Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epäuskollinen autoilija
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 365
    • Espoo

    #91
    Unohtakaa nuo vakio rimpulat

    Käykää vilkaseen alla olevasta linkistä kunnon short shifteriä. Siellä on perusteltu kohtuullisen hyvin, miksi kannattaa ostaa tommonen orkkis kepin sijasta.



    Tässä on linkki eri valmistajien shiftereitten vertailuun.



    Roadfly foorumilla joku mainitsi tuon UUC motorwerksin shifterin hinnaksi 150 dollaria. Suomen hinta on luultavasti melko lähellä samaa euroissa eli 150 egeä.
    Maserati 4200 Coupe GT
    Ford focus 1.6i
    ex:
    BMW 320d E90 -05
    Porsche boxster 986 2.5 -98
    VW Golf 1.6 -90
    BMW 850i -91
    Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
    BMW 316i E36 -91
    Nissan Sunny 1.3 -87
    Ford Scorpio 2.0i

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #92
      Originally posted by Epäuskollinen autoilija
      Käykää vilkaseen alla olevasta linkistä kunnon short shifteriä. Siellä on perusteltu kohtuullisen hyvin, miksi kannattaa ostaa tommonen orkkis kepin sijasta.



      Tässä on linkki eri valmistajien shiftereitten vertailuun.



      Roadfly foorumilla joku mainitsi tuon UUC motorwerksin shifterin hinnaksi 150 dollaria. Suomen hinta on luultavasti melko lähellä samaa euroissa eli 150 egeä.
      Mainos on mainos....

      EDIT: Ootko ajanut puskukonetta? Siellä tietää mitä metalli metallia vasten on...
      Last edited by Bmw Master; 24-09-2005, 02:29.

      Comment

      • Epäuskollinen autoilija
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 365
        • Espoo

        #93
        Originally posted by Bmw Master
        Mainos on mainos....

        EDIT: Ootko ajanut puskukonetta? Siellä tietää mitä metalli metallia vasten on...
        Juu tottakai kannattaa aina suhtautua kriittisesti näihin valmistajien omiin "vertailuihin", mutta sanoohan sen järkikin, että tuollainen laakeroitu ja metallista valmistettu on aina parempi ja kestävämpi, kuin muovinen ja muovi puslilla varustettu.

        Uutena eroa ei ehkä huomaa, mutta pitkällä aikavälillä muovi kuluu ja keppiin alkaa tulla välystä. Tuota shifteriä on kovaan ääneen ylistetty tuolla roadflyn bemari foorumilla.
        Maserati 4200 Coupe GT
        Ford focus 1.6i
        ex:
        BMW 320d E90 -05
        Porsche boxster 986 2.5 -98
        VW Golf 1.6 -90
        BMW 850i -91
        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
        BMW 316i E36 -91
        Nissan Sunny 1.3 -87
        Ford Scorpio 2.0i

        Comment

        • sakari0
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 67
          • Satakunta

          #94
          ...

          elikkäs 1.9 z3 keppi sopis e36 320 ja vaihdeväli lyhynis mukavasti? vai mitä suosittelette?

          Comment

          • easy_ac
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 452
            • Tampere

            #95
            jooo eli ei itelle oikeen valjennu noista postauksista että mikä menee e36 .. jos joku kertois niin vois lähtee kyselemään hintoja tuntuu kepissä sen verran välystä että alkaa ottaa jo päähän .. kiitos

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #96
              Itelläkin on edessä vivuston purkaminen. Nykysessä e28:ssa on älytön vatkain toi keppi. Välyksen huomaa jo siitä että kun painaa pakkia päälle ottaa keppi kiinni keskikonsolin reiän reunaan nii että koko keskikonsoli liikkuu. Ja kun se on ottanu tolleen kii ni se suojapussi on melko kulunut...senverran että siinä on kahden sormen mentävä reikä

              Tässä sitten samalla kun ton joutuu purkaa ni vois tosiaan vaihtaa lyhyempiväliseen malliin koko paskan.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • easy_ac
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 452
                • Tampere

                #97
                heh niin ja eise loppupelissä oo mikään hankala homma edes , en vaan oo niin rahoissani että huvikseen rupeen 60€tä heittelee johonki kepukkaan turhaa inin ois kiva osuu kerrralla oikeeseen

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #98
                  Originally posted by Supa
                  Itelläkin on edessä vivuston purkaminen. Nykysessä e28:ssa on älytön vatkain toi keppi. Välyksen huomaa jo siitä että kun painaa pakkia päälle ottaa keppi kiinni keskikonsolin reiän reunaan nii että koko keskikonsoli liikkuu. Ja kun se on ottanu tolleen kii ni se suojapussi on melko kulunut...senverran että siinä on kahden sormen mentävä reikä

                  Tässä sitten samalla kun ton joutuu purkaa ni vois tosiaan vaihtaa lyhyempiväliseen malliin koko paskan.
                  Korjaukseksi tarvitset vaihteisto päähän uuden nivelen, uuden pussin ja uuden kepin missä enemmän välitystä. n.100€. Mulla juuri sellainen setti odottaa e28:siin pääsyä...

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by easy_ac
                    jooo eli ei itelle oikeen valjennu noista postauksista että mikä menee e36 .. jos joku kertois niin vois lähtee kyselemään hintoja tuntuu kepissä sen verran välystä että alkaa ottaa jo päähän .. kiitos
                    Mulla on vähän sellanen kutina, että ne menee sinne kaikki. Mitä pitempi väli pallon ja alasilmukan, sitä lyhemmät kepin liikkeet. Ite jouduin (kts. aiemmat postaukset) kyllä tekeen siirrintankoon mutkan, ettei tanko ottaisi kardaanin ja laatikon väliseen kumilimppuun kiinni.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • m50 turbo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 454

                      mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon
                      http://www.teammadmax.com

                      Comment

                      • easy_ac
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 452
                        • Tampere

                        noo mutta pitää katella kunhan kerkee nuo "huollot" alta ensiks pois ja sitten joskus nosturille ottaa ja vähän tarkemmin tutkii sitä mekanismii niin varmaan pääsee vähän jyvälle tosin ei kaikkee tekis mieli opetella tekee kantapäänkautta loppupelissä kalliiks tulee!

                        Comment

                        • Cee.Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 354
                          • Twilight zone

                          Originally posted by m50 turbo
                          mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon
                          Sama menetelmä täälläkin käytössä, paitti puslat tein pronssista. Ja hyvin on kestäny.
                          With jap crap, life sucks and then you die

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by m50 turbo
                            mä ainakin teen lyhentäjän itse. rälläkällä kuulan alta poikki ja hitsaan noin 2cm tankoa siihen ja sit vaan hitsaan alasilmukan tangonpäähän kiinni. ja teen nailonista uudet puslat vivustoon
                            Nailon ei hyvä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              BMW Master, jooh näin oli tosiaan. Avasin tota senverran mitä auton sisält pysty ja tunnustelin tätä auton takapäähän näyttävää päätä (ei siis vaihteistopäätä vaan toinen) ni ei siel tuntus olevan ollenkaa puslaa, tai sit hyvin huonos kunnossa. Video asiasta Eihän ton keskiosan noipaljoo pitäs liikkua, kait
                              Et jos noi puslat yms uusis ni vois tulla aika timmi tohon verrattuna?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Pakko tunnustaa, repesin nauramaan . Ehkä se on tämä väsymystila. En ole ikinä nähnyt tuollaista, sehän on suorastaan irti!

                                Kyllä, sieltä on puslat todellakin aika huonossa hapessa. Sen "kannattimen" ei pitäisi liikkua juuri yhtään ja senkin pitäisi olla sellaista kumista joustoa, ei tuollaista kolinaa. Uutta osaa kehiin ja taas mennään. Ettei olis vaan ne kiinnitysklipsitkin hävinny jo aikaa sitten? Auton alle ihmettelemään, yksinkertanen tsydeemi.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎