Originally posted by teme e30 320i
View Post
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Terno
Heitetään vähän omaakin kommenttia asian tiimoilta...
Eli köyhät miehet osti keppinsa race.fi sivustolta, hinta noin 60e ja laakkoselta kaikki tarvittavat nippelit ja nappelit vaihdevivustoon. Tämä operaatio tehtiin kateen autoon (e30 316 ja 325) 316 ei mitään ongelmia, mutta 325 tanko otti kepin vaihdon jälkeen kiinni siihen laatikon perässä olevaan mölttiin, johon kardaani pultataaan. Taivuttamalla selviää. Myös se reikä kepistä, mistä laitetaan lukitus tappi läpi on liian pieni, heito muistaakseni noin 1 millin verran. '
Lopputulos
VAihde välit TODELLA lyhyet ja napakat. Saman rahaan kun vaihto kaikki nivel, puslat yms. paskat vivustoon kaikki välys myös hävisi. Eli ostakaa BMW original teile tuotteita, kaikista helpointa.
Comment
-
Elikkä käyttökökemuksia lähinnä 330d omistajilta nuista vaihdevälin lyhentämisistä. Tiedetään että e30 ja e36 pelaa nuot ei niistä enempää..
Tuohon surface:n 6 pykäläiseen en osaa sanoa,kun itsellä ei ole kokemusta.
Mutta oli tuolla joku 540/6 loviseen kepin laittanut kun tämän lukee treedin kokonan kahlaa läpi.
Tuolta www.kl-varaosat.fi/ tuli viimeksi e30:seen tilattua keppi siitä hyvät kokemukset.
Mutta tämä nykynen 330d kaipaa tai lähinnä minä kaipaan lyhempää liikettä, Onkos näitä e46 kukaan laittanut ja niistä kokemuksia sais jakaa??Last edited by teme e30 320i; 13-11-2009, 17:15.
Comment
-
Tai jos laitat tänne minkä tilaat ja millainen on lopputulos ?Originally posted by teme e30 320iElä jupe hoppuile niiden softaamisien kans kyllä ne keritään sotkeen myöhemmin.
Vai käviskö vaan tilaan sen kepin kl:stä ja pitäs omana tietonaan millanen tuli, kun ei muka kukaan ole vaihtanut...
Comment
-
-
Villi veikkaus että kaikki käy mutta eniten lyhentävissä menee se alaholkki niin alas että välitankoa täytyy taivuttaa että ei ota kiinni kardaanin värinänvaimentimeen ?Originally posted by surface View PostIlmeisesti edelleenkään kukaan ei tiedä mikä keppi kävisi E46 330d:hen (6-lovinen)? Kysyin Metro-Autosta, niin eivät tienneet, käskivät tulla kyselemään bimmeri foorumilta
E: tarkoitin sitä kuminiveltä mutta kai e46:ssa on se vaimenninkin ?Last edited by jr66; 23-12-2009, 12:58.
Comment
-
Sitten sillä eniten lyhentävällä saa vielä kaupanpäälle niin naurettavan lyhyet sivuttaiset liikkeet keppiin, että saadaan taas lukea miten joku "vahingossa" ohitustilanteessa heittikin 2:sen pesään ja nyt kone käy huonosti.Originally posted by jr66 View PostVilli veikkaus että kaikki käy mutta eniten lyhentävissä menee se alaholkki niin alas että välitankoa täytyy taivuttaa että ei ota kiinni kardaanin värinänvaimentimeen ?
Aprilia RSV4
Comment
-
Tuoki on tietenki totta, jos ja kun sillä autolla joskus joku muukin ajaa, niin sehän ei välttämättä olekkaan niin hyvä juttu. Ja jos se ei sinne ilman taivuttelua sovi ja oikein tiiä, että millä kepillä saa minkälaiset liikkeet, niin ehkä se on parempi vaan antaa olla, ennen kuin saa täysin fakta tietoa. :thinkOriginally posted by jannmann View PostSitten sillä eniten lyhentävällä saa vielä kaupanpäälle niin naurettavan lyhyet sivuttaiset liikkeet keppiin, että saadaan taas lukea miten joku "vahingossa" ohitustilanteessa heittikin 2:sen pesään ja nyt kone käy huonosti.
E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

Comment
-
Mun mielestä kun ei se kepin vaihtelu vaikuta juurikaan sivuttaisväleihin. Sivuttaisvalintahan tapahtuu siirtotankoa kiertämällä ja kiertokulmaan pallon alapuolisen osan pidentäminen ei vaikuta. Yläpuolen lyhentäminen tietysti vaikuttaa kyllä.Originally posted by jannmann View PostSitten sillä eniten lyhentävällä saa vielä kaupanpäälle niin naurettavan lyhyet sivuttaiset liikkeet keppiin, että saadaan taas lukea miten joku "vahingossa" ohitustilanteessa heittikin 2:sen pesään ja nyt kone käy huonosti.
Muuten allekirjoitan liian lyhentämisen negatiiviset vaikutukset.
Comment
-
Ix:n tapauksessa keppiä ei voi jatkaa alaspäin juuri ollenkaan. Siellä kun on jakolaatikko edessä. Ainoa vaihtoehto on siirtää kepin nivelpistettä aluksi ylöspäin ja sitten jatkaa pallon alaosaa. Joka tapauksessa alempaa siirtäjätankoa ei voi alaspäin siirtää (ainakaan niin paljoa että asialla olisi mitään merkitystä).Originally posted by tuRbo View PostOsaakos kukaan sanoa et mikä keppi kävis suoraan e30 325ix:n et tulis mahdollisimman lyhyet välit?:think
Comment
-
Btw. tuossa kun on nyt irtaallaan e30 325 -88, e34 525 -92 ja e36 320 -92 vaihdekepit, niin e30 ja e36 saman pituinen keppi pallosta alas päin, mutta e34:ssä keppi pallosta alaspäin n. 2cm pidempi. Liekkö siitä hyvä "budjetti"-vaihdevälin lyhennyskepukka.
Comment
Comment