Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    mulla nousee 1/3 siitä sinisestä, kun 2h lämmittää. Koneena M50B20

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      Originally posted by baijeri88 View Post
      mulla nousee tälläsellä 20 pakkasella sinisen alueen puoleen väliin n. 2 tunnissa
      Omassa kestää reilun 2h samaan. Muistakaa ettei lämpömittari ole kovinkaan luotettava tuossa kohtaa mittausaluetta, joskus olen tainnut kuvankin siitä laittaa.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • mpi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 40

        Originally posted by Leka View Post
        Jaa tämä opus vai?
        Mucho gracias minunkin puolestani! Jospa webasto siitä pikkuhiljaa lähtisi henkiin. Varsinaisia vikakoodeja tuossa mallissa ei taida olla tai en ainakaan huomannut, mutta oli tuossa opuksessa ainakin vianhakukaavio millä pääsee liikkeelle.

        Comment

        • JonttuPeke
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 1130
          • Juuka

          Originally posted by Peltsii View Post
          Ruoste, ohjauksen väljyys, etupään kolinat jne. Aikalailla samaa kai mitä muistakin autoista Moottoreista paha sanoa mitään kun et maininnut moottorimallia.
          Paljon tollasella 525:sen moottorilla ajaa missä on 24venttiiliä? Esim onko sellanen kannattava ostaa millä on ajettu 318k? Saako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?
          Last edited by JonttuPeke; 23-01-2010, 13:26.
          F06 640D "M6"
          E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by JonttuPeke View Post
            Paljon tollasella 525:sen moottorilla ajaa missä on 24venttiiliä? Esim onko sellanen kannattava ostaa millä on ajettu 318k? Saako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?
            Riippuu hirveästi miten konetta on pidetty paljonko noilla ajaa.
            Tuohon siis ei ole selkeää vastausta.

            Lastuja saa mutta ei niistä juurikaan ole apua.

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              Originally posted by JonttuPeke View Post
              Saako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?
              Ei kannata. Osta tehokkaampi malli jos ei 525i riitä. Jos taas ei budjetti riitä niin tyydy siihen.

              Virittäminen ei todellakaan oo halvempaa kuin valmiiksi tehokkaamman osto, kun puhutaan vielä alle 200hp vehkeistä. Harrastepelit sitten erikseen.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by muuris View Post
                Ei kannata. Osta tehokkaampi malli jos ei 525i riitä. Jos taas ei budjetti riitä niin tyydy siihen.

                Virittäminen ei todellakaan oo halvempaa kuin valmiiksi tehokkaamman osto, kun puhutaan vielä alle 200hp vehkeistä. Harrastepelit sitten erikseen.
                Jaa kuinni? Muutama sata euroa tiskiin niin irtoaa esim. Mega ja säädettynä ~210hp alkuperäistä pienemmällä kulutuksella. Siihen vielä kevyttä vauhtista kaveriksi jos hynät riittää, niin saa voimaa tiehenkin.

                Kyllä tohon hintaan vielä miettisin, että lähdenkö sen sijaan metsästämään painavampaa, ennen kaikkea keulapainoisempaa, ylihinnoiteltua 8-sylinteristä.

                ps. Käyttiksen M30 lähestyy kovaa vauhtia 340tkm ajosuoritetta, uus kone on kyllä tekeillä, mutten näe mitään syytä miksei tuolla vielä ainakin 100tkm rullaisi. 30tkm sitten luovutti vielä dynollakin sopivasti yli uutena luvattujen lukujen. M30:n vahvuus on erityisesti siinä, että kun perushuollot tekee tunnollisesti, on se muutoin lähdes idiootinvarma moottori. Kaikki sen koneen ympärillä kestää, eikä niillä kukaan aja esim. maffivikaisena kymmeniä tuhansia kilometrejä, kuten noita uudempia.
                Last edited by r.w.; 23-01-2010, 16:55.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by r.w. View Post
                  Jaa kuinni? Muutama sata euroa tiskiin niin irtoaa esim. Mega ja säädettynä ~210hp alkuperäistä pienemmällä kulutuksella. Siihen vielä kevyttä vauhtista kaveriksi jos hynät riittää, niin saa voimaa tiehenkin.

                  Kyllä tohon hintaan vielä miettisin, että lähdenkö sen sijaan metsästämään painavampaa, ennen kaikkea keulapainoisempaa, ylihinnoiteltua 8-sylinteristä.
                  Noh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.

                  Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    Originally posted by baijeri88 View Post
                    Elikkä M50B25 -90 manuaaliin ajattelin vaihtaa laatikkoa ja perä (lukoton) öljyt.
                    Itse vaidoin just toistamiseen Mobilin öljyt noihin. ATF220 laatikkoon ja VS600 perään. Oma kosla on vm.91.
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • bavaria:39
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 323
                      • Kotka

                      Originally posted by Donatsu View Post
                      Tuolta thermotop t ,tosin saksaksi kyllä.
                      http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
                      Kiitokset. Vanhemmassa bw50 mallissa on hiukan eroja tuohon, mutta kyllä tuolla alkuun jo pääsee

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        Sieltä soittimen asetuksista saat sen kytkettyä pois päältä. Etsit sieltä asetuksista sellaisen kuin ASL, eli automatic sound levelizer ja pistät sen kokonaan pois päältä.
                        Onneksi nuo BMW:n omat soittimet toimii tuossa asiassa kuin ajatus. Toiminta on sopivan sivistynyttä, eli äänenvoimakkuuden muutosta ei juurikaan havaitse nopeuden lisääntyessä.

                        Comment

                        • M-Lead
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1500
                          • Oulu

                          Originally posted by muuris View Post
                          Noh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.

                          Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
                          Toisaalta onko loppupeleissä järkevää alkaa "virittämään" esim. 300tkm ajettua moottoria, jonka historiasta ei tietoa. Välystä voi olla syntynyt joka paikkaan ja virityksessä todellinen hyöty jää aika vähälle pidemmällä aikavälillä. Viritys omasta mielestä lähtee siitä, että peruskorjataan moottori ennenkuin aletaan funtsii virittämistä tai lähdetään tekemään suoraan puhtaalta pöydältä viripannua. ...se o sit ihmisestä kiinni, että mitä odottaa ja haluaa virityksestä. Joillekin riittää, että saa polttoaineen kulutuksen pienemmäksi ja toisella pitää olla kiihdytyspeli varttimailille.

                          Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                          Comment

                          • JonttuPeke
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 1130
                            • Juuka

                            Originally posted by muuris View Post
                            Noh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.

                            Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
                            Vähän oli huonosti muotoiltu viesti. Eli tarkotin että onko paremmasta filtteristä ja putkiston muokkauksesta mitään hyötyä tehoissa, vai muuttaako ne vain ääniä?
                            F06 640D "M6"
                            E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • M-Lead
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1500
                              • Oulu

                              Originally posted by JonttuPeke View Post
                              Vähän oli huonosti muotoiltu viesti. Eli tarkotin että onko paremmasta filtteristä ja putkiston muokkauksesta mitään hyötyä tehoissa, vai muuttaako ne vain ääniä?
                              Rööristö ei muuta ku ääniä ja vapaavirtaussuodatin päästää enemmän roskaa koneeseen.

                              Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by M-Lead View Post
                                Rööristö ei muuta ku ääniä ja vapaavirtaussuodatin päästää enemmän roskaa koneeseen.
                                Eiköhän se pakoputkistokin lisää tehoa, jos ei puhuta mistään takapöntön vaihdosta..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎