Mulla ite tehty eikä ollu lopux iso homma.kaiken lisäx sen pystyy tekee viälä nopeemmax kun tekee siitä vielä pidemmän kun toi z3 keppi on pallon alta.Tosin kardaaniin ei jää paljon varaa mut muistaakseni keppiä pystyy jatkaa n.35mm kun z3 keppi on n.25mm alkuperästä pitempi....
Sehän onkin bent by RJS eli oisko joku sen itse taivuttanu. Mites muuten lyhenikö välit paljon vai kaipaisko Z3M keppiä, itellä toi odottaa hyllyssä.
Vaihdeväleistä tuli ihan tarpeeksi lyhyet, muuttui todella paljon. Jopa vähän vaikeet käyttää kun laatikko on vähän paska, menee vaihteet aika huonosti päälle ja pakin stoppari ei toimi. Menee pakki tai ykkönen, jompikumpi paikaltaan lähtiessä. Mut toinen laatikko on jo tiedossa.
BMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Dodii pitkän odotuksen jälkeen sain tänään vaihdettua kepin, kaikki meni hyvin kunnes oli koe ajon vuoro. Vaihteet tosi raskaat eikä meinaa mennä silmään kunnolla ja justiin ottaa kardaaniin kiinni ja vitonen ei oikee meen ollenkaan päälle.
joutuu vaihtamaan vakion takas kun muijaki ajaa jonkun verran ja sillä menis hermot heti ja sehän tietäis mulle ongelmia
pitääpi kattoa ottaako käyttöauto kepin takas ja vaihtaako ne sen hillitympään versioon.
Dodii pitkän odotuksen jälkeen sain tänään vaihdettua kepin, kaikki meni hyvin kunnes oli koe ajon vuoro. Vaihteet tosi raskaat eikä meinaa mennä silmään kunnolla ja justiin ottaa kardaaniin kiinni ja vitonen ei oikee meen ollenkaan päälle.
joutuu vaihtamaan vakion takas kun muijaki ajaa jonkun verran ja sillä menis hermot heti ja sehän tietäis mulle ongelmia
pitääpi kattoa ottaako käyttöauto kepin takas ja vaihtaako ne sen hillitympään versioon.
Tuohon jatkoin keppiä 18mm ja tuli todella näpäkät vaihdevälit. Kyseinen keppi oli alkujaan 'hitain' mahdollinen, silmukka lähti heti pallon alapuolelta. Nyt tekisin max. 15mm lisäyksellä..
Joo eli keppi oli tämä: 25 11 2 228 384
kannatan kyllä hieman maltillisempaa keppiä sinne laitettavan.
Ton kepin muuten saa ostaa jos joku tarvii aivan uusi ja kerran paikalla ollut. BMW alkuperäisosa.
Joo, eli nostetaampa tämä taas ylös ja katsellaan onko ihmiset tehny mitään omile vaihdeväleille....
Ite kävin juuri tunti sitten tilaamassa kaikki pikku nippelit ja sitten roclalta on tulossa osia. Ja kepiksi ostin Z3 1.9:n kepin. Katsellaan kunhan osat tulee, että miten onnistuu ja minkalainen tulee, kirjoittelen sitten lisää kunhan osat asenettu...
onkos kukaa suunnitellu tohon sellast vaihevivustoo et keppi liikkuis vaa etee ja taakse..ite vois jossain vaihees suunnitella jos ei mistää löydy mitää kuvii..
Liian lyhkäset:think Paljon liikerata muuttui noin suunnilleen?
Mulle on tulossa sama kepukka...
Jaa-a, lyheni n. 90% Mutta sehän riippuu alkuperäisestä kepistä ja vivuston rakenteesta. E28 tuo on mielestäni liian lyhyt, vaatii aikalailla voimaa vaihtaminen nyt.
Comment