Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timppeliini
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 221
    • Joensuu

    Terve! käykö 540:kymppiin mistä tahansa muusta e34:sta etu ja takaiskarit kokonaisuudessaan vai onko eroja? jos jollakin löytyy niin voi tarjota yv:llä
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


    Kesä: E36 cabrio m-sport
    Talvi: E36 touring
    Käyttis: E39 touring

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      Originally posted by Timppeliini View Post
      Terve! käykö 540:kymppiin mistä tahansa muusta e34:sta etu ja takaiskarit kokonaisuudessaan vai onko eroja? jos jollakin löytyy niin voi tarjota yv:llä
      taakse käy kaikki keskenään, etuiskareissa oli niitä paksuus eroja
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • Timppeliini
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 221
        • Joensuu

        Originally posted by juha_s View Post
        taakse käy kaikki keskenään, etuiskareissa oli niitä paksuus eroja
        milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


        Kesä: E36 cabrio m-sport
        Talvi: E36 touring
        Käyttis: E39 touring

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1570
          • Wackyland

          Originally posted by Timppeliini View Post
          milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
          Varmaan kestävyyden ja ehkä vaimennuksenkin kannalta.
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • juha_s
            Alueaktiivi
            • May 2008
            • 447
            • Lappeenranta

            Originally posted by Timppeliini View Post
            milläs tapaa ne paksuudet vaikuttaa? kumminkin kävisi muista etuiskarit kokonaisuudessan jos vaihtaa? valaiskaa tyhmää
            kokonaisuudessaan ne kyllä käy mutta akselipaino ratkaisee, 540 on kumminkin painavin kone niin sinne ei voi 518 iskareita laittaa. pelkästään motonetin luettelossa on että 518/520 on sama iskari ja 530/535 taas erikseen eikä tuokaan ole v8 530. jos ne etuiskarit ja jouset on 530v8/540 niin sitten itse laittaisin, pienemmillä keula tippuu alemmas ja pohjaa montuissa huomattavasti herkemmin
            F11 535d xDrive M-Sport -13

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by juha_s View Post
              kokonaisuudessaan ne kyllä käy mutta akselipaino ratkaisee, 540 on kumminkin painavin kone niin sinne ei voi 518 iskareita laittaa. pelkästään motonetin luettelossa on että 518/520 on sama iskari ja 530/535 taas erikseen eikä tuokaan ole v8 530. jos ne etuiskarit ja jouset on 530v8/540 niin sitten itse laittaisin, pienemmillä keula tippuu alemmas ja pohjaa montuissa huomattavasti herkemmin
              Ei se niin tarkkaa varmaan tuon painon kanssa ole.
              M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.

              Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.
              Last edited by Muurahainen; 30-05-2015, 11:25. Reason: painot otettu ekasta googlen osumasta, tietojen oikeellisuus ei tarkistettu

              Comment

              • KimmoK
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 554
                • Kontiolahti/Joensuu

                Iskareista ja iskareiden yläpäistä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876
                ///M Power

                @colehmaizel

                Comment

                • Timppeliini
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 221
                  • Joensuu

                  hmmm.. alusta olisi tulossa 525 jossa m50 pata niin en tiedä kehtakohan sitä sitten laittaa alle? mitäs mieltä muut? onko jotakin turvallisuus riskiä sitten?
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                  Kesä: E36 cabrio m-sport
                  Talvi: E36 touring
                  Käyttis: E39 touring

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    520i M20b20 koneella nykii ja ryskyttää kaasuttaessa ja moottorijarrutuksessa, varsinkin pienillä ja isoilla kierroksilla. Noin 2000-3000 välillä ei nyvi tai hyvin vähän. Tyhjäkäynti ok, aika tasainen. Auto seisoi koko talven käyttämättä, ja kun se saatiin tulille kuukausi sitten, se on siitä lähtien käynyt tolleen ja pahenee vaan. Tänäänkin olis hampaat tippunu suusta jos olisi ollu tekarit...

                    Katsastuksessa päästöt tosi hyvät tuon ikäiseksi, joten tuskin johtuu paskoista tulpista tms. IMM putsattu ja letkuliitokset tsekkailtu, ei pitäis olla imuvuotoja. Puola, virranjakajan kansi, pyörijä, kampuran anturi uusittu. Mikä voi olla vikana? Motronic ottanut siipeensä siitä talven yli seisomisesta? Bensapumppu? Joku lämpötila-anturi?

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ei se niin tarkkaa varmaan tuon painon kanssa ole.
                      M50 ja M60 painoero on 10kg luokkaa, M30 taas 3kg kevyempi kuin M60 ja S38 taitaa olla painavin.

                      Noissa on erilaisia iskarin yläpäitä ja se määrittelee mitä sinne menee niitä vaihtamatta.
                      Tämä on ihan offtopic tavallaan mutta:

                      Tässä jonkun harrastajan mittailut.

                      itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg

                      Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • KarkkainenL
                        Aluevastaava
                        • Sep 2013
                        • 767
                        • Tampere

                        Kellään muistikuvaa mikä on 525tds perävälitys? :think
                        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                        EX E36 320iA -98
                        EX E39 520i -01
                        EX E34 525 Tds -95

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by läbä View Post
                          kellään muistikuvaa mikä on 525tds perävälitys? :think
                          2.64:1
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Tämä on ihan offtopic tavallaan mutta:

                            Tässä jonkun harrastajan mittailut.

                            itse olen aina epäillyt että m60 ei paina mitenkään 210kg

                            Engine weight - after weighing all the engine components seperately whilst rebuilding it, the bare block is around 30kg, the crank 19kg and the heads (complete with valves & cams) 27kg each. I make it a total engine weight of around 175kg complete with exhaust manifolds, alternator, starter, inlet manifold and valve covers, etc... (minus AC & PS pumps), or nearer 190 with AC & PS, oil and coolant.
                            Tästähän päästään vielä enemmän siihen että ei se iskunvaimennin niin moksiskaan ole jos on esim. 535 mallisesta.

                            Itse en ole edes koittanut noita punnita mutta mitä ilmeisimmin olet hyvinkin oikeassa.

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Käykö E38 vaihdevivusto E34?, vai joutuuko paljonkin lyhentään/muokkaan?:think .

                              Comment

                              • crom
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 71
                                • Satakunta

                                Vaihdoin viikonloppuna tuon kampiakselin asentotunnistimen ja nyt loppu nykiminen. Ainoa ongelma jäi, että kylmällä koneella saa vähän aikaa startata, ennen kuin lähtee käymään. Katselin sen kampiakselin anturin vieressä on joku piuha mikä ei ole kiinni missään ja sille oleva liitin ei ole paikalleen, mihkä se pitäisi tökätä. Kellään tietoa mikä tämä voisi olla? Se on nokasta päin katsottuna vasemmalla puolella, kun kampiakselin anturin paikka on keskellä. Mottina siis S38B38 Itse en tuossa pihassa ainakaan päässyt oikein näkemään, mihkä se piuha menee. Oli mulla kuvaki siitä tallessa

                                Last edited by crom; 01-06-2015, 20:54.
                                E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                                ex. E38 740iA (95)
                                ex. E34 535i (91)
                                ex. E34 530i Touring (94)
                                ex. E46 320i (01)
                                ex. E30 325i (90)
                                ex. E32 730i (92)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎