E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Vaihdoin toiseen E28:iin E34:n etutolpat ja matalaprofiilit- huonontuiko auto?
E34 tolpat painavat enemmän ja kun jousittamaton massa kasvaa heikkenee kuopissa pito.
Sama koskee rengaskokoa, nyt 225-55-R17 vanteet BBS kun alkuperäinen on 175-60-R15 peltivanteet.
Eikö kevyempi ensiasennusrengas/kapea vanne anna paremman tienseurantakyvyn - erityisesti Suomessa? Asfaltilla tasaisella pito on muutetussa parempi, mutta entä reagointi eri olosuhteissa kuten väistö, kuopat, pomput jne.?
Vertailin tänään E28:ja:
- Mataprofiilisilla menee kuin juna, kaarteissa tiukka pito ja tuntuma napakka.
- Alkuperäisellä hakee tienpinnan mukaan, pikkukaarteissa sutii ja tuntuma herkkä.Last edited by tsbmw; 03-08-2012, 23:09.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Mistäs tommosta kromiteippiä löytyis niin että pysyis oikeasti kiiltävänä? Omassa wanhassa herrassa olisi hyvinkin ajankohtainen ehostusOriginally posted by tsbmw View PostAuringossa luopuneet ikkunakehyslistat uudistaa leveällä n. 4cm kromiteipillä:
- pohja liuottmella puhtaaksi esim. asetoni
- suuntaus niin ettei tarvihe vekkejä
- taivutus pintaan sormin mahdollisimman reunoihin
- tositerävällä veitsellä viiltäen hyvin loivassa kulmassa sinne kumirajan sisään
(räpelöä syntyy jos tarraa veitseen yhtään)
Comment
-
Sori vastaus myöhässä mutta jos ajat maantietä niin aja vain 80-90km/h, kuluttaa vähiten ja pääsee pisimälle, faija aikaoinaan oli laskenut kun tankki ei vielä vuotanut niin oli laskenut pohjois-karjalassa kun kauppoihin matkaa se 30km suunta mökiltä.Originally posted by _racing_ View PostPaljonko tommosen 518i kulutus on?
Vielä lisään että ohjekirjassa on lukemat tasaiselle 80 vauhdille se 6.1 ja 120 vauhdissa juo jo 9.x en muista tarkkaan mutta kuitenkin.
E28:n aerodynaamisuus takaa sen että jos paljon nostaa vauhtia yli 100 niin kaasua joutuu antaa, varsinkin pienemillä koneilla. Isoilla koneilla kulutus ei kasva niin paljoa.
Kaupungissa omassa koslassa se kulutus oli sitä 8-9l noin keskimäärin. Eli ei se mikään micra kulutus ole. Pitää vielä lisätä että itselläni oli alipainesäädin paskana että sekin osaltaan nosti tuosta kulutusta jonkin verran.Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
M535 puskurin sovitus
Onko joku tilannut M535 puskureihin niitä läpivienti rautoja, joilla peltipuskuri kiinnitetään siihen itse M535 puskuriin ? Peltipuskurin läpi tulee ne kierretapit.
Mulla käytännössä jokainen piti katkaista, että sai lahon peltipuskurin irti.
Saiskohan niitä marmoritiskiltä? Lisäksi se muovi meni tietenkin rikki, koska ei noita ehjinä saanut irti..:think:thinkMonta 80-luvun autoa
Comment
-
Mites ku mulla on e28 528.
Lisävarustelistassa lukee että on absit, mutta otteessa ei mitään merkintää.
Voinko nyt riisua nuo turvallisin mielin? :thinkE30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
En muista tarkkaan enään mutta muistikuva oli että jos jotain turvavarustetta ei ole ollut vakiona mutta lisävarusteena on saanut, niin sinun pitää näyttää katsastusasemalle että sen poisto on tehty "oikein" että sinun autosi vastaa sitten täsmälleen sitä "ei" lisävarustettua autoa turvavarusteen kohdalta.
Toi että rekisteriotteessa ei ole mainintaa niin en tiedä miten se taas vaikuttaa asiaan :think
Helpoiten varmaan jos katsastus asemalla soittaa?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
Mitenkä paksu e28 m30:n syyläri on??e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMites ku mulla on e28 528.
Lisävarustelistassa lukee että on absit, mutta otteessa ei mitään merkintää.
Voinko nyt riisua nuo turvallisin mielin? :think
Otteessa ei nykyään ole juuri mitään jyvääkään siitä tiedosta mitä autosta löytyy trafin tietokannasta, oletettavasti ainoa tapa saada selville onko se kyseisen auton tiedoissa on marssia katsastuskonttorille, nykiä jotain katsastushenkilöä kädestä ja kysyä miten asian laita on.
528 on käsittääkseni suomessa saanut sekä absein että ilman jolloin absien poisto jokatapauksessa menee muutoskatsastamalla läpi.
Mutta e28 535:sta on vain ja ainoastaan abseilla ja se on tyypitetty niillä suomeen jolloin abseja ei saa millään muutoskatsastettua pois. Ja jos alkaa muuttamaan jarruja isommiksi pitäisi periaatteessa todistaa että absit ja kyseisen kokoiset jarrulaikat ja satulat ja pääsylinteri toimii yhteen, riippuen vähän miten katsastushenkilö asiaa tulkitsee...
Comment
-
Mitäs jos kopsaisit jarrut E28 M5:sta?Originally posted by Oksanen View PostMutta e28 535:sta jos alkaa muuttamaan jarruja isommiksi pitäisi periaatteessa todistaa että absit ja kyseisen kokoiset jarrulaikat ja satulat ja pääsylinteri toimii yhteen, riippuen vähän miten katsastushenkilö asiaa tulkitsee...- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Ei tule kipinää eikä bensapumppu toimi, releet ja sulakkeet tarkistettu ->> kampuran asentotunnistin kaput?
Comment
-
Sieltähän löytyy kytkinkopan kupeesta 2 anturia, pyörintänopeus ja yläkuolo, eli jompikumpi niistä :thinkOriginally posted by erkki View PostEi tule kipinää eikä bensapumppu toimi, releet ja sulakkeet tarkistettu ->> kampuran asentotunnistin kaput?
Comment
-
Niin no mulla oli ekassa muutoskatsastuspaikassa paikallaan e34 m5 jarrut ja ennen katsastuksen alkua kyselin miten niiden kanssa menee ja olis pitäny tehdä si lista missä verrataan e34 m5 ja e28 535 jarrupalikoiden varaosanumeroita ja olis pitäny olla koko jarrusysteemi e34 m5:stä. Vaihdoin konttoria ja pidin turpani kiinni koko jarrujen vaihtamisesta (kuitenkin konttorin mielestä mallisarjansa tehokkain vehjes kyseessä joten vakiojarrut automaattisesti piisaa) ja leima paperiin (oli siis m30:n ahtamisen johdosta ollut muutoskatsastus kyseessä). Jos joskus tulee katsastuksessa ulinaa että on liian isot jarrut niin käyn vaihtamassa orkkikset kiinni katsastuksen ajaks.Originally posted by tsbmw View PostMitäs jos kopsaisit jarrut E28 M5:sta?
Ekana kannattaa tsekata niiden liittimet, itsellä joskus jäi auto starttaamatta kun oli huono kontakti noissa.Originally posted by sleepertuning View PostSieltähän löytyy kytkinkopan kupeesta 2 anturia, pyörintänopeus ja yläkuolo, eli jompikumpi niistä :think
Comment

Comment