Originally posted by Peltsii
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistähän tota alkais tutkimaan kun tuntuu että peräpäässä vähän ylimääräistä liikettä on, siis ajaessa ja varsinkin kaarteissa tuntuu että vähän voisi välystä olla jossain? Oon ehkä hieman vainoharhanen juurikin nuiden "välysten" suhteen mutta nyt ku on semmonen naputtava äänikin tullut ni pakko varmaan uskoa että jotain on vikana.. Siis tuokin naputus tulee kun on sopivasti vauhtia taajama-alueella ja oletettavasti tulee auton keski/perä-alueelta. Ja ääni on nopeudesta riippuvainen, tulee moottorijarrulla ja tasakaasulla. Saattaa olla että jarrun painaminen hiljentää/poistaa äänen, vaikea oli sitä tuossa testailla ku ei sitä ääntä kokoaikaa kuulu... Ajoin nyt auton sit talliin sulamaan ja nostin perän ilmaan, pyörittelin renkaita siinä mut ei se ainakaan siinä kuulunu, vaatii varmaan enempi pyörimisnopeutta
Comment
-
mistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?
meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
E70 X5 30d
Comment
-
9.5" ET 0 menee paperi vanteen ja tolpan väliinOriginally posted by r.w. View PostKenellä on coilover-settejä kolmenelkussaan? Millaisia vanteita olette saaneet sopimaan, leveys ja et?
Just nyt ei ole itsellä vakiokuntoistakaan etutolppaa hollilla, että saisi navan ja tolpan rungon etäisyyden mitattua.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Ohan siellä 210 joten miks ei menis? Välitys taitaa olla 2.9X :thinkOriginally posted by BmwPunisher View Postmistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?
meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
Mitä sä sillä lukolla teet ku vammais laatikkokin rikot sen vaan suotta
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
ei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..Originally posted by duuk View PostOhan siellä 210 joten miks ei menis? Välitys taitaa olla 2.9X :think
Mitä sä sillä lukolla teet ku vammais laatikkokin rikot sen vaan suotta

talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
oli vammais laatikko tai ei..
ei välitys mihinkään muutu, jos pelkän yksikön vaihtaa..
E70 X5 30d
Comment
-
-
Nii kyllä mä sen tiedän ettei muutu. Mutta kyselit onko type 210 vastasin että on ja välitys muistaakseni 2.9X.Originally posted by BmwPunisher View Postei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..
talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
oli vammais laatikko tai ei..
ei välitys mihinkään muutu, jos pelkän yksikön vaihtaa..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Niin no, perhekuljettimessa ehkä enemmän on hyötyä siitä, että autossa on ASC+T luistonesto, vaikka onkin lukoton. Ties kuinka monta kertaa olis emäntä ajanut ojaan ilman sitä.Originally posted by BmwPunisher View Postei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..
talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
oli vammais laatikko tai ei..
Comment
-
Onko valojen korkeudensäätimissä johdot kiinni ? Nyppää ne irti ensiapuna jos on, niin loppuu ne haamupimputukset ajotietokoneelta. Eli vikaa niissä moottoreissa, ja ne sitten lähettelee jotain häiriöitä koko systeemiin..Originally posted by BmwPunisher View PostFAQin puolelta kun luin tuosta, niin ei siellä ainakaan viitattu tuohon
mainitsemaani vikaan, kun mulla kuitenkin toimii kaikki valot oikein,
ainoastaan ajotietokone on sitä mieltä, että ne on rikki..
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Voipi olla että ääni kuuluu sittenkin edestä, jotenkin illalla vaan en saanu äänen suunnasta tarkkaan selvää mut nyt toinenki henkilö kuunnellu ja keulasta luultavasti tulis. Tuossa yks päivä kiristelin hieman löysähköjä pultteja raidetangon ympärystöstä ja siitä nivelestä mikä on rattiakselin ja ohjausvaihteen välissä. En jaksa kuitenkaan uskoa että paria pulttia kiristämällä tuommosta kolinaa sais aikaseksi...jarrupalat kyllä tuli sitten mieleen, millon lie vaihdettu..niistä tuommonen ääni vois lähteeki :thinkOriginally posted by Lartsa View PostMistähän tota alkais tutkimaan kun tuntuu että peräpäässä vähän ylimääräistä liikettä on, siis ajaessa ja varsinkin kaarteissa tuntuu että vähän voisi välystä olla jossain? Oon ehkä hieman vainoharhanen juurikin nuiden "välysten" suhteen mutta nyt ku on semmonen naputtava äänikin tullut ni pakko varmaan uskoa että jotain on vikana.. Siis tuokin naputus tulee kun on sopivasti vauhtia taajama-alueella ja oletettavasti tulee auton keski/perä-alueelta. Ja ääni on nopeudesta riippuvainen, tulee moottorijarrulla ja tasakaasulla. Saattaa olla että jarrun painaminen hiljentää/poistaa äänen, vaikea oli sitä tuossa testailla ku ei sitä ääntä kokoaikaa kuulu... Ajoin nyt auton sit talliin sulamaan ja nostin perän ilmaan, pyörittelin renkaita siinä mut ei se ainakaan siinä kuulunu, vaatii varmaan enempi pyörimisnopeutta
Comment
-
Minulla on 540iA ja siinä BMW:n lukkoyksikkö. En ole ihan varma perän mallista, mutta Realoem:n mukaan ko. auton perä:Originally posted by BmwPunisher View Postmistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?
meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=05
ja lukkoyksikkö:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=33&fg=15
Oletko koittanut säätää vaihteenvalitsimen vaijeria? Itselläni saattaa olla sama nakki edessä. Lukkiutuu kyllä, mutta on sellainen tuntuma, ettei ole ihan kohdallaan.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
täytyy tarkistaa nuo johdot ja testata miten vaikuttaa, kiitos vinkistä..Originally posted by Cock View PostOnko valojen korkeudensäätimissä johdot kiinni ? Nyppää ne irti ensiapuna jos on, niin loppuu ne haamupimputukset ajotietokoneelta. Eli vikaa niissä moottoreissa, ja ne sitten lähettelee jotain häiriöitä koko systeemiin..
en ole koittanut, mutta itsekin kerkesin jo tuota miettiä..Originally posted by E39-530A View PostOletko koittanut säätää vaihteenvalitsimen vaijeria? Itselläni saattaa olla sama nakki edessä. Lukkiutuu kyllä, mutta on sellainen tuntuma, ettei ole ihan kohdallaan.
onkohan
paha homma säätää, kun se säätö on ilmeisesti laatikon päällä?E70 X5 30d
Comment
-
Haastavin homma on varmaan löytää nosturi, jos sellaista ei ole tiedossa. En lähtisi itse mielellään harjoittelemaan tuonne lumihankeen. Mitä nyt korjausoppaista katselin, niin muutoin aika simppeli juttu. Ohjeiden mukaan voi tosin saada kaapelia rikottua, jos ei kiritstä oikein. Korjausoppaan ja tehtaan manuaalin mukaan sitä pulttia pitää pitää takaa paikallaan (kita-avaimella?), samalla kun kaapelia säätää. En ole itse vielä tehnyt, mutta se on ensimäisiä hommia, kunhan saan auton nosturille.Originally posted by BmwPunisher View Posten ole koittanut, mutta itsekin kerkesin jo tuota miettiä..
onkohan
paha homma säätää, kun se säätö on ilmeisesti laatikon päällä?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
Comment