E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt alkoi oman kulkimen m50 525vanos naputteleen venttiileistään. Mistäs tuohon sais järkihintaan nostimet(laadukkaat) vai auttaiskohan asiaan vaan niiden purku ja putsaus,kun eikös ne ollut purettavissakin,jos oikein olen ymmärtänyt? Vai uskaltaakohan noita forten litkuja testata tuollaiseen vaivaan. Ihan kylmänä ei naputa,mut lämpimänä ajoittain ropisee,kuin jokin vanha diiselikone konsanaan.
-
-
Originally posted by peto2 View PostSe lähtee ihan automaattisesti päälle kun jäähyttimen lämpö kohoaa turhan korkeaksi. Ootkos huomannu että siellä jäähdyttimen apparin puoleisessa päädyssä on "ylimääräinen" anturi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elementti View PostHoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.
Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo
Leave a comment:
-
-
Hoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.
Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kossusukka View PostOhan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.
braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.
Leave a comment:
-
-
Ohan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.
braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNäyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.
Kun tuon putsaa niin näkee pultin kiinnitykseen ja voi vaihtaa tuon kiinnike raudan uuteen anturiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by crom View PostJoo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.
Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa
Näyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.
Leave a comment:
-
-
mistä löytäsin tarkat ohjeet tohon m50b25ei vanos koneen hyd.venttiili nostajien vaihtoon,
Leave a comment:
-
-
Onko tämä normaalia valojen kontrollointi boksille? Ku netissäkin kuvissa tollasta töfnää mut toi vaikuttais palaneelta?
Leave a comment:
-
-
En sitten tiedä. Tuollain tuo nokka anturi paikalleen meni. : D Kampiakselin anturin palautan koska ei todellakaan mene paikalleen ja tuossa verrattuna alkuperäseen minkä irti otin niin on kiinnike ihan eri näköinen. Vien takaisin liikkeeseen. Ei jaksa heti kk päästä ottaa pois jos tuo tarvike romu leviää. Sen takia kyselinkin, että mistä tuohon S38B38 koneeseen löytyisi kohtuuhintaan alkuperäinen eikä tuollaista muovilelua.
Leave a comment:
-
-
Tässä kuvat omista antureista kun ne vaihdoin.
Takana TPS, vasemmalla nokan anturi ja oikealla kammenanturi. Erillaisethan nuo nyt on. Kaikki 3 anturia tuli uusittua OEM osilla. Kallein oli tuo kammen anturi (~100€). Tilasin saksasta marmoritiskiltä.
KL-varaosista näyttäisi saavan 170€ hintaan...
Schmiedmanilta 133,29€
Muuta en sinne itse ainakaan laittaisi kuin orkkista. Voihan se olla että tuo sinun ostama anturi toimii ihan hyvin.
E: Toi sun nokananturi näyttää kyllä todella hassulta. Ihan kuin olisi väärinpäin asennettu. :think:Last edited by Kal.ju; 16-06-2015, 11:24.
Leave a comment:
-
-
Joo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.
Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa
Last edited by crom; 15-06-2015, 20:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by crom View PostOnkohan mulle annettu sitten nokka-akselin anturi? Käykö ne keskenään? Koska tuo anturi mikä mulle annettiin on liian lyhyt, että flektille asti riittää. Eli tuo piuha mikä tosta suojakuoren alta menee tuohon ihan viereen koneen kylkeen. Mutta ainakin se anturi minkä irroitin siitä niin tuo kampiakselin anturi sopi siihen täysin. Tietenkin järjellä ajateltuna pitäisi mennä juuri niin, mutta tuo anturi mikä tosta tuli irroitettua, tarkistin osanumerolla Googlesta niin tulee tulokseksi kampiakselin asentotunnistinta
Rautalangasta.
Kampiakselinanturi : 12141312895
Nokka-akselinanturi : 12141317957
Eivät mielestäni sovi ristiin. Kampiakselianturin piuha kuuluu siis vetää tämän metallisen vesiputken alta, jolloin pituus on sopiva.
Joko sen akun vaihdoit? Kaikki ongelmat saattavat johtua ihan paskasta akusta jolloin ei riitä jännitettä jokaiselle anturille yms appasvärkille.
Leave a comment:
-
Leave a comment: