E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leka
    replied
    Originally posted by jeps
    ite kanssa pariin e34:n vaihtanu vaikka mitä... mutta ikinä ei oo saanu vikaa poistettua... reaktiotankoja en oo viel kokeillu vaihtaa.. kannattaako edes yrittää?
    Kannattaa, sillä noin 95% noista vapinoista johtuu reaktiotakojen puslista. Reaktiotangon pallonivel jää yleensä ehjäksi jollei kovin kauan aja "vika päällä". Tarkista myös ettei etujarrut jää kantamaan.

E34:n vapinoista tulee FAQ:iin kattava paketti infoa kunhan saan sen toivottavasti piakkoin tehtyä valmiiksi.

Leave a comment:

• Xhawk
    replied
    Mulla alko E30 täristämään 80-90 km/h vauhdissa ku vaihdoin eteen molemmille puolille alapallonivelet. Pitäsköhän käyttää nelipyöräsuuntauksessa vai pitääkö ihan suosiolla vaihtaa ne muutkin puslat sun muut?

Leave a comment:

• tumppu86
    replied
    Voiko tärinään 90-120km/h vauhdissa vaikuttaa kulunut etupyöränlaakeri?Nimittäin oikeanpuoleinen on jo väljä.Muualta ei löytyny väljää kuin laakerista.Entäs sitten kitkarenkaat?Kun nehän on aika pehmeitä,että voisko sekin vielä vaikuttaa?

Leave a comment:

• jeps
    replied
    ite kanssa pariin e34:n vaihtanu vaikka mitä... mutta ikinä ei oo saanu vikaa poistettua... reaktiotankoja en oo viel kokeillu vaihtaa.. kannattaako edes yrittää? Pitäskö vaan tottua tohon pieneen jympyttämiseen? :( Toisilla etuvanteillaki kokeilin, mutta eroa ei ollut. Nyt olis erittäin asiallista jos joku kunnon spesialisti keksis miten tuon "ominaisuuden" sais kokonaan pois

btw, kahdessa muussa e34:ssa ei kyseistä ongelmaa ikinä ilmennyt.. ees lievänä :o

Leave a comment:

• valtteri
    replied
    Taitaa olla varsin yleinen E34:sen "ominaisuus" toi täristys!

Ollaan vaihdettu kaverini TDS:ään tässä kesän mittaan alatukivarret, reaktiotangot, muutama rengas pari, sekä timmattu simpukkaa, mutta aina vaan pitää pientä vapinaa. Viime syksynä siihen on vaihdettu koko raidetanko. Kardaanin tukilaakerikin tuli vaihdettua, takimmainen ristikko tuntuu aavistuksen takertelevan.

Simpukassa tuntuu olevan pieni välys, jota ei saa pois!
    Oletteko tutkineet/kiristäneet simpukkaa, tuntui ainakin tuossa pirssissä vaikuttavan eniten tuo simpukan kiristys.

Leave a comment:

• DiisseliKiisseli
    replied
    No eihän sitä tiedä mitä kaikkee sieltä on menny, mutta toi bandit1200:n mainitsemat raidetangonpäät ja keskitanko voi ainakin aiheuttaa murheita jos renkaat ei ole just täsmälleen tasapainossa.

Kun katsoo noita kuvia sieltä ohjauksesta niin sieltähän löytyy 4kpl raidetangon päitä sekä vielä kaksi kappaletta jotain vastaavia keskitangosta. On se kumma jos niihin ei 200tkm aikana ole yhteenkään tullut yhtään välystä. Siinä on kuusi vikapaikkaa yhdessä akselissa. Tässä on varmasti syy myös moneen ohjauksen klappiin.

Leave a comment:

• jeps
    replied
    Onko joku tietoinen varmasta ratkaisusta mikä poistais tärinän tossa 90-105km/h nopeuksissa?

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Originally posted by erkki
    Mulla oli sama ongelma, joka korjaantu kun huomasin että vanteista puuttui 1,5mm keskitys renkaat.
    Mulla oli sama homma, mutta vika ei poistunut. Hiukan väheni, mutta ei kokonaan poistunut.

Leave a comment:

• erkki
    replied
    Mulla oli sama ongelma, joka korjaantu kun huomasin että vanteista puuttui 1,5mm keskitys renkaat.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Taitaa uusissa vanteissasi keskitys olla johonkin muuhun kuin e34:een. E39?

Leave a comment:

• LIMPPU
    replied
    Meitsillä sama vika, 90-110km/h ja kierrokset noin kahdessa tonnissa, tärisyttää niin että hyvä kun paikat pysyvät hampaissa. Minulla vika ilmeni kun menin ostamaan vakio kokoset renkaan eli E34 540iA touring, kirja näyttää etupäähän 235/45 17" ja taakse 255/40 17". Oli ennen alla 235/35 19", 275/30 19", takana pienet levityspalat. Vaihdettu on koiranluut, kardaanin puslat ja kumit, sun muut, mutta ei vaikuttanut tärinää yhtään vähentävästi. Kaipa se on vielä kokeiltava noi reaktiotankojen puslat vaihtaa.

edit: Eli noilla 19" renkailla ei ollut minkäänlaista täristystä. Ei muuta kuin kauppaan ostamaan uudet 19".
    Last edited by LIMPPU; 08-07-2005, 15:40.

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Joo, pompottaa 40-60 vauhdeilla. Isommassa vauhdissa muuttuu tärinäksi.

Mulla tarkastettiin just toi kardaani ja se oli kunnossa. Pitkällisten tarkastelujen jälkeen löydettiin molemman puolen raidetangoista väljää. Eli epäily on taas siirtyny etupäähän. Vittu mitä soutamista ja huopaamista. Heh. Renkaatkin tasapainotettiin varmuuden vuoks, mutta ei se vaikuttanu tärinään, kuten jo luulinkin.

No joo, mulla on siis molemmilla puolilla ulommissa ja sisemmissä raidetangoissa väljää, josta tärinän nyt epäillään johtuvan. Vaihdatan ne ja ilmottelen taas täällä miten kävi.

Toivottavasti ongelma nyt lopultakin hoituisi tolla operaatiolla. Hieromasauvan kanssa eläminen ei ole niin hauskaa kuin luulisi.

Leave a comment:

• alspe
    replied
    Kenellä tutisee?

Ne joilla tutisee e34 vauhdissa 90-115 niin koittakaa "pompottaako" 40-60 tasaisella nopeudella? Se ei ole iso pompotus ainakaan itsellä, mutta juuri huomaa. Kuin olis renkaat kulmikkaat?

Leave a comment:

• -Markus-
    replied
    Niin, onhan vanteiden ET lukemat järkevissä rajoissa ja ei mitään hirveitä levikepaloja vanteiden alla?

Jos mahdollista, koita vakiorengastuksella jos ei ole.

Ja renkaat ja vanteet varmasti kunnossa/suorat?

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Originally posted by bandit1200
    Itselläni on e34 540ia touring ja auto on vapissut aivan HELVETISTI juuri nopeudessa 80-100km/h.Ensin vaihdettiin reaktiotangot puslineen ja takakelkan isot puslat,ei auttanut.Sitten vaihdettiin alatukivarret puslineen,koiranluut ja kallistuksen vakaajan runkokumit,ei auttanut.Sitten vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja kumilevy ja uudet renkaat ympäri auton 235/45/17 ja 255/40/17 ja tutkittiin vanteet,ei auttanut.Ja tänään vaihdoin kaikki raidetangon päät ja keskitangon ja voi tätä ONNEA,auto ei tärise eikä vapise ENÄÄ!! Kalliiksi tuli mutta mitä ei maksaisi,että vapinat loppuu..

Voi olla sama homma edessä mulla. Mua ei tosiaan kiinnosta yhtään, mitä se maksaa, mutta autolla joka tuntuu hieromasauvalta en aja.

Leave a comment:

Working...
X