Mulla ois tällänen e34 525 -92. Syksyllä ihmettelin kun oli akun imassut työpäivän aikana tyhjäksi. Konehuoneen puolelta kuului outo surina, joka loppui kun otin sulakkeen nro 9 pois. Nyt kun kesä tulossa aloin selvittelemään ilmastoinnin toimivuutta jonka aloitin sulakkeesta (nro 9 mm. ilmastoinnin kompressori) ja surina palasi.
Paikallistin vian vesiventtiiliin. Surina siis kuuluu vaikkei ole edes avaimet virtalukossa. Kuuluu niin kauan kunnes akku tyhjä.
Kysymys siis kuuluukin; vetääkö jostain virtaa vai haluaako tuon venttiilin johonkin tiettyyn asentoon virtojen pois ottamisen jälkeen vai vetääkö jostain virtaa välistä?
Mulla ois tällänen e34 525 -92. Syksyllä ihmettelin kun oli akun imassut työpäivän aikana tyhjäksi. Konehuoneen puolelta kuului outo surina, joka loppui kun otin sulakkeen nro 9 pois. Nyt kun kesä tulossa aloin selvittelemään ilmastoinnin toimivuutta jonka aloitin sulakkeesta (nro 9 mm. ilmastoinnin kompressori) ja surina palasi.
Paikallistin vian vesiventtiiliin. Surina siis kuuluu vaikkei ole edes avaimet virtalukossa. Kuuluu niin kauan kunnes akku tyhjä.
Kysymys siis kuuluukin; vetääkö jostain virtaa vai haluaako tuon venttiilin johonkin tiettyyn asentoon virtojen pois ottamisen jälkeen vai vetääkö jostain virtaa välistä?
Mistä aloittaa?
Haluaa venttiilin auki eli katkaisee siltä jännitteen.
Nyt on jotain enemmän tai vähemmän sekaisin jossain.
Sen pitää olla ihan älyttömän lahonnut että niin käy.
En lähtisi vaihtamaan ennen kuin oikeasti katkeaa.
Kuinka monella edes on mennyt vakaaja poikki? Ei nyt ihan ainutkertaista mutta aika harvinaista.
Joo kyllä normiajossa aika harvinaista enkä lähtis itekkään vaihtaan ennen ku katkiaa, mutta kyllä itellä ainaki on kerran menny takavakaaja poikki . En tosin huomannu ajossa mitenkään ennen ku muusta syystä tuli auton alle kateltua ...Auto oli tosin +250tkm ajettu -87 626 matukka ja oisko menny ku huoltsikan takana piti märällä asfaltilla käppäriluisua heittää kesällä ja löysä vakioalusta pääs vähä "tökkään"/"niiaan" lopussa ku luisu loppu ...
Tuli ostettua -88 vuoden 190tkm ajettu e34. Autolla ajettu viimiset 4vuotta vajaat 10tkm. Myyjä kertoi että auto on edesmenneen isoäitinsä vanha. Koneena M20B20
Ongelmana todella huono kiihtyvyys; paikaltaan kun lähtee kaasu pohjassa ykkösellä niin hyvä kun edes sutii hiekalla. Auto lähtee noin 50km/h kohdalla kiihtymään kunnolla, ihankuin auto miettisi hetken ja sitten vasta lähtee. Huiput sain sinne 160-170kmh tietämille kuitenkin.
Itse arvelin syypääksi vanhaa bensaa, mutta tankkauksen jälkeen sama "ongelma". No mieleeni juolahti jos ilmamäärämittari olisikin kulunut tietystä kohtaa hiilipinnasta enemmän kuin toisesta(alkupäästä, pintakaasun?), koska autolla on tosiaan ajanut iäkäs näinen
Autossa palaa huoltovalot/vikavalot myös. Voiko tämä vaikuttaa ettei kone anna kaikkia tehoja irti? Muistelisin että vanha mersu teki tämän ettei antanut ajaa 80km/h kovempaa kun vikavalo syttyi.
Omistan yhden e28:in jossa tuo M20B20 ja kiihtyy pari kolme kertaa paremmin tuohon viiteenkymppiin
Veljen autosta sippas eile puhallin. Tai ei toimi millää nopeudella. Manuaali ilmastointi ja 90vuoden lopussa tehty 520i. Jokin vaan naksuu kun kääntää 4-nopeudelle.
Hiilet vaiko puhallin mennyt paikaksi?
Veljen autosta sippas eile puhallin. Tai ei toimi millää nopeudella. Manuaali ilmastointi ja 90vuoden lopussa tehty 520i. Jokin vaan naksuu kun kääntää 4-nopeudelle.
Hiilet vaiko puhallin mennyt paikaksi?
Melkeen aina kun hiilet ovat loppu niin on se loppu moottorikin aika kulahtaneessa kunnossa.
Eli veikkaisit moottoria? Tuskin etuvastustaan on kun ei toimi edes täysillä. Koitin etsiä relettä mut sähkökaavio näyttää jotai mitä tossa ei kyl ole..
Itellä hiljeni puhallin kanssa ja kun sen sai käteen niin oli akselissa sellainen ura jo,ettei olisi hiilienvaihdolla pitkään pärjännyt. uus bosch 100€ motonetista ja taas pelittää
Moro,
Pitäis alkaa säädettävää alustaa ostamaan e34 alle.
En vihtis mitään yli 500e alustasarjaa ostamaan, joten tässä ois vaihtoehot mitä tohon hintaluokkaan Suomen rajojen sisäpuolelta löysin :
Moro,
Pitäis alkaa säädettävää alustaa ostamaan e34 alle.
En vihtis mitään yli 500e alustasarjaa ostamaan, joten tässä ois vaihtoehot mitä tohon hintaluokkaan Suomen rajojen sisäpuolelta löysin :
Comment