seisonut pari päivää ja kylmänä täräyttää käyntiin.
Ilmastointi pois päältä ei ainakaan kahden kiihdytyksen perusteella kuulu vinkunaa. Mielenkiintoista tosiaan. Parin kuukauden päästä huolto tulossa joten hyvä samalla tehdä ilmastointihuolto.
Ilmastointi pois päältä ei ainakaan kahden kiihdytyksen perusteella kuulu vinkunaa. Mielenkiintoista tosiaan. Parin kuukauden päästä huolto tulossa joten hyvä samalla tehdä ilmastointihuolto.
Älä odottelet kahta kuukautta. Jos ilmastointi käy kuivana niin voi tulla kallista tuhoa.
Kannattaa tilata ebaystä niitä mittarillisia täyttöpulloja, joissa on kylmäaineen lisäksi myös voiteluaine sisällä. Sillä mittarilla voi tarkistaa määrän aina jälkeenpäinkin. Joissain noissa on myös paikka-aine mukana jos kyseessä on pieni vuoto. Ykkösautoissa ei ole ollut ilmastointien kanssa ongelmia, mutta useampi raksakuljetin ja emännän auto saanut aineet sisäänsä ja huoletonta ilmastoitua ajoa sen jälkeen. Omista katsonut tuolla mittarilla mitä se on nyt täynnä ollessaan, eli jos tulee oireita niin helppo tarkistaa.
En tiedä miksei noita Suomessa myydä vaikka Euroopasta löytyy muualta. Amerikassahan nuo on ihan lähes isompien ruokakauppojen valikoimissa ja hintaa 15 taalaa, jolla vetäisee tyhjästä täyteen kevyesti. Täällä pitää maksaa kaikesta ilmastointiin liittyvästä 150e, vaikka homma vastaa monimutkaisuudeltaan renkaan täyttöä.
Kannattaa tilata ebaystä niitä mittarillisia täyttöpulloja, joissa on kylmäaineen lisäksi myös voiteluaine sisällä. Sillä mittarilla voi tarkistaa määrän aina jälkeenpäinkin. Joissain noissa on myös paikka-aine mukana jos kyseessä on pieni vuoto. Ykkösautoissa ei ole ollut ilmastointien kanssa ongelmia, mutta useampi raksakuljetin ja emännän auto saanut aineet sisäänsä ja huoletonta ilmastoitua ajoa sen jälkeen. Omista katsonut tuolla mittarilla mitä se on nyt täynnä ollessaan, eli jos tulee oireita niin helppo tarkistaa.
En tiedä miksei noita Suomessa myydä vaikka Euroopasta löytyy muualta. Amerikassahan nuo on ihan lähes isompien ruokakauppojen valikoimissa ja hintaa 15 taalaa, jolla vetäisee tyhjästä täyteen kevyesti. Täällä pitää maksaa kaikesta ilmastointiin liittyvästä 150e, vaikka homma vastaa monimutkaisuudeltaan renkaan täyttöä.
Onko heittää linkkiä? Pariin halvempaan miinaan voisi olla ihan näppärä kokeilla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kannattaa tilata ebaystä niitä mittarillisia täyttöpulloja, joissa on kylmäaineen lisäksi myös voiteluaine sisällä. Sillä mittarilla voi tarkistaa määrän aina jälkeenpäinkin. Joissain noissa on myös paikka-aine mukana jos kyseessä on pieni vuoto. Ykkösautoissa ei ole ollut ilmastointien kanssa ongelmia, mutta useampi raksakuljetin ja emännän auto saanut aineet sisäänsä ja huoletonta ilmastoitua ajoa sen jälkeen. Omista katsonut tuolla mittarilla mitä se on nyt täynnä ollessaan, eli jos tulee oireita niin helppo tarkistaa.
En tiedä miksei noita Suomessa myydä vaikka Euroopasta löytyy muualta. Amerikassahan nuo on ihan lähes isompien ruokakauppojen valikoimissa ja hintaa 15 taalaa, jolla vetäisee tyhjästä täyteen kevyesti. Täällä pitää maksaa kaikesta ilmastointiin liittyvästä 150e, vaikka homma vastaa monimutkaisuudeltaan renkaan täyttöä.
En silti pitäisi kalliina toimenpiteenä tuota huoltoa. Nimimerkillä eilen kävin huollattamassa ilmastoinnin, täyttöä tuli 55g. Koneen tulostaman kuitin mukaan lähtö määrä oli 495g ja täytenä 550g.
Kuudessa vuodessa oli johonkin kadonnut 10% aineesta, ties minne.
54e velottivat ja itse sai lukea Tekniikan Maailman uusimman painoksen odotellessa.
En silti pitäisi kalliina toimenpiteenä tuota huoltoa. Nimimerkillä eilen kävin huollattamassa ilmastoinnin, täyttöä tuli 55g. Koneen tulostaman kuitin mukaan lähtö määrä oli 495g ja täytenä 550g.
Kuudessa vuodessa oli johonkin kadonnut 10% aineesta, ties minne.
54e velottivat ja itse sai lukea Tekniikan Maailman uusimman painoksen odotellessa.
Onhan tuo ihan kohtuu hinta siitä ettei tarvii tehdä "mitään", piuhat kiinni ja kone hoitaa homman, huoltomies voi lähteä sillä aikaa vaikka kahville. Hinta pomppaakin siinä vaiheessa heti yli satasen jos aineet ovat syystä taikka toisesta hävinneet vaikka kokonaan...
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
Onko latausmahdollisuutta? 330e voisi olla noilla kilsoilla hyvä vaihtoehto, jos mahtuu budjettiin.
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
B47 320d. 80km/h tiellä 4,5L. Omassa PK-seudun seka-ajossa 5,3L (M-sport, 18")
N57 330d. Omassa PK-seudun seka-ajossa muistaakseni 6,3L (M-sport, 19")
B48 330e. usein 0L. Omassa PK-seudun seka-ajossa 4,7L (M-sport, 18")
- 70km edestakainen työmatka. Ei latausta työpaikalla. PK-seudun "talvi"-kelissä.
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
B47 320d xdrive business sport
Maantie 80/100kmh 4.3litraa
Kaupunki 5.8litraa
Kävin tänään koeajamassa 428i xdriven. Huomio kiinnittyi suureen siniseen savupölläykseen käynnistettäessä. Autoliikkeen myyjäkään ei voinut olla pilveä sisätiloissa huomaamatta vaikka ehti ajaa auton ulos. Onko kokemuksia mikä tuon tekee? Kilometrejä autossa oli vasta 105000.
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
B48(320) kaupunkiajossa reilu 8L,
Maantieajossa pääsis köröttelemällä 80km/h varmaan lähelle 6L, mutta alla pari kuvaa omasta maantieajosta E75:sta pitkin... Noista kuvista ja ajotietokoneesta poiketen, toisella vedolla tankkauksesta ja kilometreistä laskettu kulutus olisi ollut 6,8L/100km...
Attached Files
sigpic
Z3 Roadster 2.8 -98 Boston Green
F31 LCI Touring 320iX -18 Mineralgrau Metallic
Sikseen miettinyt siirtymistä takaisin diiseliin,jotenkin täysin hyödytön tollanen bensavehje vaikka tulee se 15tkm vaan vuodessa,toki noilla kilsoilla dieselin hyöty pieni mutta..on se satasia jo tuossa kohtaa.
16" talvella ja 17" kesällä, laatikko aina Comfort-asennossa. n. 5.4-5.6L/100km talvella, kesällä n. 5.6L/100km. Riippuu talvesta ja oikeastaan lämpötilasta, kylmät lähdöt lisäävät kulutusta välittömästi. B48B20A taitaa olla moottori.
Comment