Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazybmw
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 76
    • Lahti

    Pellistä ite taittaa Eiköhän motonetistä saa?
    e39 535i
    e28 520
    e30 x5
    e36 x5
    e34 x3
    e61 525d

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by Lazybmw View Post
      Pellistä ite taittaa Eiköhän motonetistä saa?
      E34:een ei saa korjauspaloja... Tai no marmorilta, mutta hintaki sen mukanen. Eikä nekään taida olla viralliset korjauspalat, kun mukana tulee aika iso palanen.
      Last edited by zener; 26-01-2010, 19:28.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Lazybmw
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 76
        • Lahti

        Originally posted by zener View Post
        E34:een ei saa korjauspaloja... Tai no marmorilta, mutta hintaki sen mukanen.
        Rahalla saa ja bemarilla pääsee
        e39 535i
        e28 520
        e30 x5
        e36 x5
        e34 x3
        e61 525d

        Comment

        • Eetu
          Banned
          • Oct 2008
          • 2843

          Originally posted by Lazybmw View Post
          Pellistä ite taittaa Eiköhän motonetistä saa?

          Joo, se pellin taittelu ei ole ongelma, lähes päivittäin niitten kanssa pelataan..

          Comment

          • Haggis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1570
            • Wackyland

            Originally posted by zener View Post
            7x15" ET20 on orggis vanteet. Onko iX:n vanteet nuo?
            Voipi olla,viimeksi ovat olleet e36:ssa. Sellaiset "BBS-Look" orginal alut.
            Käyttis:Kia Optima TF

            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

            Comment

            • -Kimble-
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 30
              • Zaivaskaila

              Originally posted by Eetu View Post
              Mistähän E34:seen mahtaisi saada uudet helmat. Noi nykyset on kyllä aika haperot ja niitä on joku kyläseppä hitsannu

              n.170e/ pala maksaa helmat marmorilla, ja se ei edes tule kuin puolestavälistä taaksepäin, tosin nousee sitten kylkilistaan asti. just viimeviikolla itelle ostin apukuskinpuolen. Oli sattunu pyörimään pitemmän aikaa varastossa niin onneks sain vähän edullisemmin. Tarvikkeena en itse mistään löytänyt.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Taisi löytyä vikakin tuosta M60 vajaasti käymisestä. Mittailin tänään puolien resistanssin ja niille tulevan jännitteen, OK. Otin sitten vielä tulpat irti, siinä toivossa että näkisi tulpan väristä/karstasta pytyn/pytyt jotka ei aina käy. No ainakin kahdessa tulpassa tulikin sitten yllätystä kun irrotin, oli aivan öljyssä yltäpäältä, vaikka itse reijässä ei öljyä ollut kuin tippa pohjalla:think Tässä lienee ehkä yksi syy. Toista asiaa jota ihmettelin, olikohan se nyt kahdessa vai kolmessa tulpassa näkyi ihmeellisiä jälkiä eristeessä, aivan posliinin alaosassa on ns. liekkimäisen näköistä rösöistä kuvioo ~1-2mm matkalla ylöspäin, ruosteen väristä:think Tuleeko tämä jostain läpi lyömisestä? Onko tulpat sököt? Tulpat näytti olevan muutenkin jotkut perkeleen championit, mutta toisaalta kaikki oli ihan ok värisiä eikä karstaisia..

                Auto lähti siis käymään paremmin tämän toimenpiteen jälkeen, ei lyönyt enää putkeen eikä tärissytkään juurikaan, pientä tutinaa silti tuntuu vielä silloin tällöin, joten tulpat taitavat mennä seuraavaksi vaihtoon..


                Jos jollain olis vielä jotain neuvoo/vinkkiä/kommenttia
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Tulpat näytti olevan muutenkin jotkut perkeleen championit, mutta toisaalta kaikki oli ihan ok värisiä eikä karstaisia..

                  Auto lähti siis käymään paremmin tämän toimenpiteen jälkeen, ei lyönyt enää putkeen eikä tärissytkään juurikaan, pientä tutinaa silti tuntuu vielä silloin tällöin, joten tulpat taitavat mennä seuraavaksi vaihtoon..


                  Jos jollain olis vielä jotain neuvoo/vinkkiä/kommenttia
                  Mulla on ollu M60:ssä NGK BKR6EK:t, ne on toiminut parhaiten. Kannattaa ne puolien "kumitutit" putsata kunnolla ja tarkastaa ettei niissä ole halkeamia, muuten pääsee öljy helposti niistä läpi. Jos vielä täryyttää niin kaikki imusarjan tiivisteet + samalla se huohotinventtiili vaihtoon.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    Kehut ja haukut M5 mallien eroista tarkemmin sanoen 3.6 ja 3.8 tekniikoiden välillä? Jotain pientä huhua kuulunut että se tuo 3.8 ei ole niin kestävä kuin vanhempi 3.6 motti..

                    Onko suurikin ero suoritus kyvyssä vai huomaako sitä perstuntumalla?

                    Onko se jokin vuosimalli swappi siinä tekniikan muutoksessa? eli 3.6 johonkin vuoteen asti ja siitä eteenpäin 3.8?

                    Edit: Niin ja joo miksköhän nää topicit ei enää ole Stickyjä?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Kehut ja haukut M5 mallien eroista tarkemmin sanoen 3.6 ja 3.8 tekniikoiden välillä? Jotain pientä huhua kuulunut että se tuo 3.8 ei ole niin kestävä kuin vanhempi 3.6 motti..
                      Se on ihan sama, kun 3.6 -> 3.8 taitteesta on aikaa jo pitkälti yli 15v, on kestävyyserot ihan vain ja ainoastaan käyttötavasta ja -määrästä riippuvaisia. Molemmat saa rikki ja molemmat kestää.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        Mikä kaksinapainenliitin on E34 540 johtosarjassa öljynpaineanturin ja laturin lähellä?, johdot tulee samassa nipussa laturin herätejohdon ja öljynpaineanturin johtojen kanssa.

                        Oli vaan liittimessä naaraspuolikin kiinni ja heräsi epäilys että kuuluisikohan liitin olla jossain kiinni mutta paikkaa ei vaan löytynyt.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Cell View Post
                          Se on ihan sama, kun 3.6 -> 3.8 taitteesta on aikaa jo pitkälti yli 15v, on kestävyyserot ihan vain ja ainoastaan käyttötavasta ja -määrästä riippuvaisia. Molemmat saa rikki ja molemmat kestää.
                          Onko eroja tai yleensäkin mitä asioita joita huomioida jos M5 olisi hommaamassa että mitä huoltoja olisi tullut jo tehtyä tai olisi tehtävä joihinkin kilometreihin huomioiden..?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • sasu`
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 352
                            • Tuusula

                            e34 tourinkiin aukeavan takalasin alkuperäisen tiivisteen hinta? Onko niin suolanen että kannattaa etolasta mennä etsimään metritavarana?

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              Originally posted by sasu` View Post
                              e34 tourinkiin aukeavan takalasin alkuperäisen tiivisteen hinta? Onko niin suolanen että kannattaa etolasta mennä etsimään metritavarana?
                              Näkyis olevan jotain 40€ luokkaa, itse en ainakaan jaksaisi tollasen rahan takia alkaa askartelemaan...
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              • 525 TD
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 281
                                • IISALMI

                                Originally posted by Ravermeister View Post
                                Näkyis olevan jotain 40€ luokkaa, itse en ainakaan jaksaisi tollasen rahan takia alkaa askartelemaan...
                                realoem antaa hinnaksi 78,94$ eli hinta suomen merkkiliikkeessä saattaa olla vajaa 80e , mutta kysymällä varmistunee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎