Taulussa pari kertaa välähtänyt käynnistäessä Cruise control fault , mikähän komponentti siellä mahdollisesti voisi oireilla? Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Ei ole jäätä tms. missään kun näin lämmintäkin on.
F31 2014 kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by hattiwatti View PostSen korjauksen tein heti alussa, että mittasin viiveet kuskin paikalle kuntoon ja keskikaiutinta pienemmälle. Se oli jostain syystä niissä vakiotiedostoissa isommalla suhteessa kuin muut ja tuntui, että ääni tulee pistemäisesti juuri sieltä. Paljon parempi oli omaan korvaan noin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostAbsoluuttisen suora vaste on erisuuri kuin hyvä äänenlaatu. Saa niitä silti tietysti mittailla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jx166 View PostEn ole mittaillut mitään, otin Audiotec Fischerin perusspekseillä käyttöön. Ainoa huomio, että ääni tulee selvästi eteen (kuten kai on suunniteltukin). Välillä olen levystä riippuen ottanut napsun lähemmäs auton keskipistettä ihan auton äänisäädöillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostOnkos kukaan Match UP 7BMW omistaja mittaillut miten tarkkoja nuo valmiit DSPn säädöt ovat? Itsellä ollut myös tuo vuoden päivät kiinni ja todellakin tyytyväinen muutokseen. Nyt kun tuli kotilaitteiston mittailua varten hommattua kunnollinen mikrofoni niin täytyy tässä kelien lämmitessä mittailla myös nuo auton kaiuttimien vasteet suoraksi (jos ne ei jo ole).
Voin laittaa sen tiedoston myöhemmin jakoon, jos joku haluaa testailla omaansa.). Välillä olen levystä riippuen ottanut napsun lähemmäs auton keskipistettä ihan auton äänisäädöillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostOnkos kukaan Match UP 7BMW omistaja mittaillut miten tarkkoja nuo valmiit DSPn säädöt ovat? Itsellä ollut myös tuo vuoden päivät kiinni ja todellakin tyytyväinen muutokseen. Nyt kun tuli kotilaitteiston mittailua varten hommattua kunnollinen mikrofoni niin täytyy tässä kelien lämmitessä mittailla myös nuo auton kaiuttimien vasteet suoraksi (jos ne ei jo ole).
Voin laittaa sen tiedoston myöhemmin jakoon, jos joku haluaa testailla omaansa.
Leave a comment:
-
-
Onkos kukaan Match UP 7BMW omistaja mittaillut miten tarkkoja nuo valmiit DSPn säädöt ovat? Itsellä ollut myös tuo vuoden päivät kiinni ja todellakin tyytyväinen muutokseen. Nyt kun tuli kotilaitteiston mittailua varten hommattua kunnollinen mikrofoni niin täytyy tässä kelien lämmitessä mittailla myös nuo auton kaiuttimien vasteet suoraksi (jos ne ei jo ole).
Voin laittaa sen tiedoston myöhemmin jakoon, jos joku haluaa testailla omaansa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jommppa View PostPäivitin omaa hifipakettia Match UP 7BMW vahvistimella, ero kuin yöllä ja päivällä. Ei kaipaile h&k setin perään enää. 700e sijotuksella ja plug&play asennuksella paljon parannusta.
Takaovien kaiuttimien vaihto on ehkä jälkikäteen ajatellen turhaa. Entiselle (?) audioharrastajalle se Hifi-tason BMW äänentoisto oli kapea ja kireä, plus bassot ihan onnettomat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jommppa View PostPäivitin omaa hifipakettia Match UP 7BMW vahvistimella, ero kuin yöllä ja päivällä. Ei kaipaile h&k setin perään enää. 700e sijotuksella ja plug&play asennuksella paljon parannusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jx166 View PostSterkat on melko romut, myös hifit. Hauska päivitellä itse, varaudu noin touhutonniin.
Leave a comment:
-
-
Hyviä kommentteja edellä.
Lisäisin, että kallis KLE-moduuli korjattiin toimivaksi 2018 -malleissa. Se hajoaa usein ’16-17 vuosien malleissa, niin minullakin. Tähän saa Bemarilta goodwilliä, joten mikäli auto ei lataa, niin kannattaa viedä valtuutetulle huoltoon, ajaa vikakoodit (KLE-vika usein jos punainen latauksen ”death ring”) ja nostaa asia esille.
Sporttipenkit ja proffanavi on ehdoton combo. M-sportit on 2500-3500 euroa kalliimpia, joten se pitää jokaisen itse arvioida. Sterkat on melko romut, myös hifit. Hauska päivitellä itse, varaudu noin touhutonniin.
Lisään vielä naveihin liittyen, että käytän vain Apple CarPlaytä auton kautta, jossa aina ajantasaiset kartat ja nyt mm. Easyparkin appi integroituna. Nämä aika jees juttuja, jos on Apple -puhelin käytössä.Last edited by jx166; 30-03-2021, 21:24.
Leave a comment:
-
-
1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?
Varusteluissa saattaa olla pieniä vuosimallikohtaisia eroja niin, että esim. Business M Sportissa tuli nahkapenkit mukaan. Aivan viimeisissä F3x vuosimalleissa oli mielestäni jo seuraavan sukupolven viikset mutta "vanha" mittaristo ja esim. erilliset ajotilanapit vs G20 hipaisupad, eli lähes täydellinen silloin.
2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?
Sportsline on yleisempi, Luxuryline on oikeastaan aika harvinainen. Erot lähinnä vanteissa ja koristelistoissa, Sports linessä on "shadow line" ja siinä tulee urheiluistuimet mukana.
3) Sporttipenkit vai tavan penkit?
F3x:ssä aivan ehdottomasti sporttipenkit.
4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?
Hifipaketti on kiva, samoin taittuvat takapenkin niskatuet, tulee hyvin lisää näkyvyyttä. Jos nyt olisin itse ruksimassa uudestaan, niin peruutuskamera ja tutkat molempiin päihin. Navigaattoria en ole tarvinnut koskaan, kännykkä on ajanut asiaa jo yli kymmenen vuotta. Tehdastummennetut takalasit ovat olleet hyvä sijoitus, myös seuraavaan sellaiset jos saa valita.
5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?
Kutistuvat takaovien ulommaiset tiivisteet.
Mahd. huonot takaiskunvaimentimet, mutta valitettavasti se kolina kuuluu parhaiten vain pakkasilla. Autotohtorilla saa auton ylös ja ainakin tarkistettua onko ylim. kolhuja jne. Itse käytin kauan sitten (joskus 2005) ja en katunut kun jäi se E34 540iA ostamatta..
6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)
Itse kävin sigun auton kanssa n. 15 kertaa valtuutulla (3 murrosta johtuen) ja varmasti oli käyttöä. Nyt se auto alkaa olemaan mitä se olisi pitänyt olla jo linjalta valmistuttuaan. Jos on esim. yli 70tkm mittarissa, niin normaali kuluminen alkaa olemaan jo potentiaalisti sen verran poissulkevaa, että 24kk ei välttämättä ole enää järkevää.
7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?
Kyllä. On auto mitä vain, ajettuja kilometrejä ei saa takaisin. 50tkm on yli kahden vuoden normiajot. Tämä sanottuna, esim. omassa ei oikeastaan mitään eroa nyt (~126tkm) ja uutena, mutta pientä pykälää on ollut havaittavissa kysytyissä vaihtohyvityksissä. 80-100tkm kohdalla on hyvä vaihtaa automaattilaatikon öljyt, tämä kustantaa jonkin verran ja hyvä ottaa huomioon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostKarkeasti noissa malleissa voidaan tuo infotainment, eli iDrive järjestelmä jakaa kolmeen luokkaan. On isolla näytöllä oleva Professional navi järjestelmä, sitten on pienemmällä näytöllä business versio ja sitten on pienellä näytöllä oleva täysin naviton versio. Sakan ja Kamuxin Ruotsin tuonneissa usein tuo jälkimmäinen vaihtoehto.
On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
Akkutakuu toimii juuri noin, eli kumpi ensin tulee vastaan, aika tai kilometrit niin takuu siihen päättyy
Erittäin hyvä pointti, koska näkisin, että tuo Pro navi on ihan must. Nuo pienemmät vaihtoehdot jo näyttääkin jotenkin halvalta. Yllättävän useassa niitä on ollut, mutta pitää laittaa "ehdoton vaatimus" listalle vielä tuo. Tässä on nähkääs myös auton tulevat ajaja (naispuoleinen) mukana valkkaamassa ja hänen kriteerit oli lähinnä, että auton pitäisi olla pinkki.
Ajateltiin lähtökohtaisesti ottaa tua joko 12kk tai jopa 24kk takuu, joka kattaa myös akuston. Loppupelistähän tuo lienee enemmän tai vähemmän tsägää, että minkälainen yksilö sieltä tulee ja onko vikoja. Näitä on testattu nyt neljän vitossarjalaisen verran.
/ Tomppa
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by pyroz View Posto.
On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
Itsellä oli F31 LCI:ssä pro navi ja mieluummin tuollaisen Androidin ottaisin. Mutta toki sitä pro navia tuskin lähtee tuohon vaihtamaan, mutta pikkunäytön ehdottomasti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: