E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bicaver
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 2

    #181
    525 e34

    Originally posted by pheno View Post
    Voin, Carmanin luvalla (autoni ent. omistaja) , kaivaa kuitit ja osat hänen tekemästään alustaremontista ja mitä on vaihdettu . Täytyy sanoa että on mahtava ajaa! Ei tutise, tärise, nitise, kolise, vingu, whatever. Kaverin -03 406 Pösö ajettu 86 tkm. alusta oli kökköä tähän verrattuna.
    Joopa... kait se on sitten vaan munkin nieltävä se totuus että jos haluaa ajella tämmösillä niin rahaa palaa...
    Mulla kanssa 80-100 vauhdissa tärinät on melkoiset ja pikkasen jo hävettää kun kyytiläisen 100e kadetti kulkee niinmmaan perusteellisen tasaseen
    (sen mitä kulkee):think
    Kaikki nivelet on tarkistettu manuaalisestisilmämäärällä, tasapainotus ja 4 pistesuuntaus myös tehty...
    Ei stanasentään... Enkyllä 3000 autoon laita 2000 alustan osiin, kai ny joku järki pitäs löytyä...
    No renkaitahan vois koittaa vaihella kun ny on 215/55 16 jos jotain tuo tekisi...?

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #182
      Originally posted by Bicaver View Post
      Joopa... kait se on sitten vaan munkin nieltävä se totuus että jos haluaa ajella tämmösillä niin rahaa palaa...
      Mulla kanssa 80-100 vauhdissa tärinät on melkoiset ja pikkasen jo hävettää kun kyytiläisen 100e kadetti kulkee niinmmaan perusteellisen tasaseen
      (sen mitä kulkee):think
      Kaikki nivelet on tarkistettu manuaalisestisilmämäärällä, tasapainotus ja 4 pistesuuntaus myös tehty...
      Ei stanasentään... Enkyllä 3000 autoon laita 2000 alustan osiin, kai ny joku järki pitäs löytyä...
      No renkaitahan vois koittaa vaihella kun ny on 215/55 16 jos jotain tuo tekisi...?
      Eipä niitä välyksiä oikein tahdo löytyä silmmääräisesti tai muuten ronkkimalla. Melkein vaatii iskarin alapään sekä ylä- ja alatukivarren puslien irroittamista. Kun ne on irti, huomaa välyksen pallonivelissä ja puslissa helposti.

      Toki, tuo kaksi tonnia voi mennä jos BMW tiskiltä ostaa aivan kaikki osat, mutta saahan niitä osia edullisemminkin. Mitä olen lukenut Meyle tekee kai suht hyvää tavaraa ja ei maksa hirveästi: http://cgi.ebay.de/Querlenker-Satz-M...QQcmdZViewItem
      Satasella molemmat reaktiotangot puslineen, vastaavat KL:ssä (Lemförder) 300,-.

      Vaihda nuo reaktiotangot ensin, uskoisin että tuolla saadaan jo merkittävä parannus tutinoihin. Samalla kun vaihtaa reaktiotangot voi katsella onko esim. alatukivarren ja raidetangon nivelissä väljää

      Comment

      • spectre
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 78
        • Ylivieska

        #183
        samaa tutinaa täälläkin, oikeestaan jo aika kamalaa ku jos ois tekarit niin ois tippunu jo moneen otteeseen. koiranluut vaihdettu, huomenissa pitäisi tulla postissa reaktiotangot "vahvemmilla heloilla". Huoltokirjan mukaan ois eteen jo vaihdettu iskarit. Kaikista hauskinta toi on ku kylällä tuntuu jo pienemmässä vauhdissa toi tutina sekä ihme ääni, mut kun painaa vähäsenkään jarrua niin loppuu samantien... Ei itekkään vihtis hirveenä laittaa rahaa tohon, auto makso nääs 1300€, 520 24v -91

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #184
          Keskimmäinen raidetanko ja apusimpukan hela laitettu tilaukseen. Sittenpä se alkaa etupää olla käyty läpi. Toivotaan että vaihtamalla nuo ja kiristelemällä paikkoja saisi tärinää ja väljyyttä ohjauksesta pois. Kyllä nyt vaikuttaa, että vika on ohjauksen osissa...
          E39 ja E91

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1998
            • Tampere

            #185
            Vaihtelin tuossa taka-apurungon puslat, kun taas vaihteeksi tuntui takaa tulevaa tutinaa. No, niin ne tutinat vaan taas hävisi. 60tkm ajetut febit . Täysin ehjät mutta pehmetä verrattuna uusiin. Onneksi on halpaa kuin saippua, 20€/kpl KL-varaosissa.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14587
              • Oulu

              #186
              Originally posted by pheno View Post
              Vaihtelin tuossa taka-apurungon puslat, kun taas vaihteeksi tuntui takaa tulevaa tutinaa. No, niin ne tutinat vaan taas hävisi. 60tkm ajetut febit . Täysin ehjät mutta pehmetä verrattuna uusiin. Onneksi on halpaa kuin saippua, 20€/kpl KL-varaosissa.
              Eikös powerflexit kestäs paremmin? :think
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                #187
                Originally posted by zener View Post
                Eikös powerflexit kestäs paremmin? :think
                Ne oli kyllä harkinnassa, mutta päädyin sit orggiskamaan.

                Millaiset vaimennusominaisuudet noissa powerflexeissä on, lähinnä mietin että lisääntyykö ääni/tärinä koriin noiden kanssa? Varmaan seuraavaksi laitan powerflexit.

                Comment

                • Lapa735ia
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 303
                  • Martinniemi

                  #188
                  e34 etuvakaajan niveltanko

                  Onko e34 535:ssa samat "koiran luut" edessä, kuin on e36:ssa?
                  Kl-varaosilta aloin tilailemaan osia ja etupäähän ehdottaa e36 osia.:think
                  E39 525 TDSA touring
                  Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14587
                    • Oulu

                    #189
                    Originally posted by Lapa735ia View Post
                    Onko e34 535:ssa samat "koiran luut" edessä, kuin on e36:ssa?
                    Kl-varaosilta aloin tilailemaan osia ja etupäähän ehdottaa e36 osia.:think
                    http://klvaraosat.workspace3.smileho...&groupID=14054
                    Vanhemmissa kolmikutosissa se taitaa olla sama.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Lapa735ia
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 303
                      • Martinniemi

                      #190
                      Originally posted by zener View Post
                      Vanhemmissa kolmikutosissa se taitaa olla sama.
                      Ok. Niinhän tuolla sivulla lukee että -->10/91.
                      Jospa sieltä sitten oikeat tulee.
                      E39 525 TDSA touring
                      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                      Comment

                      • Nikoh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 976
                        • Rovaniemi

                        #191
                        Kysytääs täältäki. E34 520 pitäs alkaa miettiin uutta alustasarjaa, 60/20 tai 60/40 madalutuksella olis mielessä. Hintaluokassa 500-650e. Kokemuksia alustoista ja suositeltavia paikkoja mistä olette ostaneet.
                        ///Motorporot
                        E34 ///M5 -91
                        E28 535iA projekti
                        ex E91 330xd M-Sport -06
                        ex E38 740 iL
                        ex E39 M5 -01
                        ex E60 530iA M-Sport -04
                        ex E34 520i

                        Comment

                        • Alpina E34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1122
                          • Masku

                          #192
                          Originally posted by quador View Post
                          Kysytääs täältäki. E34 520 pitäs alkaa miettiin uutta alustasarjaa, 60/20 tai 60/40 madalutuksella olis mielessä. Hintaluokassa 500-650e. Kokemuksia alustoista ja suositeltavia paikkoja mistä olette ostaneet.
                          GTS 60/20 sarjaa voin lämpimästi suositella. Emännän autoon tilasin varaosavarastosta. Omaan koslaan tilasin säädettävän alustan hintaan 660€. Taisi mennä kyllä juuri ilmoittautumisaika umpeen.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154953
                          E34 Lenz 536ds -89

                          E34 osille tarve:
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                          Originally posted by T3
                          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14587
                            • Oulu

                            #193
                            Itselläni oli ex. 535:ssa GTS:n pumput ja Lesjöforsin -30mm jouset. Varsin miellyttävä oli omasta mielestä. Ainoastaan noilla jousilla perä putos hieman liikaa.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2509
                              • Länsirannikko

                              #194
                              Verratkaas joku, kenellä on kokemusta. Kiinnostaisi tuollainen KAW:n sarja, että saisi keulan hyvin tonttiin. Millaista laatua nuo ovat esim. perus H&R & Bilstein -satsiin verrattuna? Puhutaanko toimivuuden suhteen hienoista nyansseista, vai ihan merkittävistä eroissa kestossa ja tuntumassa?

                              Pitäisi saada auto pysymään tiellä niissä suljetun alueen nopeuksissakin, rata-auto ei kuitenkaan ole kyseessä, vaan kesäisin päivittäinen käyttöpeli jolta toivon lähinnä huolettomia ja miellyttäviä kilometrejä. Säädettävään alustaan sijoittamisessa en täten näe mitään mieltä, etenkään tällä hetkellä, kun pelimerkkien pitäisi riittää paljoon muuhunkin.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • Nikoh
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 976
                                • Rovaniemi

                                #195
                                Tämmöstä tänään... Eli tilasin pari viikkoa sitte GTS Sport Kit 60/20 madallutuksella. Eli KYB:n jäykistetyt iskarit ja KAW:n jouset. Tänään sitte ku aloin etupäätä vaihtamaan niin käviki ilmi että iskarin yläpää oli näköjään liian lyhyt, ku ei riittäny iskari yläpäästä läpi että olisi mutterin saanu kiinni. Takaiskarit oli oikeat ja ne saatiin paikalleen. Onko jollain muullaki käynyt näin, eli onko näissä etuyläpäiden pituuksissa tosiaan noin paljon eroja?
                                ///Motorporot
                                E34 ///M5 -91
                                E28 535iA projekti
                                ex E91 330xd M-Sport -06
                                ex E38 740 iL
                                ex E39 M5 -01
                                ex E60 530iA M-Sport -04
                                ex E34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X