memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Miten lähtee e34:sta ajovalojen kehysmuovit irti, yläreunan sain irti mutta miten alareunasta, bentleyn manuaalin kuvat on niin epäselvät. Puranko koko keulan?
    Puskuri pois niin on helpointa.
    Ei mene pitkään purkaessa. itselle oli positiivinen yllätys kun purin keulaa niin ei löytynyt edes pintaruostetta.

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Miten lähtee e34:sta ajovalojen kehysmuovit irti, yläreunan sain irti mutta miten alareunasta, bentleyn manuaalin kuvat on niin epäselvät. Puranko koko keulan?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by braig View Post

    Sähköinen pumppu pelaa myös
    Se saattaa surista mutta ropelli ei välttämättä pyöri. Kannattaa kokeilla että se myös pumppaa.

    Leave a comment:


  • braig
    replied
    Ei ole vuotoja enää, ei tiputa muualta kun ylivuodosta. Visko pelaa , se testattiin kun meinas sormet lähteä juhannuksena siskon mieheltä (ei siitä sen enempää ) ja termostaatin vaihdan kun vanhasta ei tietoa ja samalla se menee kun nesteet vaihtaa.

    Ja ilmaruuvista sen verran että en tiennyt että se oli sellainen....

    Sähköinen pumppu pelaa myös

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Kannattaa avata se ilmausruuvi niin pääsee paljon vähemmällä lypsämisellä

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Laita kokonaan uusi paisarin korkki, älä pelkkää tiivistettä vanhaan.

    Korkki määrittää paineen, jossa liiallinen paine siirretään ylivuotoletkuun, viallinen korkki voi aiheuttaa sen, että järjestelmä ei pääse lainkaan paineistumaan, jolloin toiminta on ihan mitä sattuu.

    Selvitä sähköisen vesipumpun toiminta, siinä vesiventtiilien alla. Auttaa saamaan kaiken ilman pois järjestelmästä.

    Ilmaus M30 pattiin on muuten tosi helppo, paisarista kaataa niin paljon kun menee, sitten ylävesiletkun lypsämällä saa vielä jokusen litran lisää tavaraa, ja sitten moottorin voikin käynnistää.
    Lämmöt kabiiniin täysille, ja letkuja voi vielä lypsää moottorin käydessä.

    Koko operaatiota on ihan turha tehdä, mikäli järjestelmässä on selkeitä, tiedossa olevia vuotoja. Niin kummalliselta kun se kuulostaakin, monesti voi käydä niin, että nesteen kiertäessä, sen lisäksi, että nestettä tulee pihalle, voi ilmaa mennä sisälle, muodostaen ilmalukkoja.

    Viskoflektin toiminnan tarkastus, jos ilma ei liiku syylärin läpi, tulee paikallaan seistessä/hitaassa ajossa ongelmia.

    Leave a comment:


  • braig
    replied
    Hmm ei ainakaan nesteet vaikuttaneet millään tavalla että olisi öljyt ja vedet sekasin:think Eikä auto pölläyttele mitään niin pahvi vaikuttaisi terve olevan.

    Ilmaa tuli niin maan saatanasti kun avasin ilmausruuvia tänään ja laitoin vettä täyteen että pääsee ajamaan n.200m matkan kaverin talliin. Tänää piti jo aloitella mut ei kerennyt.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Toi paisarin korkin tiiviste vaikuttais että olisi öljyä nähnyt ja turvonnu.

    Leave a comment:


  • braig
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Noh, tuohon löytyy helppo testi.

    Eli otat 10l kanisterin konttiin, ja ajat kunnes meno loppuu, toki voi suositella jotain rauhaisaa lenkkiä/ajankohtaa.

    Se kymppi tankkiin, ja lähimmälle huoltikselle, jossa lorottelee täyteen, tulos pitäisi olla se n.80l yhteensä.

    Jos ei mene näin paljon, on pumppu irronnut paikaltaan tankissa.

    Sitten kun meinaa sinne tankkin kurkata, kannattaa tankki olla melkolailla tyhjä, ettei tarvitse olla käsi kyynärvartta myöden bensassa.

    Edit : Vältä sitä keittämistä kun ruttoa, ison kutosen kansipaffi ei tykkää ollenkaan. Jos lämmöt nousee yli mittarin keskiviivan, on hommat jo kovaa vauhtia menossa reisille.

    Löysin sen bensamittarin oireilun vian. Cc nappi ei toiminut niin otin auki koko paskan ja bensamittari tipahti syliin, eli oli hädin tuskin kiinni niiteissään. Siksi näytti täysin mitä sattuu ja nyt pelaa cc nappikin niin pystyin kattomaan mittaritestillä kaiken toiminnan. Pelaa nyt

    Ja tuohon keittämämiseen on nyt löytynyt aika monta tekijää

    1. Termari kotelon pulttien aukeaminen ja yksi kokonaan kadonnut paikaltaan.
    2. Paisarin korkin tiiviste on liiian iso ja pullottaa reunoilta, uutta tiivistettä.
    3. Sylkee nestettä hullunaan ylivuodosta, ilmaa todennäköisesti järjestelmässä

    Huomenna termostaatti, uusi korkin tiiviste ja jäähdytysnesteet vaihtoon ja kanaville putsaus. En autolla ole ajanu kun ilmeni joten pahvin pitäisi kaikella järjellä olla ehjä.

    Paitsi että helvetti muija kävi autolla aamulla ajamassa ja se nyt ei tajua vaikka auto palais...

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Noh, tuohon löytyy helppo testi.

    Eli otat 10l kanisterin konttiin, ja ajat kunnes meno loppuu, toki voi suositella jotain rauhaisaa lenkkiä/ajankohtaa.

    Se kymppi tankkiin, ja lähimmälle huoltikselle, jossa lorottelee täyteen, tulos pitäisi olla se n.80l yhteensä.

    Jos ei mene näin paljon, on pumppu irronnut paikaltaan tankissa.

    Sitten kun meinaa sinne tankkin kurkata, kannattaa tankki olla melkolailla tyhjä, ettei tarvitse olla käsi kyynärvartta myöden bensassa.

    Edit : Vältä sitä keittämistä kun ruttoa, ison kutosen kansipaffi ei tykkää ollenkaan. Jos lämmöt nousee yli mittarin keskiviivan, on hommat jo kovaa vauhtia menossa reisille.
    Last edited by Klasu-; 25-06-2015, 18:03.

    Leave a comment:


  • braig
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Reichweite näyttää pieleen (todellista pidemmän rw) jos auto on etukenossa, koska anturi on tankin etuosassa ja tällöin siellä bensanpinta on korkeammalla. :think
    Tämä kyllä selittäisi aika paljon, kun mulla on perä korkeammalla kuin keula. Laskuhommiin ruvettava kai... No avaan sen senderin kuitenkin tänään kun vaihdan termarin ja nesteet. Keittääkin vielä jostain syystä saatana

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Reichweite näyttää pieleen (todellista pidemmän rw) jos auto on etukenossa, koska anturi on tankin etuosassa ja tällöin siellä bensanpinta on korkeammalla. :think

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kävi joskus sama homma ja vika oli bilteman bensapumpussa. Ei jaksanut imeä viimeistä senttiä enää tankista.

    Kokeile mitä näyttää kun tankkaat täyteen ja ajat taas tyhjäksi.
    Mulla tuli tälläinen ilmiö tds:n siirtopumpun vaihdon jälkeen. Taisi tulla huolimattomomasti heitettyä uusi pumppu paikoilleen. Meno loppui, kun moottori ei saanut enää polttoainetta, mutta ei sinne tankkiin kuitenkaan mahtunut kuin 68 litraa. 12 litraa oli siis vielä jäljellä, joten valo ei edes ehtinyt syttyä mittariin.

    Leave a comment:


  • braig
    replied
    Okei täytyy ottaa koho auki bensatankista ja puhdistella vähän. Range mittari sekoilee ihan huolella heittelee 115-205 välillä ja nyt juuttu 115km. Voisko johtua osittain siitä että edellinen omistaja oli nollannu obc:n ?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Omassa autossa taitaapi olla niin, että valo syttyy jossakin siinämain, kun range näyttää 80km, tämä maantievoittoisessa.

    Eli voi olla niin, että anturan kohomekanismi on juuttunut tuohon, eikä näytä mitään sen alle, vaikka bensanpinta entisestään laskee.

    Leave a comment:

Working...
X