Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwPunisher
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 7629
    • Lemu

    Originally posted by Magirus View Post
    Minäpä testaan huomenna tuolla 535 valokatkaisijalla, notta tuleeko automatiikkaa.. Ja tosiaan, pikku virhe.. On asennossahan se kytkin täytyy koko ajan olla.
    kerro miten kävi? jos onnistuu niin taidan tilata tuon "ruotsi" katkaisijan..
    E70 X5 30d

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 933
      • Espoo

      M60 ja öljyn ylitäyttö?

      Neljälitraisen kasikoneen eli M60B40:n öljytilavuudeksi sanotaan 7,5l. Ostin kaksi 4l kannua ja kaiken vanhan roinan poislaskemisen jälkeen pistin sinne vähän reilut puolitoista kannua noin aluksi. Pyöräytin konetta, putsasin tikun ja hetken päästä tarkastin, niin oli vielä alamerkin alapuolella. Laitoin vielä litran, pyöräytin konetta ja arvelin sen olevan nyt ylämerkissä korkeintaan.

      Nytpä se on puoli senttiä yli tikun ylämerkin eikä pienen lenkinkään jälkeen pudonnut. Toisessa kannussa on öljyä vielä yli litra. Mikä tuossa on öljymäärä ala- ja ylämerkin välillä?

      Onko tässä(kin) koneessa pahasta tuon verran ylitäyttöä? Vatkaako kampiakseli öljyt vaahdoksi ja sitten ei voidella? Pitäisikö siis lypsää öjyä pois? Vai mitä kautta ylimääräinen öljy edes poistuu, jos on poistuakseen? Nornaalia kulutusta lukuunottamatta siis.
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by E39-530A View Post
        Neljälitraisen kasikoneen eli M60B40:n öljytilavuudeksi sanotaan 7,5l. Ostin kaksi 4l kannua ja kaiken vanhan roinan poislaskemisen jälkeen pistin sinne vähän reilut puolitoista kannua noin aluksi. Pyöräytin konetta, putsasin tikun ja hetken päästä tarkastin, niin oli vielä alamerkin alapuolella. Laitoin vielä litran, pyöräytin konetta ja arvelin sen olevan nyt ylämerkissä korkeintaan.

        Nytpä se on puoli senttiä yli tikun ylämerkin eikä pienen lenkinkään jälkeen pudonnut. Toisessa kannussa on öljyä vielä yli litra. Mikä tuossa on öljymäärä ala- ja ylämerkin välillä?

        Onko tässä(kin) koneessa pahasta tuon verran ylitäyttöä? Vatkaako kampiakseli öljyt vaahdoksi ja sitten ei voidella? Pitäisikö siis lypsää öjyä pois? Vai mitä kautta ylimääräinen öljy edes poistuu, jos on poistuakseen? Nornaalia kulutusta lukuunottamatta siis.
        Ei meinaa mitään tuommonen ylitäyttö. Jos öljyä on kunnolla liikaa(useita senttejä), se huohottaa ne imusarjaan ja polttaa pois, tuollainen nyt ei aiheuta mitään Ja hetkinen, kampiakseli vatkaa vaahdoksi ?

        Ja se viivojen väli on litran verran. Omassa menee aina noin 7.7 litraa ennenkuin on tikku ylärajassa.
        Last edited by Peltsii; 19-12-2010, 12:58.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 933
          • Espoo

          Originally posted by Peltsii View Post
          Ei meinaa mitään tuommonen ylitäyttö. Jos öljyä on kunnolla liikaa(useita senttejä), se huohottaa ne imusarjaan ja polttaa pois, tuollainen nyt ei aiheuta mitään Ja hetkinen, kampiakseli vatkaa vaahdoksi ?

          Ja se viivojen väli on litran verran. Omassa menee aina noin 7.7 litraa ennenkuin on tikku ylärajassa.
          Ellei olisi jopa täältä luettu, että jos padassa on (reilusti) liikaa öljyä, niin ottaisi kampiakseliin ja kankiin asti. Vatkaisi sitten öljyä ja se ei kuulemma enää kulje kunnolla, jos pääsee vaahdottumaan. Tiedä sitten. En ole päätä tunkenut käynnissä olevan koneen kampikammioon.:think

          No hyvä tietää, että ei tuosta ole moksiskaan. Ei tartte itkeä itseään uneen . Ihmettelen vain, miksi sitä meni niin vähän. Onko koneessa jotain oravia tai tukkeita. Vai onko öljytehtaan pojilla ollut perjantai.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 875
            • Keski-Suomi und Sawo

            Originally posted by BmwPunisher View Post
            kerro miten kävi? jos onnistuu niin taidan tilata tuon "ruotsi" katkaisijan..
            Eihän se mennyt ihan niinkuin elokuvissa.. Eli vaihdoin katkasijan niin yllättäen OFF asennossa syttyikin mittarivalot ja mittariston näyttöön syttyi "Light ON?". Nooh parkit asennossa taas sammui mittarivalot ja ilmeisesti kaikki muutkin valot. Ajovalot asennossa virrat pois päältä ei palanut mitään (niinkuin ei kuuluisikaan) ja kun laitoin virrat päälle niin syttyi ajovalot mutta toinen takavalo, mittarivalot ja rekisterikilven valot ei syttynyt :think Eli ei se nyt ihan kytkimen vaihdolla vissiin taida onnistua..

            Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..

            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


            O: E24 osasia

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by Magirus View Post
              Eihän se mennyt ihan niinkuin elokuvissa.. Eli vaihdoin katkasijan niin yllättäen OFF asennossa syttyikin mittarivalot ja mittariston näyttöön syttyi "Light ON?". Nooh parkit asennossa taas sammui mittarivalot ja ilmeisesti kaikki muutkin valot. Ajovalot asennossa virrat pois päältä ei palanut mitään (niinkuin ei kuuluisikaan) ja kun laitoin virrat päälle niin syttyi ajovalot mutta toinen takavalo, mittarivalot ja rekisterikilven valot ei syttynyt :think Eli ei se nyt ihan kytkimen vaihdolla vissiin taida onnistua..

              Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..
              Jotain tälläistä kyllä vähän arvelinkin, ettei onnistu noin helposti.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                Originally posted by Magirus View Post
                Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..
                Mit Nebelscheinwerfers = sumuvaloilla varustettu.

                Tuossa ohjeet valoautomatiikan rakentamiseksi på svenska:


                Foorumilta pitäisi löytyä paljon vanhaa keskustelua aiheesta. Söörtsi käyttöön.

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 875
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Mit Nebelscheinwerfers = sumuvaloilla varustettu.

                  Tuossa ohjeet valoautomatiikan rakentamiseksi på svenska:


                  Foorumilta pitäisi löytyä paljon vanhaa keskustelua aiheesta. Söörtsi käyttöön.
                  Kiitoksia tästä. Täytyy vielä koittaa tutkia että mikä juju tuossa alkuperäis asennuksessa oikein piilee.. Ilmeisesti LKM:llä ei ole merkitystä koska jouduin joskus käyttämään tuota IX:n valomoduulia 535:sessa ja ajovaloautomatiikka yms. pelas aivan normaalisti..

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    Mikä on halvin mutta toimiva tapa nostaa m30b34 myllyn puristuksia. Minkä verran kantta pystyy madaltamaan turvallisesti ja mitkä puristukset mahdollista näin saada.

                    Mitään parintonnin uusia mäntiä en ala ostamaan. Jyrkempää nokkaa olisi tarkoitus laittaa mutta noista puristuksista pitäisi saada vähän tarkempaa tietoa:think

                    Comment

                    • riispa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 35
                      • Rovaniemi

                      Onko kellään samanlaista ongelmaa että kuskin puoleinen takaovi ei mene lukkoon keskuslukitusta käyttämällä, myöskään nuppi ei liiku mihinkään suuntaan... Sitte kuskinovi ei aukea keskuslukituksesta

                      Mikä avuksi ?
                      Last edited by riispa; 19-12-2010, 22:53. Reason: tarkennus
                      Audi A4 1.8TQ
                      ex BMW E34 520i -89

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by riispa View Post
                        Onko kellään samanlaista ongelmaa että kuskin puoleinen takaovi ei mene lukkoon keskuslukitusta käyttämällä, myöskään nuppi ei liiku mihinkään suuntaan... Sitte kuskinovi ei aukea keskuslukituksesta

                        Mikä avuksi ?
                        Keskuslukon moottori ovesta vaihtoa vailla. Ottanut vettä itseensä ja no.. Se riittää. Se on paskana. Hyvin yleistä.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • riispa
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2010
                          • 35
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Keskuslukon moottori ovesta vaihtoa vailla. Ottanut vettä itseensä ja no.. Se riittää. Se on paskana. Hyvin yleistä.
                          Edessä vai takana ?
                          Edessä ei edes hätäaukaisu toimi....
                          Audi A4 1.8TQ
                          ex BMW E34 520i -89

                          Comment

                          • Prison
                            BTCF Member
                            • Feb 2006
                            • 633
                            • Kankaanpää

                            Kuuluuko tonne pohjaan jonkilainen suoja eteen? Eilisen reissun jälkeen on näköjään lunta/jäätä konetilassa. Pöllys lumi sen verran että tainnu jostain alakautta päästyä ilmeisesti. Joku letku ilmeisesti antautunu kun näyttäis jäähdytysnesteetkin roiskuneen pitkin konetilaa Mukavaa näprättävää nää vanhemmat autot

                            Pari bemaria

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by riispa View Post
                              Edessä vai takana ?
                              Edessä ei edes hätäaukaisu toimi....
                              Joka ovessa oma moottori.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Prison View Post
                                Kuuluuko tonne pohjaan jonkilainen suoja eteen? Eilisen reissun jälkeen on näköjään lunta/jäätä konetilassa. Pöllys lumi sen verran että tainnu jostain alakautta päästyä ilmeisesti. Joku letku ilmeisesti antautunu kun näyttäis jäähdytysnesteetkin roiskuneen pitkin konetilaa Mukavaa näprättävää nää vanhemmat autot
                                Kuuluu muovi moottorin alle.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎