Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #76
    Joo etukautta valot pois. Ei ne taaksepäin varmaan edes mahdu pois.

    Comment

    • Rale34
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 15
      • Jyväskylä

      #77
      ajotietokone ja kiekkamittari

      Morjens!
      Tuli ostettuu tuommonen vm-89 535 bemu. Aikani tietokonetta räplättyäni sain sen jotenki jumiin, ite tietokone toimii mut viiksen päässä olevasta painikkeesta mittaristoon ei saa näkymään vaan päivämäärän ja kellonajan. En saanu myöskään kieltä vaihettuu vaikka mitä ohjeita kokeilin.
      Kiekkamittari lakkas kans toimimasta, näyttää satasen vauhissaki kierroksiks tonnin luokkaa. Missä vika, mistä apu? Searchilla en löytäny oikeestaan juuri mitään = väärät hakusanat? Kiitokset avusta jo valmiiks

      Comment

      • Tommi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 289
        • Kajaani

        #78
        Originally posted by Roisto View Post
        Joo en tiiä prkl.. Aina luullu että jos otetaan koko valopakettia irti ni otetaan konehuoneen puolelta ulos, ollu siinä uskossa että valopaketin kiinnikkeet ottaa johonki kiinni jos eteenpäin repii. Kuten varmaan huomaa, ei oo tarvinnu aikasemmin irrotella valoja

        Ja vittu ottaa päähän tämä luurilla tiedon etsintä ja kirjoittelu, kerran painasin väärää nappia ni koko teksti hävisi..
        FAQ osiosta löytyy kuvalliset ohjeet
        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2538
          • Kajaani

          #79
          Originally posted by Tommi View Post
          FAQ osiosta löytyy kuvalliset ohjeet
          Niinpä näytti olevan.

          Nuo ruuvien takana olevat lipareet kuvittelin aivoissani toiselle puolen peltiä niin sehän pisti pienen ihmisen mielikuva-asennukset sekaisin


          Mutta nythän tämä pitäs olla aika selvä peli..
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • TsTPioneeri
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 258
            • Muurame

            #80
            Käykös S50b30 moottori suoraan M50B25sen paikalle vaihteistot pitäs ainakin olla samat ja missä hinnoissa pyörivät täydelliset moottoripaketit ecuineen? :think

            Saattaa tulla niin kallis moottoriremppa että tälläinen ajatus tuli mieleen...
            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

            Bmw 525i E34 91'
            Bmw 540i E34 93'
            Bmw 335i E30 83'

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 713
              • Kotka

              #81
              Automaatti ilmastoinnilla varustettu 520i vm 94 puhallin lopetti toiminnan.. Sulakkeita tarkistelin ja niiden osilta ehjä. Mistäs seuraavaksi aletaan vikaa etsimään. Onko joku selvä yleinen paikka?

              Haulla ja googella löytää kyllä mutta ilmeisesti monia erinäisiä vikakohteita mitä voi mahdollisesti olla..
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2538
                • Kajaani

                #82
                Originally posted by jepe- View Post
                Automaatti ilmastoinnilla varustettu 520i vm 94 puhallin lopetti toiminnan.. Sulakkeita tarkistelin ja niiden osilta ehjä. Mistäs seuraavaksi aletaan vikaa etsimään. Onko joku selvä yleinen paikka?

                Haulla ja googella löytää kyllä mutta ilmeisesti monia erinäisiä vikakohteita mitä voi mahdollisesti olla..
                Miekka, puhallinmoottori..
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • jepe-
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 713
                  • Kotka

                  #83
                  Varmaankin helpoin tarkistella ensin tuo puhaltimen moottori ja hiilet.

                  Mistäs tuon miekan nyt löytää, tai mitä pitää siis purkaa? Eikös nuo miekan viat vaikuta tuohon että puhallin toimii vain nopeimmalla asennolla?

                  Edit. No eihän ne näköjään pelkästään siihen aina vaikuta.
                  Last edited by jepe-; 13-10-2014, 19:16.
                  Alpina B10 3.3 Touring
                  Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                  Comment

                  • addee
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 130
                    • Mikkeli

                    #84
                    Onko 525tdsa millane laitos, lähinnä tekniikan osalta? Tossa yhtä kattellu, jota on hieman piristetty evry modi ja iso cooleri. Laatikkoha näissä ilmeisesti 5hp18.
                    Neloskoneen arkinen rahina

                    Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                    +4 kulkuneuvoa

                    Comment

                    • sesku
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 90
                      • Muurame

                      #85
                      Originally posted by addee View Post
                      Onko 525tdsa millane laitos, lähinnä tekniikan osalta? Tossa yhtä kattellu, jota on hieman piristetty evry modi ja iso cooleri. Laatikkoha näissä ilmeisesti 5hp18.
                      Kansi ei taho kestää apinan kiveksen kokoisella vakioahistimella syöttöjen lisäystä, kokemusta on..
                      Kansihan näissä on mainettaan parempi ja kestää kyllä oikella käytöllä mutta yleensähän näitä lähetään polkemaan heti kylmällä tai vähän lämmenneellä koneella ja sitten sammutetaan ilman jälkikäyttöä niin soppa on valmis ja ainoa syypää on paska kansi..

                      Ei pahemmin omakohtaista kokemusta piristetyistä automaateista mutta tuo automaattilaatikko ei taida oikein tuota lisääntynyttä vääntöä kestää mitenkään älyttömän hyvin.

                      Kansi, syöttöpumppu ja jakoketju näissä mielestäni mahtanee olla heikoimmat kohdat jotka ennemmin tai myöhemmin tarvii jonkinnäköistä hintavahkoa huoltoa.
                      E34 525iA -92

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #86
                        kannessa numero sarja: 1708834

                        kannessa myös löytyi "sisältä" merkintä: 1/2M30B35

                        Ja nokka akselissa 1 705.776 1 ja K merkintä valkoisella? katti malli?


                        Onko tuo kansi nyt passeli -90 vuoden e34 535i joka on katalysaattorilla :think




                        Eikö noissa jotain eroja ollut katillisissa ja ei katillisissa? saiko niitä sekoitella.. :think
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #87
                          Mitä eroa on m50 vanhan mallisella ja uuden mallisella öljypohjan tiivisteellä? Käyvätkö ristiin? Kumpi parempi?

                          Tuntuu että tuo vanhemman mallinen paperinen tiiviste ainaki vuotaa jo muutaman kuukauden päästä asennuksesta vaikka tuli uusittua kaikki pultitki mistä oli "lukkoprikka" hajonnu Kääntelin konetta kyllä pukissa ku pultit oli vasta "sormitiukkuudessa" ja pääs jostain öljyvä vähä lykäähän tiivisteen välistä...oisko siinä ns. "kastunut" jonka takia rupes vuotaan vai mikä vikana?

                          Vai liekö järkevintä/halvinta turata tuo öljypohja kiinni vaan tiivistesilikonilla niin ei vuoda öljyjä tuosta välistä ainakaan:think? Niin ja iha vakio 240tkm ajettu m50b20 moottori eli pitäs olla iha hyväs iskus vielä ei muuten huohottele eli puristuspaineet luulisi olevan kunnossa...

                          Comment

                          • tommitin
                            Newbiemmer
                            • Oct 2014
                            • 17
                            • kouvola

                            #88
                            Olis pari kyssärii ja kyseessä on bmw e34 m20b20 koneella

                            bensaletkusta lähtee T haara ja siitä tuommoinen letku siihen pitäisi varmasti tulla jokin letku kiinni mutta mikä ???Click image for larger version

Name:	20141014_115357.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	4830452

                            Click image for larger version

Name:	20141014_120110.jpg
Views:	1
Size:	65.2 KB
ID:	4830453 tässä on letku tukittu ja onko sillä vaikutusta mihinkään ??

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2109
                              • Kouvola

                              #89
                              Originally posted by tommitin View Post
                              Olis pari kyssärii ja kyseessä on bmw e34 m20b20 koneella

                              bensaletkusta lähtee T haara ja siitä tuommoinen letku siihen pitäisi varmasti tulla jokin letku kiinni mutta mikä ???[ATTACH]124513[/ATTACH]

                              [ATTACH]124514[/ATTACH] tässä on letku tukittu ja onko sillä vaikutusta mihinkään ??
                              Tuo tukittu saa ollakkin tukittuna
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • Merkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 452
                                • Uusikaupunki

                                #90
                                Originally posted by Klasu- View Post
                                Merkki :

                                Selkeä skippi on käynnissä, joku, tai jotkin sylinterit ei osallistu työhön kokoaikaa.

                                Tällä on selvä seuraus jo siten, että noin käydessä Lambda - anturille ajautuu palamiseen osallistumatonta ilmaa (happea..) siitä pois jääneestä palotapahtumasta, ja lambda lähtee tätä korjaamaan rikastamalla, jollon mennään yhä enemmän päin mäntyä käynnin ja päästöjen osalta.

                                Korkea CO on etenkin rikkaan seoksen merkki ennen muita, HC kohoaa siinä ohella.


                                -Tarkasta tulpanjohdot yleismittarilla, resistanssi. Jos kauheasti yli 6Kohm, kannattaa ruveta miettimään uusimista.

                                -Mittaa jäähdytinnesteen lämpötila-anturin resistanssi kylmä/lämmin. "kylmä on muistaakseni ilmoitetti +20 celsiusasteessa, joten kohtalaisen lähelle kannattaa tähdätä. Arvojen pitäisi olla sekä kylmänä, että kuumana melko lähelle speksejä.

                                -Kaasuvivuston asentotunnistimelle löytyy muistaakseni sillekin resistanssiarvot, riittänee kun tarkastaa tyhjäkäynnillä, kaasu auki, ja mittarilla silmämääräinen syyni, että menee kohtalaisen järkevästi tuolla välillä. Tuohon tyhjäkäyntiinhän se ei muulta alueeltaan edes vaikuta.

                                -Et maininnut viestissäsi vaihtaneesi sytytystulppia. Jos vaihdosta on pitkä aika, voi suositella. Yksi kypsä tulppa voi saada koneen käymään noin, ja toimii muun kierrosalueen ongelmitta. NGK on hyvä merkki tällä saralla.
                                Tulpat ei välttämättä silminnähden ole mitenkään huonot, siitä ei voi sanoa.

                                -Bensapaineensäädin, tarkista alipaineletku, jos pienintäkään epäilystä letkun kunnosta/halkeemia, vaihtoon. Jos alipaineletkussa bensiiniä, on säätimestä kalvo hajalla, ja koko säädin vaihdettava.
                                Säätimelle imupuolelta menevä alipaine laskee bensapainetta. Alipaine imupuolella suurimmillaan pienillä kuormilla, joten säätimen oikean toiminnan vaikutus suurin juuri tyhjäkäynnillä.

                                Noniin, kiitoksia vinkeistä. Meinas jäädä näkemättä koko viesti, mutta nyt nähty ja tehty seuraavat toimenpiteet:
                                Tulpan jodot tarkastettu, kaikki: ~5,9-~6.1 khom paitsi puolalle menevä johto 2khom, normaalia?
                                Vaihdettu Imuilman sekä veden molemmat anturit, vanhoissa oli lähes samat arvot kuin uusissa.
                                Bosch tulpat vaihdettu. Vanhatkin melko uuden näköiset mutta ei tietoa koska viimeeksi vaihdettu..
                                Mikään ei kuitenkaan ole auttanut tuohon pätkyttämiseen, vaikka kone käykin tasaisemmin mitä lähtö tilanteeseen verrattuna..
                                Onko kellään turunseudulla lainata imm mittaria s38b36 koneeseen? Jos löytyy niin laitahan privaa!
                                Last edited by Merkki; 14-10-2014, 21:06.
                                e32 730i
                                e34 m5
                                e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎