Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

Originally posted by Bmw Master
    Milläs sitä taivuttaa ja mistä kohtaa? kuva ei näy...
    Tarkotin sitä jos orggis keppi taivutettu niin taivuta se samanlailla.
    Tossa vielä se kuva
    Last edited by wj; 01-02-2009, 18:17.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

Comment

• Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

Originally posted by Wittu_joo
      Tarkotin sitä jos orggis keppi taivutettu niin taivuta se samanlailla.
      Tossa vielä se kuva
      Joo nyt valkeni kun kuvakin tuli. Aattelin, et miten vitus sitä tosta pallon ja alapatin välistä vääntää, kun pallokin muovia. Täytyy varovasti vääntää, kun tuo keppikin on kumissa kiinni....

Comment

• Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

Niinku tuossa aiemmin selitin niin mulla otti tuolla suoralla kepillä siirtäjätanko kardaanin etulimppuun. Mietin ensin kepin vääntämistä mutta väänsin sitten siirtäjätankoa. Huomattavasti helpompaa ja tuli tosi hyvä. Mulla ei kyllä näytä 2-vaihteella siltä, kuin ois vapaalla. No, autokin on kyllä eri.
        E61 525d LCI

Comment

• jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

Oliskos mahdollista saada vielä noita vaihto-ohjeita, kun ei näkyny nuo vanhemmat ohjeet
          M550d

Comment

• BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

Originally posted by Ha2
            Niinku tuossa aiemmin selitin niin mulla otti tuolla suoralla kepillä siirtäjätanko kardaanin etulimppuun. Mietin ensin kepin vääntämistä mutta väänsin sitten siirtäjätankoa. Huomattavasti helpompaa ja tuli tosi hyvä. Mulla ei kyllä näytä 2-vaihteella siltä, kuin ois vapaalla. No, autokin on kyllä eri.
            Itsellä varmaan sama vika, kun kakkosella hiukan naputtaa johonkin kiinni. Tai ei naputa jos ei koske keppiin, mutta painamalla keppia vasemmalle se ottaa hiukan kiinni. En ole korjannut tilannetta mitenkään...
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

Comment

• Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

Mulla olis nyt myynnissä tuo ihan uusi 25 111 222 884. En ehdi sitä nyt vaihtamaan joten jos joku tarttee niin tuosta saa heti hintaan 65€.

Comment

• Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

Originally posted by jumbo
                Oliskos mahdollista saada vielä noita vaihto-ohjeita, kun ei näkyny nuo vanhemmat ohjeet
                Pari postausta taaksepäin...
                sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• harry s morgan
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 131
                  • Kalajoki

No mikähän keppi vittupäähän sopis...eli E21:een

Comment

• Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

Noniin, tulipa sitten eilen vaihdettua vihdoinkin tuo 884-loppuinen (Z3 2,8) keppi itselle + ne tukitangon etupuslat. Sama huomio kuin "Wittu_joo":lla, eli 2:lla näyttää siltä kuin vaihde olisi vapaalla vanhaan keppiin verrattuna. Tätynee taivuttaa tuota keppiä hieman joku päivä, toisaalta tuohon tottuu suht nopeasti. Vaihdevälit on passelit ja pykälät löytyy mukisematta, eikä voimaakaan vaihtoon tarvitse mitenkään huomattavasti enemmän käyttää kuin ennen.
                    sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• Spec
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 93
                      • Helsinki

Kun ton kepin vaihtaa niin mitä kaikkii osii sinne kannattaa uusia ??? Ja mistä niitä saa?

Comment

• e24
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 628

Originally posted by Spec
                        Kun ton kepin vaihtaa niin mitä kaikkii osii sinne kannattaa uusia ??? Ja mistä niitä saa?
                        sama mielessä, eli mistä kannattaa nuo kaikki puslat yms hakea. kl varaosat ja metroauto tarjoo varmaan originellejä, mutta onko kestävempiä/jämäkempiä olemassa, vai onko moisia teetätetty vain mittatilaustyönä?
                        käyttis Honda CR-v
                        .... MR2
                        ----------------------------
                        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

Comment

• Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

Originally posted by Ha2
                          Ja se pitää vielä sanoa, että Lekan tekemillä puslilla lähti kaikki väljyydet pois siitä "tukitangosta" (osa #1, Lekan puslat tulee #2 paikalle), johon keppi kiinnittyy. Uusin myös kaikki prikat ja klipsut ja sokat sinne vivustoon. Ai että tuli hyvä.
                          Itse itseäni lainaten. Muutama postaus taaksepäin tässä topikissa.

Vielä kerran. Tuota linkkiä ku kattoo niin osat 2 (Lekan tekemät tilalle), 3, 4, 7, 10 (4 kpl) ja 11 (2 kpl). Kannattaa vaihtaa. Itse en kyllä vaihtanut osaa #4 mutta hyvä tuli vaikka en vaihtanutkaan. Muut osat kuin #2 on mun mielestä ihan sama ostaa originellinä tms. Mulla oli vanhat poisottaessa ihan hyvässä iskussa mutta vaihdoin kuitenkin uudet, koska olin ostanut.

Tästä topikista löytyy jo monta kertaa vaihto-ohjeetkin.
                          Last edited by Ha2; 23-09-2005, 07:59.
                          E61 525d LCI

Comment

• e24
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 628

Originally posted by Ha2
                            Itse itseäni lainaten. Muutama postaus taaksepäin tässä topikissa.

Vielä kerran. Tuota linkkiä ku kattoo niin osat 2 (Lekan tekemät tilalle), 3, 4, 7, 10 (4 kpl) ja 11 (2 kpl). Kannattaa vaihtaa. Itse en kyllä vaihtanut osaa #4 mutta hyvä tuli vaikka en vaihtanutkaan. Muut osat kuin #2 on mun mielestä ihan sama ostaa originellinä tms. Mulla oli vanhat poisottaessa ihan hyvässä iskussa mutta vaihdoin kuitenkin uudet, koska olin ostanut.

Tästä topikista löytyy jo monta kertaa vaihto-ohjeetkin.

asennus on tällä hetkellä helppoa, kun kone ja laatikko makaa hallin lattialla.
                            töytyy ostaa varmaan tu z3 keppi ja uusia noi kaikki vähääkään kuluvat osa. tahtoo tuo keppi olla sellainen soppakauha tällä hetkellä taitaa vissiin oll agettrac:ssa vakio kokoinen tuo osa #2? jos vaikka sais kauppaa hierottua Lekan kanssa, tai tiedä sit kuinka iso merkitys asialla loppiviimein on?
                            käyttis Honda CR-v
                            .... MR2
                            ----------------------------
                            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

Comment

• Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

Kyllä sillä osalla #2 on iso merkitys. Sellanen väljäksi kulunut kuminen pusla kun vaihdetaan jostain avaruusmuovista tehtyihin tiukalla toleranssilla oleviin pusliin niin ero on ihan käsittämätön. Nuilla tulee varmasti jämäkämpi ku mitä se kuminen on uutena.
                              E61 525d LCI

Comment

• Dj Niksperi
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 2437
                                • Salo, Finland

tuli pistettyä tilaukseen tuollainen vaihdevälin lyhentäjä Schmiedmannilta. onko kellään kokemuksia kyseisen firman shortshifteristä???
                                BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                                Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

-Team Pussihousu-
                                Salo///Works
                                sigpic

Comment

Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎