Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dase
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Helsinki

    #91
    Originally posted by tsbmw View Post
    - Sytytysjärjestys
    - Jakoketjun kiristäjän kunto - ja se muovinen luisti kappale jota kiristäjä työntää jakohihnaa vasten voi kulua pois jolloin heittää riittävästi poksumiseen.

    Konehan käy satavarmasti jos kipinää ja bensaa tulee, jakajan pyörrin osoittaa ykkössylinteriin kun sytyshetken merkki kampiakselin päässä on viivan kohdalla, jakoketju samalla merkissä kohillaan nokka-akseliin nähden (1-sylinteri yläkuolokohdassa, jos merkki puuttuu nokka-akselin hammasrattaasta niin voi sen katsoa nokista tai koittaa sylinteristä raudalla) ja sytytysjärjestys on oikein (kannen kopassa lukee).
    Kyseessä on siis m20b20, jossa on jakohihna, eikä ketjua.
    Elikkä sillon, kun nokkapyörän nuoli osoittaa siihen kannen ajoitusmerkkiin ja kampiakselin viiva on sen loven kohdalla niin virranjakajan pyörijän pitäisi osoittaa ykkös sylinteriin?

    Ilmeisesti kolmas hihnapyörä pyörittää virranjakajaa? jos näin on niin silloin on luultavasti mennyt sytytys pois kohdiltaan, koska taisin pyöritellä sitä ilman jakohinaa.
    Elikkä nyt tarvis ohjeet sytytyksen kohdistamiseen..
    Last edited by Dase; 23-11-2009, 21:41.

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #92
      Originally posted by Dase View Post
      Kyseessä on siis m20b20, jossa on jakohihna, eikä ketjua.
      Elikkä sillon, kun nokkapyörän nuoli osoittaa siihen kannen ajoitusmerkkiin ja kampiakselin viiva on sen loven kohdalla niin virranjakajan pyörijän pitäisi osoittaa ykkös sylinteriin?

      Ilmeisesti kolmas hihnapyörä pyörittää virranjakajaa? jos näin on niin silloin on luultavasti mennyt sytytys pois kohdiltaan, koska taisin pyöritellä sitä ilman jakohinaa.
      Elikkä nyt tarvis ohjeet sytytyksen kohdistamiseen..
      Kolmas hihnapyörä pyörittää ölypumppua ja jakajaa mikäli jakaja on lohkon kyljessä. Jakajan kannen alla on muistaakseni merkit mihin pyöriän pitää osoittaa kun nokan ja kampiakselin merkit on kohdallaan.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • Dase
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 123
        • Helsinki

        #93
        nyt tarvis pikasesti neuvoa, kuinka virranjakaja irroitetaan?

        Comment

        • Dase
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 123
          • Helsinki

          #94
          Noniin nyt on säädetty tuo sytytys ohjeiden mukaan eli jakomerkit kohdalleen ja virranjakajan pyörijän täplä osoittamaan loveen, mutta silti moottori "ampuu" imusarjaan, muutenkin tuntuu tuo sytytys vaikealta saada kohdalleen, elikkä mistä kannattaisit nyt aloittaa?
          Tuli tänään ostettua ajoituslamppukin, jos vaikka sillä sais toimimaan, mutta eikös tuon pitäisi toimia jo pelkästään laittamalla merkit kohdakkain?

          Comment

          • makko
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 72
            • Kotka

            #95
            Neuvoja kaivataan!! Joo eli nyt se sitte vihdoin alko vittuilemaan! eli 518i alko eilen tekemään semmosta että nykimistä maantie nopeudessa ja seuraavissa liikennevaloissa sammui eikä millään käyntiin. No työnnettiin se tien sivuun ja 10min kuluttua sitte suostu käynnistymään mutta jos laski alle puolen kaasun ni sammuu.. vähän aikaa odotti ja taas käynnisty. Hinaattiin se sitten pajalle ja otin p-a suodattimen letkun irti ja totesin että ainetta tulee suodattimen läpi ihan hyvin. Hilut kiinni ja mielenkiinnon vuoksi koitti startata ja taas toimi ihan normaalist eli tyhjäkäynti oli taas mukana. No eiku ajelemaan ja taas maantietä ajettaessa alko nykimään mutta loppu hetken päästä ja taas ihan normaalisti toimi, Vähä ennen kotipihaa sitte taas sammu ja ei lähe milllään käyntiin ei edes varsinaisesti "lupaa":think huomen pensa suodattimen haen, jos se nyt kuitenkii olis siin se vika toivottavast, kun senkään viime vaihdosta ei ole tietoa..
            -Nyt e38 740iA
            -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
            , e28 518i
            ----------------------------------------
            KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #96
              Originally posted by makko View Post
              Neuvoja kaivataan!! Joo eli nyt se sitte vihdoin alko vittuilemaan! eli 518i alko eilen tekemään semmosta että nykimistä maantie nopeudessa ja seuraavissa liikennevaloissa sammui eikä millään käyntiin. No työnnettiin se tien sivuun ja 10min kuluttua sitte suostu käynnistymään mutta jos laski alle puolen kaasun ni sammuu.. vähän aikaa odotti ja taas käynnisty. Hinaattiin se sitten pajalle ja otin p-a suodattimen letkun irti ja totesin että ainetta tulee suodattimen läpi ihan hyvin. Hilut kiinni ja mielenkiinnon vuoksi koitti startata ja taas toimi ihan normaalist eli tyhjäkäynti oli taas mukana. No eiku ajelemaan ja taas maantietä ajettaessa alko nykimään mutta loppu hetken päästä ja taas ihan normaalisti toimi, Vähä ennen kotipihaa sitte taas sammu ja ei lähe milllään käyntiin ei edes varsinaisesti "lupaa":think huomen pensa suodattimen haen, jos se nyt kuitenkii olis siin se vika toivottavast, kun senkään viime vaihdosta ei ole tietoa..
              Minulla teki samalaisia oireita kanssa....

              Joskus vuonna 05 ostettiin käytetty ilmamääränmittari Bemu Oy:stä koska entisessä ei saatu CO arvoja alle 3,5 arvon.

              Se toimikin moitteetomasti sen 3-4kk kunnes alkoi kerran tekee että ei pysynyt tyhjäkäynnillä ja kun sammui, niin ei lähtenyt käyntiin.
              Toiselle autolle vedettiin/tai työnnettiin käynitiin ja nykien lähti, ja heti kun kierrokset laski alle 1krpm nii kone alkoi tärisemään ja sammumaan.

              Vaihdettiin polttoaine suodattimet ja tulpat tms ja eikä vaikutusta.
              Kun vaihdettiin toi vanha ilmamäärämittari takaisin niin loppui ne reistailut kanssa siihen paikkaan, en ole sen tarkemmin tutkinut vikaa siitä Bemu Oy:stä ostettua ilmamäärämittaria mutta ainakin toimii auto tällä hetkellä.

              Edit:

              Miten te olette kiristäneet M10:n tuota ketjun kiristintä?

              Onko siihen olemassa jotkut tietyt arvot vai miten tuota "uskaltaisi" lähtee kiristämään kun kuulostaa että ketju rallattaa jonkin verran.

              Autona siis BMW E28 518i vm88 ja M10b18 kone.
              Last edited by Betrunken; 30-11-2009, 19:37. Reason: Lisäystä....
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • makko
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 72
                • Kotka

                #97
                Nonii nyt sitte on peeaaa suodatin vaihettu ja taas toimi vähän aikaa, mutta sitte ku vedätti vähä kiihdytykses enemmän ni alko taas nykii ja vähän ajan pääst sammu, eikä käynnisty. sen kokeilin että nyt ku ei suostu käynnistyy ni silloin kyllä bensaa tulee pumpulta, eli se nyt ainaki pelaa!!:think
                -Nyt e38 740iA
                -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
                , e28 518i
                ----------------------------------------
                KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  #98
                  Ufo juttu

                  Tämä se nyt ei ainakaan ole:
                  Virranjakajan vaihdolla tuli kuntoon. Jokin sekoitti sytytyksen heti kun kierokset nousi ja jumiutui jonkilaiseen random sytykseen eikä käynnistynyt.

                  Jakaja pitäisi purkaa, keskipakosäädin ja käämitys tutkia jotta selviäisi.
                  Kellään kokemusta?
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #99
                    Tuplat

                    .|. (your massage is tuu short)
                    Last edited by tsbmw; 30-11-2009, 21:27.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Dase
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 123
                      • Helsinki

                      Mikähän tuossa e28 on ku ei tunnu tuota sytytystä saavan oikein mitenkään kohille.
                      Epäilin eka, että jako olisi pielessä, mutta tarkastin kyseisen asian moneen kertaan ja oli todettava, että ihan kohillaan se on.
                      Elikkä olen sytytysta nyt säädellyt ja välillä, kun säätää ja laittaa käyntiin niin kierrokset pomppaa johonkin 4000rpm ja sit jos vähän säätää niin auto jaksaa just ja just käydä ja ampuu imusarjaan.

                      Ilmeisesti tuon auton pitäisi toimia, kun laittaa ne jakomerkit kohdakkain ja sit sen virranjakajan pyörijän osoittamaan siihen loveen, mutta tuo ei toimi edes silleen kunnolla vaan ampuu putkeen tai imusarjaan, joten mikähän tuossa voisi olla vikana?
                      Voisiko virranjakaja olla mennyt rikki?

                      Kuitenkin luulis et auton sais edes jotenkin käymään kunnolla säädellen pikkuhiljaa sitä virranjakajaa, mutta kun tuo ei suostu oikein sillenkään käymään kunnolla..

                      Comment

                      • makko
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 72
                        • Kotka

                        Originally posted by makko View Post
                        Nonii nyt sitte on peeaaa suodatin vaihettu ja taas toimi vähän aikaa, mutta sitte ku vedätti vähä kiihdytykses enemmän ni alko taas nykii ja vähän ajan pääst sammu, eikä käynnisty. sen kokeilin että nyt ku ei suostu käynnistyy ni silloin kyllä bensaa tulee pumpulta, eli se nyt ainaki pelaa!!:think
                        Nonii bensan paineet mitattu ja on ok. Puola, ilmamäärämittari, tulpat, tulpan johdot kaikki testattu/vaihdettu pelaavasta autosta. suuttimille tulee virtaa... nyt tekee sellast et ei enää käynnisty ja startatessa suhauttelee ja paukkuu konehuonees, tota vikaa ei alunpitäen taas ollu:think:think
                        -Nyt e38 740iA
                        -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
                        , e28 518i
                        ----------------------------------------
                        KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          Originally posted by makko View Post
                          Nonii bensan paineet mitattu ja on ok. Puola, ilmamäärämittari, tulpat, tulpan johdot kaikki testattu/vaihdettu pelaavasta autosta. suuttimille tulee virtaa... nyt tekee sellast et ei enää käynnisty ja startatessa suhauttelee ja paukkuu konehuonees, tota vikaa ei alunpitäen taas ollu:think:think
                          Sytkän ajoitus tai sen jakajan alipaine säädin caput?

                          Meinasin sanoa että jakoketju olisi hypänyt mutta kuulostaisi aika uskomattomalta
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            Originally posted by Betrunken View Post
                            Sytkän ajoitus tai sen jakajan alipaine säädin caput?
                            Pitäshän auton käydä edes tyhjäkäyntiä vaikka jakajalta ottais paineletkunkin irti ja tulppais letkun koska ilman alipainettahan se myös säädetään.

                            Itse epäilin jo Ohjainlaitetta...

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              Originally posted by makko View Post
                              Nonii bensan paineet mitattu ja on ok. Puola, ilmamäärämittari, tulpat, tulpan johdot kaikki testattu/vaihdettu pelaavasta autosta. suuttimille tulee virtaa... nyt tekee sellast et ei enää käynnisty ja startatessa suhauttelee ja paukkuu konehuonees, tota vikaa ei alunpitäen taas ollu:think:think
                              Ilmamäärä mittarista muovi kansi irti ja piirilevyn siirto hieman eri kohtaan.
                              Kulunut se piiri levy ja tekee mitä sattuun.
                              Se olisi minun veikkaus.

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                Originally posted by Luntti View Post
                                Ilmamäärä mittarista muovi kansi irti ja piirilevyn siirto hieman eri kohtaan.
                                Kulunut se piiri levy ja tekee mitä sattuun.
                                Se olisi minun veikkaus.
                                Toisella varmasti toimivalla määrämittarilla kokeiltu, ei muutosta

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎