Sähköpostin mukaan n. 1060 € (korjauskuntoinen turborunko autossa) on halvin hinta, mutta muokkauksia imusarjaan/ilmanpuhdistimen koteloo+ lämmitettävä huohotinputki niin arvelisin nousevan ainakin muutaman satasen tuosta hinnasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 diiselin, B47 jäästä johtuvat turbo-ongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by hp10a10 View PostOnko noissa viitosissa ihan samat osat kuin noissa pienemmissäkin? Siis turbo, imuputket ja huohotinputket.
Jos ainoa ero on se, että viitosessa on kaihtimet keulassa niin luulis, että maskinsuoja purisi tähän?
Onko vitosen keula myös alaosasta ummessa vai onko kaihtimet vain munuaisissa?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Laitija View PostSähköpostin mukaan n. 1060 € (korjauskuntoinen turborunko autossa) on halvin hinta, mutta muokkauksia imusarjaan/ilmanpuhdistimen koteloo+ lämmitettävä huohotinputki niin arvelisin nousevan ainakin muutaman satasen tuosta hinnasta.
Vai pitääkö viedä auto itäiseen suomeen korjattavaksi, täytyisikin kysyä tuolta finturbolta paljonko menee aikaa, jos operaatio hoituu päiväseltään niin ei täysin mahdoton temppu käydä tuollakaan...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostVaihdat imuputken vanhan malliseen, lisäeristät huohottimen ja maskisuoja on ne millä itse lähtisin tähän sotaan.
Eri keskustelupalstoilta löytyi hyviä kokemuksia edellämainituista.
Onko tuo imuputken vaihto hankala homma? Tarviiko jotain erikoistyökaluja/tietämystä vai meneekö ihan tyyliin vanha ulos uusi sisään?
Comment
-
-
Originally posted by hp10a10 View PostOnko tuo imuputken vaihto hankala homma? Tarviiko jotain erikoistyökaluja/tietämystä vai meneekö ihan tyyliin vanha ulos uusi sisään?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Pirhonen View PostTämä on hyvää infoa, kiitos. Osaako joku suositella uudellamaalla jotain vastaavaa pajaa, joka ymmärtäisi näiden päälle. Tuo ongelman uusimisen ennaltaehkäisy olisi erittäin oleellista korjaamisen lisäksi.
Vai pitääkö viedä auto itäiseen suomeen korjattavaksi, täytyisikin kysyä tuolta finturbolta paljonko menee aikaa, jos operaatio hoituu päiväseltään niin ei täysin mahdoton temppu käydä tuollakaan...
Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi nyt aivan pääkaupunkiseutua, mutta viikossa useampikin BMW käy meillä sieltä. www.bmwhuoltosi.fi
Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.
Mikä tuossa päivitetyssä imuputkessa on erilaista versus alkuperäinen?
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi nyt aivan pääkaupunkiseutua, mutta viikossa useampikin BMW käy meillä sieltä. www.bmwhuoltosi.fi
Hyllystä löytyy alkuperäisiä ahtimia ja päivitettyjä imuputkia, sekä tietysti lämmitettäviä huohotusputkia.
Ok pidetään mielessä. Kyselen tarkemmin meilillä tai puhelimella kunhan aktivoidun tämän kanssa, mutta sen verran tässä että onko tämä päivän homma vai vaatiiko auton yöpymistä pajalla?
Comment
-
-
Originally posted by hp10a10 View PostMikä tuossa päivitetyssä imuputkessa on erilaista versus alkuperäinen?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTehtaan omassa päivitetyssä muutos koskee huohotin putken liittymäkohtaa imuputkeen nähden. Siellä on valuvalle kondenssivedelle "ränni"
Ihan uteliaisuudesta - miten tuota on sitten muutettu?
Mihin se kondenssivesi uudessa versiossa päätyy jos ei valu jonnekin?
Edit: Onko siinä päivitetyssä pyritty estämään kondenssiveden valuminen tuonne resonaattoriin jossa se sitten jäätyy klöntiksi?Last edited by hp10a10; 11-02-2022, 13:38.
Comment
-
-
Originally posted by hp10a10 View PostIhan uteliaisuudesta - miten tuota on sitten muutettu?
Mihin se kondenssivesi uudessa versiossa päätyy jos ei valu jonnekin?
Edit: Onko siinä päivitetyssä pyritty estämään kondenssiveden valuminen tuonne resonaattoriin jossa se sitten jäätyy klöntiksi?
Uudessa imuputkessa huohottimen liitos imuputkeen on erilainen, todennäköisesti siinä on "nokka" jotta vesi/kosteus poistuisi paremmin. Mutta kuten ketjussa on ollut jo aikaisemmin kirjoitettuna, tuo uusi putki ei poista ongelmaa vaan rikkoja on tullut aivan entiseen tapaan. Joten tuo ei ole toimiva ratkaisu tähän ongelmaan.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? omaan f10 vaihettiin turbo vuosi sitten vnt akselin kohdalla olleen mahdollisen vuodon takia. Nyt turbo viheltää ja endoskoopilla kun katoin niin nyt yhdestä imupuolen lavasta irronnut pieni palanen:
Auton originaali turbo on tallessa, uudessa turbossa on nokea vastaavassa paikassa kun vanhassa, eli lienee ominaisuus. Nyt mietinkin että vaihtaisinko tuon vanhan turbon takaisin autoon. toki pitäisi olla varma että tulevat talvet eivät riko lapoja.Last edited by riparipa; 02-05-2022, 12:46.
Comment
-
-
Originally posted by riparipa View Postonko tähän ongelmaan mitään ratkaisua? omaan f10 vaihettiin turbo vuosi sitten vnt akselin kohdalla olleen mahdollisen vuodon takia. Nyt turbo viheltää ja endoskoopilla kun katoin niin nyt yhdestä imupuolen lavasta irronnut pieni palanen:
[ATTACH]164699[/ATTACH]
Auton originaali turbo on tallessa, uudessa turbossa on nokea vastaavassa paikassa kun vanhassa, eli lienee ominaisuus. Nyt mietinkin että vaihtaisinko tuon vanhan turbon takaisin autoon. toki pitäisi olla varma että tulevat talvet eivät riko lapoja.
Löytyy ylimääräinen n47 imuputki, jos tarvetta sille.Ex Bmw e91 335d - 400hv
Bmw E91 335i - 500hv
E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.
Comment
-
Comment