Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Taitaa olla niin, että 50%:ia e34:n "tärinäongelmista" johtuu e39:n vanteista,
    joissa pulttijako ja et-luku on oikea....mutta keskireikä ei.

    Comment

    • sippis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 47

      jepjep

      kannattaa käydä katsatuskonttorilla tekemässä täristystesti jos epäilee jotain puslia tai niveliä!itsekkin soittelin sinne ja tiedustelin että tekeekö ne semmosia juttuja vaikka auto olisikin katsastettu hiljattain ja sanoivat et tekee paljonkin!13e maksoi ja vika selvisi eikä tarvi laittaa enää turhaan satasia niveliin sun muihin osiin kun koittaa hakea vikaa!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Mikä ihmeen täristystesti?

        Löystyneitä puslia ei millään normikeinolla mitata, vaihtoon vaan jos ei mitään vikaa löydy. Sököt pallonivelet kuulee kolinasta ja revenneet puslat näkee, siinäpä se. Germaaniasta saapi etupään ylä- ja alatukivarret + koiranluut puslineen ja toimituskuluineen halvimmillaan n. 150e hintaan, vaikkei yhtä kauan kestäiskään (vaikka miksei kestäis) kun originaalit tai kl-varaosien antimet, niin noita vaihtaa muutaman satsin sillä hinnalla kun saa yhden originaalin. Ihan näin vinkkinä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          Originally posted by Cell
          Mikä ihmeen täristystesti?

          Löystyneitä puslia ei millään normikeinolla mitata, vaihtoon vaan jos ei mitään vikaa löydy. Sököt pallonivelet kuulee kolinasta ja revenneet puslat näkee, siinäpä se. Germaaniasta saapi etupään ylä- ja alatukivarret + koiranluut puslineen ja toimituskuluineen halvimmillaan n. 150e hintaan, vaikkei yhtä kauan kestäiskään (vaikka miksei kestäis) kun originaalit tai kl-varaosien antimet, niin noita vaihtaa muutaman satsin sillä hinnalla kun saa yhden originaalin. Ihan näin vinkkinä.
          eli 150€ /puoli ilmeisesti?
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Ei, vaan 150e, sis. kaksi ylätukivartta, kaksi alatukivartta, kaksi koiranluuta, postikuluineen kotiovelle toimitettuna. Ja nyt summa laskusta tarkistettuna: 154,25 eugenia. Lisäksi itselle tuli (laiska kun olin) 46e noiden osien vaihdosta sekä 50e nelipyöräsuuntauksesta -> etupääremppa n. 250e. Ja taas ajellaan pitkästi
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • tumppu86
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 900
              • E-pohjanmaa

              Mistähän minun E34:ssä mahtaa johtuna pienoinen tärinä ~100km/h:n vauhdissa? Reaktiotangon puslat on vähän aikaa sitten vaihdettu ja tutkittu, että muuallakaan ei ole väljää. Eli mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Autossa on originaalit peltivanteet

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                Itelle tulossa justiinsa Cell^:n suosittelemasta paikasta reaktiotangot+puslat eteen, saas nähä millonka ne saapuu.

                Kerron sit kokemuksia miltä ne tuntuu ajella.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Kierot vanteet ja sököt renkaat jää jäljelle, tosin nämäkin esiintyvät erittäin harvoin vain tietyllä nopeudella. Onko nyt IHAN varma ettei esim. raidetangon keskipätkän nivelissä ole väljää? Itsellä sökö raidetanko sai gummit vispaamaan.

                  Toimitusajasta vielä kun Antti O siitä mainitsi, itse tilasin lauantaina ja torstaina aamulla oli kuriiri oven takana. Paypalin kautta kun maksoi niin eipä kauaa nokka tuhissut .
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    Originally posted by Cell
                    Kierot vanteet ja sököt renkaat jää jäljelle, tosin nämäkin esiintyvät erittäin harvoin vain tietyllä nopeudella. Onko nyt IHAN varma ettei esim. raidetangon keskipätkän nivelissä ole väljää? Itsellä sökö raidetanko sai gummit vispaamaan.
                    Tuota tärinää on esiintyny lapinpolttajien kitkoilla ja Michelin Ivalo nastarenkailla. Ei pitäisi olla raidetangon keskipätkissäkään väljää, kun niitä väänneltiin ja käänneltiin. Eli vanteet sitten jää jäljelle..

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Tuskin on vanteetkaan, rengasmies kyllä olisi sanonut jos vähänkään on motivoitunut työhönsä. E34 on vaikea auto noiden väljien suhteen, itsellä katsastusmies havaitsi ihan pienen väljän raidetangon oikeassa päätynivelessä, ei kuulemma haitannut ja meni kirkkaasti läpi. Hetken päästä vaihdoin kaiken paitsi keskitangon, se minkä katsastusmies huomasi oli totaalisen sökö, muissakin väljää...
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • sippis
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 47

                        [QUOTE=Cell]Mikä ihmeen täristystesti?

                        no se härveli siinä nosturissa millä ne saa heilutettua renkaita joka suuntaan!kyllä siinä aika hyvin näkee jos joku antaa periksi!eikä siellä etupäässä niitä puslia kauheen montaa ole!se on halpa konsti käydä kokeilemassa jos se maksaa sen 13e ennen ku menee varaosa kauppaan ja lataa satoja euroja tiskiin ja mielessään jossittelee et jos se näillä osilla lakkais täristämästä!

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Tuolla testillä ei vain e34:stä oikein väljiä löydy, ja kun etupää on muutenkin sellainen että jos yksi kerrallaan alkaa osia vaihtamaan niin saa olla koko ajan sitten auton alla möyrimässä ja nelipyöräsuuntauksessa. Sen takia se kannattaisi tehdä kerralla uusiksi.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Minulla ainaskin näki oikein selvästi siinä vehkeessä mikä keulaa muljuttaa sivusuunnassa etupyöriä että ne puslat on ihan kaput ja toinen pallonivel reaktiotangosta myös paskana.

                            Minulla nimenomaan täristää tietystä vauhdista jarruttaessa, mitä enemmän bändiä kyydissä sitä pahemmin.

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              Originally posted by Cell
                              Ei, vaan 150e, sis. kaksi ylätukivartta, kaksi alatukivartta, kaksi koiranluuta, postikuluineen kotiovelle toimitettuna. Ja nyt summa laskusta tarkistettuna: 154,25 eugenia. Lisäksi itselle tuli (laiska kun olin) 46e noiden osien vaihdosta sekä 50e nelipyöräsuuntauksesta -> etupääremppa n. 250e. Ja taas ajellaan pitkästi
                              Laita nyt hieman infoa tuosta paikasta
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Autoteile Pöllath, tuolta katteleen -> http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile

                                Osaavat enkkuakin ja omalla kohdalla palvelussa ei mitään valittamista. Hakuun vaan e34 ja ihmettelemään mitä löytyy. Pareittain ostettuna halvimmat nuo tukivarret.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎