Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dase
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Helsinki

    #46
    Osaako kukaan sanoa, kun ostin tollasen 520ia e28 ja siinä puuttuu sen virranjakajan alipaineletku, niin mihin sen letkun pitää mennä siitä virrankajalta ja mikä sen puuttumisella on vaikutus?
    Vaikuttaako se auton tehoihin, kun nytten tuo tuntuu todella laiskalta?

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #47
      Kyllähän sen letkun puuttuminen näkyy etenkin korkeammilla kierroksilla, koska sytytyksen ajoitus on sivussa ja muutenkin menee seokset pieleen.

      Mm. virranjakajan letkut näet täältä, kun valitset oman autosi tiedot ja otat "Engine" -> "Vacuum control"
      (E28 löytyy siis klikkaamalla "Archive")
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 446
        • Lappeenranta

        #48
        Originally posted by hohtava View Post
        auto-kilta lappeenranta..
        kyllä tuntee e28:n, itsekin käynyt noukkimassa koneen tiivisteitä tuolta..
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • hohtava
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 86
          • lappeenranta

          #49
          Originally posted by juha_s View Post
          kyllä tuntee e28:n, itsekin käynyt noukkimassa koneen tiivisteitä tuolta..
          eipä tuntenut kun soitin sinne..
          varmaan eri myyjä sitten..
          e39
          e28

          Comment

          • Dase
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 123
            • Helsinki

            #50
            Osaisiko kukaan sanoa veikkauksia, mistä johtuu,että e28 520i käy viidellä.
            Ilmeisesti kolmossylinteriin ei tule kipinää, kun käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee tulpanjohdon pois koneen käydessä..
            Mistä nyt kannattais lähteä vikaa, etsimään?
            Tulpan olen jo uusinut, joten siitä ei luultavasti ole kiinni..
            Öljy suosituksia saa kans antaa, kun on viikonloppuna öljynvaihto edessä..
            Paljonko on muuten m20b20 öljytilavuus?

            Entä mikähän mahtaa olla vaihdelaatikossa vikana, kun täristää nelos vaihteella ajaessa muuten toimii hyvin ja vaihtaa hienosti?

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #51
              Jos johdon irroittaminen ei aiheuta mitään niin olisko syytä tutkia se kolmosen sytkä johto.:think
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #52
                Originally posted by Dase View Post
                Osaisiko kukaan sanoa veikkauksia, mistä johtuu,että e28 520i käy viidellä.
                Ilmeisesti kolmossylinteriin ei tule kipinää, kun käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee tulpanjohdon pois koneen käydessä..
                Mistä nyt kannattais lähteä vikaa, etsimään?
                Tulpan olen jo uusinut, joten siitä ei luultavasti ole kiinni..
                Öljy suosituksia saa kans antaa, kun on viikonloppuna öljynvaihto edessä..
                Paljonko on muuten m20b20 öljytilavuus?

                Entä mikähän mahtaa olla vaihdelaatikossa vikana, kun täristää nelos vaihteella ajaessa muuten toimii hyvin ja vaihtaa hienosti?
                Varmista että kaikki muut toimivat.

                Oletko tarkistanut silmämääräisesti että tulee kipinä?
                Jos ei tule niin selvitä johto/jakajan kunto.
                Jos taas tulee kipinä niin koneen puristusmittaukset

                Öljyksi sanoisin Rally mobilia, ainakin itse käyttäisin m20 ja tuskin se huonoa siihen on
                En muistanut ulkoa tuota öljytilavuutta mutta googletin ja näin sain:
                Engine M20 B20
                Engine Oil 4.25 Liter

                nelosvaihteen tärinään.... onko tietyssä nopeaudessa vai koko aika?
                Veikkaisin näin mutulla että kardaanin tasapainotus "pielessä"
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #53
                  Originally posted by Dase View Post
                  Osaisiko kukaan sanoa veikkauksia, mistä johtuu,että e28 520i käy viidellä.
                  Ilmeisesti kolmossylinteriin ei tule kipinää, kun käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee tulpanjohdon pois koneen käydessä..
                  Mistä nyt kannattais lähteä vikaa, etsimään?
                  Tulpan olen jo uusinut, joten siitä ei luultavasti ole kiinni..
                  Öljy suosituksia saa kans antaa, kun on viikonloppuna öljynvaihto edessä..
                  Paljonko on muuten m20b20 öljytilavuus?

                  Entä mikähän mahtaa olla vaihdelaatikossa vikana, kun täristää nelos vaihteella ajaessa muuten toimii hyvin ja vaihtaa hienosti?
                  99% varmuudella keinuvipu poikki. Ota venttiilikoppa irti ja tarkista...
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Dase
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 123
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Miika Tissari View Post
                    99% varmuudella keinuvipu poikki. Ota venttiilikoppa irti ja tarkista...
                    Juu täytyypi tarkistaa, kuhan kerkeän.
                    Tänään tuli huomattua, että kipinää ainakin antaa.
                    Osaako kukaan kertoa mitä vaikuttaa, kun entinen omistaja on vissiin tankannut diiseliä tuohon x-määrän, että voisiko se tukkia suuttimen tms?

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #55
                      Originally posted by Miika Tissari View Post
                      99% varmuudella keinuvipu poikki. Ota venttiilikoppa irti ja tarkista...
                      Samaa olin sanomassa.

                      Comment

                      • Erska
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 439
                        • Tuusula

                        #56
                        Originally posted by Dase View Post
                        Juu täytyypi tarkistaa, kuhan kerkeän.
                        Tänään tuli huomattua, että kipinää ainakin antaa.
                        Osaako kukaan kertoa mitä vaikuttaa, kun entinen omistaja on vissiin tankannut diiseliä tuohon x-määrän, että voisiko se tukkia suuttimen tms?

                        Päinvastoin, se puhdistaa paikkoja...mutta jos sitä on vielä tankin pohjalla niin se vähän ryvittää konetta ja ei meinaa käydä kunnolla. varsinkin kylmänä meinaa sahuuttaa käyntiin..
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                        Comment

                        • sleepertuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 662
                          • Kotka

                          #57
                          Löytyisköhän keltään kytkistä/tietoa 28korin "Tehopesu" järjestelmästä, Ongelmana pyyhkijoiden jatkuva pyyhkiminen sekä pesu.

                          Ongelma ilmeni erään remontin yhteydessä, löin vehkeen läjään ja virrat päälle ja pyyhkijät pyyhkii koko ajan ja vettä tulee lasille.

                          Ehjällä pyyhkijöiden ohjausyksiköllä kokeiltu eikä vaikutusta. Ilmeisesti tehopesukäsky koko ajan päällä, viiksen irroituksella ei vaikutusta.

                          Lasinpesusäiliön kupeessa olevan releyksikön vaihdolla ei vaikutusta.

                          Ohjausykiskköähän ohjataan maadoituksilla viiksestä, valokynällä testattu, tehopesukäsky on vahvasti maissa, johtoihin ei ole koskettu sulakerasian ja viiksen väliltä vaan remonttia on tehty sulakerasialta eteenpäin (ajovaloja korjailtu) joten valojen suojat on ollut auki ja saatettu jotain johtojakin nykiä.

                          Koko tehopesusysteemiä ei tavan 525/535 ETM:stä löydy joten jos joku on tehnyt jotakin omia havaintoja ja korjauksia kyseisellä osa-alueella, kaikki neuvot ja niksit esille.

                          Vika on toistaiseksi korjattu siten että ohjausykiköstä on kytketty vain normaali pesu sekä normaali hidas pyyhkimisasento. Jos ohjausyksikön painaa kokonaan paikalleen kys. ongelma esiintyy.

                          Vika on ärsyttävä, tahtoisin järjestelmän toimivan kuten se on alunperin tarkoitettu.

                          Joten kysymys kuuluu miten tehopesujärjestelmä toimii ja miten se on kytketty ja mikä on pienen rasian tarkoitus pesusäiliön kupeessa, siitä lähtee jotain johtoja itse pumpuille.

                          Ongelma kuuluis ehkä Ongelmat-alueelle, mutta ajattelin että täällä ois enemmän asiasta kiinnostuneita/tietäjiä.

                          Comment

                          • 1502
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 238
                            • Ylöjärvi

                            #58
                            Tarkastakaapa takakelkan kiinnitykset!

                            Tuollainen mukava yllätys löytyi kun hitsailin tuota 518 leimakuntoon. Kuva on siis otettu takapenkin alta.
                            Attached Files

                            Comment

                            • sleepertuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 662
                              • Kotka

                              #59
                              Originally posted by 1502 View Post
                              Tarkastakaapa takakelkan kiinnitykset!

                              Tuollainen mukava yllätys löytyi kun hitsailin tuota 518 leimakuntoon. Kuva on siis otettu takapenkin alta.
                              yleisesti tiedossa, Itse olen hitsannut sekä kaveri on muistaakseni hitsannut omastaan Samalla vaihtaa vaikka vielä perän kannatinkumin sekä takakelkan isot puslat

                              Mullahan tuo siis repesi jo täysin irti korista ennenkuin puutuin asiaan, kolina kertoo...

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1648
                                • Vähäkyrö

                                #60
                                Tuleeko iso kolina, jos tuo repeää irti korista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎