Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2545
    • Kirkkonummi

    Originally posted by bmw apina View Post
    Joo, tätä on kokeiltu ja tosi vaikea päätellä mistä ääni tulee. Jostain C-pilari, hattuhylly, takakontti suunnasta. Täytyy seuraavaksi kokeilla voisiko se tulla ulkoa (iskari, pohja tms.). Eli seisoa vieressä kun kaveri ajelee ohi

    Hattuhyllyn haluaisin purkaa mutta on vahva tunne, että se ei ehjänä lähde irti.

    Täytyy kyllä todeta, että räminän suhteen E46 oli parempi kuin F30.
    300tk ajettu E46 ei mitään vastaavia ongelmia vs. 100tk ajettu F30.
    Olihan itse takaiskunvaimentimien rikkoutuminen poissuljettu? Omassa ex.- F30:ssä ne menivät vaihtoon 31tkm kohdalla. Räminä oli juurikin pakkasella, kun viskositeetti meni vaimennusöljystä ja heti kun oli vähänkään yli nollan, niin ei mitään ääntä. Tämä ei ollut ehkä kyllä muovimaista, vaan ihan kunnon pauketta tien epätasaisuuden mukaisesti.

    Takakontissa ei pitäisi aivan hirveästi olla mitään peitteitä/muoveja, joita ei saisi kohtuuvaivalla irti. Jos ne irrottaisi kaikki ja sitten takakonttiin ajon ajaksi kuuntelemaan?

    E46 taitaa olla astetta pienempi ja takana taisi olla apurunko(mainen?) takajousitus, ehkä se ehkäisee jotain. Mutta mitä vanhempi ja muovisempi, sitä todennäköisemmin jokin alkaa ääntelemään.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Zoooooml
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 86
      • Tampere

      Takaiskareiden kolina pakkasella taitaa olla jonkinlainen ominaisuus. Itsellä kans menossa kolinoiden jahtaaminen, tosin kolisee enemmän edessä. Seuraavaksi listalla iskareiden muovisuojat, yläpäät ja ohjausvaihteen korjaussarja.
      Tuning vaatii uhrauksia.
      Käyttis: VW Arteon
      Harraste: VW Santana 5cyl

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        F31 7/2013 330d xdrive msport. Löytäisikö kukaan orkkis jousien varaosanumeroita eteen ja taakse? Ja onko tietoa missä malleissa on samat jouset?
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2200
          • Vantaa

          Jousivariaatioita on kymmeniä riippuen varusteista yms. BMW:llä on jousi luettelo mistä tämä selviää. Eli jos orkkis numeron haluat, niin vaatii vierailun marmorilta. Tarvike jousissa yksi tuote korvaa nuo kymmenet alkuperäiset.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • prh'
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 122
            • Seinäjoki

            Etuovien lukkotapit liikkuu välillä todella hitaasti ja toisinaan taas ongelmitta.
            Mielestäni ongelma on ilmennyt vain, kun on käyttänyt comfort accessia.

            Onko ainut korjaus uusia nuo lukkomoottorit?

            Kyseessä siis F31 320dX vm.14, jossa siis comfort access.

            Comment

            • Ccccc
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 112
              • Valkeakoski

              Tuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.
              Työkalut M47 dampperin vaihtoon
              INPA ISTA

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Ccccc View Post
                Tuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.
                ENET-kaapeli F/G/I-sarjan kanssa. Usb-piuha on e-sarjalle. Kyllähän sieltä pitää toki kaapelin asetuksia muuttaa, jos vaihtaa enet-kaapeliin. F-sarjan kanssa suosittelisin ISTA, jos vaan koneella se toimii ja sopii. ISTA on se mitä käyttävät merkkihuollossa ja sisältää sähkökaaviot, korjausohjeet, kiristysmomentit ym. ISTA:lla saa sitten vikakoodit aina englanniksi, inpalla yleensä ei F-sarjasta. ISTA kaikinpuolin paljon kattavampi kuin inpa F-sarjan kanssa. Toki inpaakin voi käyttää F-sarjan kanssa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6721
                  • PK-seutu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  ENET-kaapeli F/G/I-sarjan kanssa. Usb-piuha on e-sarjalle. Kyllähän sieltä pitää toki kaapelin asetuksia muuttaa, jos vaihtaa enet-kaapeliin. F-sarjan kanssa suosittelisin ISTA, jos vaan koneella se toimii ja sopii. ISTA on se mitä käyttävät merkkihuollossa ja sisältää sähkökaaviot, korjausohjeet, kiristysmomentit ym. ISTA:lla saa sitten vikakoodit aina englanniksi, inpalla yleensä ei F-sarjasta. ISTA kaikinpuolin paljon kattavampi kuin inpa F-sarjan kanssa. Toki inpaakin voi käyttää F-sarjan kanssa.
                  Ja lisäksi USB toimii kyllä myös uudempienkin kanssa. Ei rajoitu E-sarjaan. ENET kaapeli on toki nopeampi ja mukavampi.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Ja lisäksi USB toimii kyllä myös uudempienkin kanssa. Ei rajoitu E-sarjaan. ENET kaapeli on toki nopeampi ja mukavampi.
                    Osassa toimii ja osassa ei kunnolla. Koodauksia ei voi tehdä F/G/I-sarjaan usb-kaapelilla ollenkaan. ENET-kaapeli on niin halpa, että en kyllä siinä alkaisi säästämään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6721
                      • PK-seutu

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Osassa toimii ja osassa ei kunnolla. Koodauksia ei voi tehdä F/G/I-sarjaan usb-kaapelilla ollenkaan. ENET-kaapeli on niin halpa, että en kyllä siinä alkaisi säästämään.
                      Kyllä kyllä, mutta väitteesi, että USB kaapelin toiminta tyssää E-sarjaan tyystin oli väärä
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Jana
                        BTCF Member
                        • Aug 2013
                        • 132
                        • Sjoki

                        Kaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?


                        ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault

                        IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management

                        TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
                        TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
                        TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
                        TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
                        TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not responding
                        E90 LCI 335iA Lemans-blau

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Kyllä kyllä, mutta väitteesi, että USB kaapelin toiminta tyssää E-sarjaan tyystin oli väärä
                          Enhän minä sanonut ettei se toimisi F-sarjassa, sanoin sen usb-kaapelin olevan tarkoitettu E-sarjalla ja ENET uudemmille. Oli ehkä hieman epäselvästi kirjoitettu.

                          Originally posted by Jana View Post
                          Kaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?


                          ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault

                          IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management

                          TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
                          TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
                          TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
                          TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
                          TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not responding
                          Ei liity ensimmäinen koodi.
                          Last edited by HTK12; 03-04-2022, 14:28.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Jana
                            BTCF Member
                            • Aug 2013
                            • 132
                            • Sjoki

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ei liity ensimmäinen koodi.
                            Mitäköhän tuo eka sitren meinaa onko tietoa? Vähäisesti tuntui löytyvän googlellakin.
                            E90 LCI 335iA Lemans-blau

                            Comment

                            • Supnalup
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 36
                              • Helsinki

                              Jarrupalat, kulumisen anturi ja huollon nollaus

                              Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



                              Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jana View Post
                                Mitäköhän tuo eka sitren meinaa onko tietoa? Vähäisesti tuntui löytyvän googlellakin.
                                En ole tarkemmin tutustunut, tuota on tullut vastaan ihan toimivissakin autoissa.

                                Originally posted by Supnalup View Post
                                Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



                                Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

                                Tarkistitko sen sisemmän palan kunnon? Jos satulassa on jumittelua, niin voi kulua nopeasti sisempi pala ja ulompi näyttää edelleen hyvältä. Ota rengas irti ja tarkista se. Vilkase samalla, että anturin johto on ehjä. Joo ei muistaakseni saa ilman testeriä nollattua, jos ajaa punaiselle. Jos sieltä on nyt tarkistettu se sisempi pala ja aivan varmasti on edelleen paljon pintaa, niin pikapatentti olisi vaan laittaa uusi anturi sinne nipparilla nippuun liittimen luokse. Tämä viritys sitten omalla vastuulla jos sieltä onkin palat loppu. Tuon anturin nyt laittaa sinne oikealle paikalleen vaikka parkkipaikalle, rengas pois ja satula irti. Ei ole mikään iso homma, jos työkalut pysyy kädessä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎