Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2098
    • Lappeenranta

    Originally posted by poke View Post
    tolpan paksuudessa eroa. katos noit mittakuvat.
    No niinpäs onkin.

    Oliskohan tuota E28:in tolppaa saanu E34 alapäällä (sillä hitsattavalla osalla)..?

    -Timo
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3103

      Originally posted by sierra4x4tbo View Post
      No niinpäs onkin.

      Oliskohan tuota E28:in tolppaa saanu E34 alapäällä (sillä hitsattavalla osalla)..?

      -Timo
      Tuo kävi itselläkin mielessä, tosin vasta sitten kun alusta oli jo himassa. Jälkiviisautta joo-o
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Morriz
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 1611
        • Honkajoki

        Laitoin e34 bc racingin e28 napoihin, kysyin mamasanilta jos olisin ostanut e28 alakiinnikkeen eli sen hitsattavan tolpan, hinta n.55€kpl. Hitsailin sitten kuitenkin e34 kamoilla kiinni.
        -NO FARMS NO FOOD-

        M5 -93 Diamantschwarz
        525i -86 Diamantschwarz
        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2098
          • Lappeenranta

          Voisiko joku mittailla M535sen öljytikun pituuden? ASAP.

          Mulla on E34sen tikku, jossa suojaputken päätä vasten tulevasta pinnasta ylärajan merkkiin 432mm ja alarajaan 449mm. Ostin FANsin mukaan oikean tikun, jossa mitat on 381mm ja 398mm..

          Jotenkin tuntuu, ettei osu kumpikaan kohdalleen.. Ainakin kun katsoo ohjekirjasta M535sen öljytilavuuden 4,3litraa..

          EDIT:
          Sen verran selvittelin, että bemarissa (ainakin noissa E28:ssa) on kahden eri mittaista öljytikkua. Punaisella kahvalla on pitempi ja tässä on myös pitempi suojaputki. Keltaisella kahvalla lyhyempi ja tämä lyhyemmällä suojaputkella.

          -Timo
          Last edited by sierra4x4tbo; 09-09-2015, 22:12.
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Mietintää e28 automaattilootasta:

            Eli pakkovaihteet 1-2-3, sitten d, jolla 4. vaihde ja pitkääkin pidempi "converter lock up clutch" toteutus, joka kytkeytyy 80km/h vauhdissa ja kierrokset tippuu sinne 1200rpm tienoille. Saisko tuon viimeisen "vaihteen" miten helpolla pois käytöstä, jotta voisi tuota nelosvaihdetta käyttää ajossa? Tällöin olisi kierrokset enempi optimaaliset omiin ajoihin nähden...

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2122
              • Lahti

              Kerrotko lisää tuosta laatikosta. Mikä sen tyyppi on?
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                Kerrotko lisää tuosta laatikosta. Mikä sen tyyppi on?
                Taitaapi olla zf4hp22

                Comment

                • eicca75
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 107
                  • laihia

                  Morot. Onkos kukaan toteuttanu 28:siin nopeempaa ohjausta??. Jos on niin mitenkä?
                  e28 520i -85
                  e39 523i touring -97

                  Comment

                  • Bemssi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 872
                    • Kerkkoo

                    Uusi e28 omistaja

                    Tuli ostettua ensimmäinen e28 itelle monien e30 jälkeen ja todella mukavaa vaihtelua välillä. Seuraakin siis kysymys.. Mittaristo pelitti ostaessaan hyvin, mutta eilen kun unohdin virrat pääöle puoleksi tunniksi. Saapuessani autolla ja pistin käymään, niin puolet mittaristosta ei enää toimi(ainoastaan nopeusmittari toimii). Olisiko nuo mittariston akut voineet tyhjentyä vai mikä neuvoksi? Samoin autossa ei toimi vasen lähivalo. Polttimoa kokeiltu ja sulakkeet katsottu, eikä mikään tepsi. Olisiko tässäkin siis joku tyyppi vika?

                    Comment

                    • peeämwee
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1823
                      • I sink hell

                      Originally posted by Bemssi View Post
                      Tuli ostettua ensimmäinen e28 itelle monien e30 jälkeen ja todella mukavaa vaihtelua välillä. Seuraakin siis kysymys.. Mittaristo pelitti ostaessaan hyvin, mutta eilen kun unohdin virrat pääöle puoleksi tunniksi. Saapuessani autolla ja pistin käymään, niin puolet mittaristosta ei enää toimi(ainoastaan nopeusmittari toimii). Olisiko nuo mittariston akut voineet tyhjentyä vai mikä neuvoksi? Samoin autossa ei toimi vasen lähivalo. Polttimoa kokeiltu ja sulakkeet katsottu, eikä mikään tepsi. Olisiko tässäkin siis joku tyyppi vika?
                      Onhan ne mittariston akut voineet tyhjentyä. Kovaa ajoa vaan niin latautuu. Lähivälon sähköjohdot voineet hapettua crc:tä kehiin. 28:issä ei muistaakseni ole sitä sinappirele ongelmaa kuin 34 ja 32. Ei taida olla sitä sinappirelettä ollenkaan.

                      Vai toimiko lähivalo ennen kuin unohdit virrat päälle?
                      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                      http://velkakello.fi/

                      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                      Comment

                      • Bemssi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 872
                        • Kerkkoo

                        Originally posted by peeämwee View Post
                        Onhan ne mittariston akut voineet tyhjentyä. Kovaa ajoa vaan niin latautuu. Lähivälon sähköjohdot voineet hapettua crc:tä kehiin. 28:issä ei muistaakseni ole sitä sinappirele ongelmaa kuin 34 ja 32. Ei taida olla sitä sinappirelettä ollenkaan.

                        Vai toimiko lähivalo ennen kuin unohdit virrat päälle?
                        Mittariston mukana hävisi myös sähköpeilit, mutta eilen putsailin ja käytin kontaktisprayta sulakkeissa. Sekä myös plus navan hetkeksi ja takaisin kiinni, niin johan rupesi pelittämän mittari+peilit taas.

                        Lähivalo ei toiminu ennen tätä roplemaa, täytyykin alkaa niitä johtoja tutkailemaan.. Luultavasti poikki jostain.

                        Comment

                        • Bemssi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 872
                          • Kerkkoo

                          Tuosta lisäilmaluistimesta senverta, että siihen ei auta mikään putsaaminen? haitariletkusta lähtee luistimelle letku ja senkun puristaa niin auto sammuu. Vikana kuuluisa tyhjäkäynti, kylmänä 2000rpm ja lämpysenä 1200-1400.
                          Jos jollakin pyörii nurkassa ehjä, niin tarjoa privaan.

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            Originally posted by Bemssi View Post
                            Tuosta lisäilmaluistimesta senverta, että siihen ei auta mikään putsaaminen? haitariletkusta lähtee luistimelle letku ja senkun puristaa niin auto sammuu. Vikana kuuluisa tyhjäkäynti, kylmänä 2000rpm ja lämpysenä 1200-1400.
                            Jos jollakin pyörii nurkassa ehjä, niin tarjoa privaan.
                            Kerro millä konella vekottimes on. Voi sinne sisälle jotain CRC:n tapaista suihkia, ja vatkata sitä ku hullun mulukkua.
                            Saattaa ehkä palikat ruveta irtoilemaan.
                            Tutki myös imuvuodot...
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • Bemssi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 872
                              • Kerkkoo

                              Originally posted by Skunkki^ View Post
                              Kerro millä konella vekottimes on. Voi sinne sisälle jotain CRC:n tapaista suihkia, ja vatkata sitä ku hullun mulukkua.
                              Saattaa ehkä palikat ruveta irtoilemaan.
                              Tutki myös imuvuodot...
                              Ohos, sehän unohtui täysin! Eli 520 l jet ruiskulla ja vm -84. Kaikki alipaineletkut on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja lähes kaikki letkut on alkuperäisiä bmw varaosia.

                              Comment

                              • Schutzstaffel
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 345
                                • Lounais-Suomi

                                Originally posted by Bemssi View Post
                                Ohos, sehän unohtui täysin! Eli 520 l jet ruiskulla ja vm -84. Kaikki alipaineletkut on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja lähes kaikki letkut on alkuperäisiä bmw varaosia.
                                Venttiili kuluu iän myötä. Tyyppivika, tai en sanoisi niinkään kun kestää kuitenkin yli 20v. Ei paljon putsaus siihen auta.. Letkut kannattaa tarkistaa, muuten uutta venaa kehiin. Tais maksaa vain 130e.
                                Monta 80-luvun autoa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎