Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    Originally posted by Wihis View Post
    Moniko rihlanen ja minkä kokonen e28:n ratti on? Missä muussa mallissa on samallainen rattiakselin pää, että saa ruorin sopimaan suoraan kiinni?
    riippuu vuosimallissa, e28:ssa on muistaakseni kahta eri rattiakselia joissa boorit on erit, en vaan tähän hätään muista missä välissä se vaihtui..
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5162
      • Joensuu

      Originally posted by Wihis View Post
      Moniko rihlanen ja minkä kokonen e28:n ratti on? Missä muussa mallissa on samallainen rattiakselin pää, että saa ruorin sopimaan suoraan kiinni?
      Originally posted by Vilikki View Post
      riippuu vuosimallissa, e28:ssa on muistaakseni kahta eri rattiakselia joissa boorit on erit, en vaan tähän hätään muista missä välissä se vaihtui..
      Jos en ihan väärin muista, niin 9?/85 vaihtui tiheemmälle booritukselle, samaksi kuin E30. Sitä vanhemmat samalla kuin esim. E21, eli harvemmalla.

      Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        Originally posted by ruupanen View Post
        Jos en ihan väärin muista, niin 9?/85 vaihtui tiheemmälle booritukselle, samaksi kuin E30. Sitä vanhemmat samalla kuin esim. E21, eli harvemmalla.

        Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.
        kyllä v85 vaihtui booritus samaan kuin E30 ja E34 (alkupää)
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Dase
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 123
          • Helsinki

          Mikä sen mötikän idea on johon menee imusarjasta sekä kaasuläpästä letkut ja mötikästä jatkuu yhtenä letkuna jarrutehostimelle?
          Voiko osan korvata jollain muulla osalla?

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by Dase View Post
            Mikä sen mötikän idea on johon menee imusarjasta sekä kaasuläpästä letkut ja mötikästä jatkuu yhtenä letkuna jarrutehostimelle?
            Voiko osan korvata jollain muulla osalla?
            takaiskuventiili, pitää jarrutehostimessa paineen jotta sinulla on jarrut autossa.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1640
              • Vähäkyrö

              Originally posted by ruupanen View Post
              Jos en ihan väärin muista, niin 9?/85 vaihtui tiheemmälle booritukselle, samaksi kuin E30. Sitä vanhemmat samalla kuin esim. E21, eli harvemmalla.

              Jos uudempi, niin siihen käy E30 ja E34 alkupään ratit. Helpottaa kummasti ratin etsimistä.
              Joo ostin Bavarian ratin ja se oli uudemmilla booreilla, nyt se on sitte jouten.

              Comment

              • Dase
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 123
                • Helsinki

                Voiko tuollaista automaatti 520 bemaria hinata vai pitääkö viedä trailerilla?
                Itselläni on sellainen vika tuossa autossa tällä hetkellä, että nostaa kierrokset tappiin, kun käynnistää, elikkä eikös tuo imivuotoon viittaa?
                Voiko mikään muu tehä sitä, että nostaa kierrokset tappiin?
                Kaasuläppä ei ole jumissa eikä mitään.
                Huonoimman näköiset letkut olen uusinut ja suihkinut startti sprayta ympäriinsä, mutta en ole löytänyt vikaa..

                Luultavasti ei enää oikein omat taidot riitä, joten täytyy viedä jonnekkin korjaamolle.

                Saa ehdotella hyviä ja mieluiten halpoja korjaamoja pk-seudulla.
                Jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen jarrutehostimen takaiskuventtiili niin tarjotkaa ihmeessä.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Dase View Post
                  Voiko tuollaista automaatti 520 bemaria hinata vai pitääkö viedä trailerilla?
                  Itselläni on sellainen vika tuossa autossa tällä hetkellä, että nostaa kierrokset tappiin, kun käynnistää, elikkä eikös tuo imivuotoon viittaa?
                  Voiko mikään muu tehä sitä, että nostaa kierrokset tappiin?
                  Kaasuläppä ei ole jumissa eikä mitään.
                  Huonoimman näköiset letkut olen uusinut ja suihkinut startti sprayta ympäriinsä, mutta en ole löytänyt vikaa..
                  Ei viittaa imuvuotoon.
                  Onko autossa vakionopeudensäädin? Vois ajatella, että käyttömoottori tai sen ohjaus olisi jotenkin rikki ja järjestelmä yrittää kiihdyttää nostamalla kierroksia.
                  Kokeile irroittaa käyttömoottorin liitin tai ko. osasta tuleva vaijeri kaasuläpältä.

                  Ohjekirjan mukaan lyhyen matkan hinaaminen on sallittua (oliko max. 50km?), mutta itse en montaa kilometriä hinaisi, koska laatikko pyörii ilman öljynpaineita, jos moottori ei ole käynnissä.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Dase
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 123
                    • Helsinki

                    Originally posted by kaol View Post
                    Ei viittaa imuvuotoon.
                    Onko autossa vakionopeudensäädin? Vois ajatella, että käyttömoottori tai sen ohjaus olisi jotenkin rikki ja järjestelmä yrittää kiihdyttää nostamalla kierroksia.
                    Kokeile irroittaa käyttömoottorin liitin tai ko. osasta tuleva vaijeri kaasuläpältä.

                    Ohjekirjan mukaan lyhyen matkan hinaaminen on sallittua (oliko max. 50km?), mutta itse en montaa kilometriä hinaisi, koska laatikko pyörii ilman öljynpaineita, jos moottori ei ole käynnissä.
                    Ei ole vakivopeudensäädintä ikävä kyllä.
                    Mikä muu vika voisi nostaa kierrokset korkealle heti alkuun, jonka jälkeen ne vähän ajan päästä laskevat ja auto käy huonosti.
                    Jos vähäkin koskee kasuun kierrokset nousee pienellä viivelllä taas korkeiksi.

                    Comment

                    • TeemuT
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 329
                      • Muhos

                      Jotenki kallistuisin kuitenkin edelleen imuvuoto vikaan kun oireet on täysin samat kun omassa irrotin yhden alipaineletkun auton käydessä...

                      Autosi on siis M20B20...johtuuko kierrosten nousu siitä että se alipaineella toimiva tappi työntää kaasuläppää auki(katso liikkuuko se kun käynnistää auton..) , jos se ei vetäydy kun käynnistät auton voisi sitä jollain rajoittaa niin voisi paremmin ihmetellä esm brake cleariä suihkuttamalla mistä vuotaa kun kierrokset eivät ole niin häiritsevän suuret...
                      Tarkista kaikki letkut yksitellen ,siinä ei mene kauan vaikka niitä tuntuu riittävän :-)
                      Onko öljytikku paikalla hyvin(saa sieltäkin ilmaa jos ei..)
                      Ja kärsivällisyyttä + järjestelmällisyyttä niin kyllä se sieltä löytyy...
                      -TT-
                      F30 320d

                      Comment

                      • Dase
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 123
                        • Helsinki

                        Originally posted by TeemuT View Post
                        Jotenki kallistuisin kuitenkin edelleen imuvuoto vikaan kun oireet on täysin samat kun omassa irrotin yhden alipaineletkun auton käydessä...

                        Autosi on siis M20B20...johtuuko kierrosten nousu siitä että se alipaineella toimiva tappi työntää kaasuläppää auki(katso liikkuuko se kun käynnistää auton..) , jos se ei vetäydy kun käynnistät auton voisi sitä jollain rajoittaa niin voisi paremmin ihmetellä esm brake cleariä suihkuttamalla mistä vuotaa kun kierrokset eivät ole niin häiritsevän suuret...
                        Tarkista kaikki letkut yksitellen ,siinä ei mene kauan vaikka niitä tuntuu riittävän :-)
                        Onko öljytikku paikalla hyvin(saa sieltäkin ilmaa jos ei..)
                        Ja kärsivällisyyttä + järjestelmällisyyttä niin kyllä se sieltä löytyy...
                        Elikkä vuodon ei vissiin tarvi olla edes iso, että vaikuttaa?
                        No ei kai tässä muu auta, kuin hakea kaikki letkut uusiks ja alkaa vaihtelemaan niitä.
                        Kiitos neuvoista.

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1640
                          • Vähäkyrö

                          Kuulin eräältä tyypiltä, että M20 koneissa voi vuotaa öljypohjan tiiviste niin, että imee ilmaa sieltä kampikammioon ja tyhjäkäynti on huono. Sama efekti ku avaa öljykorkin. Voiko olla mahdollista. Se ei tosin kierroksia nosta...

                          Comment

                          • Dase
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 123
                            • Helsinki

                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Kuulin eräältä tyypiltä, että M20 koneissa voi vuotaa öljypohjan tiiviste niin, että imee ilmaa sieltä kampikammioon ja tyhjäkäynti on huono. Sama efekti ku avaa öljykorkin. Voiko olla mahdollista. Se ei tosin kierroksia nosta...
                            Kun sain auton auto toimi kuin unelma, mutta kävi viidellä.
                            Nyt kannen vaihdon jälkeen ongelma tuli huomasin, että vanhaan imusarjaan oli ilmestynyt kaksi suurtaa halkeamaa, joten vaihdoin imusarjan.
                            Luultavasti jokin letku ei ole tiivis tms, koska en usko että öljypohjan tiiviste alkaisi vuotaa kannen vaihdon yhteydessä..

                            Comment

                            • TeemuT
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 329
                              • Muhos

                              Ei tarvitse vuotaa edes paljon, omassakin oli lukuisa määrä pieniä vuotoja.
                              imusarjan tiivisteet, suuttimen O renkaat , letkuissa halkeamia.
                              yksitellen kun korjaili käynti alkoi parantua ja sitten se vain alkoi toimia :-)
                              pahin oli löytää ne edellisten omistajien patentit millä oli korjattu vuotoa tukkimalla letkuja ja kuristamalla ilman saantia niiden kautta tasapainottamaan ilmamäärää joka vuoti edellämainituista paikoista.
                              -TT-
                              F30 320d

                              Comment

                              • Madfexx
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3646
                                • Lempäälä

                                Onkos joku asentanut keskuslukituksen kaukosäätöä omaan kakskasiinsa? Onko vinkkejä mihin se kannattaa kytkeä ja minkä värisiin johtoihin? Itsellä olisi tuossa yksi setti ylimääräisenä ja ajattelin laittaa sen tuohon talvikäyttikseeni.
                                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎