Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #91
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Voihan se olla. En löytäny motonetistä lambdaa muutakun 24v koneeseen. Käykö sitten muka 12v koneeseen sama? Pirun kallis ainakin tuo on.
    KL-varaosilla oli ainakin. 120€.
    E39 ja E91

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #92
      lainaan aihetta kun otsikkoon sopii...

      tässä oon pallotelli paria bemaria kädestä toiseen, eli e34 m5 ja 540...

      kumpikin kiinnostaa tosi paljon, niin kysytään nyt täältä...

      onko suorituskyvyssä käytännössä kovia eroja? paperilla ilmeisesti sellanen 30hp/?nm...

      ja yleisesti noista autoista, mikä toisessa parempaa kun toisessa jne...
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #93
        Originally posted by joni88 View Post
        lainaan aihetta kun otsikkoon sopii...

        tässä oon pallotelli paria bemaria kädestä toiseen, eli e34 m5 ja 540...

        kumpikin kiinnostaa tosi paljon, niin kysytään nyt täältä...

        onko suorituskyvyssä käytännössä kovia eroja? paperilla ilmeisesti sellanen 30hp/?nm...

        ja yleisesti noista autoista, mikä toisessa parempaa kun toisessa jne...
        No M5 painii kuitenkin aika lailla eri sarjassa. M5=Motorsport + sport saloon. 540i= (sporttinen) perheauto. M:ssä on sitä jerkkua kuitenkin enemmän ylärekisterissä tarjolla. Tuo 4.0 V8 on toisaalta muikeasti vääntävä koko kierrosalueen peli, mutta ei mielestäni mikään kierroshirmu. Eli varsin erilaiset koneet ovat kyseessä. 540:t ovat suurimmaksi osaksi tomaatteja, joka taas syö jonkin verran tehoja. Ja taitaapa noissa olla alustassakin eroja. M5:stahan on kahdella eri koneella: 3.6 ja 3.8 eli 315/340hv.

        Eli riippuu käyttötarkoituksesta kumpi kannattaa valita. Itse ehkä tykkäisin enemmän V8:n väännöistä, mutta toisaalta M5:sta olis kiva kuunnella +5000rpm.
        E39 ja E91

        Comment

        • sutii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 88
          • Imatra

          #94
          Pitää se itekkii sit lainata tätä topiccii..
          Kokeilkaaha kolmenelkku kuskit tuleeko viileetä etulasin oikeesta ja
          vasemmasta alalaidasta kun vauhtia esim.80km/h
          Omassa puhaltelee ja oisko siinä suhinan syy pelkääjän puolelta..:think

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            #95
            Saako e34:sen keskikonsoliin jotain muuta palikkaa tuon c-kasetti lootan tilalle? Ei oikeen ole semmoselle tarvetta. Käsinojaa tms?
            E61 525xda -08

            Comment

            • tuikka24
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 26

              #96
              onko e34:een myynnissä korjauspeltiä etuhelmaan?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #97
                Originally posted by Purtsi123 View Post
                Saako e34:sen keskikonsoliin jotain muuta palikkaa tuon c-kasetti lootan tilalle? Ei oikeen ole semmoselle tarvetta. Käsinojaa tms?
                no kai ainakin sen lokeron siihen tilalle saa vai onko siinä semmosta lokeroa kun ei itsellä ole kasetti telineitä ollu... kyynärnojiahan saa penkkeihin.. tai siis penkkejä vaihtamalla.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • JiiP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1734
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Saako e34:sen keskikonsoliin jotain muuta palikkaa tuon c-kasetti lootan tilalle? Ei oikeen ole semmoselle tarvetta. Käsinojaa tms?
                  C-kasettiteline pois niin jäljelle jää perus "kaukalo". Saattapi olla aukko siinä takana..

                  Kyynärnojat on tosiaan penkeissä kiinni.
                  Official member of BTCF-Sauna Team
                  E46 316i -03
                  Ex:
                  E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #99
                    tai C-kasettilaatikon tilalle CD-laatikko http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=65&fg=95

                    Comment

                    • M-Lead
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1500
                      • Oulu

                      Originally posted by Harri G View Post
                      No M5 painii kuitenkin aika lailla eri sarjassa. M5=Motorsport + sport saloon. 540i= (sporttinen) perheauto. M:ssä on sitä jerkkua kuitenkin enemmän ylärekisterissä tarjolla. Tuo 4.0 V8 on toisaalta muikeasti vääntävä koko kierrosalueen peli, mutta ei mielestäni mikään kierroshirmu. Eli varsin erilaiset koneet ovat kyseessä. 540:t ovat suurimmaksi osaksi tomaatteja, joka taas syö jonkin verran tehoja. Ja taitaapa noissa olla alustassakin eroja. M5:stahan on kahdella eri koneella: 3.6 ja 3.8 eli 315/340hv.

                      Eli riippuu käyttötarkoituksesta kumpi kannattaa valita. Itse ehkä tykkäisin enemmän V8:n väännöistä, mutta toisaalta M5:sta olis kiva kuunnella +5000rpm.
                      Ei olisi myöskään hirvee homma päivittää 540i alusta M5:n tasolle tai jopa paremmaksi.

                      Jousitus motorsportiksi tai vastaavaksi (esim. bilstein b8 + h&r jouset), etuvakaaja 25mm:ksi, uretaanipuslat ja jostain purku M5:sta takakelkka.

                      Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        Originally posted by vog-527 View Post
                        no kai ainakin sen lokeron siihen tilalle saa vai onko siinä semmosta lokeroa kun ei itsellä ole kasetti telineitä ollu... kyynärnojiahan saa penkkeihin.. tai siis penkkejä vaihtamalla.
                        Eipä siinä ole nyt kun semmonen pieni lokero. Pitääpä nypätä irti ja katsoa mitä paljastuu.

                        Jossain oon nähny kuvan missä on varmaankin otettu pois just tuo kasetti kotelo, ja siinä oli ihan kuin ruuvin reikä siinä lokeron etu seinässä. Mahtaakohan joutua ottamaan koko keskikonsolin pois ennen kun saa tuon irti.:think
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Originally posted by vog-527 View Post
                          Mun veikkaus että lambda paskana.
                          Voiko tuota lambda vikaa sitten todeta jotenkin? Esim. ottamalla anturin johdon pois ja kokeilla mitä tapahtuu? Vai pitääkö vaan summassa ostaa uus anturi ja toivoo että se vika on siinä. En pahemmin tiedä noista antureista mitään.
                          Ja miten se toimii ylipäänsä tuo anturi, jos se ei isommilla kierroksilla sitten mitään haittaa.

                          Ja tuohon laiskuuteen sai taas uutta käsitystä nyt kun tuli lumet. Eihän tätä saa edes oikeen luisuun laitettua kaasulla. Paitsi sitten kun on ne kiekat siellä 4000 kieppeillä niin lähtee suoralla tielläkin perä tosi äkäseen alta.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            Originally posted by vog-527 View Post
                            ... kyynärnojiahan saa penkkeihin.. tai siis penkkejä vaihtamalla.
                            Ei tarvitse vaihtaa penkkejä ja on helppo homma asentaa jälkikäteen.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Purtsi123 View Post
                              Voiko tuota lambda vikaa sitten todeta jotenkin? Esim. ottamalla anturin johdon pois ja kokeilla mitä tapahtuu? Vai pitääkö vaan summassa ostaa uus anturi ja toivoo että se vika on siinä. En pahemmin tiedä noista antureista mitään.
                              Ja miten se toimii ylipäänsä tuo anturi, jos se ei isommilla kierroksilla sitten mitään haittaa.

                              Ja tuohon laiskuuteen sai taas uutta käsitystä nyt kun tuli lumet. Eihän tätä saa edes oikeen luisuun laitettua kaasulla. Paitsi sitten kun on ne kiekat siellä 4000 kieppeillä niin lähtee suoralla tielläkin perä tosi äkäseen alta.
                              käy pakokaasu testissä.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                Originally posted by vog-527 View Post
                                käy pakokaasu testissä.
                                No auto on katsastettu lokakuun alussa, niin sillon vielä ainakin olleet päästöt hyvät.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎