E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #61
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tuleeko iso kolina, jos tuo repeää irti korista?
    Todellakin tulee! Selvä kova kolina takapäästä, töyssyt yms kuopat kuuluu kyllä selvästi. Itse huomasin suurimman kolinan liikkeelle lähdettäessä kytkintä nostettaessa. Kolina on terävä ja häiritsevä. Niinkään ajossa ei tuntunut niinkään ihmeempiä ja auto kulki suunnilleen niinkuin pitääkin.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #62
      Originally posted by Samppae39 View Post
      Tuleeko iso kolina, jos tuo repeää irti korista?
      Jep. Kuuluu ja tuntuu erittäin selvästi.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

        #63
        Pikakorjaus

        Vappuna Hesan valoissa täydellä kuormalla ilotellessa Sokoksen valoissa Manskulla perä sitten naksahti irti (niinhän ne Wappuna) Murtui kiinnityslaikan yläreuna valipalasta. Meinasi matka asfaltissa roikkuvan perän takia tyssätä. Vaan sen voi kiinnittää takaisin rautalangalla. Tunkkaa auto että mahdut alle kiinnittämään perän koriin. Hyvin kesti motarilla 80km/t ajoa.
        Last edited by tsbmw; 13-11-2009, 21:38.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • Dase
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 123
          • Helsinki

          #64
          Noniin keinuakselihan siellä oli poikki..
          Tuli samalla huomattua, että nokka-akselissa olis pariin kohtaan kulunut syvät urat..
          Eli jos jollain on myynnissä toimivaa m20b20 kantta tai ehjää nokka-akselia saa tarjota..

          Comment

          • juha_s
            Alueaktiivi
            • May 2008
            • 446
            • Lappeenranta

            #65
            Originally posted by Dase View Post
            Noniin keinuakselihan siellä oli poikki..
            Tuli samalla huomattua, että nokka-akselissa olis pariin kohtaan kulunut syvät urat..
            Eli jos jollain on myynnissä toimivaa m20b20 kantta tai ehjää nokka-akselia saa tarjota..
            sait yv:tä
            F11 535d xDrive M-Sport -13

            Comment

            • Dase
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 123
              • Helsinki

              #66
              Minkälaisella kulutuksella tollasen 520ia pitäisi liikkua?
              Itsellä ei ole kokemusta toimivasta tuollaisesta.
              Omani vei jotain 5l/30km, kun 3 sylinterin imukeinuakseli oli poikki.
              Luulis ainakin alle 540 kulutuksen menevän joka on luokkaa 11,7 - 12,3l/100km

              Mikä on se mikä loppujen lopuks tappaa noi keinuvivut? että tietää sit miten kuuluu ajaa ettei hajoita heti niitä, kun on saanut koneen kuntoon..
              Mitenkä tuo venttiilien säätö tapahtuu m20b20?
              Paljonko on jakohihnan vaihtoväli?

              Comment

              • sleepertuning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 662
                • Kotka

                #67
                Originally posted by Dase View Post
                Mitenkä tuo venttiilien säätö tapahtuu m20b20
                Samanlaiset epäkeskorullathan siellä niinkuin M10 ja M30

                Comment

                • spiidi10
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 78
                  • Tampere

                  #68
                  Originally posted by Dase View Post
                  Minkälaisella kulutuksella tollasen 520ia pitäisi liikkua?
                  Itsellä ei ole kokemusta toimivasta tuollaisesta.
                  Omani vei jotain 5l/30km, kun 3 sylinterin imukeinuakseli oli poikki.
                  Luulis ainakin alle 540 kulutuksen menevän joka on luokkaa 11,7 - 12,3l/100km

                  Mikä on se mikä loppujen lopuks tappaa noi keinuvivut? että tietää sit miten kuuluu ajaa ettei hajoita heti niitä, kun on saanut koneen kuntoon..
                  Mitenkä tuo venttiilien säätö tapahtuu m20b20?
                  Paljonko on jakohihnan vaihtoväli?

                  Kovilla kierroksilla venttiili ei ehdi nouseen samaan tahtiin
                  ja lyö sit vastapalloon kun vipu on tulossa uudestaan alas.
                  Tämä ainakin viritettyjen ongelma jota korjaillaan vahvemmilla jousilla tai
                  pistämällä kaks sisäkkäistä jousta.
                  Yleensä siis syynä llian kovat kierrokset tai väsyneet jouset, eihän näitä ole vakiona niinkään kierroskoneiks tehty. Suurin vääntö bensakoneessa löytyy normaalisti jossain 3000-4000 r/min. kohdalla joten ainakaan 4500:n yli tuskin kannattaa edes mennä.
                  Joku väitti jakohihnan vaihtoväliks 40.000 km joka voi pitää hyvinkin paikkansa, yleensä merkistä riippuen jotain 60.000km kieppeillä.
                  Venttiilivälykset m20b20-koneessa KYLMÄNÄ 0,25mm sekä imu- että pakoventtiilille.
                  (kumma kyllä, tämä kuitenkin Tammer-Dieselin antama info)
                  Venttiilin säädön ja rakotulkin paikan näet kuvasta.
                  Attached Files
                  0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                  [email protected]

                  En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                  Comment

                  • Dase
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 123
                    • Helsinki

                    #69
                    Pitääkö kannenpultit uusia joka kerta kun ottaa kannen irti vai voiko käyttää uusiksi?

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1660
                      • Vähäkyrö

                      #70
                      Mittariston fiksailuun neuvoja? En oo koskaan tollasta avannu. Mistä niitä akkuja sais ostaa? Kuinka ne vaihdetaan ja muutenki mittaristo puretaan? Millaset polttimot siellä on?

                      Jos jollain ois linkkejä antaa.

                      Millä ohjelmalla sais huoltovalot nollattua? Valot räppii taulussa kokoajan...

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #71
                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Mittariston fiksailuun neuvoja? En oo koskaan tollasta avannu. Mistä niitä akkuja sais ostaa? Kuinka ne vaihdetaan ja muutenki mittaristo puretaan? Millaset polttimot siellä on?

                        Jos jollain ois linkkejä antaa.

                        Millä ohjelmalla sais huoltovalot nollattua? Valot räppii taulussa kokoajan...
                        Tuolta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36079 löytyy ohjeet miten vanhemmasta saat ilman ohjelmaa ne valot nollattua.

                        laita hakuun vaikka E28 mittaristo niin löytyy jotain.
                        Last edited by Arnolds; 16-11-2009, 11:16.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          #72
                          Kertokaapas fiksummat että mikähän mahtaa kolista e28:n perässä. Ääni ei ole kova mutta huonolla tiellä käy takaa semmonen lompse. Elikkäs katsastuksesta meni ilman huomautuksia läpi joten apurungon isot puslat taitaa olla ehjät. Iskarin yläpäätkin on ehjät.

                          Vikaa on yritetty tutkia mutta vikaa ei ole löytynyt. Voisikohan olla se perän pusla? :think
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1495
                            • Ilvola

                            #73
                            Tyhmät varmistukset?

                            - Kaikki takakontissa kiinni, vararengas, tunkit ym. eikä mitään irrallaan esim varoituskolmio?
                            - "Lompse" hm. akselistoista kuuluisi ensisijassa kolina?
                            - Onko pakoputken kumpikin ripustinkumi paikallaan eikä osu mihinkään?
                            - Tunkkaa rengas ylös ravista käsin tai rengasraudalla.
                            - Ajossa joku takapenkille äänen suuntaa kuulostelemaan.
                            - Jakopyörästön tukikumin kolina paikallistuu keskelle.
                            - Takakontin kannen työkalukotelo ok ja takakontin kannen kiinnitykset.
                            - Vetokoukku?
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • spiidi10
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 78
                              • Tampere

                              #74
                              kannen pultit

                              Originally posted by Dase View Post
                              Pitääkö kannenpultit uusia joka kerta kun ottaa kannen irti vai voiko käyttää uusiksi?

                              bemarin manuaali kertoo että tavalliset mutterikannalla olevat täytyis vaihtaa joka kerta, torxi-kantasille luvataan kolmen vaihdon kestävyys.
                              35 vuotta kuitenkin näiden kanssa pelannu, niin tekisin sen että kokeilisin
                              mutterikantasia toisenkin kerran, jos ei venähdä, niin pysyy.
                              Ohjeita ei kannata uskoo. Väittää et ensin 3 kiloo, sit 6 ja käyntiin 25 min.
                              vasta sitten 10 kiloo.
                              Kertapolkasu 6 kilon momentissa riittää puhaltaan pahvin rikki.
                              Eli: keskeltä kiertämällä alkaen 3-6-10 kg, käyttö lämpöseks ja samaan tapaan yksitellen löysäks ja uudestaan 10 kg momenttiin.
                              0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                              [email protected]

                              En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                              Comment

                              • spiidi10
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 78
                                • Tampere

                                #75
                                Originally posted by spiidi10 View Post
                                bemarin manuaali kertoo että tavalliset mutterikannalla olevat täytyis vaihtaa joka kerta, torxi-kantasille luvataan kolmen vaihdon kestävyys.
                                35 vuotta kuitenkin näiden kanssa pelannu, niin tekisin sen että kokeilisin
                                mutterikantasia toisenkin kerran, jos ei venähdä, niin pysyy.
                                Ohjeita ei kannata uskoo. Väittää et ensin 3 kiloo, sit 6 ja käyntiin 25 min.
                                vasta sitten 10 kiloo.
                                Kertapolkasu 6 kilon momentissa riittää puhaltaan pahvin rikki.
                                Eli: keskeltä kiertämällä alkaen 3-6-10 kg, käyttö lämpöseks ja samaan tapaan yksitellen löysäks ja uudestaan 10 kg momenttiin.
                                message on näköjään llian lyhyt....
                                väittää preparaattori
                                0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                                [email protected]

                                En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                                Comment

                                Working...
                                X