Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salamine
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 109
    • Finland

    #46
    no kumminkin, on ne liian lyhyetkin ku on joskus rälläköity. mutta nyt tarviis tietää käykö nohiin vaikka jotkut kawin jouset?

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      #47
      Kyllä käy vaikka mitkä jouset. Ei siellä ole kuin erilainen iskari iskaritolpan sisällä.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • Zmuli
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 1048
        • Pori

        #48
        Onko kellään pidempiä kokemuksia M50 + re85?
        -Pori Connection-

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #49
          Originally posted by Zmuli View Post
          Onko kellään pidempiä kokemuksia M50 + re85?
          Kuin pitkiä kokemuksia olisi tarpeen?

          Comment

          • KanaDimmy
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 398
            • Kalanti

            #50


            Onko kukaan asentanu tällästä halpis pakosatsia? Aika paljon muokkailuja kuulemma vaatii kaikki kiinalaiset mutta onko nää tatekin omat samanlaisia?

            edit: ainakin videon perusteella menee ku nenä päähän
            e34 525ia -93

            Comment

            • Zmuli
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 1048
              • Pori

              #51
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Kuin pitkiä kokemuksia olisi tarpeen?
              Sitä lähinnä, että onko miten tullut ajettua, 50/50 vai 100? Moottorille tehty jotain? Onko jotain eroavaisuuksia löytynyt esim 98 verratessa jne

              Ite oon ajanut nyt reilun pariviikkoa pelkällä 85:lla, kulutus nousi noin 2litraa vert. 98. Ilmastoinnin kanssa en ole vielä kokeillut nouseeko lisää.
              Koneena siis m50b25 non-vanos
              -Pori Connection-

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #52
                Originally posted by Zmuli View Post
                Sitä lähinnä, että onko miten tullut ajettua, 50/50 vai 100? Moottorille tehty jotain? Onko jotain eroavaisuuksia löytynyt esim 98 verratessa jne

                Ite oon ajanut nyt reilun pariviikkoa pelkällä 85:lla, kulutus nousi noin 2litraa vert. 98. Ilmastoinnin kanssa en ole vielä kokeillut nouseeko lisää.
                Koneena siis m50b25 non-vanos
                Lähes 100% E85 tankissa kun sillä ajeltu. M50B25 vanos.
                Tuossa itsellä on tuollainen rikastin setti. Tuntuisi toimivan suht mukavasti.

                Kun oli kylmä niin käytin ihan pelkkää bensaa kun ei tuossa ole kylmällä rikastus mitenkään suurella startissa.

                Kulutuksen nousu jossain 2L tietämillä.

                Pitäisi tässä ehtiä jossain välissä tekemään ihan kunnollinen moottorinohjaus tuota varten.
                Tai siis tarkemmin tuo ohjaus tulee alkujaan Taunus projektiin (bmw tekniikka) ja vähän paineistettunakin.
                Last edited by Muurahainen; 08-03-2014, 13:40.

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  #53
                  Erooko näissä mitenkä suuresti johtosarjat toisistaan? Lähinnä farmarin ja sedanin välillä. Ollaan tässä kaverin kanssa purkamassa etujalkatilasta taakse asti johtoja farmarista ja ne pitäs naittaa sähköpalon kokeneeseen sedaniin. Molemmissa pitkälti samat varusteet?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    SWITCH FOR CAMBER?


                    Mikä tuo on ja miten se toimii? Onko M5:ssa takana camber säätöä?

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      SWITCH FOR CAMBER?


                      Mikä tuo on ja miten se toimii? Onko M5:ssa takana camber säätöä?
                      Tasonsäädön camber kulman tunnistin. Kiinnittyy takavakaajaan ja sen kääntyessä liikaa tunnistaa että perä liian alhaalla -> checkkiin ilmo "suspn leveling".

                      M5:ssa on takana camber säädöt, mutta tuo ei itsessään liity siihen.
                      Last edited by zener; 08-03-2014, 21:12.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Sakkeri
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 307
                        • Oulu

                        #56
                        Tasonsäädöllisessä seiskassa se herjaa, jos perä on liian alhaalla jolloin camberit ei ole kohdallaan.

                        "
                        Camber Warning Switch (E32 AND E34 Touring)
                        The self-leveling suspension systems used in the E32 and the E34 Touring are equipped with a camber warning switch. The switch is mounted on the right rear axle support and connected through a rod to the semi-trailing arm.
                        The function of the switch is to warn the driver of an overload condition or an unsafe driving situation.
                        If the switch detects a rear wheel camber of -3.5 deg. A signal is sent to the check control module and displayed on the dash.
                        A time delay of 8 minutes is incorporated to prevent the warning from being displayed while driving through turns.
                        The E38 does not use the camber warning switch due to the design of the rear suspension."

                        Lähde: http://twrite.org/shogunnew/systems/lad.html
                        Last edited by Sakkeri; 08-03-2014, 21:13.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3264
                          • Siuntio

                          #57
                          Käytin tänään tuon Luuskan renkaanvaihdossa ja nyt illalla kun tarkistin että pultit on varmasti kiinni, huomasin että kuskin puolelta on kahdesta kierteet paskana ja kolmannesta melkein. Jos vika on vaan pulteissa niin se nyt on helppo homma, mutta jos ei, niin eikö tuo osa nro. 1 ole se mitä siihen pitää vaihtaa? Ja onko tuo miten iso homma?

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=31&fg=10
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • vicmackey
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 78
                            • Finland

                            #58
                            Kestääköhän tuo miten kun vaihdoin M5 perän 535'n alle ja yksi jenka oli mennyt vasemmalta puolelta, toinen vetari siis viidellä pultilla kiinni tällä hetkellä. Olen sillä jonkin verran ajellut enkä ainakaan ole mitään huomannut...

                            Comment

                            • Rhodry
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 3264
                              • Siuntio

                              #59
                              Originally posted by vicmackey View Post
                              Kestääköhän tuo miten kun vaihdoin M5 perän 535'n alle ja yksi jenka oli mennyt vasemmalta puolelta, toinen vetari siis viidellä pultilla kiinni tällä hetkellä. Olen sillä jonkin verran ajellut enkä ainakaan ole mitään huomannut...
                              Mulla on ollu puoli vuotta () toinen vetari viidellä kiinni, ei oo ollu mitään ongelmia.
                              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Originally posted by zener View Post
                                Tasonsäädön camber kulman tunnistin. Kiinnittyy takavakaajaan ja sen kääntyessä liikaa tunnistaa että perä liian alhaalla -> checkkiin ilmo "suspn leveling".

                                M5:ssa on takana camber säädöt, mutta tuo ei itsessään liity siihen.

                                Tässä on tasonsäädön anturi joka tulee takavajaakaan kiinni ja säätelee perän korkeutta?

                                Missä on camber säätöpultit?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎