Originally posted by Aatos
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
14mm lyhennetty. Kannattaa ronkkia huohotinreikä samalla puhtaaksi..
E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
-
Jeba, oli tarkotus käydä huomenissa päivänvalon aikaan hieman ronkkimassa konetta. Pitää ekaks suihkutella aineita letkuille (CRC Motor Starter vissiin käy) että saa varmuudella poistettua tuon imuilmavuodon mahdollisuuden ja sen jälkeen ihmetellä miten saapi käden taivuteltua lambdan liittimelle.Originally posted by pheno View PostJos saat helposti, niin ota lambdan piuha irti ja kato miten kone käy. Viallinen lambda aiheuttaa mm. sun kuvailemia piirteitä
Katotaan ja kerrotaan mitä tapahtuu..
Edit: onko sillä nyt väliä miten sen lambdan piuhan sieltä repii irti, auto käynnissä/sammutettu, pitääkö kikkailla akunkenkien kans etc.?2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
Ota vaan suosiolla se haitariputki irti ja tarkasta irrallaan niin on varmempaa...Originally posted by Putkirunkkari View PostJeba, oli tarkotus käydä huomenissa päivänvalon aikaan hieman ronkkimassa konetta. Pitää ekaks suihkutella aineita letkuille (CRC Motor Starter vissiin käy) että saa varmuudella poistettua tuon imuilmavuodon mahdollisuuden ja sen jälkeen ihmetellä miten saapi käden taivuteltua lambdan liittimelle.
Katotaan ja kerrotaan mitä tapahtuu..
Edit: onko sillä nyt väliä miten sen lambdan piuhan sieltä repii irti, auto käynnissä/sammutettu, pitääkö kikkailla akunkenkien kans etc.?
Comment
-
Ohje päti muuten mutta jostain syystä sopiva avain olikin 10mm. Liekö noissa eroja vai onko joku vaan ne joskus vaihtanut.Originally posted by Alpina E34 View Post14mm lyhennetty. Kannattaa ronkkia huohotinreikä samalla puhtaaksi..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=65401BRCF #12 - E36 325 -91
Comment
-
Ok, mulla on tullut vastaan vain 14mm.Originally posted by Aatos View PostOhje päti muuten mutta jostain syystä sopiva avain olikin 10mm. Liekö noissa eroja vai onko joku vaan ne joskus vaihtanut.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Virtalukko sanoi sopimuksena irti ja nyt avain pyörii lukkopesässä, eikä siis suostu starttaamaan.
Onko minkälainen homma purkaa ja vaihtaa?
Edittiä: Foorumin kautta löytyikin jo jotain purkuohjeita. Taitaapi olla ihan yleinen vaiva näissä e34:ssa.
Last edited by bnnt; 26-02-2011, 12:37."The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore
Entiset:
e46 318
e46 328
e30 320
e34 525
Comment
-
Mistäs löytyy pakkivalojen anturi? Onko se vaihdelaatikon kyljessä vai jossain kepin juuressa? Manuaalilaatikkko M30 moottoriEx E30 M10, E34 M30
Comment
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...69&hg=23&fg=15Originally posted by ripperi222 View PostMistäs löytyy pakkivalojen anturi? Onko se vaihdelaatikon kyljessä vai jossain kepin juuressa? Manuaalilaatikkko M30 moottori
Osa 17.
Comment
-
Originally posted by Lartsa View PostNii kunhan irti saa ne vetarit niin suht helppo homma, se vaan ku sen nivelen joutuu purkamaan ni on aika vittumainen saada kasattua uudestaan..jos ei itellä onnistu ni viet vaan johonki huoltoasemalle ja sanot että laittakaa uudet kumit paikoille ja vetarit kasaan, maksaa ehkä kympin ja säästyy vitutukselta jos ei oo sormistaan näppärä
ite vein suoraa huoltoasemalle ku meni hermo ja oli kiire saada auto ajoon, eikä maksanu mitään..
No joo taidan viedä suoraan tuonne huoltamolle, niin kauan kun on pirssi yhtenä palana. Ettei tarvi osia pyörällä kuljetella. Tai sitten jos vaan saan nuo vetarit irti niin koittaa noita motonetin ylivedettäviä kumeja. Ei tarvis sitä niveltä ottaa kasaan.
Comment
-
1.)Automaatti-ilmastoinnin oikean puolen lämpötilansäätö tuntuu "tunnottomalta" kun taas vasen puoli sekä puhaltimen nopeussäädin naksahtaa ääriasennoissa. Purin Ihkan kokonaan eikä oikean puolen säätörullalle ole mikrokatkaisijan tapaista kytkintä ollenkaan (joka siis naksahtaaäriasennosisa). Piirilevystä löytyy paikka sille, muttei siinä ole koskaan minkäänlaista komponenttiä ollut juotettuna. Repsikan puolelle ei saa puhaltamaan kuin maksimi lämmöntuottoa...
2.)Etupään madallus: Autossa suht uusi vakio alusta, mutta edessä etäisyys lokarinkaaresta renkaan ulkokehään n.10cm. Etupään murrokset ovat kuulemma kovilla, jos auton etupäätä madalletaan. Takapää on ihan Ok linjassa, sinne ei muutoksia kaivata. Sopiiko noihin ix:n joustintukiin suoraan perus takavedon etujouset?Last edited by vierailija; 27-02-2011, 12:58.
Comment
-
Oikean puolen lämmönsäätimessä ei kuulu olla noita "kynnyksiä", kuskin puolen säätimestä kun ylittää kynnykset yliajaa se oikean puolen säätörullan, antaen myös oikealla puolelle joko kuuminta tai kylmintä ilmaa jota kuskin puolen säätörullasta on säätänytOriginally posted by vierailija View Post1.)Automaatti-ilmastoinnin oikean puolen lämpötilansäätö tuntuu "tunnottomalta" kun taas vasen puoli sekä puhaltimen nopeussäädin naksahtaa ääriasennoissa. Purin Ihkan kokonaan eikä oikean puolen säätörullalle ole mikrokatkaisijan tapaista kytkintä ollenkaan (joka siis naksahtaaäriasennosisa). Piirilevystä löytyy paikka sille, muttei siinä ole koskaan minkäänlaista komponenttiä ollut juotettuna. Repsikan puolelle ei saa puhaltamaan kuin maksimi lämmöntuottoa...
sigpic
E34 530iA
Comment
-
Nuo "kynnykset" tuntuvat olevan aivan ääriasennoissa. Eli tarkoititko sitä, että naksahdusken jälkeen ohjaa kuljettajan puoleinen rulla myös oikean puolen lämmönsäädön? Missä asennossa puhallusnopeuden tulee olla, jotta automaatti-puoli olisi käytössä?Originally posted by Vibaa View PostOikean puolen lämmönsäätimessä ei kuulu olla noita "kynnyksiä", kuskin puolen säätimestä kun ylittää kynnykset yliajaa se oikean puolen säätörullan, antaen myös oikealla puolelle joko kuuminta tai kylmintä ilmaa jota kuskin puolen säätörullasta on säätänyt
Kylmää ei kuitenkaan saa tulemaan oikealta, eli vika jossain muualla...
EDIT:
Olin tuossa juuri autossa istumassa ja koitin pähkäillä tuota logiikkaa josta Vibaa kerroit. Eli auton normaalisti käydessä käänsin vasemman rullan ääriasentoon jolloin kuului se naksahdus ja käänsin sitten halutun lämmön. Ok,eli vasemmalle ja oikealle puhalsi lämmintä, myös keskisuuttimista sekä ovi suulakkeista. Sitten käänsin vasemman rullan täysin minimiasentoon kunnes kuului taas naksahdus jonka jälkeen asetin lämmönsäädön kylmälle 16 asteen kohdalle. OK, eli keskisuulakkeista alkoi puhaltamaan hemmetin kylmää vasemmalle ja oikealle, mutta mielestäni oikealle tuulilasille sekä jalkoihin puhallus oli ennemminkin haaleaa.
Ilmeisesti takamatkustajille olevista suuttimista tuleva lämpö hoidetaan tuosta kuskin lämmönsäätimestä?Last edited by vierailija; 27-02-2011, 12:38.
Comment
-
Kuivat ja väljät laakerit. Onhan noi puhaltimet vikissy joka vehkeessä pakkasilla alkuun, mutta ei oo muuten pitäny ääntä.Originally posted by Eetu View PostMikähän mahtaa olla E34 525i M50 puhaltimessa, pitää päällä ollessaan helvetin moista rohinaa, alkoi vikinällä.
Joku laakeri?
Moottorin uusimalla pääsisi eroon.
Comment
Comment