Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1319
    • Masku

    Mites potilaana e28 m30b28 koneella, ongelmana matala tyhjäkäynti? :think

    saako tuota säädettyä jotenkin?

    Alkoi nyt pakkasilla, ei siis seilaa vaan on vaan liian matalalla jolloin sammuu.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      Tyhjäkäynnin säätö

      Tää on varmana väärä ohje, mutta osaavat korjatkaa, näin ite:
      - Ehjänä se kävi oikein eli jotain on rikki, pyri ensin vaihtaan osia.
      - Ensin vaiha KAIKKI ohkaset alipaine kumiletkut jos yli 10v vanhoja, vaikka muka ehjiä...
      - Onko ne Kaikki hyvin kiinni, myös ne kaksi imusarjan alla?
      - Sitten varmista että se iso imusarjan hatarikumi ei vuoda, irti, kääntele ja onko ehjä?
      - Ilmamassamittarin pohja voi saumasta vuotaa tai ollairti, varmasti tiukasti kiinni?
      - Kaikki pytyt käy eli tulpat ok ja samoin uusittu alle 15v sytysjohdot ja puola?
      Em. ei oikeestaan maksa mitään kun ne uusittuina pudottaa kulutusta...

      Voihan sen tyhjäkäynnin säätää:
      1) Ilmamassamittarin päällä on kolo johon käy muistaakseni 6mm kuusiokolo jolla kiertäen säätyy kierrosnopeus.
      2) Ilmamassamittarin kansi auki ja muutama pykälä jousta löysemmälle, kone voi käydä.
      (tätä itse käytän)
      3) Imusarjan alla on joku iso putkessa oleva vaakaruuvi joka myös vaikuttaa...
      Kulutus säilyy samana sääti noista mitä vaan.
      Last edited by tsbmw; 03-12-2012, 21:51.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1319
        • Masku

        nyt on pää pyörällä, siis auto lähtee vain ja ainoastaan käyntiin jos kone on ihan kylmä?

        M30b28

        Siis ihan kuin "palmun alta" ja toimii normaalisti?

        Mut jos käy vaikka 2 min ei lähe sitten enää millään käyntiiin missäs mahtais vika olla?

        Missä joku lämpötilaanturi sijaitsee?
        Last edited by Joma; 04-12-2012, 17:03.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Fahrenheit
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 58
          • TKU

          Vaihteisto

          Eli BMW E28 520i '86 automaattina täällä ja alkusyksystä A kytkinpaketti paloi, jonka johdosta se liikkeessä vaihdettiin.
          Tästä seurasi outo ongelma: vaihteisto ei vaihda 2:lle ennen kuin lämmennyt. Vaihtoehtoisesti jos ei halua odottaa niin kierrosten käydessä yli 3500 auto vaihtaa melkeinpä heti. Ja kerran kun vaihteisto saa 2 silmään niin toimii täydellisesti niin kauan kunnes kone jäähtyy. Mahtaakohan kenelläkään olla mitään hajua mistä voisi johtua?
          sigpic

          Comment

          • Schutzstaffel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 345
            • Lounais-Suomi

            Originally posted by Joma View Post
            Missä joku lämpötilaanturi sijaitsee?
            Ne on siinä, mistä lähtee jäähdyttimelle letku. Siihen alumiiniseen lähtöön koneen etupäässä tulee 2 anturia muistaakseni. Siinähän ne molemmat. Yhtä niistä ei saa ainakaan Motonetistä, on kysytty.
            Monta 80-luvun autoa

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              Originally posted by Fahrenheit View Post
              Eli BMW E28 520i '86 automaattina täällä ja alkusyksystä A kytkinpaketti paloi, jonka johdosta se liikkeessä vaihdettiin.
              Tästä seurasi outo ongelma: vaihteisto ei vaihda 2:lle ennen kuin lämmennyt. Vaihtoehtoisesti jos ei halua odottaa niin kierrosten käydessä yli 3500 auto vaihtaa melkeinpä heti. Ja kerran kun vaihteisto saa 2 silmään niin toimii täydellisesti niin kauan kunnes kone jäähtyy. Mahtaakohan kenelläkään olla mitään hajua mistä voisi johtua?
              Eikö tuo mene takuuseen? Kuulostaa siltä, että lootassa on isompaa vikaa.
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • pääpiru
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 29
                • Kaarina

                Nyt ois vähän ongelmaa ja kysymyksiä;


                Minne tämän ruskean muovisella liittimellä varustetun johdon pitäisi mennä?


                Mitenkä tämä alipaineletku? Oisko kaasuläppäkotelossa? Toinen pää kadoksissa.Virranjakajalle,putsarille?

                Mikä tämä on? Ilmanpuhdistajan nurkassa?




                tai tämä?Valkoinen liitin tuossa isossa nipussa?
                Last edited by pääpiru; 06-12-2012, 15:17.

                Comment

                • Schutzstaffel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 345
                  • Lounais-Suomi

                  Sulla onkin K-jetronic pannu, muuten olis osannu sanoa noista.. Tuolla ruskealla johdolla pitäis olla joku anturi tuossa letkulähdössä. ETM kun selaa, pitäis selvitä kaikki. Ne saa tuolta e28 osiosta, hyvä tietää.
                  Monta 80-luvun autoa

                  Comment

                  • Schutzstaffel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 345
                    • Lounais-Suomi

                    Kukaan ostanut e28 malliin ilmastoinnin kuivainta ? Pitää varmaan soveltaa e30 vastaavaa, vaikka putkien lähdöt on ihan eri suuntiin..
                    Monta 80-luvun autoa

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1319
                      • Masku

                      M30b28 l-jetronic sytkän johtojen järjestys sekä säätöohjeet mistä? haynesista yritin kurkkia muttei mitään.

                      Varaosaautosta vaihdoin samanmoisen koneen vanhan tilalle, ja nyt käynnistyy tosi vaivalloisesti ja ampuu putkeen.

                      E 1.5.3.6.2.4mut siis täh kampiakseli ykk ja mitäs sit?
                      Last edited by Joma; 13-12-2012, 18:32.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by tsbmw View Post
                        Tää on varmana väärä ohje, mutta osaavat korjatkaa, näin ite:
                        - Ehjänä se kävi oikein eli jotain on rikki, pyri ensin vaihtaan osia.
                        - Ensin vaiha KAIKKI ohkaset alipaine kumiletkut jos yli 10v vanhoja, vaikka muka ehjiä...
                        - Onko ne Kaikki hyvin kiinni, myös ne kaksi imusarjan alla?
                        - Sitten varmista että se iso imusarjan hatarikumi ei vuoda, irti, kääntele ja onko ehjä?
                        - Ilmamassamittarin pohja voi saumasta vuotaa tai ollairti, varmasti tiukasti kiinni?
                        - Kaikki pytyt käy eli tulpat ok ja samoin uusittu alle 15v sytysjohdot ja puola?
                        Em. ei oikeestaan maksa mitään kun ne uusittuina pudottaa kulutusta...

                        Voihan sen tyhjäkäynnin säätää:
                        1) Ilmamassamittarin päällä on kolo johon käy muistaakseni 6mm kuusiokolo jolla kiertäen säätyy kierrosnopeus.
                        2) Ilmamassamittarin kansi auki ja muutama pykälä jousta löysemmälle, kone voi käydä.
                        (tätä itse käytän)
                        3) Imusarjan alla on joku iso putkessa oleva vaakaruuvi joka myös vaikuttaa...
                        Kulutus säilyy samana sääti noista mitä vaan.

                        Ilmamäärämittarista säädetään tyhjäkäyntiseos, tyhjäkäynti säädetään tyhjäkäyntiventtiilin päässä olevasta ruuvista.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Joma View Post
                          M30b28 l-jetronic sytkän johtojen järjestys sekä säätöohjeet mistä? haynesista yritin kurkkia muttei mitään.

                          Varaosaautosta vaihdoin samanmoisen koneen vanhan tilalle, ja nyt käynnistyy tosi vaivalloisesti ja ampuu putkeen.

                          E 1.5.3.6.2.4mut siis täh kampiakseli ykk ja mitäs sit?
                          Kampuran päästä katot merkin kohdalleen ja jakaja näyttää silloin ykköseen, siinä jakajan reunassa on semmoinen pieni merkki. Niin ja kampurahan voi olla kierroksen pielessä, joten katso koska ykkösen venttiilit kiinni.

                          Sytkän säätöohje on hieman unohtunut, muistaakseni 2000rpm alipaine letkut irroitettuna. Vauhtipyörällä on merkit, tai sitten testeriin kiinni jolloin kampuralla oleva anturi näyttää sytkäkohdan.

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1319
                            • Masku

                            Jooo pääteltiin tälläin niban kanssa, kun tuli avuksi. Nyt käy ja kukkuu taas.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Timbe]
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 522
                              • K-S

                              Nyt tuli mielenkiintoinen ongelma tuon auton kanssa 82vm 520 e28.

                              Elikkäs vaihdettiin vautipyörä autoon kun ei startannut. Kasaus vaiheessa jäi bensapumpun releeltä lähtevä johto koneen ja laatikon väliin "jonkun omatekemä johto joka roikkui koneen takana" jolloin löi maihin kun startattiin. Laitettiin uusi johto tilalle sekä rele. Sulakkeet katottu kaikki oli ehjät.

                              Nyt ongelma on ettei koneelle tule kunnollista kipinää. Eikä auto meinaakkaan lähteä käyntiin. Bensaa kyllä tulee.

                              Onkos tämänikäisissä vauhtipyörässä minkäänlaisia antureita?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Timbe] View Post

                                Onkos tämänikäisissä vauhtipyörässä minkäänlaisia antureita?
                                Tuon ikäinen voi olla k-jetillä josta en tiedä mitään. Mutta jos L-jet niin ei ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎