F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janitor
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Muistelisin, että ~20€/kpl sai alkuperäisiä esim. Schmiedmannilta, ulkomailta sitten halvemmalla. ABS antureihin perustuvan kanssa saa tosiaan vanteita vaihdella miten huvittaa. Tämä on se järjestelmä joka oli euro versioissa käytössä kunnes ottivat täälläkin käyttöön nuo anturit.
    OK. Odotin jo jotain satasen kappalehintaa
    Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janitor View Post
    Pitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
    Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.
    Muistelisin, että ~20€/kpl sai alkuperäisiä esim. Schmiedmannilta, ulkomailta sitten halvemmalla. ABS antureihin perustuvan kanssa saa tosiaan vanteita vaihdella miten huvittaa. Tämä on se järjestelmä joka oli euro versioissa käytössä kunnes ottivat täälläkin käyttöön nuo anturit.

    Leave a comment:


  • Janitor
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post


    Noita antureita saa onneksi jo ihan kohtuu rahalla ulkomailta tilaamalla, toki asennus rengasliikkeessä maksaa aina jotain. Ihan toimiva ratkaisu tuo koodata perinteinen abs-antureihin perustuva rengaspaineen valvonta, jos ei halua alkaa antureita hankkimaan.

    Pitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
    Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Mielestäni menee, kaikki kyllä pimenee mutta en ole tarkemmin tutkinut.

    Pystyykö tarkemmin miten katsomaan tuota? :think

    Niin ja vaikka ajelisi kovemmilla pakkasilla 50km niin silti valittaa sammuttaessa että akku tyhjä...
    Kyllähän tuota pystyy ISTA:lla vilkaisemaan. Näissä pitäisi kyllä herjata akun purkamisesta, jos jää syömään virtaa itsekseen. edit: eikun sulla olikin herjaa ylimääräisestä akun purkamisesta. ISTA:lla kannattaa vilkaista kun herjaa. Eihän autossa ole jälkiasennettua webastoa tms?

    Kovemmilla pakkasilla saat ajaa Utsjoelle eikä välttämättä akku ole täynnä. Tästähän on tehty ihan testejäkin. Pakkasella normi lyijyakku otti testissä muistaakseni 0.5A virtaa vastaan jossain -30c. Toki ei nyt ihan niin kylmää ole ollut, mutta -20c akku ottaa todella hitaasti virtaa vastaa vaikka olisikin AGM. BMW:llä on aika maltilliset jännitteet akkujen latauksessa ja akku on siellä kontissa verhoilujen alla, joten ei se maantiellä ajamalla lämpene. 50km ajo ei paljon kylmää akkua lataa. Ajamalla ei mielestäni kylmällä kelillä ole edes järkeä yrittää BMW:ssä ladata akkua kun se todella hidasta. Mikäli saa jatkuvan virran, niin ylläpitolaturilla pitää yön yli tai jos mahdollista pidempään latauksessa. Siis sellaisella älylaturilla, jossa on talvilataus tila, jolloin nostaa latausjänitettä.

    Originally posted by Janitor View Post
    Kun tarkistin paineet eilen niin venttiilit oli mustat kumiset. Toivottavasti kesävanteissa olisi anturit paikoillaan.
    Mutta hyvä tietää että on pois koodattavissa.
    Noita antureita saa onneksi jo ihan kohtuu rahalla ulkomailta tilaamalla, toki asennus rengasliikkeessä maksaa aina jotain. Ihan toimiva ratkaisu tuo koodata perinteinen abs-antureihin perustuva rengaspaineen valvonta, jos ei halua alkaa antureita hankkimaan.

    Leave a comment:


  • Janitor
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Veikkaisin juurikin puuttuvia antureita vanteista, katso venttiilejä ovatko paksut metalliset.

    Jos puuttuvat niin sen voi kyllä koodata pois häiritsemästä.
    Kun tarkistin paineet eilen niin venttiilit oli mustat kumiset. Toivottavasti kesävanteissa olisi anturit paikoillaan.
    Mutta hyvä tietää että on pois koodattavissa.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by Janitor View Post
    F36 ilmoittaa että rengaspainevalvonta ei ole käytössä. Eikä resetointi onnistu.
    Miten se on tässä mallissa toteutettu? Puuttuuko lähettimet renkaista, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
    Kun resetointi ei onnistu ja auto joka kerta kun käynnistää varoittaa asiasta. Ärsyttää myös kun koelaudassa on kokoajan huutomerkki ja tyhjän renkaan symboli.

    Olen mahdollisesti ostamassa kyseistä autoa, niin pohdin onko minkä kokoluokan ongelmasta kyse.
    Veikkaisin juurikin puuttuvia antureita vanteista, katso venttiilejä ovatko paksut metalliset.

    Jos puuttuvat niin sen voi kyllä koodata pois häiritsemästä.

    Leave a comment:


  • Janitor
    replied
    F36 ilmoittaa että rengaspainevalvonta ei ole käytössä. Eikä resetointi onnistu.
    Miten se on tässä mallissa toteutettu? Puuttuuko lähettimet renkaista, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
    Kun resetointi ei onnistu ja auto joka kerta kun käynnistää varoittaa asiasta. Ärsyttää myös kun koelaudassa on kokoajan huutomerkki ja tyhjän renkaan symboli.

    Olen mahdollisesti ostamassa kyseistä autoa, niin pohdin onko minkä kokoluokan ongelmasta kyse.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllähän se auto voi jostain syystä myös kuluttaa akkua. Meneekö auto normaalisti nukkumaan? En itse ainakaan Suomessa ole nähnyt halvemmalla tuon kokoista AGM myynnissä, yleensä nuo 95Ah AGM on 200€+ Suomessa.
    Mielestäni menee, kaikki kyllä pimenee mutta en ole tarkemmin tutkinut.

    Pystyykö tarkemmin miten katsomaan tuota? :think

    Niin ja vaikka ajelisi kovemmilla pakkasilla 50km niin silti valittaa sammuttaessa että akku tyhjä...
    Last edited by ///MJ; 07-12-2021, 14:29.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Tulee F36 428i kovemmilla pakkasilla -15 tai yli ilmoitusta akun lisääntynyt purkaantuminen sekä sammuttaessa akku tyhjä ilmoitus, toimii kyllä normaalisti kuitenkin.

    Lienee akun vaihdon paikka? :think Orkkis taitaa olla noin 7 vuotta vanha...

    Saako lähempää parempaa halvemmalla?:https://aeromotors.fi/kataloog/artic...51/ek950-exide

    Vertailun vuoksi tälläinen siellä taitaa nyt olla paikallaan: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f3...1-21-6-924-023
    Kyllähän se auto voi jostain syystä myös kuluttaa akkua. Meneekö auto normaalisti nukkumaan? En itse ainakaan Suomessa ole nähnyt halvemmalla tuon kokoista AGM myynnissä, yleensä nuo 95Ah AGM on 200€+ Suomessa.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Tulee F36 428i kovemmilla pakkasilla -15 tai yli ilmoitusta akun lisääntynyt purkaantuminen sekä sammuttaessa akku tyhjä ilmoitus, toimii kyllä normaalisti kuitenkin.

    Lienee akun vaihdon paikka? :think Orkkis taitaa olla noin 7 vuotta vanha...

    Saako lähempää parempaa halvemmalla?:https://aeromotors.fi/kataloog/artic...51/ek950-exide

    Vertailun vuoksi tälläinen siellä taitaa nyt olla paikallaan: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f3...1-21-6-924-023
    Last edited by ///MJ; 07-12-2021, 12:34.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Ongelmana että käynnistää auton lämpimänä uudestaan,puhaltaa lähes jääkylmää,tilanne ei muutu vaikka laittaa automaatin pois ja pyynniksi 28.

    Lämpöä alkaa tulemaan muutaman minuutin kuluttua?

    Välillä koodia electric auxilary heater,mielestäni tuo viittaa siihen sähkövastukseen.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by maitohappo View Post
    F31 330d uuden polttoainesuodattimen mukana tuli tuollainen tiiviste, osa nro. 9:



    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=13_1471


    Vanhassa suodattimessa tuota tiivistettä ei kuitenkaan ollut, joten en sitä uudenkaan mukana laittanut. Nyt jälkikäteen ajateltuna, pitäisikö käydä vielä heittämässä tuo tiiviste paikalleen? Auto on kuitenkin käynnistynyt ja toiminut normaalisti vanhalla ja nyt uudellakin suodattimella :think
    Jääny edellisessä suodattimen vaihdossa varmaan vahingossa pois. Minulla meinasi käydä samoin. Suodattimen pahvipakettia olin repimässä ja saunan uuniin laittamassa niin tiiviste tipahti paketista. Tiiviste paikalleen ja homma ok. Edellisellä vaihdolla tiiviste oli pysynyt paikallaan suodattimessa niin en edes kiinnittänyt huomiota siihen

    Leave a comment:


  • maitohappo
    replied
    F31 330d uuden polttoainesuodattimen mukana tuli tuollainen tiiviste, osa nro. 9:



    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=13_1471


    Vanhassa suodattimessa tuota tiivistettä ei kuitenkaan ollut, joten en sitä uudenkaan mukana laittanut. Nyt jälkikäteen ajateltuna, pitäisikö käydä vielä heittämässä tuo tiiviste paikalleen? Auto on kuitenkin käynnistynyt ja toiminut normaalisti vanhalla ja nyt uudellakin suodattimella :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Onko tuo katsottu auton VO:sta vai vin decoderista? Tulee mieleen mahdollisuus että joku ollu niin viitseliäs että asentanu jälkikäteen
    Tämäkin mahdollista ja eipä sitä varustelistaa edes välttämättä ole muutettu vaikka olisikin jälkiasennettu. Kaikenlaista on tullut vastaan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Ihan paikallaan on yritetty nollata. Se resetointi teksti on vaalean harmaana eikä anna rullasta pyöritellessä tehdä mitään. Vain cancel nappi on aktiivisen valkoinen.
    Käskin viemään bemmin korjaamolle tiistaina.

    Leave a comment:

Working...
X