memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wangel436
    replied
    Nyt alkoi oman kulkimen m50 525vanos naputteleen venttiileistään. Mistäs tuohon sais järkihintaan nostimet(laadukkaat) vai auttaiskohan asiaan vaan niiden purku ja putsaus,kun eikös ne ollut purettavissakin,jos oikein olen ymmärtänyt? Vai uskaltaakohan noita forten litkuja testata tuollaiseen vaivaan. Ihan kylmänä ei naputa,mut lämpimänä ajoittain ropisee,kuin jokin vanha diiselikone konsanaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Se lähtee ihan automaattisesti päälle kun jäähyttimen lämpö kohoaa turhan korkeaksi. Ootkos huomannu että siellä jäähdyttimen apparin puoleisessa päädyssä on "ylimääräinen" anturi?
    Vaihdat sen anturin tilalle 80/88 anturin niin toimii normaali ajossa. Voit kokeilla hyppyjohdoilla anturin liittimestä, että ropelli lähtee päälle. Hidas ja nopea nopeus.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Elementti View Post
    Hoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.

    Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo
    Se lähtee ihan automaattisesti päälle kun jäähyttimen lämpö kohoaa turhan korkeaksi. Ootkos huomannu että siellä jäähdyttimen apparin puoleisessa päädyssä on "ylimääräinen" anturi?

    Leave a comment:


  • Elementti
    replied
    Hoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.

    Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by kossusukka View Post
    Ohan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.

    braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.
    sullon m50, siin on nokalle ja kampuralle vastaavat anturit, muissapa ei olekkaan (viisaat korjatkoon)

    Leave a comment:


  • kossusukka
    replied
    Ohan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.

    braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Näyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.
    Niin muuten onkin.
    Kun tuon putsaa niin näkee pultin kiinnitykseen ja voi vaihtaa tuon kiinnike raudan uuteen anturiin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Joo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.

    Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa


    Näyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.

    Leave a comment:


  • jonip86
    replied
    mistä löytäsin tarkat ohjeet tohon m50b25ei vanos koneen hyd.venttiili nostajien vaihtoon,

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by braig View Post


    Onko tämä normaalia valojen kontrollointi boksille? Ku netissäkin kuvissa tollasta töfnää mut toi vaikuttais palaneelta?
    Jos se on palanu sen pitäis haista sähkölle.

    Leave a comment:


  • braig
    replied


    Onko tämä normaalia valojen kontrollointi boksille? Ku netissäkin kuvissa tollasta töfnää mut toi vaikuttais palaneelta?

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    En sitten tiedä. Tuollain tuo nokka anturi paikalleen meni. : D Kampiakselin anturin palautan koska ei todellakaan mene paikalleen ja tuossa verrattuna alkuperäseen minkä irti otin niin on kiinnike ihan eri näköinen. Vien takaisin liikkeeseen. Ei jaksa heti kk päästä ottaa pois jos tuo tarvike romu leviää. Sen takia kyselinkin, että mistä tuohon S38B38 koneeseen löytyisi kohtuuhintaan alkuperäinen eikä tuollaista muovilelua.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Tässä kuvat omista antureista kun ne vaihdoin.



    Takana TPS, vasemmalla nokan anturi ja oikealla kammenanturi. Erillaisethan nuo nyt on. Kaikki 3 anturia tuli uusittua OEM osilla. Kallein oli tuo kammen anturi (~100€). Tilasin saksasta marmoritiskiltä.

    KL-varaosista näyttäisi saavan 170€ hintaan...
    Schmiedmanilta 133,29€

    Muuta en sinne itse ainakaan laittaisi kuin orkkista. Voihan se olla että tuo sinun ostama anturi toimii ihan hyvin.

    E: Toi sun nokananturi näyttää kyllä todella hassulta. Ihan kuin olisi väärinpäin asennettu. :think:
    Last edited by Kal.ju; 16-06-2015, 11:24.

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Joo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.

    Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa

    Last edited by crom; 15-06-2015, 20:15.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Onkohan mulle annettu sitten nokka-akselin anturi? Käykö ne keskenään? Koska tuo anturi mikä mulle annettiin on liian lyhyt, että flektille asti riittää. Eli tuo piuha mikä tosta suojakuoren alta menee tuohon ihan viereen koneen kylkeen. Mutta ainakin se anturi minkä irroitin siitä niin tuo kampiakselin anturi sopi siihen täysin. Tietenkin järjellä ajateltuna pitäisi mennä juuri niin, mutta tuo anturi mikä tosta tuli irroitettua, tarkistin osanumerolla Googlesta niin tulee tulokseksi kampiakselin asentotunnistinta
    Luin tän postauksen ainakin 10 kertaa ja ei vaan auennut... Hieman sekavasti on nyt asia ilmaistu.

    Rautalangasta.

    Kampiakselinanturi : 12141312895
    Nokka-akselinanturi : 12141317957

    Eivät mielestäni sovi ristiin. Kampiakselianturin piuha kuuluu siis vetää tämän metallisen vesiputken alta, jolloin pituus on sopiva.

    Joko sen akun vaihdoit? Kaikki ongelmat saattavat johtua ihan paskasta akusta jolloin ei riitä jännitettä jokaiselle anturille yms appasvärkille.

    Leave a comment:

Working...
X