Originally posted by Samppae39
View Post
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pikakorjaus
Vappuna Hesan valoissa täydellä kuormalla ilotellessa Sokoksen valoissa Manskulla perä sitten naksahti irti (niinhän ne Wappuna)Murtui kiinnityslaikan yläreuna valipalasta. Meinasi matka asfaltissa roikkuvan perän takia tyssätä. Vaan sen voi kiinnittää takaisin rautalangalla. Tunkkaa auto että mahdut alle kiinnittämään perän koriin. Hyvin kesti motarilla 80km/t ajoa.
Last edited by tsbmw; 13-11-2009, 21:38.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Dase View PostNoniin keinuakselihan siellä oli poikki..
Tuli samalla huomattua, että nokka-akselissa olis pariin kohtaan kulunut syvät urat..
Eli jos jollain on myynnissä toimivaa m20b20 kantta tai ehjää nokka-akselia saa tarjota..F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Minkälaisella kulutuksella tollasen 520ia pitäisi liikkua?
Itsellä ei ole kokemusta toimivasta tuollaisesta.
Omani vei jotain 5l/30km, kun 3 sylinterin imukeinuakseli oli poikki.
Luulis ainakin alle 540 kulutuksen menevän joka on luokkaa 11,7 - 12,3l/100km
Mikä on se mikä loppujen lopuks tappaa noi keinuvivut? että tietää sit miten kuuluu ajaa ettei hajoita heti niitä, kun on saanut koneen kuntoon..
Mitenkä tuo venttiilien säätö tapahtuu m20b20?
Paljonko on jakohihnan vaihtoväli?
Comment
-
-
Originally posted by Dase View PostMinkälaisella kulutuksella tollasen 520ia pitäisi liikkua?
Itsellä ei ole kokemusta toimivasta tuollaisesta.
Omani vei jotain 5l/30km, kun 3 sylinterin imukeinuakseli oli poikki.
Luulis ainakin alle 540 kulutuksen menevän joka on luokkaa 11,7 - 12,3l/100km
Mikä on se mikä loppujen lopuks tappaa noi keinuvivut? että tietää sit miten kuuluu ajaa ettei hajoita heti niitä, kun on saanut koneen kuntoon..
Mitenkä tuo venttiilien säätö tapahtuu m20b20?
Paljonko on jakohihnan vaihtoväli?
Kovilla kierroksilla venttiili ei ehdi nouseen samaan tahtiin
ja lyö sit vastapalloon kun vipu on tulossa uudestaan alas.
Tämä ainakin viritettyjen ongelma jota korjaillaan vahvemmilla jousilla tai
pistämällä kaks sisäkkäistä jousta.
Yleensä siis syynä llian kovat kierrokset tai väsyneet jouset, eihän näitä ole vakiona niinkään kierroskoneiks tehty. Suurin vääntö bensakoneessa löytyy normaalisti jossain 3000-4000 r/min. kohdalla joten ainakaan 4500:n yli tuskin kannattaa edes mennä.
Joku väitti jakohihnan vaihtoväliks 40.000 km joka voi pitää hyvinkin paikkansa, yleensä merkistä riippuen jotain 60.000km kieppeillä.
Venttiilivälykset m20b20-koneessa KYLMÄNÄ 0,25mm sekä imu- että pakoventtiilille.
(kumma kyllä, tämä kuitenkin Tammer-Dieselin antama info)
Venttiilin säädön ja rakotulkin paikan näet kuvasta.0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostMittariston fiksailuun neuvoja? En oo koskaan tollasta avannu. Mistä niitä akkuja sais ostaa? Kuinka ne vaihdetaan ja muutenki mittaristo puretaan? Millaset polttimot siellä on?
Jos jollain ois linkkejä antaa.
Millä ohjelmalla sais huoltovalot nollattua? Valot räppii taulussa kokoajan...
laita hakuun vaikka E28 mittaristo niin löytyy jotain.Last edited by Arnolds; 16-11-2009, 11:16.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Kertokaapas fiksummat että mikähän mahtaa kolista e28:n perässä. Ääni ei ole kova mutta huonolla tiellä käy takaa semmonen lompse. Elikkäs katsastuksesta meni ilman huomautuksia läpi joten apurungon isot puslat taitaa olla ehjät. Iskarin yläpäätkin on ehjät.
Vikaa on yritetty tutkia mutta vikaa ei ole löytynyt. Voisikohan olla se perän pusla? :thinkE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Tyhmät varmistukset?
- Kaikki takakontissa kiinni, vararengas, tunkit ym. eikä mitään irrallaan esim varoituskolmio?
- "Lompse" hm. akselistoista kuuluisi ensisijassa kolina?
- Onko pakoputken kumpikin ripustinkumi paikallaan eikä osu mihinkään?
- Tunkkaa rengas ylös ravista käsin tai rengasraudalla.
- Ajossa joku takapenkille äänen suuntaa kuulostelemaan.
- Jakopyörästön tukikumin kolina paikallistuu keskelle.
- Takakontin kannen työkalukotelo ok ja takakontin kannen kiinnitykset.
- Vetokoukku?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
kannen pultit
Originally posted by Dase View PostPitääkö kannenpultit uusia joka kerta kun ottaa kannen irti vai voiko käyttää uusiksi?
bemarin manuaali kertoo että tavalliset mutterikannalla olevat täytyis vaihtaa joka kerta, torxi-kantasille luvataan kolmen vaihdon kestävyys.
35 vuotta kuitenkin näiden kanssa pelannu, niin tekisin sen että kokeilisin
mutterikantasia toisenkin kerran, jos ei venähdä, niin pysyy.
Ohjeita ei kannata uskoo. Väittää et ensin 3 kiloo, sit 6 ja käyntiin 25 min.
vasta sitten 10 kiloo.
Kertapolkasu 6 kilon momentissa riittää puhaltaan pahvin rikki.
Eli: keskeltä kiertämällä alkaen 3-6-10 kg, käyttö lämpöseks ja samaan tapaan yksitellen löysäks ja uudestaan 10 kg momenttiin.0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
-
-
Originally posted by spiidi10 View Postbemarin manuaali kertoo että tavalliset mutterikannalla olevat täytyis vaihtaa joka kerta, torxi-kantasille luvataan kolmen vaihdon kestävyys.
35 vuotta kuitenkin näiden kanssa pelannu, niin tekisin sen että kokeilisin
mutterikantasia toisenkin kerran, jos ei venähdä, niin pysyy.
Ohjeita ei kannata uskoo. Väittää et ensin 3 kiloo, sit 6 ja käyntiin 25 min.
vasta sitten 10 kiloo.
Kertapolkasu 6 kilon momentissa riittää puhaltaan pahvin rikki.
Eli: keskeltä kiertämällä alkaen 3-6-10 kg, käyttö lämpöseks ja samaan tapaan yksitellen löysäks ja uudestaan 10 kg momenttiin.message on näköjään llian lyhyt....
väittää preparaattori0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
-
Comment