Originally posted by ///MJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän se auto voi jostain syystä myös kuluttaa akkua. Meneekö auto normaalisti nukkumaan? En itse ainakaan Suomessa ole nähnyt halvemmalla tuon kokoista AGM myynnissä, yleensä nuo 95Ah AGM on 200€+ Suomessa.
Pystyykö tarkemmin miten katsomaan tuota? :think
Niin ja vaikka ajelisi kovemmilla pakkasilla 50km niin silti valittaa sammuttaessa että akku tyhjä...Last edited by ///MJ; 07-12-2021, 14:29.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
F36 ilmoittaa että rengaspainevalvonta ei ole käytössä. Eikä resetointi onnistu.
Miten se on tässä mallissa toteutettu? Puuttuuko lähettimet renkaista, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
Kun resetointi ei onnistu ja auto joka kerta kun käynnistää varoittaa asiasta. Ärsyttää myös kun koelaudassa on kokoajan huutomerkki ja tyhjän renkaan symboli.
Olen mahdollisesti ostamassa kyseistä autoa, niin pohdin onko minkä kokoluokan ongelmasta kyse.VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
-
Originally posted by Janitor View PostF36 ilmoittaa että rengaspainevalvonta ei ole käytössä. Eikä resetointi onnistu.
Miten se on tässä mallissa toteutettu? Puuttuuko lähettimet renkaista, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla?
Kun resetointi ei onnistu ja auto joka kerta kun käynnistää varoittaa asiasta. Ärsyttää myös kun koelaudassa on kokoajan huutomerkki ja tyhjän renkaan symboli.
Olen mahdollisesti ostamassa kyseistä autoa, niin pohdin onko minkä kokoluokan ongelmasta kyse.
Jos puuttuvat niin sen voi kyllä koodata pois häiritsemästä.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostVeikkaisin juurikin puuttuvia antureita vanteista, katso venttiilejä ovatko paksut metalliset.
Jos puuttuvat niin sen voi kyllä koodata pois häiritsemästä.
Mutta hyvä tietää että on pois koodattavissa.VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostMielestäni menee, kaikki kyllä pimenee mutta en ole tarkemmin tutkinut.
Pystyykö tarkemmin miten katsomaan tuota? :think
Niin ja vaikka ajelisi kovemmilla pakkasilla 50km niin silti valittaa sammuttaessa että akku tyhjä...
Kovemmilla pakkasilla saat ajaa Utsjoelle eikä välttämättä akku ole täynnä. Tästähän on tehty ihan testejäkin. Pakkasella normi lyijyakku otti testissä muistaakseni 0.5A virtaa vastaan jossain -30c. Toki ei nyt ihan niin kylmää ole ollut, mutta -20c akku ottaa todella hitaasti virtaa vastaa vaikka olisikin AGM. BMW:llä on aika maltilliset jännitteet akkujen latauksessa ja akku on siellä kontissa verhoilujen alla, joten ei se maantiellä ajamalla lämpene. 50km ajo ei paljon kylmää akkua lataa. Ajamalla ei mielestäni kylmällä kelillä ole edes järkeä yrittää BMW:ssä ladata akkua kun se todella hidasta. Mikäli saa jatkuvan virran, niin ylläpitolaturilla pitää yön yli tai jos mahdollista pidempään latauksessa. Siis sellaisella älylaturilla, jossa on talvilataus tila, jolloin nostaa latausjänitettä.
Originally posted by Janitor View PostKun tarkistin paineet eilen niin venttiilit oli mustat kumiset. Toivottavasti kesävanteissa olisi anturit paikoillaan.
Mutta hyvä tietää että on pois koodattavissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Noita antureita saa onneksi jo ihan kohtuu rahalla ulkomailta tilaamalla, toki asennus rengasliikkeessä maksaa aina jotain. Ihan toimiva ratkaisu tuo koodata perinteinen abs-antureihin perustuva rengaspaineen valvonta, jos ei halua alkaa antureita hankkimaan.
Pitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
-
Originally posted by Janitor View PostPitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMuistelisin, että ~20€/kpl sai alkuperäisiä esim. Schmiedmannilta, ulkomailta sitten halvemmalla. ABS antureihin perustuvan kanssa saa tosiaan vanteita vaihdella miten huvittaa. Tämä on se järjestelmä joka oli euro versioissa käytössä kunnes ottivat täälläkin käyttöön nuo anturit.
Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
-
Originally posted by Janitor View PostOK. Odotin jo jotain satasen kappalehintaa
Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostOnko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
Mitä tulee moottorin lämpeämiseen samalla... Virallisesti ei lämpeä mutta tälläkin foorumilla on esitetty todistemateriaalia, että ainakin pientä "hukkalämpöä" menisi moottoriinkin kun nesteet autossa kiertää. Mutta pääasiassa lämmitys on lähinnä kabiiniin.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostKiitos vastauksesta,
Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Comment