Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atpanula
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 139
    • Kuopio

    Originally posted by zener View Post
    ^ Mikäs tuossa nyt ihmeellistä on?
    En ole koskaan nähnyt saati kuullut soikeasta mutterista. Jossain sähköpuolella kai on käytössä muoviosana.

    Duunissa hoidin noita järeämpiä pulttia ja mutteria tonnikaupalla hyllyihin, mutta eipä koskaan sattunut silmään soikea mutteri, kuvastoissa, missään.

    Standardia ei taida löytyä tuolle vaan on joku "viritys". Saa aika monta pulttiliikettä käydä läpi jos haluaa tuota etsiä
    ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
    ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by atpanula View Post
      En ole koskaan nähnyt saati kuullut soikeasta mutterista. Jossain sähköpuolella kai on käytössä muoviosana.
      Kyllähän noita perus lukkomuttereita näkee päivittäin...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Originally posted by Aatos View Post
        Tulipas vaihdettua iso OBC uuteen näyttövian takia ja ongelmia. Aiemmin obc-viikseä painamalla sai kierrätettyä obc:n eri tietoja mittariston näytössä, mutta nyt ei tahdo tulla kuin lämpötila näkyviin? Napeista painamalla tiedot näkyvät kyllä OBC:n omassa näytössä. Onko noista eri versioita vai mikä tässä ongelmana?

        Jatkokysymys tähän. Saako mittaristoon näkymään niitä piilotoimintoja mitenkään?

        Comment

        • Cock
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 752
          • Tsadi

          Originally posted by atpanula View Post
          Sattuipa tuollainen ihmetys eteen ja on alkuperäisvaraosa. Taaemman etutukitangon eli thrust armin korinpuoleinen mutteri.

          Ihmettelin aikani, että piti olla lukitusmutteri, mutta niinhän se onkin. Nimittäin soikea mutteri. Varmasti leikkaa kiinni kun vääntää momenttiin eikä aukea. Olisko tuo halvempi prässätä kun käyttää nylonia (nyloc) joka hapertuu kuitenkin ajan kanssa.

          Sisäkierteen mittoja: kapeimmasta kohdasta 12,2mm ja leveimmästä 12,7mm.


          Ei leikkaa kiinni vaikka kuinka vetelisit momenttiin ellet vedä väärälle kierteelle . Ja aukeaakin ihan kivasti.
          540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
          Audi A6 C7 S-Line ABT

          Comment

          • Aatos
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 149
            • Helsinki

            Originally posted by Axum View Post
            KLIK

            EDIT:

            Viiksipainikkeen ohjelmointi

            1. Virta I asentoon.
            2. Paina viiksen BC painiketta kunnes näytössä on ”Prog1”
            3. Painele halutut toiminnot järjestyksessä
            4. Virta pois
            5. Kokeile. Jos ei onnistunut, toimintoja on liian vähän tai liikaa tai järjestys on väärä, toista em.
            Tällä ratkesi, iso käsi!
            BRCF #12 - E36 325 -91

            Comment

            • juhixx
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 52

              Originally posted by Tuiske View Post
              Noniin tein vähän selvittelyä. Huomasin että kiertovesipumppu oli vähän märkä alapuolelta. Joku oli laittanut ilmastointiteippiä pumpun lähdön ja letkun väliin ja sieltähän se vähän vuosi ja myös hieman tukki letkua kun oli lytyssä letkun sisällä No, poistin teipin, mutta sisälämpöihin se vaikutti aika vähän.

              No itse asiaan, moottori lämmin (ainakin 30min käynnissä ajelin korttelia ympäri), ulkona -19C, puhallus kolmosella vain kojelaudan keskisuuttimiin jolloin puhalluslämpötila 50C. Jos puhalluksen laittoi myös jalkoihin tai tuulilasille, kojelaudasta tuleva puhallus tippui 40C:seen, eli vain vähän kättä lämpöisempää. Miksi puhalluslämpötila tippuu kun säätää puhalluksen useempaan kun yhteen suuntaan?

              Kiertovesipumpulle tuleva ja vesiventtiililtä lämppärin kennolle lähtevät letkut saman lämpöiset, ~10 sekuntia maltto pitää kädessä kunnes teki mieli irrottaa. Kennolta moottoriin palaava letku hieman viileämpi mutta ihan lämmin sekin.

              Puhalluslämmön mittasin sisä/ulko digimittarilla jonka ulkolämpötila-anturin tungin ilmakanavaan.

              Voiko ilma päästä jotenkin virtaamaan lämppärinkennon ohitse?

              Lämpömittarin pitää olla noin klo10:30 eli siinä toisessa viivassa että alkaa puhallus olemaan sen verran lämmintä että jäisiä sormia lämmittää ..olipa tarkka vertauskuva.
              Onko löytyny vikaa?itella meinaa tuo e32 puhaltaa huonosti lämmintä,toimi vielä viime viikolla -30° pakkasilla ihan hyvi.

              Comment

              • Tuiske
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1441
                • Lempäälä

                Originally posted by juhixx View Post
                Onko löytyny vikaa?itella meinaa tuo e32 puhaltaa huonosti lämmintä,toimi vielä viime viikolla -30° pakkasilla ihan hyvi.
                Vaihdoin termostaatin muutama päivä sitten orkkis laatuiseen Behr 92C termariin. Vanha termari oli joku "made in france 87C" vaikka näissä alunperinkin on ollut juuri 92C termostaatti. Kyllä tuon eron huomaa että moottori ja sitämyöten sisätilakin lämpenee nyt hieman lämpöisemmäksi. Lämpenemis nopeuteen termarin vaihto ei vaikuttanut yhtään. Ja huomionarvoinen asia on myös se että vaikka tarmari on nyt kuumempi niin lämpömittari on edelleen lämpimällä moottorilla ihan keskellä, eli mittari on tehty niin että se vähän huijaa ja näyttää siis keskelle vaikka motti ei vielä aivan lämmin olisikaan.

                Kyllä siellä nyt tarkenee -30C pakkasellakin niin ettei palele. Ei se silti ihan niin hyvin lämpene kun haluaisin, ei tule niin kuumaa että sormia polttais . Iso osa ongelmaa on kyllä varmasti armoton vitutus koko talvesta ja pakkasista. Perkele.
                Corvette C4 LT4 TURBO
                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2538
                  • Kajaani

                  e34 m50b25 -93

                  Huomenta ihmiset.

                  Story so far: 100 kilometrin matka-ajon jälkeen kaupungissa huristellessa rupesi kyseinen auto liikennevaloista lähtiessä nykimään ja räkimään, ei tahtonu mennä eteenpäin oikein millään. Jos halus kiihdyttää, piti pumpata kaasua. Tyhjäkäynti oli katkonaista ja koko auto heilu..

                  Kotipihalla värkkäillessä nappasin IMM:n pistokkeen irti, auto käyntiin ja katos vaan, tasanen tyhjäkäynti eikä nykiny ja pätkiny ajossa. Oli vaan kovin tehottoman tuntonen.

                  Noh, tänään sitte vaihdettiin entisen IMM:n tilalle pakasta vedetty alkuperäinen tarvike Foorumilta luettujen ohjeiden mukaan, totta kai. Eli akunkenkiä irti ja yhteen blaa blaa blaa. Käynnistys ja aivan helvetinmoinen humppaaminen, kierrokset hyppi vuoron perään neljästäsadasta yli tonniin ja takasin. Pikkuhiljaa rauhottu --> koeajolle ja meininki oli aivan samanlaista kuin aikaisemminkin IMM:n pistoke kiinni. Suorituksen toisto eikä mitään eroa.

                  Lopussa palo käpy, pistoke irti ja taas tyhjäkäynti tasaantu ja meno maistuu. Ainut ero on aikaisempaan että nyt löytyy tehoa ja vääntöä mutta kulutusmittari seilaa about 5 litraa korkeammalla...

                  Lisätietona: katsastus kusi koholla olevaan CO-arvoon korotetuilla kierroksilla.

                  Eli mikä mättää? :think Tuleeko ääniä lambdalle vai onko muita ennakkosuosikkeja?
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • 525TurboIC
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 663
                    • Pomarkku

                    Originally posted by Putkirunkkari View Post
                    Huomenta ihmiset.

                    Story so far: 100 kilometrin matka-ajon jälkeen kaupungissa huristellessa rupesi kyseinen auto liikennevaloista lähtiessä nykimään ja räkimään, ei tahtonu mennä eteenpäin oikein millään. Jos halus kiihdyttää, piti pumpata kaasua. Tyhjäkäynti oli katkonaista ja koko auto heilu..

                    Kotipihalla värkkäillessä nappasin IMM:n pistokkeen irti, auto käyntiin ja katos vaan, tasanen tyhjäkäynti eikä nykiny ja pätkiny ajossa. Oli vaan kovin tehottoman tuntonen.

                    Noh, tänään sitte vaihdettiin entisen IMM:n tilalle pakasta vedetty alkuperäinen tarvike Foorumilta luettujen ohjeiden mukaan, totta kai. Eli akunkenkiä irti ja yhteen blaa blaa blaa. Käynnistys ja aivan helvetinmoinen humppaaminen, kierrokset hyppi vuoron perään neljästäsadasta yli tonniin ja takasin. Pikkuhiljaa rauhottu --> koeajolle ja meininki oli aivan samanlaista kuin aikaisemminkin IMM:n pistoke kiinni. Suorituksen toisto eikä mitään eroa.

                    Lopussa palo käpy, pistoke irti ja taas tyhjäkäynti tasaantu ja meno maistuu. Ainut ero on aikaisempaan että nyt löytyy tehoa ja vääntöä mutta kulutusmittari seilaa about 5 litraa korkeammalla...

                    Lisätietona: katsastus kusi koholla olevaan CO-arvoon korotetuilla kierroksilla.

                    Eli mikä mättää? :think Tuleeko ääniä lambdalle vai onko muita ennakkosuosikkeja?
                    Tarkista se haitarikumiputki ensimmäisenä...

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2538
                      • Kajaani

                      Originally posted by 525TurboIC View Post
                      Tarkista se haitarikumiputki ensimmäisenä...
                      On sitä jo häpelöity mutta kai se kerta vielä menee
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • tuomas041
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 51

                        Originally posted by Lartsa View Post
                        Autosta vaihde ja käsijarru päälle + takapää ilmaan. Sitte sopivaa hylsyä ja tarpeeks pitkä räikkä jolla aukaset vetarit molemmista päistä. Akseli lähtee irti siitä renkaan ja perän välistä. Itellä oli 6kpl 8mm kuuskulmapultteja molemmissa päissä. Kannattaa kerralla vaihtaa molemmat päät, on nimittäin sen verran iso homma jos on päässy ruostumaan ne pultit kiinni. Ja sitten haet uusia teräspultteja ainaki sen 5kpl ku tuossa on suuri vaara että ne menee pyöreeksi ku niitä naama punasena väännät auki..
                        Kiitos neuvosta. Eli suht simppeli homma jos vaan saa pultit auki. Ei tarvi siis irroittaa mitään muuta kun vaan nuo vetarit noista pulteista.

                        Comment

                        • Tuokki2
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 377
                          • hamina

                          kävin tänään auton alla katsomassa mistä vuotaa jäähdytinnestettä, sitä on hävinnyt talven aikana n.0.5litraa, no se tulee syylärin alalaidasta leveyssuunnassa keskeltä syyläriä.. siinähän on tuulitunnelin muovi tiellä niin tarkasti ei näe. onko noita porukka saanut korjattua kotikonstein?

                          sitten pahempi juttu: jäähdyttimen alla olevasta etupalkista tiputtaa öljyä?! siinä palkissa on reikiä jollekin muovinipsuille, eli jotain siellä palkin päällä kulkee ja niillä nipsuilla palkissa kiinni, yhdestä nipsusta tiputtelee öljyä, todella vähän mutta tulee kiutenkin, onkohan tuolla keulalla joku automaattivaihteiston lauhdutin vai moottoriöljyn jäähdytin vai mikä? onko tuo joku perusvika ja minkälainen korjata? ihan huvikseen en ala syyläriä pois ottamaan kun menee ilmauksessa taas tunti niin olisi kiva tietää mitä sinne pitää uusia/ostaa valmiiksi kun remonttiin alkaa.. autossa on myös ilmastointi joka luultavasti vaikeuttaa remonttia.
                          Skyline R33 GT-R v-spec
                          Subaru legacy GT spec B -03
                          e39 528ia
                          ski-doo x600rs -07

                          Comment

                          • Lartsa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 50
                            • Sotkamo

                            Originally posted by tuomas041 View Post
                            Kiitos neuvosta. Eli suht simppeli homma jos vaan saa pultit auki. Ei tarvi siis irroittaa mitään muuta kun vaan nuo vetarit noista pulteista.
                            Nii kunhan irti saa ne vetarit niin suht helppo homma, se vaan ku sen nivelen joutuu purkamaan ni on aika vittumainen saada kasattua uudestaan..jos ei itellä onnistu ni viet vaan johonki huoltoasemalle ja sanot että laittakaa uudet kumit paikoille ja vetarit kasaan, maksaa ehkä kympin ja säästyy vitutukselta jos ei oo sormistaan näppärä ite vein suoraa huoltoasemalle ku meni hermo ja oli kiire saada auto ajoon, eikä maksanu mitään..

                            Comment

                            • Aatos
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 149
                              • Helsinki

                              Minkäkokoinen avain typ210-perän öljyproppuihin?
                              BRCF #12 - E36 325 -91

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by Putkirunkkari View Post
                                On sitä jo häpelöity mutta kai se kerta vielä menee
                                Jos saat helposti, niin ota lambdan piuha irti ja kato miten kone käy. Viallinen lambda aiheuttaa mm. sun kuvailemia piirteitä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎