Onks jollain tietoo pystyyks moottorin lämpömittaria testaamaan mitenkä? Omalla ku ajaa lämmöt normaaliks nii sen jälkee alkaa näyttään ihmeellisiä. Esim normiajos nousi ihan tappiin ja sit taas laski puoleen ja sitä rataa. Tuskin voi paikkaansa pitää ku luulis et ois keittäny jo Joten saako tuota mitenkään korjattua vai pitääks hommata letkujen väliin joku anturisysteemi
Onks jollain tietoo pystyyks moottorin lämpömittaria testaamaan mitenkä? Omalla ku ajaa lämmöt normaaliks nii sen jälkee alkaa näyttään ihmeellisiä. Esim normiajos nousi ihan tappiin ja sit taas laski puoleen ja sitä rataa. Tuskin voi paikkaansa pitää ku luulis et ois keittäny jo Joten saako tuota mitenkään korjattua vai pitääks hommata letkujen väliin joku anturisysteemi
Diagnostiikasta näkee lämmöt.
Olethan varma ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa?
Silläkin saa aikaan outoa lämpöjen pomppimista.
Onks jollain tietoo pystyyks moottorin lämpömittaria testaamaan mitenkä? Omalla ku ajaa lämmöt normaaliks nii sen jälkee alkaa näyttään ihmeellisiä. Esim normiajos nousi ihan tappiin ja sit taas laski puoleen ja sitä rataa. Tuskin voi paikkaansa pitää ku luulis et ois keittäny jo Joten saako tuota mitenkään korjattua vai pitääks hommata letkujen väliin joku anturisysteemi
Mittarin anturin johdon ku laittaa maihin ni pitäs mittari pompata pohjaan...mutta voihan siinä mittarin maadotuksessa tms. silti olla jotain vikaa ja välillä vaellella miten sattuu...
saakohan E34:n LuK:n ohjaustehostimen, tandem-pumppuun eli tasonsäädölliseen, tiivisteitä jostain ? näyttäis hieman vuotavan jostakin. Onko iso homma vaihtaa tuo pumppu ?
Ei kelään tietoo olisi että mikä e34 520i 92vm. Meni kun ainoat vilkut mitkä toimii on hätävilkut, ja kaikki sulakkeet ovat ehjät eikä suuntavikuilla pala edes nittaristossa valo eikä kuulu mitään ääntä vaikka hätävilkuilla palaa mittaristossakin valo?:think
Ei kelään tietoo olisi että mikä e34 520i 92vm. Meni kun ainoat vilkut mitkä toimii on hätävilkut, ja kaikki sulakkeet ovat ehjät eikä suuntavikuilla pala edes nittaristossa valo eikä kuulu mitään ääntä vaikka hätävilkuilla palaa mittaristossakin valo?:think
Olethan varma ettei siellä järjestelmässä ole ilmaa?
Silläkin saa aikaan outoa lämpöjen pomppimista.
Mitähän tommonen diagnostiikka niinku noin käytännössä tarkottaa? ja ei oo kauaa ku vaihettii nesteet ja ilmattii, mut voihan sinne ilmaa jostain ilmestyä:think ihmettelin vaa ku luulis et ois keittäny jo jos ihan tapis oli. Tarvis kai päivittää toi flektikin sähköseen
Tuota noin.
Ei mennyt ihan päästöt läpi, todettiin että putki fuskaa melko monestakin kohtaa. Ajateltiin että järkevämpää olisi tehdä kokonaan uusi putkisto kolmenelkkuun, tällänen visio oli että kateilta taaksepäin muuttas Y haaralla yhdeksi 3'' putkeksi ja loppuun laittas vaimentimen.
Mistä löytäs järkevän hintasen vaimentimen 3'' sisäänmenolla, ebaysta löytyy mutta suomesta ei taho löytyä mistään. :think
Alle 3'' tuumasessa ei varmaan virtaukset ole riittävät, ja 2x2 putken tekeminen on työlästä.
Ostin tuon ta Technixin säädettävän alustasarjan.. Alettiin sitten tänään laittamaan alustaa kiinni, mutta etutolppien ylätukilaakeri on eri kokoinen mitä alkuperäisessä. Ta- n 16mm ja alkuperäisen 14mm. Pitääkö mun vaihtaa koko yläpää vai saako pelkkää laakeria vaihdettua ja mistä sen mahtaa löytää
Ostin tuon ta Technixin säädettävän alustasarjan.. Alettiin sitten tänään laittamaan alustaa kiinni, mutta etutolppien ylätukilaakeri on eri kokoinen mitä alkuperäisessä. Ta- n 16mm ja alkuperäisen 14mm. Pitääkö mun vaihtaa koko yläpää vai saako pelkkää laakeria vaihdettua ja mistä sen mahtaa löytää
Yläpäät mallia kallein esim Motonetissä, varmaan saa halvemmalla jostain ku jaksas ettiä..
Edit: hinta pompannu näköjään, ite joskus ostin 80 euroa kpl.
Edit2: sitähän sää et kysyny, pitäs opetella lukemaan
Mitähän tommonen diagnostiikka niinku noin käytännössä tarkottaa? ja ei oo kauaa ku vaihettii nesteet ja ilmattii, mut voihan sinne ilmaa jostain ilmestyä:think ihmettelin vaa ku luulis et ois keittäny jo jos ihan tapis oli. Tarvis kai päivittää toi flektikin sähköseen
Sopivan testerin töpseli siis kiinni niin pystyy lukemaan lämmöt moottorin ohjaukselta. Sitä tarkoitin.
Jos siellä on ilmaa niin mittari ei pelaa ihan niin kuin pitäisi. Ei välttämättä keitä vielä kauheammin jos ilmakuplia menee anturin ohi ja ei kannata päivittää sähköflektiin. Viskolla tuo hoituu ihan hyvin ja ilmastoiduissa on jo sähköflektit jäähdyttimen edessä.
Sopivan testerin töpseli siis kiinni niin pystyy lukemaan lämmöt moottorin ohjaukselta. Sitä tarkoitin.
Jos siellä on ilmaa niin mittari ei pelaa ihan niin kuin pitäisi. Ei välttämättä keitä vielä kauheammin jos ilmakuplia menee anturin ohi ja ei kannata päivittää sähköflektiin. Viskolla tuo hoituu ihan hyvin ja ilmastoiduissa on jo sähköflektit jäähdyttimen edessä.
Joo sitä oon kattonukki et siel kaks semmosta pientä on vierekkäin. Pitäskö niitten pyöriä heti ku lyö käymään vai vasta ku kone on lämmin?
Comment