Originally posted by Jami00
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
-18vm 330e ei anna ajaa sähköllä vaikka akut täynnä. Eboost toimii kumminkin kun akuissa virtaa.
Idriveen tuloo herja " Täysi sähköinen voimansiirtoteho on jälleen käytettävissä, kun korkeajänniteakku on lämmennyt/jäähtynyt. "
Alkaako akut olla kömöt? Autolla 105tkm ajettu.520D E61 LCI M-SPORT
320D E91
EX: 520D F11 M-SPORT
EX: 325D E91 M-SPORT
EX: 530XD E61 LCI
EX: 320D E91
EX: 530D E60 M-SPORT
EX: 530D E60 ”M-SPORT”
EX: 530D E39 M-SPORT
EX: 123D E82 M-SPORT
EX: 330D E46 COUPE
EX: 330D E46 TOURING
EX: 320D E91 M-SPORT
Comment
-
-
TurhaLast edited by ritariässä; 31-07-2023, 21:36.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?
Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
- Emergency battery: Change Interval reached
- Emergency battery Hardware faulty
- Backup battery: end of life
Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?
PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...Last edited by Keklu; 31-07-2023, 16:02.ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”
Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”
vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
Ilmastointi
-dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
-Dtc 8011c1
Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
Dtc 801386
Audio/video
-dtc b7f884
Flexray
-dtc cd0487
Sähkömoottori
-dtc 2228c8
Moottori
-dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
-dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
-dtc 120408 ahtopaineen säätö
Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa
Comment
-
-
Originally posted by Flinkmeister View PostTerve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”
Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”
vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
Ilmastointi
-dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
-Dtc 8011c1
Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
Dtc 801386
Audio/video
-dtc b7f884
Flexray
-dtc cd0487
Sähkömoottori
-dtc 2228c8
Moottori
-dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
-dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
-dtc 120408 ahtopaineen säätö
Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Keklu View PostNyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?
Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
- Emergency battery: Change Interval reached
- Emergency battery Hardware faulty
- Backup battery: end of life
Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?
PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
Näistä kun tuppaa KLE ilmeisesti hajoamaan lähes kaikista jossain kohtaa, niin mietin, että onkohan autooni se jo edellisen omistajan kohdalla vaihdettu. Onkohan tämä mistään tarkistettavissa?ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Mitä kilometrejä teillä on rullailtu?
Tässä tullut katseltua ja pohdittua 150-200tkm ajettua 330e f30. Onko jo loppuun ajettu, vai onko tulossa jotain isompaa? n. 40-50tkm tulee kilometrejä vuoteen, ja useampi pitkä reissu tulee tehtyä vuodessa (Miten auto suoriutuu pitkässä matka-ajossa?)F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Jäähdytinnesteiden tarkistus.
Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.
Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.
Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?
Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?
Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.
Comment
-
Comment