G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Varmaan ihan samasta syystä kuin vanhempikin? Vaikkakin öljyt paljon juoksevampia 0w luokituksen takia.
-
En tiedä miksi näin uusissa autoissa tarvitsisi moottoria esilämmitellä. Pääasia että sisätila on lämmin ja ikkunat sulat?Originally posted by 314da View Post
Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.
Leave a comment:
-
Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.Originally posted by Kangas82 View PostMites toi G21 dieselin tehdas asenteinen webasto? Lämmittääkö jäähdytin-nestettä vai pelkkää sisätilaa? Merkkihuollosta yhdestä 21 vuosimallin 320D kysellessäni, sanoi että kyseisessä autossa on tehdas asenteinen webasto, mutta lämmittää pelkkää sisätilaa?
Merkki on minulle uusi joten vähän epävarmuutta miten menee näissä 2020+ vuosimallisissa. Ja päteekö samat "säännöt" myös 5 sarjaan?
Kiitos vastauksista etukäteen
Leave a comment:
-
Tämä. Kaupunkiajoa on se kun mä lähden kotoa vajaan kolmen kilometrin päässä olevaan kauppaan ja matkalla pitää pysähtyä viisi kertaa liikennevaloihin tai risteykseen. Kaupunkiajoa on myös se kun mä ajan kuuden kilometrin päähän jäähallille keskustan läpi mutta enimmäkseen vihreässä aallossa. Näissä kahdessa esimerkissä kulutusero on merkittävä.Originally posted by VilleP View PostPelkästään sisätilaa.
Vielä tuohon kulutukseen. Kaupunki/taajama-ajon kulutusta ei kannata tuijottaa, muuttujia liian paljon että voisi todeta että jotain pielessä. Jos maantiellä menee ns normaalilla, niin auto kunnossa.
Parin-kolmen ensimmäisen kilometrin aikana kylmän auton kulutus on tyypillisesti korkeampi kuin sen jälkeen.
Leave a comment:
-
Pelkästään sisätilaa.
Vielä tuohon kulutukseen. Kaupunki/taajama-ajon kulutusta ei kannata tuijottaa, muuttujia liian paljon että voisi todeta että jotain pielessä. Jos maantiellä menee ns normaalilla, niin auto kunnossa.
👍 1Leave a comment:
-
Mites toi G21 dieselin tehdas asenteinen webasto? Lämmittääkö jäähdytin-nestettä vai pelkkää sisätilaa? Merkkihuollosta yhdestä 21 vuosimallin 320D kysellessäni, sanoi että kyseisessä autossa on tehdas asenteinen webasto, mutta lämmittää pelkkää sisätilaa?
Merkki on minulle uusi joten vähän epävarmuutta miten menee näissä 2020+ vuosimallisissa. Ja päteekö samat "säännöt" myös 5 sarjaan?
Kiitos vastauksista etukäteen
Leave a comment:
-
Kiitos kommenteista, pitää tarkistaa tuo DPF poltto jos se hieman auttaisi mutta kai pitää tottua 6 alkuiseen numeroon talvisin!
Leave a comment:
-
Vähän aihetta sivuten sattui juuri sopivasti vastaan:
Leave a comment:
-
Eihän tuolla kaupungissa pääse millään alle 6 litran, varsinkaan talvella.
Leave a comment:
-
Meillä on samanlainen auto. Sanoisin että kuulostaa normaalille taajaman sisäpuolella liikuttaessa. Talvirenkailla maantiellä olen päässyt jopa 3,9l/100, mutta ehkä realistisempi on jotain 4-5 väliin. Talvirajoitusten aikaan moottoritiepainotteisessa ajossa menee 5-5,5 riippuen liikenteestä.Originally posted by Motofinne View PostTuli ostettu -21 vuosimallin 320d xDrive ja olen huomannut että kulutus on suhteellisen korkea. Mikä voi olla syy että 320d polttoaineen kulutus on reippaasti yli 6l/100km? Joo, ajan paljon kaupunkiajoa mutta kuitenkin tuntuu että se on liian paljon.
Taitaa ne todella pienet lukemat tulla 318d ilman xDrive.
Mutta katso toki että DPF poltto pelaa, ja munaisten läpät pysyy suljettuna talvilämpötiloissa. Nekin saattavat jumittaa auki.Last edited by Dualfun; 12-03-2025, 12:08.
Leave a comment:
-
Kyllä se kaupunkipainoitteisessa syö. Niitä 4 alkavia lukemia saa vaan kantatie ajossa. MK4 golffi 1.9tdi 4motion vei sen 6.1 sekä ajossa, vaikka painoa ja saastelaitteita oli vähemmän. Jollain kevyellä etuveto kipolla saa menemään vitosella sekalaisessa.
Asiaa sivuten:
Last edited by VilleP; 12-03-2025, 10:46.
Leave a comment:
-
Onko paljon ajettu?Originally posted by Motofinne View PostTuli ostettu -21 vuosimallin 320d xDrive ja olen huomannut että kulutus on suhteellisen korkea. Mikä voi olla syy että 320d polttoaineen kulutus on reippaasti yli 6l/100km? Joo, ajan paljon kaupunkiajoa mutta kuitenkin tuntuu että se on liian paljon.
Imusarjan ja kanavien karstakertymät voi nostaa kulutusta yllättävän paljon.
Leave a comment:
-
Tuli ostettu -21 vuosimallin 320d xDrive ja olen huomannut että kulutus on suhteellisen korkea. Mikä voi olla syy että 320d polttoaineen kulutus on reippaasti yli 6l/100km? Joo, ajan paljon kaupunkiajoa mutta kuitenkin tuntuu että se on liian paljon.
Leave a comment:
-
Löytyy kyllä valikoista asetus tuollekin. Taisi olla siellä ovet ja luukut osiossa.Originally posted by DannyBoy View Post2023 330e heittää aina ovet lukkoon, kun lähtee liikkeelle. En saanut/löytänyt tätä asetuksista pois päältä. Saakohan tuo ominaisuuden jostakin pois päältä? Vai onko tämän kanssa elettävä. Ainakin g sarjan x5 kyllä sain pois.. mutta tästä en löytänyt..
Leave a comment:
-
Onko porukalla tuota 320d mhev mallista hyviä kokemuksia , tuleeko mhev puoleen vikoja vai onko parempi pysyä ei mhev mallissa?
Leave a comment:
Leave a comment: