Originally posted by Wihis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Wihis View PostMoniko rihlanen ja minkä kokonen e28:n ratti on? Missä muussa mallissa on samallainen rattiakselin pää, että saa ruorin sopimaan suoraan kiinni?Originally posted by Vilikki View Postriippuu vuosimallissa, e28:ssa on muistaakseni kahta eri rattiakselia joissa boorit on erit, en vaan tähän hätään muista missä välissä se vaihtui..
Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostJos en ihan väärin muista, niin 9?/85 vaihtui tiheemmälle booritukselle, samaksi kuin E30. Sitä vanhemmat samalla kuin esim. E21, eli harvemmalla.
Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Dase View PostMikä sen mötikän idea on johon menee imusarjasta sekä kaasuläpästä letkut ja mötikästä jatkuu yhtenä letkuna jarrutehostimelle?
Voiko osan korvata jollain muulla osalla?-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostJos en ihan väärin muista, niin 9?/85 vaihtui tiheemmälle booritukselle, samaksi kuin E30. Sitä vanhemmat samalla kuin esim. E21, eli harvemmalla.
Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.
Comment
-
-
Voiko tuollaista automaatti 520 bemaria hinata vai pitääkö viedä trailerilla?
Itselläni on sellainen vika tuossa autossa tällä hetkellä, että nostaa kierrokset tappiin, kun käynnistää, elikkä eikös tuo imivuotoon viittaa?
Voiko mikään muu tehä sitä, että nostaa kierrokset tappiin?
Kaasuläppä ei ole jumissa eikä mitään.
Huonoimman näköiset letkut olen uusinut ja suihkinut startti sprayta ympäriinsä, mutta en ole löytänyt vikaa..
Luultavasti ei enää oikein omat taidot riitä, joten täytyy viedä jonnekkin korjaamolle.
Saa ehdotella hyviä ja mieluiten halpoja korjaamoja pk-seudulla.
Jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen jarrutehostimen takaiskuventtiili niin tarjotkaa ihmeessä.
Comment
-
-
Originally posted by Dase View PostVoiko tuollaista automaatti 520 bemaria hinata vai pitääkö viedä trailerilla?
Itselläni on sellainen vika tuossa autossa tällä hetkellä, että nostaa kierrokset tappiin, kun käynnistää, elikkä eikös tuo imivuotoon viittaa?
Voiko mikään muu tehä sitä, että nostaa kierrokset tappiin?
Kaasuläppä ei ole jumissa eikä mitään.
Huonoimman näköiset letkut olen uusinut ja suihkinut startti sprayta ympäriinsä, mutta en ole löytänyt vikaa..
Onko autossa vakionopeudensäädin? Vois ajatella, että käyttömoottori tai sen ohjaus olisi jotenkin rikki ja järjestelmä yrittää kiihdyttää nostamalla kierroksia.
Kokeile irroittaa käyttömoottorin liitin tai ko. osasta tuleva vaijeri kaasuläpältä.
Ohjekirjan mukaan lyhyen matkan hinaaminen on sallittua (oliko max. 50km?), mutta itse en montaa kilometriä hinaisi, koska laatikko pyörii ilman öljynpaineita, jos moottori ei ole käynnissä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEi viittaa imuvuotoon.
Onko autossa vakionopeudensäädin? Vois ajatella, että käyttömoottori tai sen ohjaus olisi jotenkin rikki ja järjestelmä yrittää kiihdyttää nostamalla kierroksia.
Kokeile irroittaa käyttömoottorin liitin tai ko. osasta tuleva vaijeri kaasuläpältä.
Ohjekirjan mukaan lyhyen matkan hinaaminen on sallittua (oliko max. 50km?), mutta itse en montaa kilometriä hinaisi, koska laatikko pyörii ilman öljynpaineita, jos moottori ei ole käynnissä.
Mikä muu vika voisi nostaa kierrokset korkealle heti alkuun, jonka jälkeen ne vähän ajan päästä laskevat ja auto käy huonosti.
Jos vähäkin koskee kasuun kierrokset nousee pienellä viivelllä taas korkeiksi.
Comment
-
-
Jotenki kallistuisin kuitenkin edelleen imuvuoto vikaan kun oireet on täysin samat kun omassa irrotin yhden alipaineletkun auton käydessä...
Autosi on siis M20B20...johtuuko kierrosten nousu siitä että se alipaineella toimiva tappi työntää kaasuläppää auki(katso liikkuuko se kun käynnistää auton..) , jos se ei vetäydy kun käynnistät auton voisi sitä jollain rajoittaa niin voisi paremmin ihmetellä esm brake cleariä suihkuttamalla mistä vuotaa kun kierrokset eivät ole niin häiritsevän suuret...
Tarkista kaikki letkut yksitellen ,siinä ei mene kauan vaikka niitä tuntuu riittävän :-)
Onko öljytikku paikalla hyvin(saa sieltäkin ilmaa jos ei..)
Ja kärsivällisyyttä + järjestelmällisyyttä niin kyllä se sieltä löytyy...-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View PostJotenki kallistuisin kuitenkin edelleen imuvuoto vikaan kun oireet on täysin samat kun omassa irrotin yhden alipaineletkun auton käydessä...
Autosi on siis M20B20...johtuuko kierrosten nousu siitä että se alipaineella toimiva tappi työntää kaasuläppää auki(katso liikkuuko se kun käynnistää auton..) , jos se ei vetäydy kun käynnistät auton voisi sitä jollain rajoittaa niin voisi paremmin ihmetellä esm brake cleariä suihkuttamalla mistä vuotaa kun kierrokset eivät ole niin häiritsevän suuret...
Tarkista kaikki letkut yksitellen ,siinä ei mene kauan vaikka niitä tuntuu riittävän :-)
Onko öljytikku paikalla hyvin(saa sieltäkin ilmaa jos ei..)
Ja kärsivällisyyttä + järjestelmällisyyttä niin kyllä se sieltä löytyy...
No ei kai tässä muu auta, kuin hakea kaikki letkut uusiks ja alkaa vaihtelemaan niitä.
Kiitos neuvoista.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostKuulin eräältä tyypiltä, että M20 koneissa voi vuotaa öljypohjan tiiviste niin, että imee ilmaa sieltä kampikammioon ja tyhjäkäynti on huono. Sama efekti ku avaa öljykorkin. Voiko olla mahdollista. Se ei tosin kierroksia nosta...
Nyt kannen vaihdon jälkeen ongelma tuli huomasin, että vanhaan imusarjaan oli ilmestynyt kaksi suurtaa halkeamaa, joten vaihdoin imusarjan.
Luultavasti jokin letku ei ole tiivis tms, koska en usko että öljypohjan tiiviste alkaisi vuotaa kannen vaihdon yhteydessä..
Comment
-
-
Ei tarvitse vuotaa edes paljon, omassakin oli lukuisa määrä pieniä vuotoja.
imusarjan tiivisteet, suuttimen O renkaat , letkuissa halkeamia.
yksitellen kun korjaili käynti alkoi parantua ja sitten se vain alkoi toimia :-)
pahin oli löytää ne edellisten omistajien patentit millä oli korjattu vuotoa tukkimalla letkuja ja kuristamalla ilman saantia niiden kautta tasapainottamaan ilmamäärää joka vuoti edellämainituista paikoista.-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Onkos joku asentanut keskuslukituksen kaukosäätöä omaan kakskasiinsa? Onko vinkkejä mihin se kannattaa kytkeä ja minkä värisiin johtoihin? Itsellä olisi tuossa yksi setti ylimääräisenä ja ajattelin laittaa sen tuohon talvikäyttikseeni.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Comment